Šta je novo?

Koridor 10

60871421_10219342359658320_882908717572423680_n.jpg


Da li je normalno ovako da voda otice kroz zid?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624739#p624739:lksxgsvm je napisao(la):
Markoni1 » Pet Maj 24, 2019 2:28 pm[/url]":lksxgsvm]
60871421_10219342359658320_882908717572423680_n.jpg


Da li je normalno ovako da voda otice kroz zid?
Pa zbog toga i služe drenažne cevi koje su ugrađene. Da ih nema odavno bi se tu pokrenulo klizište.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624622#p624622:3htspram je napisao(la):
biciklista » Čet Maj 23, 2019 10:46 pm[/url]":3htspram]Opsirnije o tome , kao i o datumima i rokovima imate u ovom tekstu.

https://www.plusonline.rs/danas-otvoren ... na-sofija/

Nesto mi jeftine te bugarske deonice, ova od GP Kalotina do Dragomana 14,5 km i kosta oko 70 miliona evra :shock:
Kod nas nista ispod 200 mil. Recimo Surcin-Obrenovac 17 km , a cini mi se i Sid- Sremska Raca oko 20 km i isto preko 200 mil.Pa Ub-Lajkovac 100 mil. itd.
Pa ko je ovde lud?
 
Obrenovac surčin 200 miliona zbog mosta od 100 miliona, treba uporediti sto je uporedivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624773#p624773:3shf1gr5 je napisao(la):
spatiotecte » Pet Maj 24, 2019 4:40 pm[/url]":3shf1gr5]Obrenovac surčin 200 miliona zbog mosta od 100 miliona, treba uporediti sto je uporedivo.

Dobro, a ostalih 100 miliona na sta?
Ravnicu i dve petlje?
 
Kod nas su sve deonice koje su ugovarane tajno i direktno sa odabranim izvođačima (Azeri, Kinezi, Rusi za pruge) ispale dosta skuplje nego ove gde su izvođači birani preko otvorenih tendera i koje su finansirane preko institucija sa zapada, pritom ništa brže ili kvalitetnije nisu radili ovi prvi pa da opravdaju naduvanu cenu.
 
@Igor
Posto sam bio jedan medju vecim galamdzijama zato sto se tema E-763 sa crnogorske strane spominjala u temi Koridor 11 Srbija, pa smo uveli posebnu temu „Crna Gora“.
Moram reci da ne bi bilo fer da sad ovde ubacujemo temu Bugarska( iako me taj autoput licno mnogo vise interesuje nego E-763 i praticu ga sa velikom paznjom), nego da uradimo posebnu temu „Bugarska“. Da nam se ne naljute braca crnogorci :mrgreen:
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=58pk1-kLiYQ[/youtube]

