Evo još jedne vesti za istočni krak K10, samo što nije baš vezan za našu zemlju:
https://www.ekapija.com/news/2514926/u- ... rbiji-test
https://www.ekapija.com/news/2514926/u- ... rbiji-test
Pa zbog toga i služe drenažne cevi koje su ugrađene. Da ih nema odavno bi se tu pokrenulo klizište.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624739#p624739:lksxgsvm je napisao(la):Markoni1 » Pet Maj 24, 2019 2:28 pm[/url]":lksxgsvm]
Da li je normalno ovako da voda otice kroz zid?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624622#p624622:3htspram je napisao(la):biciklista » Čet Maj 23, 2019 10:46 pm[/url]":3htspram]Opsirnije o tome , kao i o datumima i rokovima imate u ovom tekstu.
https://www.plusonline.rs/danas-otvoren ... na-sofija/
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624773#p624773:3shf1gr5 je napisao(la):spatiotecte » Pet Maj 24, 2019 4:40 pm[/url]":3shf1gr5]Obrenovac surčin 200 miliona zbog mosta od 100 miliona, treba uporediti sto je uporedivo.
Slažem se, stim što nema potrebe za otvaranjem nove teme pošto već imamo temu o infrastrukturi u Bugarskoj[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624894#p624894:3ny7zb61 je napisao(la):slaninar » Sub Maj 25, 2019 10:50 am[/url]":3ny7zb61]@Igor
Posto sam bio jedan medju vecim galamdzijama zato sto se tema E-763 sa crnogorske strane spominjala u temi Koridor 11 Srbija, pa smo uveli posebnu temu „Crna Gora“.
Moram reci da ne bi bilo fer da sad ovde ubacujemo temu Bugarska( iako me taj autoput licno mnogo vise interesuje nego E-763 i praticu ga sa velikom paznjom), nego da uradimo posebnu temu „Bugarska“. Da nam se ne naljute braca crnogorci :mrgreen:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624915#p624915:1vhd4gpv je napisao(la):KrCan » Sub Maj 25, 2019 12:08 pm[/url]":1vhd4gpv]Caribrode obidji doktora! Ti nisi normalan, definitivno!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624909#p624909:iea4q2sq je napisao(la):caribrod » Sat May 25, 2019 12:36 pm[/url]":iea4q2sq][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=58pk1-kLiYQ[/youtube]
Evo nekih mojih zapažanja:
GREŠKE CIP-A NA KORIDORU 10 SKUPO SU NAS KOŠTALE Kako je Saobraćajni instutut ZABORAVIO da postoji Južna Morava
Projekti Saobraćajnog instituta za koridor 10 kroz Grdelicu koštali su 59,5 miliona evra više i zbog toga što, između ostalog, u jednom delu glavnog projekta nije bila ucrtana Južna Morava.
"Blic" je juče ekskluzivno objavio da je razlika u ceni radova po glavnim projektima CIP i onih koji su bili sprovedeni po izmenjenim projektima bila neverovatnih 7,1 milijardu dinara. Do toga je došlo jer projekti nisu odgovarali stanju na terenu, a među gafovima našao se i jedan koji je, blago rečeno, zatekao sve - nije ucrtano korito reke Južne Morave. Samo ovaj skandalozni propust koštao je državu 52.934.799 dinara više.
Nisu snimili reku
Propust koji je zaslužio da uđe u anale građevinarstva, ali ne po dobru, desio se, kako nam je iz više izvora potvrđeno, na lotu 2, koji obuhvata deonicu od tunela Predejane do Caričine doline.
- Prvobitno je bilo uračunato da ta deonica košta 21.832.312 dinara, ali je zbog promene vrednost i činjenice da nisu snimili reku porasla na 74.767.111 dinara. Na tom mestu je bila predviđena potporna konstrukcija broj 23, koja je glavnim projektom osmišljena da se izvodi u reci Južna Morava, koja nije bila ucrtana na crtežima u glavnom projektu. Zato je urađeno preprojektovanje, osmišljena je nova potporna armirano-betonska konstrukcija na šipovima koja može da izdrži uslove na terenu. Ovaj propust nije najskuplje koštao državu, ali je svakako među onima koji nikako ne služe na čast CIP-u, kojim rukovodi geolog Milutin Ignjatović. Postavlja se pitanje da li je posredi nemar ili neznanje, a postoji bojazan da se u ovom slučaju ipak radi o čistom nemaru. To dodatno zabrinjava jer je CIP projektantska kuća sa najdužim stažom u Srbiji - kaže naš sagovornik.
