Šta je novo?

Koridor 10

Пронађох на интернету овај чланак у Новом магазину о Коридору 10. Слажем се са неким стварима око изградње овог путног правца, а са некима не. Ту мислим на то да ипак овај правац неће бити заобиђен од стране Европе, да јесте не би добијали кредите.

03.04.2014 Beograd
Evropa zaobilazi Koridor 10

Koridor 10, žila kucavica srpske privrede i najvažniji infrastrukturni objekat, nije više – evropski koridor.
Dok se Srbija prenemagala, otezala, kraduckala i godišnje završavala samo po par kilometara ove važne saobraćajnice, Evropa je odlučila da Koridor 10 izbriše iz svojih strateških planova i pokaže Srbiji da ona i pored geografskog položaja nije nikakav „nezaobilazni faktor“ integralnog evropskog saobraćaja.
U vreme kad je pre pola godine počelo prokopavanje najdužeg tunela („Manajle“ – 1,8 kilometara) u blizini Vladičinog Hana na sad već takozvanom Koridoru 10, uz obećanje da će biti gotov tek za dve godine, u Briselu je Evropska komisija objavila da će Evropa imati – devet koridora i da više ne računa na srpski Koridor 10. Planirano je da tih devet saobraćajnih pravaca budu okosnica saobraćaja unutar evropskog jedinstvenog tržišta, da bitno izmene veze između istoka i zapada Starog kontinenta i sadašnju rascepkanu mrežu pretvore u saobraćajno funkcionalnu da bi privreda EU postala konkurentnija,a Evropa mogla da raste i napreduje.
Nova jedinstvena transevropska saobraćajna mreža puteva, železnica, aerodroma i kanala (TEN-T) zasniva se na devet glavnih osa: dva koridora sever – jug, tri koridora istok – zapad i četiri dijagonalna koridora.



http://www.novimagazin.rs/ekonomija/evr ... koridor-10
 
Clanak je po meni neozbiljno napisan.
Odluke evropske komisije su sve cesce toliko idiotske da vise nisu ni smesne, a birokrate iz Brisela gobe gontakt sa realnoscu pokusavajuci da kroje 'zivljenje' Evrope iz svojih luksuznih kancelarija.
Problem je sto kamiondziju koji putuje iz Istambula ka Sarajevu ili Zagrebu zabole sta je birokrata iz administracije u briselu nametnuo dekretom. On ide kuda mu je lakse, brze i jeftinije.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Koridori koje EU spominje su oni u koje EU investira kroz TEN-T kao deo puteva Evropske Unije. Srbija nije clanica, pa je zato i nema na mapi.

Onog trenutka kada udjemo u EU bicemo deo putne mreze i dobijacemo deo TEN-T fondova za putnu mrezu. Nije ucrtan, iz istih razloga, ni krak Vc.

Da su se vajni novinari malo potrudili videli bi da je do juna 2013. EU bila "digla ruke" i od Hrvatskih autoputeva:

europe.gif


Uostalom pise ovde lepo, ali novinarima je lakse pisu gluposti nego da odu cak do oficijelnog sajta Evropske Komisije (ili ne daj Boze da pozovu EC u Beogradu)...

http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t ... roatia.htm

Croatia, an EU Member State as of 1 July 2013, is currently not involved in any TEN-T funded projects. Future projects involving the country will of course be listed here.
 
Da, ali ako sve to saznaju onda vest vise nema senzacionalisticki prizvuk.

Ovako im je lakse i ekonomicnije: boom i bez puno muke.

Jbg.
 
Srbija ima dva meseca da završi radove na Koridoru 10, inače...
Bojana Anđelić | 12. 04. 2014. - 14:29h | Foto: Grafički studio Blica | Komentara: 40

Ako u roku od dva meseca Srbija ne završi radove na deonicama koridora vredne 16,1 milion evra, postoji mogućnost da Svetska banka povuče ranije dat kredit.
457394graflb.jpg

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4573 ... u-10-inace (ceo tekst)
 
наслов мало нема везе са текстом, али 'ајде сад, то је Блиц
 
laki72":21431jx5 je napisao(la):
kamiondziju koji putuje iz Istambula ka Sarajevu ili Zagrebu zabole sta je birokrata iz administracije u briselu nametnuo dekretom. On ide kuda mu je lakse, brze i jeftinije.

