Šta je novo?

Koridor 10

Radovi blizu Bele palanke:
101711611456900911299995.jpg

112186171456901084633311.jpg

112236931456901261299960.jpg

Meguin Serbia
 
Ja lično ne vidim problem u ovom konzerviranju.

Nemamo para za kulturu, niti ćemo ih imati u narednih 50 godina. Koliko imamo starih spomenika koji propadaju, ovo je još odličan potez jer ovako neće propasti još više ta bazilika. Nije ovo ni prvi ni poslednji ovakav objekat u Srbiji.
 
Baziliku je trebalo 'premestiti', napraviti odmoriste i prateci objekat pored nje.
U objektu, pored nezaobilaznog ugostiteljskog dela napraviti mali izlozbeni prostor sa ovakvim fotografijama, propratnim tekstualnim objasnjenjima na nekoliko jezika...
Ulaz do "premestene" bazilike i izlozbenog prostora simbolicno naplacivati (npr 1€), cime bi se za nekoliko sezona otplatilo premestanje...
Pored toga, proda se i neki suvenircic, neko u ugostiteljskom objektu nesto pojede i popije, a desetak ljudi iz istocne srbije dobije radno mesto...
 
Drago mi je da postoje ljudi koji zauzimaju kritički stav prema slučaju sa bazilikom.Pa da nije autoputa ko zna da li bi je ikad otkrili, ovako je koliko toliko istražena i arheološki zavedena (nadam se). Isto tako sam kao ljubitelj arheologije godinama čekao da se otkrije više o arheo. nalazištima na trasi koridora 11 kroz lajkovačku i ljišku opštinu, no sad kad su radovi najzad počeli nema ni pomena o nekim nalazištima. Nadam se da je to jer još ništa nisu nasli, mada tu ima dosta neistraženih lokaliteta već poznatih arheolozima.
 
Е мој Лаки, доста нас тако мисли. А на крају крајева, ако остане тај локалитет колико ће он допринети отплати државног дуга?
У људској природи је, изгледа, да руши како би се нешта друго направило.
Па то су радили готово сви, Александар македонски, Римљани...
 
Ovo je post vectoma sa SSC, koji potpisujem od reči do reči:

"ta bazilika:
samo u opstini gde je iskopana postoje jos dve istrazene i prezentovane, i nekoliko lociranih i konzerviranih. Jedna od ove dve je u centru opstine i samo njena oltarska apsida je oko pola duzine ove na trasi A4. U svim susednim opstinama sa ovom opstinom postoji vise od jedne. U Srbiji plus jos dosta njih. Apsolutna je neistina da je ova bazilika jedinstven nalaz, kao sto su i neistine razni pridevi koji se provlace kroz medije.

usput na istom tom A4:
delimicno pregazen a delimicno konzerviran Via Militaris u izuzetnom stanju ( apsolutno jedinstven nalaz u Srbiji), izmedju Dimitrovgrada i Gradine.
potpuno pregazene Tracanske grobnice posle klisure kod Ciflika (apsolutno jedinstveni nalazi u Srbiji). Na srecu, potpuno obradjeni uz izvanredne nalaze.
potpuno pregazena kompletna kasnoanticka vila. (obilaznica oko Bele Palanke)
potpuno pregazena jos jedna kompletna kasnoanticka vila. (ista obilaznica)
potpuno pregazeno praistorijsko+anticko naselje kod Jelasnice/Proseka.
+ verovatno ima jos, al ovoliko sam otpratio

poenta:
samo iznosim podatke, pa guglajte ako vas interesuje. sve ostalo su dnevno-politicka prepucavanja i sustinski hipsteraj. takodje, u Zavodu za izdavanje udzbenika ima par mnogo dobrih knjiga na ove teme, mogu preporucim ako nekog interesuju kasnoanticka nalazista po zemlji ili vizantijska arhitektura ili sta vec"
 
laki72":2bww7hn2 je napisao(la):
Ulaz do "premestene" bazilike i izlozbenog prostora simbolicno naplacivati (npr 1€), cime bi se za nekoliko sezona otplatilo premestanje...

