Šta je novo?

Koridor 10

Na koridoru 10 probijena leva cev tunela Przojno padina, obilaznica oko Dimitrovgrada.

Novi tunel

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uvN-vSs6Sno[/youtube]
 
tunel1.jpg

untitled.jpg

untitled1.jpg


http://www.plusonline.rs/radovi-na-kori ... rom-video/
 
Tunel "Manajle" na Koridoru 10 biće završen u martu 2016. - Radove izvodi bugarski konzorcijum "Alliance X"
Sreda, 19. 02. 2014.|10:25 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... Alliance-X

U blizini Vladičinog Hana gradi se najduži tunel na putnom Koridoru 10 kroz Srbiju - "Manajle" od 1,8 kilometara, a završetak radova je predviđen u martu 2016. godine, rečeno je danas Tanjugu u "Koridorima Srbije".

To je najduži tunel u izgradnji u Srbiji, gde je angažovan bugarski konzorcijum "Alliance X".

Radovi na tunelu "Manajle", koji se nalazi na deonici Koridora 10 na jugu Caričina Dolina - Vladičin Han, počeli su u septembru 2013. godine.

Izvođač radova koristi modernu opremu za izgradnju tunela, a napredna tehnologija gradnje autoputa je prisutna na celoj trasi Koridora 10, navode u "Koridorima Srbije".

Desna tunelska cev biće duga 1.808 metara, a leva 1.800 metara.

Radovi na iskopu "preduseka" na izlaznom južnom portalu tunela su u punom zamahu i završeni su radovi na zaštiti kosina "preduseka" prskanim betonom. Iskop "preduseka" je iznosio 55.000 metara kubnih.

Do sada su iskopana 72 metra desne cevi i 32 metra leve tunelske cevi.

Radove finansira Evropska investiciona banka (EIB), a ugovorena vrednost izgradnje je 36,2 mil EUR.

Glavni problem je deponija materijala iz iskopa tunela na ulaznom portalu i rešavanje tog problema je u toku.
 
Za deonicu kompanije "Alpine" ponude dalo 11 firmi i konzorcijuma
Četvrtak, 20. 02. 2014.|17:45 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... nzorcijuma

Na tenderu za nastavak gradnje Koridora 10 od Pirota do Dimitrovgrada, na kojoj je bila angažovana austrijska "Alpine" koja je bankrotirala, ponude je dalo 11 domaćih i stranih kompanija i konzorcijuma, saopšteno je danas na otvaranju tendera.

Na deonici Pirot (Istok)-Dimitrovgrad preostali su radovi ukupne dužine 14,3 km, a rok za izgradnju je 450 dana, navedeno je u saopštenju Koridora Srbije koje je dostavljeno Tanjugu.

Ponude su dale firme: "Consortium Magistrala Surbia 2014" iz Bugarske, "Construchiones Rubau S.A." iz Španije, "Consortium Koridori 10 JV" (Bugarska), "Trace Group Hold" (Bugarska), "JV: OHL, OHL and Putevi Užice" iz Češke i Srbije i "JV: Euro-Asfalt, "MD Gradnja Inženjering Transport and Ingrap Omni" iz Bosne i Hercegovine.

Ponude su dale i firme "Terna S.A." iz Grčke, "Integral Inženjering" iz BiH, "Aktor" iz Grčke, "Planum - Planum Cyprus JVA" iz Srbije, "JV: Strabag AG and Vojvodina Pančevo" iz Austrije i Srbije.

Sve ponude morale su da sadrže garanciju za ozbiljnost ponude u iznosu od 600.000 EUR.

Radove će kontrolisati predstavnici Koridora Srbije i eksperti Evropske banke za obnovu i razvoj.

Ugovor će nakon postupka evaluacije, koji podrazumeva proveru tehničkih kvaliteta i računsku proveru svih ponuda, biti dodeljen najjeftinijoj odgovarajućoj ponudi, koja zadovoljava i druge kvalifikacione kriterijume.