па зар чекања на аншој граници нису неограничена? кроз БГ и РО границе нема?
 
Zaista ne znam dal su BG i RO usle u sengenski sporazum sto ukljucuje ukidanje granica, ali svako ko koristi autoput, ali i Ibarsku moze da vidi da da turski prevoznici i dalje intezivno koriste ovaj pravac.Kako je neko ovde vec pisao put do novog mosta na Dunavu izmedju BG i RO nije bas sjajan. Takodje mnogi zanemaruju cinjenicu da kamiondzije inace moraju da prave obavezne pauze, koje u ovom slucaju uklapaju sa granicnim prelazima, ali bi ih morali praviti i da idu bez granica.
Nase naravno nije da se uzdamo u tudje minuse, vec da pravimo pluseve za sebe.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Sto znaci da ima granice...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Тако је Лаки72.

На овој истој теми, а на подтеми "Инфраструктура Бугарске (Софија - обилазница) наш члан Андреј_Љ из Бугарске је поставио слике отвореног новог моста код Видина на Дунаву између Бугарске и Румуније, страна 4: viewtopic.php?f=9&t=2027&start=75, а ту имате и видео са отварања моста.

Такође на страни 5, члан Северин је написао "Integrisani granični prelaz je na rumunskoj strani (Bugari i Rumuni su u istoj kućici), a na istom mestu se plaće i mostarina, tako da postoji samo jedno stajanje."
viewtopic.php?f=9&t=2027&start=100, имате и краћи видео запис истог моста.
 
Гага":3fm0apg0 je napisao(la):
БГ и РО нису у шенгенском споразуму.

Do kraja 2014 treba da pristupe. Ali taj put je duzi i u q. jedan mali deo je AP. Kad se zavrsi Nis - Dimitrovgrad i obilaznica oko Beograda :grand: , blizi smo bar 250km iz pravca IT i HR. A 100km iz HU. Mozemo i da smanjimo takse, ukinemo kam.terminale ili promenimo propise (da su EU izvozna dok. validna i dovoljna u tranzitu kroz SR). Resenje postoji i u boljoj smo poziciji
 
Увел постоји решење само треба да се примени. А у овој инертној и корумпираној земљи је то мало теже.
 
Jel neko zna kako napreduju radovi oko Vranja i Vladicinog hana ! Hoceli kompletirati tu skoro neku deonicu?
 
Sad sam ostao bez komentara, procitao kad su rokovi za juzni deo- kaze ministar sredina 2016 -meni je to bilo odmah sumljiuvo !
1.Grabovica - grdelica 5km zavrsetak Decembar 2015 !
2. Grdelica-caricina dolina iz 3 lota 1. i 2. 31.12.2015 a lot 3 tj tunel Predejane 06.09.2016. - DA DA Septembar 2016.
3.Caric.dolina-Vladicinhan 14km Isto sredina 2016 tj 06.09.2016.

4.V.han-dønji neradovac 25km - prvi deo leto 2014 ! a drugi deo leto 2015

5. I onaj deo sto su grci odustali 8km - e tu jos nisu nasli ni NOVCE NI IZVODJACA !
 
Koliko sam informisan oko 250 gradilista na Koridoru 10 :gobb:
 
utorak 13.05.2014. | 11:04
Na Koridore spiskane stotine mil.€
Izvor: Dnevnik
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=847228

Beograd -- Srbija je tokom dosadašnje izgradnje autoputeva izgubila stotine miliona evra, kaže potpredsednik Građevinsko-industrijske komore Srbije Goran Rodić.

19445372835371e3a58a6fa1.jpg

Rodić navodi da je toliki gubitak posledica neogranizovanosti, političkih uticaja, angažovanja sumnjivih i nepouzdanih stranih i domaćih kompanija i nedostatka sistemskih rešenja.

