Šta je novo?

Koridor 10

Prolazeci do Grcke, na delu od Leskovca do Preseva video sam da se radi autoput na vise deonica. Sad koliko se kasni ne znam, neke deonice su i u zavrsnoj fazi. Ipak zanima me jos nesto.

Da li Makedonci planiraju da kod njih zavrse ceo koridor? Tu fali oko 30km jer kod njih nisam video radove na novim deonicama (samo neko odrzavanje postojecih puteva i mosta koje slabo ide jer je autoput u povratku nikakav).

Takodje da li Grci imaju u planovima da naprave kompletan autoput na relacijama Evzoni - Solun i Evzoni - Katerini - Atina posto i tu ima dosta magistralnog. Taj njihov magistralni je inace super, jer je sirok i ima dve trake (fali samo odvajanje smerova da bude brzi put), ali jasno je da i tu fali autoput.
 
Vec godinu dana se radi na preostaloj deonici ali ne moze da se vidi iz postojeckog puta posto se gradi sasvim nov put od Demir Kapije do Smokvice. Put ce biti dug cca28km a realizuje ga grcki Aktor. A povratni put od Velesa do Katlanova pocinje rekonstrukcijom sred jula i trajat ce godinu dana. Deonicu Katlanovo -Veles zavrsili rekonstrukcijom lani. Tako da koridor 10 u mk ce biti ganz neu:)
 
Kakve su posledice onog nesrećnog miniranja iz maja? Znam da je AV tada objavio da smo tu imali veću štetu od ove nanete poplavom, a desilo se u tih nekoliko dana. Posle se više nije pisalo o tome.
 
Saobraćajna Kamera":1io5wss1 je napisao(la):
Kakve su posledice onog nesrećnog miniranja iz maja? Znam da je AV tada objavio da smo tu imali veću štetu od ove nanete poplavom, a desilo se u tih nekoliko dana. Posle se više nije pisalo o tome.

AV po obicaju lupeta gluposti!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Gospodar Vučić je objavio da smo zbog klizišta imali štetu od oko 10 miliona evra na deonici oko Dimitrovgrada (u izgradnji). Nakon toga se desio i slučaj sa miniranjem.

A naravno precizinih informacija za javnost nema, a ne verujem da će ih ikada i biti.
 
U međuvremenu sam vam spremio malo dužu reportažu sa južnog kraka koridora X. Prošlu reportažu sam napravio pre 2 godine, pa možete i da uporedite situaciju. Sada sam je podelio onako kako je i formalno podeljena:

Za početak Grabovnica - Grdelica (5,6km) izvođač Terna, Grčka. Pre 2 godine bilu su vidljivi samo počeci iskopa na trasi. Sada:

Sam početak radova odmah posle prestanka postojećeg autoputa:
gg1.jpg


gg2.jpg


Završetak nove devijacije - budućeg alternativnog pravca:
gg3.jpg


gg4.jpg


gg5.jpg


gg6.jpg


Na ovoj slici se lepo vidi nova leva traka u izgradnji, sa desne strane je buduća alternativna trasa i devijacija, a postojeći put će se preraditi u buduću desnu traku:
gg7.jpg
 
Deonica Grabovnica - Vladičin Han je najteža i podeljena je u 6 lotova, a radovi na nekim lotovima su tek počeli, a na nekim su tenderi još u toku. Ukupna dužina je 26,1km i izvode je firme iz Bugarske, Italije, Bosne... Sa postojećeg puta mogu se videti sledeći radovi:

gvh1.jpg


gvh2.jpg


gvh3.jpg


gvh4.jpg


gvh5.jpg
 
Sledi deonica Vladičin Han - Donji Neradovac koju izvodi Terna. Obzirom da je najduža deonica (26,3km), ima i najviše slika:

Početak deonica odmah nakon Vladičinog Hana:
vhdn1.jpg


vhdn2.jpg


Pogled sa devijacije:
vhdn3.jpg


Zaštitne ograde - JUPIIIIII!!!!!
vhdn4.jpg


vhdn5.jpg


vhdn6.jpg


vhdn7.jpg


vhdn8.jpg


vhdn9.jpg


vhdn10.jpg


vhdn11.jpg


vhdn12.jpg


vhdn13.jpg


Kraj ove deonice pred početak punog profila:
vhdn14.jpg
 
Sada sledi čuvena deonica Donji Neradovac - Levosoje. Prvi lot (koji je zapravo posle drugog) je deonica za koju je grčka vlada povukla ranije odobren novac iz Helenik plana. Ta deonica (Srpska kuća - Levosoje) ima 8km i za nju je urađen projekat i eksproprijacija ali se tek traži novac pa raspisivanje tendera. LOT2 ove deonice je prošle godina pušten u saobaćaj delimično (manje od 8km):