Evo nekih mojih zapažanja:
0:00-1:00 sređuju se finalno ili su već sređeni odvodi, desno je odavno spremno za SMA, ni levo nije dalego od toga sve do C6
0:45 ako misle da puste bilo kad ovog leta ovde će svi "svesno u desno"
2:00 nema naznaka da se počinje sa galerijom, nznm šta čeka onaj Casagrande koji nedeljama nije na km65
2:05 skoro pa nikla kuća desno pre ulaznog portala, Bancarevo ima nezavisni centar za kontrolu
2:50 ima nekih radova na EM opremanju desne cevi, ali ne vidi se da je nešto tu sad posebno napredsovao Azvirt
3:22 nema nikakvih radova na EM opremanju leve cevi, ali zato ima kamera za špijuniranje izvođača (kao i na 3:42, 3:52, 4:04)
4:15 niče kuća i desno posle ulaznog portala tunela, tačnije tu niču 2 objekta (drugi na 4:42)
4:30 nadam se da su namerno zatrpali deo oko potpornog zida uz levu cev (na snimku desno), u protivnom nije dobro
4:35 ostatak C7 izgleda prilično završeno, ostalo još par "papilotni" da se spuste dole
4:44 završenost C7 potvrđuje i rast nasipa u levoj, ovo bi trebalo da je 0-63, posle 0-31 pa asfalt
5:10 desna je još od tunela na 2. BNS, izvođači ne idu više gore-dole ispod mosta, već preko mosta B1, kome fale spojnice, SMA, ograde, ali ima slivnike
5:35 u levoj se radi msm 0-31 posle mosta, tu bi trebalo da se zacrni za najviše 10-15 dana, kao i na delu između tunela i B1
6:05 ekipa #1 sa finišerom završava 1. sloj BNS u levoj kod gabiona iznenađenja, primetite da je leva do mosta i na njemu 3+1
6:33 ko se bolje razume nek pojasni da li i ovde levo niču gabioni iznenađenja ili neki drugi tip zaštite kosine
6:50 ekipa #2 sa finišerom čeka da ekipa#1 završi, da se popuni zaustavna i da krene 2. BNS i u levoj
8:05 između ove 2 kosine u levoj se sužava sa 3+1 na 2+1, desna dotle deluje tip-top, levoj fali malo sređivanja pored
8:55 – samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 031+770); na levom sve manje materijala za ugradnju, bilo ko skladište
10:10 Earth, ova tebi sumnjiva kosina C16 još drži
10:45 kraj autoputa, tj. 2. BNS - u desnoj je to nekih 6km (uključujući gotov betonski kolovoz u tunelu), u levoj isto toliko minus pre i posle B1
10:50 C17 - ne vidi se stanje gore, ali su ispod jasno napali desnu, njom sad prolazi i "saobraćaj" na gradilištu, leva će sačeka rasplet gore
11:10 prelazak mašina u desnu iskorišćen da se radi lokalni put za Vetu pored desne, gde je doskora išo gradilišni saobraćaj, tu će brzo da se zacrni
11:38 čačkaju oko kišne u razdelnom, posle bi trebalo da u desnoj krene nasip sve do asfalta, leva će baš uz potporni, (pre)blizu brda
12:00 posle 500-600m (ponovni) početak autoputa tj. 2. BNS u desnoj odavno, a odskora se i u levoj crni, ali je još uvek 1. BNS
12:32 pune zaustavnu sa 0-31, ovo prvi put vidim da neko to radi finišerom (obično grejder+valjak), ima se - može se... Posle ide 2.BNS, brzo će!
12:50 desno od desne je put za Vetu, koji će nadam se asfaltirati, a skretanje preko mosta je za Kosmovac i Toponicu (nije "ona")
14:45 od podvožnjaka kod kuće sa zastavama (levo) i velikog odlagališta (desno) prestaje 1. BNS u levoj i nadalje je msm 0-31, u desnoj 2. BNS
15:10 C19 i nije neka, privršena, iako su papilotne još gore, ima odvod, od nje i put CR-Glogovac (i dalje ka Veti i Kosmovcu) počinje da tlači AP
15:31 – samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 035+620);
16:40 od C20 prestaje 2. BNS i počinje vrv 0-31 u desnoj (trebalo bi da se zacrni), dok u levoj prestaje 0-31 i počinje ništa (vrv. 0-63)
17:37 između C21 i C22 prestaje 0-31 stabilizacija i počinje ništa i u desnoj, ali se radi kišna s obe strane desne ispod C22, pa će biti pomaka
17:55 na C23 svašta - prsnuli su malo i torkreta, odradili zavese, sad završavaju gore, C23 više neće biti sporna tačka - za mesec dana - asfalt
18:04 a dole uz šipove rade valjda zamenu podtla u levoj, za zapisnik da ni ovde gradilišni saobraćaj ne ide više ispod, već desnom koja ima nasip
18:16 još jedan početak autoputa, u levoj samo 1.BNS i to kratko, dok je u desnoj 2. BNS u podužem intervalu, sa sređenim odvodima desno ispod
18:35 u levoj je asfalt svega oko 100m do mesta ulaska mašina na gradilište, to je jedno od retkih uz ono na kraju lota možda i jedino
18:55 kod C24, odakle lokalni put skreće ulevo, pre mosta B3 počeli su popunjavanje nasipa u levoj
19:10 malo pre mosta B3 /preko r. Crvene reke/ i leva je dogurala do 0-31 tj. stabilizacije, desna i dalje na 2. BNS
19:30 i na B3 i posle njega desna na 2. BNS, dok je leva iz ove perspektive reklo bi se na 0-63
19:45-20:30 C25 izgleda dosta masivnija od C26, a deluje i dobro odrađena, još ovi da siđu odozgo da bi se isfiniširalo dole
21:00 prestanak 2.BNS u desnoj i početak C26, primetno je međutim da su odatle krenuli sa ozbiljnim nasipom u levoj
21:25 možda je uleglo ovo po sredini, pa će morati još da kopaju, ali ne primećujem neka pomeranja ili oštećenja na potpornom zidu
21:50 naknadno odrađeni dodatni potporni u produžetku, ni na njemu ne primećujem neke neregularnosti
22:05 (jedini) nadvožnjak - za Špaj, fale mu ograde, al Špajcima to je - što je, preko trase više ne mogu, ispod njega desno su gabioni
22:12 veliki pločasti propust, konačno čini se gotov sa obe strane, ispod ukorićeno nešto što očigledno ide radije kroz zemlju na C26 negoli ovde
22:28 nekih 100-150m usamljenog 2.BNS u desnoj kod ex-bazilike, leva mi ne deluje da nešto posebno napreduje
23:00 posle asfalta ka C27 i mostu konačno su počeli ozbiljan nasip u desnoj, što znači potencijalno spajanje sa mostom na završenom delu
23:15 meni i ovaj kanal gore na C27 izgleda ko da ima ulegnuće, pa ili nije strašno na C26 ili su obe kosine u problemu
23:30 kraj gabiona ujedno je i kraj lota, tu svakako moraju da rade prvo desnu, puste je, pa da razbucaju devijaciju, pa tek onda da spajaju levu
23:50 most, posebno desni, bolje izgleda iz aviona, nego kad se njime voziš, a i odozgo mu se vide ove brojne zakrpe.