Ističe da nema preciznih podataka o tome koliko je do sada tačno potrošeno novca za izgradnju Koridora 10 i Koridora 11, ali neke procene kažu da je za izgradnju auto-puteva s pratećom infrastrukturom za više od dve decenije svakojakih radova plaćeno blizu milijardu evra.

Gotovo svakodnevno smo slušali izjave ministara da je izgradnja Koridora 10 kroz Srbiju naš prioritet, od kojeg ne samo da zavisi razvoj domaće privrede već i evrointegracije! To se pokazalo tačnim. Kako smo gradili auto-puteve, tako smo razvijali i privredu i išli u evrointegracije. Inače, treba podsetiti na to da su optimistički i nerealno najvaljivalo da će Koridor 10 biti završen do početka Olimpijskih igara u Grčkoj, a to je bilo 2004. godine. Umesto toga, političari su godinama obećavali zvršetak silnih kilometara, a bili smo srećni kada su godišnje završavali dvadesetak.

"Da smo radili kako treba, sigurno bi se uštedela trećina novca, a koridori, i to posebno onaj 10, bili bi davno završeni", istakao je Rodić.

"Prethodne vlade, prethodni ministri i ministarstva svakako snose odgovornost za odugovlačenje i štetu koju su pretrpeli i država i budžet, i to pre svega zato što se u izgradnju ulazilo bez pravih planova, nije urađena eksproprijacija, nije urađeno mnogo toga što se moralo uraditi. Najgore je što su svih tih godina bile zapostavljene domaće kompanije, a favorizovani stranci, i to neopravdano. Stranci su radili i nadzor iako i mi imamo vrhunske komapanije koje su to mogle uraditi i bolje i jeftinije", navodi on.

To kako smo i gde gubili novce Rodić ilustruje primerom da se auto-putevi grade iz više desetina deonica od po nekoliko kilometara, da se radovi po tim segmentima preskaču pa se posle mehanizacija vraća na ono što je preskočeno. Poslovi su ugovarani po jednim cenama, a kasni su tražene doplate...

"Bilo bi normalno da se na izgradnji auto-puta angažuje najviše destak kompanija, pa daju glavni izvođač i podizvođači. Međutim, na našim koridorima bilo je angažovano oko 240 različitih preduzeća, što je gotovo apsurdno. Da stvar bude još gora, polovina tih firmi imala je od jednog do deset zaposlenih. Šta su te i takve firme radile na tako ozbiljnim projektima trebalo bi svi da se zapitamo", kaže Rodić, i dodaje da i tu leži odgovor na pitanje zašto smo izgradnju autoputeva trećinu preplatili.

Rodić kaže i da naša građevinska operativa, koja je velikim delom unazađena, može uspešno završiti izgradnju koridora, ali da joj država mora dati šansu.

Da ovako dalje neće ići, potvrdila je i potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja je najavila velike promene u javnim i svim drugim preduzećima koja se bave putevima i koridorima. Ona je rekla da bi koridori 10 i 11 trebalo da budu završeni do 2016. godine.
 
Кад се свако истреса како му се хоће !

Blokirali gradnju tunela 10 zbog buke
M. Ivanović | 14. 05. 2014. - 23:15h | Foto: M. I . | Komentara: 0

Meštani Koraćevca satima su juče držali u blokadi put do tunela u izgradnji na koridoru 10.
Oni zahtevaju da teške mašine prestanu da uništavaju put, kanalizaciju, vodovodnu mrežu, da se zaustavi buka i podrhtavanje kuća. Ovo je treća blokada od oktobra, kada je počela gradnja tunela iznad sela.

http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/464798/ ... -zbog-buke
 
MaRkOs":27eo969j je napisao(la):
Koridoru opet novi rok
T. SPALEVIĆ | 14. decembar 2011. 20:54 | Komentara: 4
Najvažniji putni pravac će u najboljem slučaju biti završen sredinom 2014. godine. Trebalo bi naplaćivati penale izvođačima koji ne poštuju obaveze