Početak punog profila:
dnl1.jpg


Ovakvu sliku ćemo gledati za nekoliko godina, nadam se na skoro celoj dužini južnog kraka:
dnl2.jpg


Pred kraj deonice je skretanje na devijaciju i vraćanje na staru trasu, ali tu bi trebalo da bude i buduća petlja i odvajanje za manastir Prohor pčinjski i alternativni prelaz. Trenutno je jako teško snaći se ako želite negde da skrenete van glavnog puta sa devijacija:
dnl4.jpg


Kraj punog profila:
dnl3.jpg
 
Za sam kraj moja omiljena deonica: Levosoje - Preševo. Trijumfalna deonica Mrkinog povratka koja i dalje nije skroz gotova zbog izgradnje naplatnih rampi. Primećujem da je situacija u odnosu na pre 2 godine gotovo nepromenjena. Tada sam prošao pred samo otvaranja desne trake:

lp1.jpg


lp2.jpg
 
Zvanični rokovi za deonice koje gradi grčka Terna (1. i 3. sa moje reportaže), koje imaju ukupno preko 30km, je 15.11.2014. Za deonicu 2 rok i nema jer za jedan lot je tender u toku, a ta deonica ima puno mostova i tunela, pa pretpostavljam da ne može da se pušta parcijalno. Na toj trasi je i sadašnji motel Predejane iz koga se vide i radovi na novoj trasi jer je bukvalno par stotina metara daleko, mada verujem da će potencijalni posetioci morati značajan deo puta da prolaze starom (sadašnjom) trasom.
 
какво је стање на путу? има ли великих гушви? идем за пар дана туда, па ме интересује
 
JohnnyLee":2fhxil7j je napisao(la):
какво је стање на путу? има ли великих гушви? идем за пар дана туда, па ме интересује
Velike gužve se stvaraju četvrtkom, petkom i subotom ka jugu, a subotom, nedeljom ka severu (mada drastično manje nego ka jugu). Količina gastosa nama bratskih naroda sa juga je rekordna. Najveći čepovi su naplatne rampe Bubanj potok i Nais, malo manje su devijacije kod Vladičinog Hana i Vranja, a na granici nije tako strašno. Najveći deo automobila se odvaja za Kosovo i zapadnu Makedoniju, i nešto ranije ka Pirotu za Tursku.
 
urbanfreak":25xpl7ga je napisao(la):
Vec godinu dana se radi na preostaloj deonici ali ne moze da se vidi iz postojeckog puta posto se gradi sasvim nov put od Demir Kapije do Smokvice. Put ce biti dug cca28km a realizuje ga grcki Aktor. A povratni put od Velesa do Katlanova pocinje rekonstrukcijom sred jula i trajat ce godinu dana. Deonicu Katlanovo -Veles zavrsili rekonstrukcijom lani. Tako da koridor 10 u mk ce biti ganz neu:)

Drago mi je da se radi na deonici kroz Makedoniju, ali ovo "Tako da koridor 10 u mk ce biti ganz neu" jednostavno je daleko od realizacije.

Nova deonica "Tabanovce - Kumanovo" je korektna za sada.
Deonica "Kumanovo - Katlanovo" je stvarno jako loša u oba smera. Ispod svakog kriterijuma.
Deonica "Katlanovo - Veles" je odlično odrađena ka jugu, a ka severu je totalni raspad, i trenutno postoje neki radovi, pa se zaista nadam da će biti nalik ovoj ka jugu. Međutim ovde treba napomenuti da ta deonica nikako ne može da se nazove autoputem, jer nema zaustavnih traka, i veliki deo puta su vijadukti i tunelu uz česta ograničenja na 80 pa čak i 60 zbog malih radijusa krivina.
Deonica "Veles - Demir kapija" jeste u punom profilu, ali je vrlo problematična zbog puno "ležećih policajaca".
Deonica "Demir kapija - Smokvica" se sada vozi u profilu 1+1, i put je odličan i gužvi nema, a vidi se napredak i na novoj deonici sa punim profilom.
Deonica "Smokvica - Gevgelija" je pun profil, i nije loša, osim zbrke sa ograničenjem na 80???