"Koridori Srbije" su sa austrijskom "Alpine" bili ugovorili radove na Koridoru 10, od Pirota do Dimitrovgrada, ukupne vrednosti 59,3 mil EUR. Za sve izvedene radove plaćeno je nešto manje od 29,5 mil EUR.

To srpsko preduzeće je u avgustu podnelo Trgovinskom sudu u Beču potraživanje od Alpine, koja je bankrotirala, u vrednosti od 55 mil EUR za nezavršene radove na Koridoru 10 i odštetni zahtev za propuštenu dobit za naplatu putarine od 23,3 mil EUR - ukupno 78,32 mil EUR.
 
Ovi iz e kapije bi mogli malo tacnije podatke da iznose, a i clanak je napisan ko u 4 razredu osnovne :)


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Meni samo nije jasno zašto ta istočna deonica (ka Bugarskoj) ima prioritet u odnosu na južnu (tj. ka Makedoniji)?
Ovim tempom, ono zlo od Grdeličke klisure neće biti za 10 godina rešeno
 
Pa ne znam, verovatno istocni krak ima veci broj putnika od juznog ?
Takodje helenik plan koji je pukao je bio na juznoj deonici, ako se ne varam, pa je moguce i da je to razlog za manju aktivnost na juznom kraku.
A inace Grdelicka klisura i nije toliko bas katastrofalna kako je ti predstavi :)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Mислим да је Сићевачка клисура много гора, како Турци возе камионе тим делом то је катастрофа
 
Meni je neverovatno da februara 2014 godine još nije zatvorena financijska konstrukcija za K10.
 
Ах, да је остао Мркоњић, већ би све било готово дасад. И то пре рока!
 
utorak 25.02.2014. | 21:34
I u Vojvodini putarina po kilometru
Izvor: Novosti
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=816691

Beograd -- Na severnom kraku Koridora 10, na auto-putu od Beograda do Siriga, tokom ove godine trebalo bi da bude uveden zatvoreni sistem naplate putarine.
To znači da će se ubuduće naknada za auto-puteve plaćati po pređenom kilometru.

Trenutno, bez obzira na to gde se vozilo uključuje i isključuje sa auto-puta, na delu od Beograda do Novog Sada putarina se plaća u Pazovi i košta za automobile 240 dinara, a za deo od Novog Sada do Horgoša naplatna stanica je u Sirigu i naknada je 330 dinara.

Tokom naredne godine zatvoreni sistem trebalo bi da funkcioniše i na delu od Siriga do Horgoša.

Uvođenje zatvorenog sistema naplate putarine je planirano u dve faze - kažu za "Novosti" u "Putevima Srbije"

U prvoj fazi, do kraja 2014. godine, planirano je zatvaranje sistema na delu auto-puta od Beograda do Siriga, a u drugoj fazi, tokom 2015. planirano je zatvaranje deonice od Siriga do Horgoša, što znači objedinjavanje u jedan zatvoreni sistem naplate od Beograda do Subotice. Za prvu fazu urađeni su svi građevinski radovi dok je za drugi deo neophodno izgraditi novu naplatnu stanicu na severu, na 21. kilometru od granice sa Mađarskom, što će biti sprovedeno nakon preuzimanja na upravljanje deonice od "Koridora Srbije", a po tehničkom prijemu izgrađene deonice. Za izgradnju novih naplatnih stanica Feketić, Bačka Topola i Žednik planirana je izrada tehničke dokumentacije.

U prvoj fazi zatvaranja sistema postojaće dve čeone naplatne stanice Stara Pazova i Sirig, i šest bočnih: Inđija, Maradik, Beška, Kovilj, Novi Sad jug i Novi Sad sever. Programom poslovanja za ovu godinu planirana su neophodna sredstva za instaliranje opreme i softvera kao i potrebni broj novozaposlenih.

Dalje, u drugoj fazi predviđena je izgradnja nove naplatne stanice Horgoš (Subotica), odnosno ukidanje naplatne stanice Sirig - navode u "Putevima".