Izvor "Blica" svedoči i da je ukupno 112 izmena projekata urađeno kada je u pitanju gradnja koridora 10 kroz Grdeličku klisuru, a najveći deo njih se odnosi upravo na one koje je uradio CIP.
- Najveći deo troškova od tih 59,5 miliona evra je nastao zbog toga što nisu sprovedena adekvatna geoistraživanja terena, to jest buduće trase autoputa. Priroda može da te omete i da te iznenadi, ali ako si profesionalan, posvećen, detaljan, ako si uradio dovoljan obim geoistražnih radova, nema šanse da ne primetiš da može doći do klizišta. Ako uradiš dobre geoistražne bušotine i zatim napraviš dobar geološki profil terena, bez ikakve sumnje možeš da predvidiš da će negde doći do klizišta posle zasecanja terena i narušavanja postojeće ravnoteže u tlu. Tako se desilo da su na lotu 1, deonici od mesta Grdelica do tunela Predejane, gde je ukupno bilo pet velikih kosina, za četiri kosine morali da se rade novi projekti zbog pojave klizišta. Da bi to sprečili, projektanti su Grdeličku klisuru morali da izbuše kao sir, ali se ovde to izgleda nije desilo - navodi naš sagovornik.
Svi ti propusti i šteta naneta državi, saglasni su sagovornici našeg lista, ne služe na čast direktoru CIP Milutinu Ignjatoviću, koji tom ustanovom rukovodi od 2000. godine, a po struci je geolog.
Direktor geolog
- To znači da je baš Ignjatović odgovoran za geoistražne radnje koje CIP sprovodi. Na terenu su se mogla čuti opravdanja da je pao sneg, da su kratki rokovi, ali ima rešenja i za to, stručno ukažeš na prepreke, produžiš rokove... Ovako se došlo u situaciju da je država prvo dala ogroman novac za projekte, ali onda i za preprojektovanje. Zli jezici bi rekli i da greške nisu bile slučajne, da su pravljene baš da bi se izvlačio novac iz državne kase - ukazuje naš sagovornik.
Kao što smo već objavili, u sumu do 59,5 miliona evra dodatnih troškova uključena su dodatna preprojektovanja, sanacija klizišta, ali i penali izvođačima jer nije bilo moguće izvoditi radove.
Izmeštani pruga i korito Nišave
Pomoćnik ministra za drumski saobraćaj Saša Stojanović ukazao je da je postojalo neslaganje tehničke dokumentacije sa stanjem na terenu.
- Morali smo da izmeštamo kompletne elektrovodove i dalekovode. Zbog nepotpuno izvedenih geoloških istraživanja rađeni su dodatni geološki radovi. Izmeštali smo prugu, železnički međunarodni koridor, korito reke Nišave, imali smo problem sa arheološkim nalazištima... Šest godina je trebalo da se problemi prevaziđu, dokazali smo da građevinska industrija Srbije u saradnji sa stranim investitorima to može - rekao je Stojanović za RTS.
Koji su sve projekti na Koridoru 10 u Grdeličkoj klisuri i njihove izmene koštali državu 59,5 miliona evra:
* Lot 1 - Kosina 4
Naziv projekta: Glavni projekat kosine 4
Opis izmene projekta: Zbog klizišta koje se pokrenulo u julu 2014. na delu kosine 4 sprovedeni su dodatni geoistražni radovi, ustavnoljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu.