Srodne vesti
Mrkonjić ljut zbog kašnjenja obilaznice
EIB daje tri miliona za Koridor 10
Leskovac: Mafija docrtala tunel
Ljajić: Ništa preče od autoputa
Zlato duž Koridora 10?
Sve dok država ne bude naplaćivala penale, na koje ima pravo po ugovorima za najznačajnije infrastrukturne projekte, gradilišta se neće otvarati, a još manje završavati u predviđenim rokovima. Ministar Milutin Mrkonjić kritikovao je izvođače za kašnjenja na izgradnji novog Žeželjevog mosta i obilaznice oko Novog Sada, ali rokovi se pomeraju i za najvažniji drumski pravac Koridor 10, a ozbiljno se probijaju i na deonici Koridora 11 od Uba do Lajkovca.

Koridor 10, ako je suditi po objavljenim tenderima za preostale neizgrađene deonice, biće završen u najboljem slučaju do polovine 2014. godine. Naime, za deonicu od Čiflika do Pirota, u dužini od 26,7 kilometara, zainteresovani izvođači imaju rok do 16. februara da dostave ponude. Na to treba dodati i par meseci da se donese odluka o najpovoljnijem ponuđaču. A potom sledi rok od 730 dana da se posao i završi. Dakle, sredina 2014. godine.

Na severnom kraku Koridora 10 ove godine je uz stalno pomeranje rokova „na mišiće“ završeno 83 kilometra leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada. Do 20. decembra, kako kažu za „Novosti“ u preduzeću „Koridori Srbije“, biće puštena u saobraćaj i preostala četiri kilometra kod Srbobrana. Međutim, takozvani „ipsilon krak“ od 22,3 kilometra od Kelebije do Subotice dobio je novi rok za završetak radova - maj 2012, a deonica je trebalo da bude završena u oktobru ove godine. Do proleća 2013. trebalo bi da bude završena obilaznica oko Beograda. Na južnom kraku Koridora 10, prva deonica od Donjeg Neradovca do „Srpske kuće“ biće završena u maju 2012. a punim profilom autoputa od Grabovnice do makedonske granice vozila će saobraćati tek sredinom 2014. godine. Isto važi i za istočni krak Koridora, od Niša do Dimitrovgrada, a prva deonica na ovom potezu - obilaznica oko Dimitrovgrada - biće puštena u saobraćaj u aprilu 2012.

Izgradnja prve deonice autoputa Beograd - južni Jadran(Koridor 11) od Uba do Lajkovca u dužini od 12,5 kilometara počela je u avgustu prošle godine. Rok za završetak posla bio je 26. decembar 2011. godine. Naravno, posao neće biti priveden kraju, a kako kažu u „Koridorima Srbije“, novi rok još nije ni utvrđen. Za deonice od Obrenovca do Lajkovca i od Ljiga do Požege u toku je izrada projektne dokumentacije.




KO JE KRIV ZA “ŽEŽELjA“

Evidentno je kašnjenje u realizaciji projekta izgradnje Žeželjevog mosta preko Dunava na železničkom Koridoru 10, kažu za „Novosti“ u „Železnicama Srbije“. Odgovornost za kašnjenje snose izvođači radova - „Azvi“, „Tadei“ i „Konsaldi“ iz Španije i Italije. Ove firme su, naime, glavni projekat predale 7. decembra, znatno kasnije od ugovorenog roka. U toku je tehnička kontrola predate dokumentacije, kao i utvrđivanje razloga za kašnjenje predaje glavnog projekta novog Žeželjevog mosta.

Nakon prihvatanja glavnog projekta, stiču se uslovi za prijavu početka izvođenja radova. U „Železnicama“ navode da kašnjenje izvođača sa predajom glavnog projekta ne mora ugroziti krajnji rok, ukoliko se pojača dinamika radova.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.239.html:357710-Koridoru-opet-novi-rok

Opet probijeni svi rokovi!!! Nijedna deonica nije otvorena u ispisanom roku. Da li ce sve biti gotovo do 2016.?
 
Vrh