REZIME
Desna:
Sve je na 2. BNS, nekih 10/12,3km, osim:
- kod C17 oko 500-600m, gde se radi nasip i gde bar u desnoj ne bi trebalo da bude večih problema - asfalt za mesec dana
- kod C22-23, oko 500-600m, gde se kod C22 radi kišna, pa će vrv nastaviti kod C23 - asfalt za mesec dana
- od početka C26 do iza nadvožnjaka i propusta, 400-500m, ovde su počeli nasip prvo u levoj videćemo rasplet sa C26
- finalnih 700-800m od bazilike do mosta, ovde su počeli nasip i trebalo bi da se zacrni za najviše mesec dana
Leva, oko 5km je na 2. BNS, 2-2,5km na 1.BNS, ostalo je šareno ili u pripremi:
- 2.BNS je od početka do C17, s tim što je 200-300m pre tunela prekriveno "peskom" za galeriju, koja nije početa i pre i posle B1 gde se sprema
- 1.BNS je kod C9 (sad je vrv i 2.), pa 1,5km kroz Glogovac od C17 do podvožnjaka sa zastavama i ničim izazvanih 100m posle C23
- stabilizacija 0-31 se sprema pre i posle B1, između C23 i B3, od mosta B3 ka C26 i dalje duž C26 gde se trenutno tretira samo leva
- ništa je kod C17 (tu tek treba da se raskopa do potpornog), C22-C23, gde menjaju podtlo, ne pipaju ni završni kilometar posle nadvožnjaka
Dosta su odradili pored i uz trasu incl. lokalni put za Vetu, kuće oko tunela niču, valjda napreduje i EM opremanje desne cevi...