Postojaće tri bočne naplatne rampe na petljama Feketić, Bačka Topola i Žednik, kao i rekonstrukcija postojećih naplatnih stanica Zmajevo i Vrbas. Po završetku instaliranja i uspostavljanja zatvorenog sistema naplate putarine od Beograda do Subotice, biće ukupno dve čeone i 11 bočnih naplatnih stanica. U prelaznom periodu, naplatna stanica Horgoš radiće u otvorenom sistemu naplate. Na svim naplatnim stanicama biće omogućena i naplata bez zaustavljanja vozila pomoću elektronskih uređaja - tagova.

Podaci o naplati putarine će biti kriptovani i zaštićeni od zloupotreba, a sam sistem će prepoznavati tablice i snimaće odvijanje saobraćaja non-stop. Biće uspostavljen sistem video-nadzora za kontrolu kako zaposlenih tako i učesnika u saobraćaju.

Na svim ostalim deonicama Koridora 10, gde postoji pun profil auto-puta, funkcioniše zatvoreni sistem naplate.
 
milos.tro":3lxhzofp je napisao(la):
Na svim ostalim deonicama Koridora 10, gde postoji pun profil auto-puta, funkcioniše zatvoreni sistem naplate.

...osim na jednom maaalom delu na jugu Srbije.... Ali da ne cepidlačimo. :)
 
markobg":388b1udp je napisao(la):
milos.tro":388b1udp je napisao(la):
Na svim ostalim deonicama Koridora 10, gde postoji pun profil auto-puta, funkcioniše zatvoreni sistem naplate.

...osim na jednom maaalom delu na jugu Srbije.... Ali da ne cepidlačimo. :)


Obzirom da im je čeona rampa na severu na 21 kilometru onda na jugu i ne mogu da je postave :)
 
Кад се већ спомиње затворени систем наплате путарине, какав је на свим деоницама аутопутева у Србији, СЕМ на деоници Суботица -Нови Сад-Београд, да поделим обавештење са форумашима.
На овој деоници затворен систем наплате путарине ће прорадити током маја месеца. Све петље на деоници Београд-Нови Сад су обновљене и на неки начин спремне за рад. За деоницу Нови Сад - Суботица не знам да ли су све петље обновљене, нисам скоро пролазио.
 
Otvoreni sistem postoji i na jugu Srbije, između Niša i Leskovca...
 
Terna: Tuneli kod Dimitrovgrada gotovi do kraja godine
Tanjug | 08. mart 2014. 12:16 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... aja-godine

Kompanija Terna završiće izgradnju dva tunela kod Dimitrovgrada na Koridoru 10 do kraja godine, najavio je izvršni potpredsednik te grčke firme Statis Natsis
eko-koridor-10.jpg


Kompanija Terna završiće izgradnju dva tunela kod Dimitrovgrada na Koridoru 10 do kraja godine, najavio je izvršni potpredsednik te grčke firme Statis Natsis.

"Izgradnja tunela (Progon i Pržojno Padina) napreduje veoma dobro i do kraja godine biće otvoreni za saobraćaj", rekao je Natsis Tanjugu i dodao da su prošlog meseca potpuno probijena oba tunela, koji imaju po dve tunelske cevi.

Terna je ugovorila gradnju dva tunela na obilaznici oko Dimitrovgrada za 3,83 milijarde dinara, a radovi se finansiraju sredstvima kredita Svetske banke.

Tunel Progon je dugačak nešto više od jednog kilometra, a Pržojno Padina oko 350 metara.

Govoreći o aktunelnim radovima, Natsis je rekao da je ova zima u Srbiji bila povoljna građevinare, s obzirom da je moglo da se radi, i najavio da će Terna novu građevinsku sezonu započeti punim kapacitetima na svim gradilištima.

Prema njegovim rečima, izgradnja autoputa na delu od Proseka kod Niša do Crvene Reke, takođe, napreduju dobro i jedino se kasni na jugu Srbije u blizini Vranja, gde ima određenih problema sa ekproprijacijom zemljišta.

Natsis je kazao da tu ima problema i zbog nedostataka infrastrukture, kao i da nema dovoljnog materijala za radove.