Čak je i u Grčkoj bilo nekog napretka na održavanju njihove deonice (konačno su malo orezali i sredili drveće i šiblje, koje je preoteklih godina progutalo celu brzu traku).
 
GOJE":39vwzzri je napisao(la):
JohnnyLee":39vwzzri je napisao(la):
какво је стање на путу? има ли великих гушви? идем за пар дана туда, па ме интересује
Velike gužve se stvaraju četvrtkom, petkom i subotom ka jugu, a subotom, nedeljom ka severu (mada drastično manje nego ka jugu). Količina gastosa nama bratskih naroda sa juga je rekordna. Najveći čepovi su naplatne rampe Bubanj potok i Nais, malo manje su devijacije kod Vladičinog Hana i Vranja, a na granici nije tako strašno. Najveći deo automobila se odvaja za Kosovo i zapadnu Makedoniju, i nešto ranije ka Pirotu za Tursku.

за до Ниша знам, прошао сам пре пар дана, занима ме даље ка југу. идем даље у четвртак рано ујутру, тако да се надам да ме неће ухватити велика гужва :)
 
Tuzna prica K10 ! Goje je to sve lepo opisao! Ja sam tuda prosao pre godinu dana i mogu da zakljucim da ce do 2016 uraditi onaj Ideo do Grdelice, i od Vladicinog hana do Vranja! E sad za onaj deo sto su Grci povukli pare ,to pokusavaju da nadju novce vec duze vreme tj oko 2god tapkaju u mestu ! A za onaj deo kroz Grdelicku klisuru sa ona 2-3tunela to garantujem mozda tek 2020 !
Sve ide uzasno sporo ! Kao i Bg obilaznica ! Zato nas i obilaze!
 
Jel neko zna kakvo je realno stanje na istocnom kraku prema Bugarskoj! Spominjali su letos na Sat patroli da jedan deo zavrsavaju 2015 a drugi septembra 2016 ! Naravno bas tad kad prodju godisnji odmori!
 
Koliko znam EU je izbacila Koridor 10 iz svog plana finasiranja. Dali li to znaci treba ukinuti i preduzece "Koridori Srbije"?
 
@nensav
Naravno da ne treba.
To sto su oni skinuli taj koridor iz plana finansiranja je samo pokazatelj da je raspolozivog novca u EU manje nego ranije, kao i da je nas put ka clanstvu u EU duzi nego sto se to pocetkom ovog veka ocekivalo.
Za nas to znaci da se za preostale deonice sredstva moraju obezbediti 'sa druge strane', sto nuzno ne mora da bude lose, iako ce se na prvi pogled zbog kreditnih uslova uciniti da je tako. Svedoci smo da su vecina izvodjaca na nasoj infrastrukturi nase gradjevinske firme, ali nazalost kao podizvodjaci stranim firmama koje su po pravilu dobijale poslove (neretko i pod pritiskom).
Stoga sam stanovista da je bolje nekada uzeti i nepovoljniji kredit, ako ce to znaciti uposljavanje domacih kapaciteta, stvaranje referenci za dalje, kao i ostanak veceg profita u zemlji.

Koridor 10 je takodje najbitniji pravac koji povezuje centralnu evropu sa bliskim istokom, iako senzacionalisticki novinarski clanci pokusavaju to da pretstave drugacije, posebno posle izgradnje mosta preko Dunava izmedju Rumunije i Bugarske. Nazalost (po njih) Dunavom ce proteci jos mnogo vode, dok ovaj pravac bude ozbiljnija alternativa koridoru 10, zvao se on koridorom ili ne.
 