Desnu bi mogli da puste u julu, ali nije isključeno da su rešili da puste pun profil u avgustu, s tim što će i tada biti problem sa C 6,17, 23, 26(?).
Ono što me najmanje brine je SMA, sa tolikim finišerima sa snimka, to mogu da sprže bukvalno za 5-6 dana ako baze iz okoline mogu da ih nahrane.
Ako mi vreme i vremenske prilike dozvole, možda sutra odem da se lično uverim o čemu se radi. Ako ne, praviću foto-presek 06.12.-22.05. kao Earth.
 
Skal ti pajser caribrode. Svaka ti dala legendo


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Caribrode obidji doktora! Ti nisi normalan, definitivno!
 
Caribrod ni matori Alvirovic ne bi napravio ovakav izvestaj. Ovo da se posalje gospodji MIhajlovic i premijeru.
 
Caribrode,majstore!!!
Jbt , covek ima vise pojma nego svi oni inzinjeri u koridorima... :sesir: :sesir: :sesir:
 
Svaka cast Caribrod, mislim da ovako detaljno o ovome zna svega par ljudi u Srbiji, ako I toliko :)
Hvala Bogu da C16 drzi, volim da tu ne budem u pravu, mada ja sam samo reko da mi deluje nesigurno, to je lagodnija pozicija od ovih drugih, nadleznih, koji moraju da garantuju suprotno, da je sigurna :)
Jos jednom svaka cast, moram.jos jednom post detalno procitam zbog ovih sekunsi kad budem pri kompu na dva uporedna prozora, sa mobilnog malo teze.
 
A4 da se izbaci iz upotrebe, samo Autoput Caribroda Velicanstvenog, a AVAV neka sprema idejno resenje za autoput Dimitrovgrad-Bosilegrad, kao mali poklon za sve sto je ovaj covek ucinio i cinice za dobrobit svih nas!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624894#p624894:3ny7zb61 je napisao(la):
slaninar » Sub Maj 25, 2019 10:50 am[/url]":3ny7zb61]@Igor
Posto sam bio jedan medju vecim galamdzijama zato sto se tema E-763 sa crnogorske strane spominjala u temi Koridor 11 Srbija, pa smo uveli posebnu temu „Crna Gora“.
Moram reci da ne bi bilo fer da sad ovde ubacujemo temu Bugarska( iako me taj autoput licno mnogo vise interesuje nego E-763 i praticu ga sa velikom paznjom), nego da uradimo posebnu temu „Bugarska“. Da nam se ne naljute braca crnogorci :mrgreen:
Slažem se, stim što nema potrebe za otvaranjem nove teme pošto već imamo temu o infrastrukturi u Bugarskoj :)

Predlažem da buduće postove o radovima na njihovom delu koridora postavite u temu na sledećem linku viewtopic.php?f=9&t=2027&start=175

Veliki naklon za Caribroda :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624915#p624915:1vhd4gpv je napisao(la):
KrCan » Sub Maj 25, 2019 12:08 pm[/url]":1vhd4gpv]Caribrode obidji doktora! Ti nisi normalan, definitivno!

Jes bre.

Brate al se raspisa, moram prstom da prevlačim preko monitora. A monitor 32" pa mi je prst prešao barem 7-8 metara. :laugh: :laugh: :laugh:

Svaka čast na trudu što za snimanje što za objašnjavanje.
 
Upravo sam prosao kroz Grdeličku klisuru. Sve što je Earth napisao potpisujem. Put je odličan. Jedina zamerka je što sada od Nisa do granice i obrnuto nema pumpa da se stane. A to kada za ljude sa malom decom je baš izazov.