On je izrazio očekivanje da će tokom ove građevinske seozne, koja počinje ovog meseca, biti rešeni ti problemi.

Terna je angažovana na izgradnji Koridora 10 od Grabovnice do Grdelice i od od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca.

Natsis je rekao da je Terna u Srbiji angažovala 400-500 srpskih radnika i oko stotinu iz Grčke i dodao da je ta kompanija zadovoljna radovima koje obavlja u našoj zemlji.

Terna u Srbiji relizuje poslove u vrednosti od oko 180 miliona evra, a radovi se finansiraju kreditima Evropske investicione banke i Svetske banke.

Grčka Terna je poznata po gradnji puteva, pruga, mostova, energetskih objekata.

Dirktor Koridora Srbije je ranije izjavio Tanjugu da bi na koridorima 10 i 11 ove godine trebalo da bude završena izgradnja osam tunela, a u 2015. godini još najmanje četiri tunela.

Prema rečima Đurovića, planirano je da ceo Koridor 10 prema bugarskoj i makedonskoj granici bude završsen u 2016. godini.
 
Firma Trace Balkans d.o.o. (mislim da je to filijala bugarske firme) trazi inzenjera na izgradnji "paralelnog puta Bela Palanka - Pirot". http://www.gradjevinarstvo.rs/malioglas ... 00f696af9f


Na vise mesta na na netu kazu da ce taj put biti besplatan, tj. "nekomercijalan", ali nigde ne vidim plan, kuda ce tacno prolaziti. Da li je u pitanju vise segmenata koji su spomenuti na prethodnoj strani "Bela Palanka - Ciflik - Ponor - Pirot". Mada za trasu Ponor - Pirot kazu dad je kraj Pirot Istok, a ovaj paralelni put je od Bele Palanke do Pirota Zapad?

Ako neko ima mapu tog buduceg puta bilo bi lepo da ovde postavi ili da navede link.

Hvala.
 
KORIDOR 10: Srpski konzorcijum gradi most na Moravi
BIZNIS07:09, 16.03.2014.Autor: Silvija Slamnig,Foto: Kurir

Fabrika „Goša FOM“ i beogradska „Mostogradnja“ preuzeće radove na novom železničkom mostu. Ove firme dale su najpovoljniju ponudu za predstojeće radove
http://www.kurir-info.rs/koridor-10-srp ... ak-1277127 (ceo tekst)
 
Koridori 10 i 11: Do kraja godine još 50 kilometara
T. Spalević | 18. mart 2014. 21:21 | Komentara: 0

Probijanjem desne cevi tunela „Bancarevo“ na auto-putu Niš - Dimitrovgrad u sredu počinje građevinska sezona
eko-koridor.jpg


PROBIJANjEM desne cevi tunela „Bancarevo“ na Koridoru 10, na deonici Prosek - Crvena reka, u sredu počinje građevinska sezona na najvažnijem putnom pravcu u zemlji. Radovi se ni tokom zimskog perioda nisu prekidali, ali su se odvijali smanjenim intenzitetom. Putarima sada predstoji veliki posao, jer po ugovorenim rokovima ove godine na koridorima 10 i 11 treba da završe više od 50 kilometara trase i oko 90 mostova. „Koridori Srbije“ planiraju početak gradnje još 66 mostova od kojih bi već ove godine možda moglo da se završi 15.

Na istočnom kraku Koridora 10 trasa ide dužinom 86,8 i na svim deonicama se izvode radovi. Na auto-putu od Niša do Dimitrovgrada projektovano je pet tunela. „Progon“ dužine 1.007 metara koji je probijen prošle godine, „Pržojna padina“ dužine 350 metara takođe je probijen. A sada je na redu tunel „Bancarevo“ čija je dužina 705 metara. Tunel „Sarlah“ dužine 477 metara biće probijen do septembra 2014. godine. Na trasi postoji i tunel „Sopot“ dužine 184 metra. Od Niša do Dimitrovgrada planirana je izgradnja 83 mosta. Od tog broja 22 su završena, a gradi se još 20, koji će biti gotovi do kraja godine. U ovoj godini plan je i da započne izgradnja 31 mosta, od kojih bi pet do osam moglo i da se završi već do kraja 2014.