Na putu koji će od stranaca najviše koristiti Turci nema mnogo turističke vajde od ostataka bazilika..
 
Nisam ja ovde ni pisao o razvoju turizma i zaradi, vec samo o jednostavnom 'pokrivanju troskova' premestanja i konzerviranja.

Nek neko ko ima lovu napravi 'kebab' restoran (sa Halal sertifikatom), pa ce uzeti turcima lovu....
Mogli bi na ovom koridoru napraviti i nekoliko obezbedjenih parkiralista za kamione, sa tus kabinama....

Ima nacina ako se ima volje...


P.S.
Da se razumemo.
Nije ta bazilika nista epohalno, posebno ako uzmemo u obzir kakvih sve lokaliteta ima kod nas!
Al bas zato sto su u pitanju samo temelji, samo izmestanje nije zahtevno i skupo, da bi izgovor bila cena.

Utisak mi je da mi jednostavno ne umemo da uzmemo neki dodatni novac tranzitnim turistima. Imamo jedan ekstra dugacak most (beska) na koridoru 10, koji na sremskoj strani zavrsava na bregu.
Zasto tu nema odmorista sa vidikovcem pa mozda i motelom, sa pogledom na dunav i pola backe???
 
Приликом изградње ХЕ Ђердап 1 потопљено је 160 археолошких локалитета од изузетног светског значаја. Један од њих је и оригинални локалитет самог Лепенског вира који је тада пресељен на локацију двадесетак метара у брдо. То је фактички једини локалитет који је истражен, а и његово истраживање су прекинули "директивом" у сред посла. До тада је нађено 140 грађевина. На вишу локацију је пресељено само 60 кућа. Остало нису стигли.

Између осталих, потопљен је и оригинални Римски друм, а Трајанова табла је исечена и пренесена такође пар метара изнад оригиналне локације.
 
Evo par slika cementne stabilizacije na Pirot istok - Dimitrovgrad:







Još par fotki kroz prljavu šoferku, vezanih za aktuelna dešavanja na obilaznici Dimitrovgrada. Ono što je novo su ograde - ovo je most br.3 kod ulaza u tunel Pržojina padina:





most br. 2 - kod manastira





na mostu br. 1 - petlja Dimitrovgrad, tu su već stigli da je ofarbaju - prvi sloj:



a to radi ova mala, ali odabrana ekipa, koja maže drugi sloj:



Dok ovi farbaju, na mostu br.4 druga ekipa maže nekim premazom "trotoare", a možda je u međuvremenu i tamo postavljena ograda. Neki mostovi imaju pr. ploču, neki ne. To se lagano dovršava.
Manje minsko polje na početku deonice je skoro očišćeno i ostala su još 2-3 miniranja max. Ono veliko minsko polje (Gradinje) se radi, poslednji bum je bio u četvrtak, skinuto je do sada negde oko 20% od ukupne kubikaže, koja treba da se skida s brda. Ima tu puno posla, biće dobro ako to reše do kraja godine. Miniranja idu na 7-10 dana. To je glavni front na obilaznici i samo od njega zavisi kada će biti gotova. Plus ono opremanje tunela. Na ostatku obilaznice tu i tamo se postavlja 63-ka, duž otvorene trase, mostovi se polako rade, ali je dinamika svega toga manje-više nebitna. Jer koliko god sporo radili sve to završiće mnogo pre nego što se miniranjem probije trasa kod mosta br. 6 i dovrši elektromašinsko opremanje tunela po novom tenderu. Tako da u suštini ostaje otprilike godinu dana do finalizacije obilaznice. Više od toga jedino ako potpuno batale sve i povuku se sa gradilišta.
 