Sent from my LEX727 using Tapatalk
 
ja bih samo ovo prokomentarisao iz moje perspektive
ja sa porodicom idem svake godine u grcku i kad pridjem blizu makedonije vozim na pumpu posle granice jer je gorivo mnogo jeftinije
odmorimo se naspemo gorivo jedemo itd i idemo dalje
vidim da to rade i mnogi drugi jer su pumpe u makedoniji pune vozila i ljuidi
e sad ko ce imati racuna da pravi pumpu gdje ce rijetko kome biti potrebno da stane
mislim da tu rade pumpe koje koriste lokalci i nalaze se van autoputa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624909#p624909:iea4q2sq je napisao(la):
caribrod » Sat May 25, 2019 12:36 pm[/url]":iea4q2sq][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=58pk1-kLiYQ[/youtube]

Evo nekih mojih zapažanja:

Nisam odavno gledao snimke sa istočnog kraka, lično nisam zainteresovan za K10, ali ovo deluje da ipak ima šanse da bude gotovo do kraja godine, mislim ove godine.
Da ne bude da uvek crno pišem o obećanim rokovima.

:sesir:
 
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/gresk ... ut/6wf73hz

GREŠKE CIP-A NA KORIDORU 10 SKUPO SU NAS KOŠTALE Kako je Saobraćajni instutut ZABORAVIO da postoji Južna Morava


rpQk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTjJFN01EQV8vNjQ2ZWZmY2Q5ZTAxYjBlNjJlY2MzMTNhNDRjYjdkY2UuanBlZ5GTAs0C5ACBAAU


Projekti Saobraćajnog instituta za koridor 10 kroz Grdelicu koštali su 59,5 miliona evra više i zbog toga što, između ostalog, u jednom delu glavnog projekta nije bila ucrtana Južna Morava.

"Blic" je juče ekskluzivno objavio da je razlika u ceni radova po glavnim projektima CIP i onih koji su bili sprovedeni po izmenjenim projektima bila neverovatnih 7,1 milijardu dinara. Do toga je došlo jer projekti nisu odgovarali stanju na terenu, a među gafovima našao se i jedan koji je, blago rečeno, zatekao sve - nije ucrtano korito reke Južne Morave. Samo ovaj skandalozni propust koštao je državu 52.934.799 dinara više.

Nisu snimili reku

Propust koji je zaslužio da uđe u anale građevinarstva, ali ne po dobru, desio se, kako nam je iz više izvora potvrđeno, na lotu 2, koji obuhvata deonicu od tunela Predejane do Caričine doline.

- Prvobitno je bilo uračunato da ta deonica košta 21.832.312 dinara, ali je zbog promene vrednost i činjenice da nisu snimili reku porasla na 74.767.111 dinara. Na tom mestu je bila predviđena potporna konstrukcija broj 23, koja je glavnim projektom osmišljena da se izvodi u reci Južna Morava, koja nije bila ucrtana na crtežima u glavnom projektu. Zato je urađeno preprojektovanje, osmišljena je nova potporna armirano-betonska konstrukcija na šipovima koja može da izdrži uslove na terenu. Ovaj propust nije najskuplje koštao državu, ali je svakako među onima koji nikako ne služe na čast CIP-u, kojim rukovodi geolog Milutin Ignjatović. Postavlja se pitanje da li je posredi nemar ili neznanje, a postoji bojazan da se u ovom slučaju ipak radi o čistom nemaru. To dodatno zabrinjava jer je CIP projektantska kuća sa najdužim stažom u Srbiji - kaže naš sagovornik.

Izvor "Blica" svedoči i da je ukupno 112 izmena projekata urađeno kada je u pitanju gradnja koridora 10 kroz Grdeličku klisuru, a najveći deo njih se odnosi upravo na one koje je uradio CIP.