Radovi se odvijaju i na južnom delu Koridora 10 (95 kilometara), od Niša do granice sa Makedonijom. Do sada je u saobraćaj pušten deo od Levosoja do makedonske granice u dužini od 21,5 kilometara i deonica od Donjeg Neradovca do Srpske Kuće od osam kilometra. Na 57,5 kilometara radovi su u toku. Na južnom delu koridora problem je, međutim, osam kilometara od Srpske Kuće do Levosoja, za koju nije obezbeđeno finansiranje jer je Vlada Grčke otkazala donaciju iz Helenik plana. Kako bi kompletan auto-put bio pušten u saobraćaj do polovine 2016. godine, u što kraćem roku država treba da obezbedi finansiranje izgradnje ovih osam kilometara.
 
Kost u grlu Koridora 10
http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/K ... 10.lt.html

Da li će izgradnja budućeg autoputa ugroziti izuzetni kamenolom „Momin kamen” za koji je utvrđeno da je bogat kamenom dacitom
Ka­me­no­lom ko­ji se na­šao na pu­tu bu­du­će sa­o­bra­ćaj­ni­ce
kamenolom-18-mart-14.jpg

Foto T. Todorović

Niš – Kada se iz Niša autoputem ili železnicom stigne na jug naše zemlje i pođe srpsko-makedonskoj granici i kada se izađe iz nadaleko poznate Grdeličke klisure, s leve strane nailazi se na veliki kamenolom. Nekada je kamenolom nosio ime „Majdan”, ali je posle Drugog svetskog rata dobio ime „Momin kamen”. Na obroncima Čemernika i vlasinskog kompleksa u ovom kamenolomu već 130 godina eksploatiše se vrlo kvalitetan kamen.

Pored svih drugih značajnih građevina i objekata u Srbiji i van nje kvalitetni kamen dacit iz ovog kamenoloma korišćen je za izgradnju Srpskog vojničkog groblja na Zejtinliku kod Soluna, Spomenika neznanom junaku na Avali, velelepnog objekta Beogradske pošte… I, što je od posebnog značaja, više od jednog veka ovdašnji kamenolom snabdevao je putarsku industriju i železnicu drobljenim kamenom za izgradnju magistralnih drumskih i železničkih saobraćajnica.

Od sredine devedesetih prošlog veka do pre nekoliko godina kamenolom „Momin kamen” skoro da nije ni radio. Bio je zapušten ali je posle privatizacije AD „Erozija” u Vladičinom Hanu proizvodnja kvalitetnog kamena obnovljena na zadovoljstvo i zaposlenih u firmi, ali još više države Srbije. Međutim, danas, sedam godina posle privatizacije, „Momin kamen” našao se pred velikom opasnošću da bude zatvoren i ugašen. Ili, možda je bolje rečeno, ugušen.

Sudario se „Momin kamen” sa sopstvenom državom, postao je kamen (kost) u grlu državnim organima. A država Srbija i „Koridor 10”, koji se uveliko gradi, postali su i noćna i dnevna mora za AD „Eroziju” i „Momin kamen”. Milan Milosavljević, jedan od zastupnika većinskog kapitala, ispričao je za „Politiku” da je dve godine ova firma posle privatizacije potrošila samo na čišćenje kamenoloma i pripremu za ponovnu eksploataciju kamena. Kao i da je, posle mnogo, mnogo vremena AD „Erozija”, u kojoj je zaposleno dvadesetak ljudi, a u sezoni ta brojka dostiže i stotinu radnika, prošlu 2013. godinu završila s pozitivnim rezultatima i da je u međuvremeno obavljeno obimno geološko istraživanje. Na lokaciji od čak 57 hektara je prebogato nalazište, utvrdila je državna komisija.