Bolje da su ostavili sivo, ili da su prefarbali u sivo. Mnogo bolje ide uz okolinu.
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2XNHK3pC_JU[/youtube]
 
Ajde, ovo valjda može ovde. Ekipa odozgo poslala relativno svež snimak lošeg kvaliteta gde ipak možemo videti da se kroz Grdelicu radi. Vidi se i tunel na jugu:

20150712grdelica.jpg
 
Laki , blizu mosta kod Beske ima stari restoran sa extra pogledom na dunav i Srem ! Ali ... da bi dosao do njega moras da platis izlazak sa autoputa i ponovo ulazak ! 2x240din u startu toliko kosta lep pogled , jer se ta deonica i dalje se naplacuje po zatvorenom tipu ! Pametnjakovici na slovo I !
 
banacanin dovla":2azl4zw4 je napisao(la):
Laki , blizu mosta kod Beske ima stari restoran sa extra pogledom na dunav i Srem ! Ali ... da bi dosao do njega moras da platis izlazak sa autoputa i ponovo ulazak ! 2x240din u startu toliko kosta lep pogled , jer se ta deonica i dalje se naplacuje po zatvorenom tipu ! Pametnjakovici na slovo I !
@Банаћанин Довла, мислиш на "Сидро" ?
Рибља чорба и рибљи паприкаш, фантазија, мљац, мљац
 
данас сам се вратио из Грчке, и могу вам рећи да су само радили на деоници око Врања. у Грделичкој клисури нисам видео ни једног радника ни једну машину, осим на улазу, тј. на неких пар километара после завршетка садашњег пута
 
biciklista":3d815zmt je napisao(la):
Snimak je na Bugarskom jeziku ...od pre tri dana ali se razume....ko zna bolje mogao bi da da tacan prevod sa informacijama....

http://www.youtube.com/watch?v=287KFQzk55Q

Počelo asfaltiranje Pirot istok - Dimitrovgrad. Prvi sloj asfalta BNS 7 cm, postavlja se u levoj strani, najpre probni 150m. Ako CPL posle proba odobri, nastavlja se dalje već sutradan /očigledno je odobrio,jer su juče već stigli do 1. nadvožnjaka oko 1 km od početka deonice/. Posle BNS koji ide samo u voznoj i preticajnoj (dok se u zaustavnoj nasipa 0-31), ide valjda 6 cm drugog preko cele širine (10,40m). Između ta 2 sloja stavlja se antibllupblup mreža (antireflekturna, tako nešto, nemam pojma šta je to). Posle toga ide noseći, habajući sloj 4cm (drugar iz nadzora mi reče 5cm, mada je možda toliko pre valjanja, i ovaj je oko 8,4 pre valjanja) SMA u voznoj i preticajnoj, a u zaustavnoj AB 11, nešto slabije klase.
Istovremeno, jedna ekipa nastavlja postavljanje cementne stabilizacije, u levoj strani sektora 6 (Pirot istok - Sukovo) stabilizacija je već pred završetkom. Moguće da su danas ili juče već ušli i u sektor 7 (Sukovo - Dimitrovgrad). Očekuje se da se radovi završe u zadatim (!?) rokovima. Osim asfalta i stabilizacije rade se i završni radovi na mostovskim konstrukcijama.
 
Poslednja neugovorena deonica K10 Srpska kuća - Levosoje, južni krak, ponude:

1. MBA Ratko Mitrović Niskogradnja & Srbijaautoput 3.337.631.373,18 din.
2. Construcciones Rubau 3.579.196.683,56 din.
3. Integral Inženjering Laktaši 3.599.796.815,44 din.
4. Planum 3.863.100.274,99 din.
5. Energoprojekt Niskogradnja 4.349.890.779,39 din.
6. Aktor 4.645.111.174,08 din.

Ponude su bez PDV, svi su tražili 10% avans, svima je rok jednak onom iz tendera - 16 meseci, osim Laktašanima, koji misle da to mogu za 14 meseci i 22 dana. /U suštini ne može niko ni za 16, jer se praktično padaju 2 zime i samo 1 full građevinska sezona, al ajde/. Domaćim izvođačima su neki podaci sa internet stranica, nemaju u u pisanom obliku neke dokumente koji se traže...

Izvor: RT Caribrod Dimitrovgrad
 
Evo i prvih slika sa deonice Tunel Manojle - Vladičin Han
img20150723095015.jpg

img20150723095120.jpg

img20150727161737.jpg

img20150727162355.jpg

img20150803155318.jpg

img20150803161559.jpg

img20150803181845.jpg

img20150805172929.jpg

pekson sa SSC
 
Vrh