- Najveći deo troškova od tih 59,5 miliona evra je nastao zbog toga što nisu sprovedena adekvatna geoistraživanja terena, to jest buduće trase autoputa. Priroda može da te omete i da te iznenadi, ali ako si profesionalan, posvećen, detaljan, ako si uradio dovoljan obim geoistražnih radova, nema šanse da ne primetiš da može doći do klizišta. Ako uradiš dobre geoistražne bušotine i zatim napraviš dobar geološki profil terena, bez ikakve sumnje možeš da predvidiš da će negde doći do klizišta posle zasecanja terena i narušavanja postojeće ravnoteže u tlu. Tako se desilo da su na lotu 1, deonici od mesta Grdelica do tunela Predejane, gde je ukupno bilo pet velikih kosina, za četiri kosine morali da se rade novi projekti zbog pojave klizišta. Da bi to sprečili, projektanti su Grdeličku klisuru morali da izbuše kao sir, ali se ovde to izgleda nije desilo - navodi naš sagovornik.

Svi ti propusti i šteta naneta državi, saglasni su sagovornici našeg lista, ne služe na čast direktoru CIP Milutinu Ignjatoviću, koji tom ustanovom rukovodi od 2000. godine, a po struci je geolog.

Direktor geolog

- To znači da je baš Ignjatović odgovoran za geoistražne radnje koje CIP sprovodi. Na terenu su se mogla čuti opravdanja da je pao sneg, da su kratki rokovi, ali ima rešenja i za to, stručno ukažeš na prepreke, produžiš rokove... Ovako se došlo u situaciju da je država prvo dala ogroman novac za projekte, ali onda i za preprojektovanje. Zli jezici bi rekli i da greške nisu bile slučajne, da su pravljene baš da bi se izvlačio novac iz državne kase - ukazuje naš sagovornik.

Kao što smo već objavili, u sumu do 59,5 miliona evra dodatnih troškova uključena su dodatna preprojektovanja, sanacija klizišta, ali i penali izvođačima jer nije bilo moguće izvoditi radove.

Izmeštani pruga i korito Nišave

26Uk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWXpBN01EQV8vZjI1ODQwZTI4ZDUxOTE2YzYwNTdmMWM0MWMzYWZkZjEuanBlZ5GTAs0CQgCBAAU


Pomoćnik ministra za drumski saobraćaj Saša Stojanović ukazao je da je postojalo neslaganje tehničke dokumentacije sa stanjem na terenu.

- Morali smo da izmeštamo kompletne elektrovodove i dalekovode. Zbog nepotpuno izvedenih geoloških istraživanja rađeni su dodatni geološki radovi. Izmeštali smo prugu, železnički međunarodni koridor, korito reke Nišave, imali smo problem sa arheološkim nalazištima... Šest godina je trebalo da se problemi prevaziđu, dokazali smo da građevinska industrija Srbije u saradnji sa stranim investitorima to može - rekao je Stojanović za RTS.

Koji su sve projekti na Koridoru 10 u Grdeličkoj klisuri i njihove izmene koštali državu 59,5 miliona evra:

* Lot 1 - Kosina 4

Naziv projekta: Glavni projekat kosine 4

Opis izmene projekta: Zbog klizišta koje se pokrenulo u julu 2014. na delu kosine 4 sprovedeni su dodatni geoistražni radovi, ustavnoljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu.

Vrednost radova po glavnom projketu:45.125.219

Vrednost radova po izmenjenog projekta:583.241.545

Razlika u ceni: 538.116.725,99

* Lot 1 - Kosina 2

Naziv projekta: Glavni projekat kosine 2

Opis izmene projekta: Zbog klizišta koje se pokrenulo u julu 2014. na delu kosine 2 sprovedeni dodatni geoistražni radovi i ustavnoljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu. Urađeno projektno rešenje sanacije klizišta. Vrednost radova po glavnom projketu:251.704.648

Vrednost radova po izmenjenog projekta:1.568.540.978

Razlika u ceni: 1.316.836.329

* Lot 1 - Kosina 3

Naziv projekta: Glavni projekat kosine 2

Opis izmene projekta: Zbog klizišta, u julu 2014, na delu kosine 3 obavljeni su dodatni geoistražni radovi i ustanovljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu. Urađeno projektno rešenje sanacije klizišta.