U ovu godinu kamenolom je ušao s velikim problemom i neizvesnošću da li će opstati, kaže Milosavljević i dodaje:

– Naše muke počele su posle izrade idejnog, a potom i glavnog projekta izgradnje „Koridora 10”, jedne od najznačajnije investicije naše države. Ni mi u AD „Erozija” još manje građani ovog dela Srbije nismo protiv izgradnje međunarodnog autoputa prema Makedoniji i Grčkoj. Svesni smo da će to doprineti razvoju celog ovog dela Srbije. Ali, autoput prema tom projektu, koji pokušavamo da osporimo i promenimo, prolazi kroz sredinu „Mominog kamena” i ne znači ništa drugo nego naše gašenje. Neće moći više da se eksploatiše ni za nas, ali još više za državu vredan kamen. Usred kamenoloma, gde su naše radionice, mehanizacija, kovačnica, industrijski železnički kolosek, benzinska pumpa, betonska baza, magacini i skladišta eksploziva (!?!) niče gradilište međunarodne saobraćajnice.

Problem je nastao, ističe Milosavljević, onog trenutka kada je na području opštine Vladičin Han urađena eksproprijacija zemljišta za izgradnju novog autoputa:

– Prethodnih godina urađena je eksproprijacija, na koju smo se žalili jer je bila bez javne rasprave i ni za šta nismo pitani. Mi ne jurimo za velikim novcem, koji bi nam sigurno bio isplaćen posle eksproprijacije, mi želimo da sačuvamo kamenolom, veliko bogatstvo za državu, radna mesta za zaposlene. Tužili smo Preduzeće „Putevi Srbije”, Ministarstvo finansija, firmu „Koridor 10”… Neshvatljivo je da isti ljudi koji su članovi državne komisije koja je utvrdila bogatstvo dacita na Mominom kamenu, potpisuju projekat autoputa i zatvaranje kamenoloma. Na desetine dopisa i zahteva upućeno je ministarstvima, „Putevima Srbije” i direktorima Dmitru Đuroviću i Goranu Tomiću, ekspertu za ovu problematiku. Nijedan odgovor nismo dobili jer nas državni organi ignorišu. A kada odemo kod njih na sastanke u oči nam se govori da smo u pravu, ali nam se i preti da će na nama biti primenjena i sila, ukoliko blokiramo radove na „Koridoru 10” – kaže Milan Milosavljević.

Legenda govori da je ovaj kamenolom ime dobio po nesrećnoj devojci iz malog sela Dupljane kod Vladičinog Hana. Devojka je bila zaljubljena u mladića koji joj je najpre uzvratio ljubav, ali je kasnije ostavio. Mlada moma (devojka) popela se na vrh litice i s velikog kamena iz očaja skočila u ambis. Od tada se ceo kraj zove Momin kamen, a na vrhu litice je kamen koji je priroda izvajala u obliku nesrećne devojke.

Toma Todorović
objavljeno: 23.03.2014
 
Koridor 10: Za eksproprijaciju isplaćeno 15 miliona evra
V. ĆIRIĆ | 23. mart 2014. 21:16 | Komentara: 0
Tokom protekle dve godine, mnogi su se ovajdili od izgradnje istočnog kraka Koridora 10. Na ime eksproprijacije isplaćeno oko 15 miliona evra, ali se to nigde ne vidi
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.h ... liona-evra (ceo tekst)
 
Ovaj koridor 10 iako zapocet odavno napreduje sporije nego koridor 11 koji se gradi punom parom.
 
ĐUROVIĆ: Završetak Koridora 10 do polovine 2016.
Nedelja, 30. 03. 2014.|10:03 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... ovine-2016

autoMisija Svetske banke, koja je u prethodnih nedelju dana obilazila gradilišta na Koridoru 10 u Srbiji, konstatovala je veliki napredak u izgradnji tog putnog pravca, izjavio je direktor "Koridora Srbije", Dmitar Đurović, i najavio da će Koridor 10 biti završen u predviđenom roku - do polovine 2016.