Taj koridor IV ("obilaznica Srbije") prolazi kroz Staroplaninski masiv i Južne Karpate. Autoput je manje od 10%. Bugari prave 2x2 brzi put od sadašnjeg AP ka Varni, do mosta, ali to ide jako kilavo, a i ko bi to koristio masovno? Više žele da razviju taj kraj njihove zemlje, koga svi umesto severozapadna zovu "severozapadnala" (u prevodu severozaostala) Bugarska. Rumune boli uvo za taj pravac Temišvar-Krajova-Kalafat. Spojili su autoputem Bukurešt i more, prave obilaznice oko većih gradova (to im itekako nedostaje), a prioritet im je autoput kroz Karpate od Bukurešta (tj. Ploeštija) do Brašova. Odlučili su se za tu varijantu (njihov A3), jer nije bilo para i za to i za njihov A1 u punom profilu kroz Karpate (Pitešti-Sibiu). Čak će pre da se povezuju sa Italijom, kao najvećim investitorom, preko BG ili NS, jer zbog Italije pokaazuju interes za AP od Temišvara ka Srbiji i dalje ka K10. Tako da nema zime za nas što se tranzita tiče, ni bilo kakve opasnosti od Koridora IV, naravno ukoliko završimo naš K10 (pre svega istočni krak) što pre!
 
Ako EU resi da nas zaobidju i da finansiraju K4, Rumunija i Bugarska ce pokazati "veliki" interes za taj pravac.
 
Jel si pogledao mapu pre nego si ovo napisao?
Nedavno otvoreni most na dunavu izmedju BG i RO je prilicno blizu SR, zar ne?
Put do njega nije bas nesto, zar ne?
Bugarska ovaj pravac ne svrstava u prioritete, a ista je situacija sa Rumunijom. Takodje potencijalni pravac nije uopste na lakom terenu sto podrazumeva veliku cenu investiranja.
Sa druge strane od GP Horgos do Nisa postoji komplentan autoput u punom profilu, osim na delu obilaznice oko Beograda (sto je svakako velika sramota), a na pravcu Nis - Dimitrovgrad se intezivno radi.
Cak i da zanemarimo to sto se radi na tom pravcu, svakako da je od Nisa do Sofije bolji i kvalitetniji put nego alternativa preko novog mosta.
 
nensav":2t2aajt0 je napisao(la):
Koliko znam EU je izbacila Koridor 10 iz svog plana finasiranja. Dali li to znaci treba ukinuti i preduzece "Koridori Srbije"?
Koridori Srbije se spajaju sa Putevima, doneta već odluka na vladi i akt o spajanju
 
laki72":3b5stmhk je napisao(la):
Jel si pogledao mapu pre nego si ovo napisao?
Nedavno otvoreni most na dunavu izmedju BG i RO je prilicno blizu SR, zar ne?
Put do njega nije bas nesto, zar ne?
Bugarska ovaj pravac ne svrstava u prioritete, a ista je situacija sa Rumunijom. Takodje potencijalni pravac nije uopste na lakom terenu sto podrazumeva veliku cenu investiranja.
Sa druge strane od GP Horgos do Nisa postoji komplentan autoput u punom profilu, osim na delu obilaznice oko Beograda (sto je svakako velika sramota), a na pravcu Nis - Dimitrovgrad se intezivno radi.
Cak i da zanemarimo to sto se radi na tom pravcu, svakako da je od Nisa do Sofije bolji i kvalitetniji put nego alternativa preko novog mosta.

ma sve je to OK, ali AKO se donese POLITICKA odluka, onda svi ti argumenti padaju u vodu
 
@nensav
Turske kamiondžije i gastarbajtere kao glavne korisnike "naročito zanima" šta će EU da reši i koju će POLITIČKU odluku da donese po pitanju obilaženja Srbije...
@laki72
u programu nove bugarske vlade i ekspozeu premijera Borisova kao prioritet u naredne 4 godine navedeni završetak su autoputa ka Turskoj (biće pušten do leta, finansira ga EU), severna brza tangenta Sofije, koja spaja put sa budućim autoputem ka Srbiji (do kraja 2015., isto EU finansiranje) i A7 autoput (Sofija-Kalotina, granični prelaz sa Srbijom - iz budžeta, kredit EIB, završeni tenderi, izgradnja počinje 2015.). Ako se to ostvari, nema zime za naš K10. Na listi su i nastavak izgradnje autoputeva ka Varni i grčkoj granici - Seresu, tunel ispod Stare planine u centralnoj Bugarskoj i 2x2 put ka novom mostu sa Rumunijom.
 
Vrh