Vrednost radova po glavnom projketu: 61.886.189

Vrednost radova po izmenjenog projekta: 353.900.334

Razlika u ceni: 292.014.145

* Lot 1 - Kosina 3*

Naziv projekta*: Projekat preparcelizacije za potrebe eksproprijacije na useku 3 - dopuna Glavnog projekta ekspropricije

Naziv projekta**: Idejni projekat za usek 3, faza 1

Naziv projekta***: Idejni projekat za usek 3, faza 2

Opis izmene projekta: Prilikom izvođenja radova na iskopu i izradi zaštitne konstrukcije došlo je do aktiviranja klizišta. Nakon izvršenih geodetskih i inklinometarskih merenja utvrđeno je duboko klizište koje se prostire od reke Morava i zahvata veliki deo terena iza izvedene zaštitne konstrukcije

Vrednost radova po glavnom projketu: 0

Vrednost radova po izmenjenog projekta (sva tri): 1.850.178.357,08

Razlika u ceni (sva tri): 1.850.178.357,08

* Lot 1 - Kosina 5

Naziv projekta: Glavni projekat kosine 5

Opis izmene projekta: Zbog klizišta u julu 2014. na delu kosine 5 obavljeni su dodatni geoistražni radovi i ustavnovljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu. Urađeno projektno rešenje sanacije klizišta u skladu sa novonastalom situacijom

Vrednost radova po glavnom projketu:21.114.249,26

Vrednost radova po izmenjenog projekta:197.657.085,90

Razlika u ceni: 176.542.836,64

* Lot 1 - Kosina 5

Naziv projekta: Projekat za stabilizaciju kosine 5

Opis izmene projekta: Došlo do pojave klizišta, čime je ugrožen deo već izvedenih radova kao i rok završetka preostalih radova. Preduzete nove mere sanacije već izvedenih radova kao i sanacija preostalog dela klizišta u zoni kosine 5.

Vrednost radova po glavnom projketu: 0

Vrednost radova po izmenjenog projekta:1.381.802.503,69

Razlika u ceni: 1.381.802.503,69

* Lot 2 - Kosina 6

Naziv projekta: Projekat za izvođenje sanacije klizišta u zoni kosine 6

Opis izmene projekta: Sanacija usled pojave odrona na kosini 6

Vrednost radova po glavnom projketu: 0

Vrednost radova po izmenjenom projektu:123.478.659,60

Razlika u ceni: 123.478.659,60

* Lot 2 - Kosina 6

Naziv projekta: Kosina 6 desno

Opis izmene projekta: Geološka istraživanja prema Glavnom projektu za ovu deonicu su rađena u razdelnom pojasu. Na osnovu podataka sa bušotine u razdelnom pojasu projektovana je kosina 6

Vrednost radova po glavnom projektu: 62.062.514,65

Vrednost radova po izmenjenom projektu: 1.246.668.648,71

Razlika u ceni: 1.184.606.134,06

* Lot 2 - Potporni zid 23

Naziv projekta: Potporni zid 23 u centralnom pojasu

Opis izmene projekta: Izmena kamene potporne konstrukcije br 23 zbog nemogućnosti izvođenja iste koja je Glavnim projektom predviđena da se izvodi u reci Južna Morava koja nije bila ucrtna na crtežima u Glavnom projektu. Projektovana nova potporna AB konstrukcija na šipovima

Vrednost radova po glavnom projektu: 21.832.312,27

Vrednost radova po izmenjenom projektu: 74.767.111,87

Razlika u ceni: 52.934.799,60

* Lot 2 - Potporni zid 18

Naziv projekta: Potporna konstrukcija od šipova 18 - levo, šipovi

Opis izmene projekta: Tehničko rešenje sa rečnom regulacijom obale reke i armirano betonskim zidom nije koje je predoviđeno projektom nije odgovorajuće za tu deonicu reke zbog geoloških uslova. Urađen novi projekat.