- Pre neki dan je šef Kancelarije SB u Beogradu Toni Verheijen dao jednu vrstu primedbe da Koridori Srbije ne rade dobro svoj posao misleći na period od 2009. do oktobra 2012. godine, kada je iskorišćeno i izvedeno radova za svega 13 odsto i bio je potpuno u pravu - rekao je Đurović Tanjugu.

On je kazao da je u proteklih 18 meseci izvedeno radova za dodatnih 23% i da je sada iskorišćenost kredita 35,29 odsto, a do 16. juna ove godine taj nivo mora da bude 40%.

- Mi do 16. juna moramo da iskoristimo 40% kredita i da se podignemo iznad crvene linije koja predstavlja opasnu zonu, u kojoj SB može da otkaže kredit - rekao je Đurović, dodajući da će Koridori Srbije svakako ispunuti taj zadatak, što će biti prvi put od 2008. godine.

Prema rečima Đurovića, ove godine je planirano da bude završena izgradnja 50 kilometara autoputa na koridorima 10 i 11, iako su se Koridori Srbije fokusirali na mostove i tunele.

- Tako da će biti ostvaren naš višedecenijiski san da ceo Koridor 10, ali i veći deo Koridora 11 bude završen do polovine 2016. godine - istakao je on.

Predstavnici SB i Koridora Srbije su juče održali završni sastanak u Beogradu i zaključak SB je, kako je rekao, da "Koridori Srbije" svoj deo posla obavljaju izuzetno uspešno i da su sustigli rokove.

- Zajednički je konstatovano da ćemo do predviđenog roka uspešno dostići tu famoznu ciftu od 40% - rekao je Đurović, i dodao da je SB obavila i reviziju finansijskog poslovanja Koridora Srbije i da je to preduzeće dobilo pozitivnu ocenu.

Koridori Srbije trenutno na koridorima 10 i 11 izvode radove na 238 mostovskih konstrukcija i do kraja ove godine biće završena 144 mosta, a ostalo u 2015.

- Od 12 tunela, započeli smo radove na 11, a tunel Golubac biće završen u toku sledećeg meseca. Plan je da ove godine bude probijeno osam tunela i sledeće godine četiri - naveo je Đurović.

On je naglasio da deonice puta koje su bile poverene Alpini, koja je bankrotirala, od Pirota do Dimitrovgrada i obilaznica oko Dimitrovgrada neće ugroziti predviđeni rok za završetak celog Koridora 10.

Na osnovu sprovedenog tendera, izgradnju autoputa od Pirota do Dimitrovgrada završiće "Trace Group Hold" iz Bugarske, sa kojom je potpisan ugovor vredan 19,48 miliona evra i ovih dana su počeli pripremni radovi, rekao je Đurović.

Kada je reč o obilaznici oko Dimitrovgrada, tender je raspisan 14. marta sa rokom do 25. aprila, kada će biti otvorene ponude.

Misiju SB u Beogradu su predvodili Baher El-Hifnavi i visoki predstavnik Huan Garsija, koji su pohvalili rad Koridora Srbije.

- Citiraću lidera tima (SB) Fionu Kolin, koja je rekla - vrlo sam zadovoljna i ono što se vidi na terenu je pozitivnije i bolje od onoga što se vidi i predstavlja u kancelarijama i izveštajima - kazao je na kraju sagovornik Tanjuga.

Koridori Srbije su sa austrijskom Alpinom ranije ugovorili radove na Koridoru 10, od Pirota do Dimitrovgrada, ukupne vrednosti 59,3 mil EUR i za sve je izvedene radove je plaćeno nešto manje od 29,5 mil EUR.

Koridori su u avgustu prošle godine podneli Trgovinskom sudu u Beču potraživanje od Alpine, koja je bankrotirala, u vrednosti od 55 miliona evra za nezavršene radove na Koridoru 10 i odštetni zahtev za propuštenu dobit za naplatu putarine od 23,3 mil EUR - ukupno 78,32 mil EUR.

Stečajni postupak i sudski proces sa "Alpinom", prema nekim procenama, mogao bi da traje između dve i pet godina.
 
Vrh