Vrednost radova po glavnom projektu: 10.105.128,39

Vrednost radova po izmenjenom projektu: 83.347.260,24

Razlika u ceni: 73.452.388,63

* Lot 2 - Potporni zid G6

Naziv projekta: Izvođački projekat gabionskog potpornog zida

Opis izmene projekta: Gabionski zid nije bio obuhvaćen Glavnim projektom. Projektant Glavnog projekta naknadno je dostavio projekat gabionskog zida.

Vrednost radova po glavnom projketu: 0

Vrednost radova po izmenjenom projektu:11.647.682,12

Razlika u ceni: 11.647.682,12

* Lot 2 - Potporni zid 17

Naziv projekta: Projekat za izvođenje. Potporna konstrukcija br 17 u razdelnom pojasu

Opis izmene projekta: Izmena oblika zida radi ubrzavanja radova. Promena fundiranja, umesto plitkog fundiranog zida projektovan zid na šipovima.

Vrednost radova po glavnom projektu: 12.602.789,49

Vrednost radova po izmenjenom projektu: 129.488.958,32

Razlika u ceni: 116.886.168,83

* Lot 2 - Potporna konstrukcija M2

Naziv projekta: Projekat za izvođenje, potporna konstrukcija od šipova M2, desno šipovi

Opis izmene projekta: Na incijativau glavnog projektanta zamenjena projektovana potporna konstrukcija od armirane zemlje, sa A8 potpornom konstrukcijom na šipovima sa geotehničkim sidrima u dva reda

Vrednost radova po glavnom projektu: 2.681.242,75

Vrednost radova po izmenjenom projektu: 383.656.835,00

Razlika u ceni: 380.975.592,25

* Lot 2 - Galerija ispred tunela Predejane

Naziv projekta: Glavni projekat galerije duž desne cevi tunela Predejane

Opis izmene projekta: U cilju dodatnog obezbeđenja klizanja na izlazu desne tunelske cevi tunela Predejane, usled pojave odronjavanja na predmetnoj lokaciji

Vrednost radova po glavnom projektu: 0

Vrednost radova po izmenjenom projektu: 110.551.916,43

Razlika u ceni: 110.551.916,43

* Lot 3 - Južni portal

Naziv projekta: Novi projekti stabilizacije kosina Južnog portala leve i desne tunelske cevi

Opis izmene projekta: Projekti obuhvataju osiguranje kosina leve i desne tunelske cevi iznad nivelete kao i projekat stabilizacije kosine leve tunelske cevi iznad nivelete zamenom projektovanog zida od armirane zemlje

Vrednost radova po glavnom projektu: 33.346.638,82

Vrednost radova po izmenjenom projektu: 237.357.399,62

Razlika u ceni: 204.010.760,80

Redakciji Blica stiglo je reagovanje na tekstove “Loši projekti nas koštali 60 miliona evra”, i “CIP zaboravio da Južna Morava postoji”, koje objavljujemo:

Istina je da Saobraćajni institut CIP a na osnovu projektnog zadatka dobjenog od investitora na Koridoru XI nije imao obavezu niti je radio projekte priključaka za struju i vodu.

Tvrdnja da nije bilo pristupnih puteva je nestinita.

Tvrdnja da je po glavnom prejektu CIP “bilo uračunato da deonica od tunela Predejane do Caričine doline košta 21.832.312 dinara” je neistina, u Glavnom projektu CIP-a u Predmeru i predračunu takva investiciona vrednost proračuna nije data.

Što se tiče potporne konstrukcije 23, istina je da se ta potporna konstrukcija nalazi u razdelnom pojasu autoputa i da je udaljena preko 100 metara od korita Južne Morave.
 
Vrh