Vrednost radova po glavnom projketu:45.125.219
Vrednost radova po izmenjenog projekta:583.241.545
Razlika u ceni: 538.116.725,99
* Lot 1 - Kosina 2
Naziv projekta: Glavni projekat kosine 2
Opis izmene projekta: Zbog klizišta koje se pokrenulo u julu 2014. na delu kosine 2 sprovedeni dodatni geoistražni radovi i ustavnoljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu. Urađeno projektno rešenje sanacije klizišta. Vrednost radova po glavnom projketu:251.704.648
Vrednost radova po izmenjenog projekta:1.568.540.978
Razlika u ceni: 1.316.836.329
* Lot 1 - Kosina 3
Naziv projekta: Glavni projekat kosine 2
Opis izmene projekta: Zbog klizišta, u julu 2014, na delu kosine 3 obavljeni su dodatni geoistražni radovi i ustanovljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu. Urađeno projektno rešenje sanacije klizišta.
Vrednost radova po glavnom projketu: 61.886.189
Vrednost radova po izmenjenog projekta: 353.900.334
Razlika u ceni: 292.014.145
* Lot 1 - Kosina 3*
Naziv projekta*: Projekat preparcelizacije za potrebe eksproprijacije na useku 3 - dopuna Glavnog projekta ekspropricije
Naziv projekta**: Idejni projekat za usek 3, faza 1
Naziv projekta***: Idejni projekat za usek 3, faza 2
Opis izmene projekta: Prilikom izvođenja radova na iskopu i izradi zaštitne konstrukcije došlo je do aktiviranja klizišta. Nakon izvršenih geodetskih i inklinometarskih merenja utvrđeno je duboko klizište koje se prostire od reke Morava i zahvata veliki deo terena iza izvedene zaštitne konstrukcije
Vrednost radova po glavnom projketu: 0
Vrednost radova po izmenjenog projekta (sva tri): 1.850.178.357,08
Razlika u ceni (sva tri): 1.850.178.357,08
* Lot 1 - Kosina 5
Naziv projekta: Glavni projekat kosine 5
Opis izmene projekta: Zbog klizišta u julu 2014. na delu kosine 5 obavljeni su dodatni geoistražni radovi i ustavnovljeno odstupanje geološke građe terena od pretpostavljene u glavom projektu. Urađeno projektno rešenje sanacije klizišta u skladu sa novonastalom situacijom
Vrednost radova po glavnom projketu:21.114.249,26
Vrednost radova po izmenjenog projekta:197.657.085,90
Razlika u ceni: 176.542.836,64
* Lot 1 - Kosina 5
Naziv projekta: Projekat za stabilizaciju kosine 5
Opis izmene projekta: Došlo do pojave klizišta, čime je ugrožen deo već izvedenih radova kao i rok završetka preostalih radova. Preduzete nove mere sanacije već izvedenih radova kao i sanacija preostalog dela klizišta u zoni kosine 5.
Vrednost radova po glavnom projketu: 0
Vrednost radova po izmenjenog projekta:1.381.802.503,69
Razlika u ceni: 1.381.802.503,69
* Lot 2 - Kosina 6
Naziv projekta: Projekat za izvođenje sanacije klizišta u zoni kosine 6
Opis izmene projekta: Sanacija usled pojave odrona na kosini 6
Vrednost radova po glavnom projketu: 0
Vrednost radova po izmenjenom projektu:123.478.659,60
Razlika u ceni: 123.478.659,60
* Lot 2 - Kosina 6
Naziv projekta: Kosina 6 desno
Opis izmene projekta: Geološka istraživanja prema Glavnom projektu za ovu deonicu su rađena u razdelnom pojasu. Na osnovu podataka sa bušotine u razdelnom pojasu projektovana je kosina 6
Vrednost radova po glavnom projektu: 62.062.514,65
Vrednost radova po izmenjenom projektu: 1.246.668.648,71
Razlika u ceni: 1.184.606.134,06
* Lot 2 - Potporni zid 23
Naziv projekta: Potporni zid 23 u centralnom pojasu
Opis izmene projekta: Izmena kamene potporne konstrukcije br 23 zbog nemogućnosti izvođenja iste koja je Glavnim projektom predviđena da se izvodi u reci Južna Morava koja nije bila ucrtna na crtežima u Glavnom projektu. Projektovana nova potporna AB konstrukcija na šipovima
Vrednost radova po glavnom projektu: 21.832.312,27
Vrednost radova po izmenjenom projektu: 74.767.111,87
Razlika u ceni: 52.934.799,60
* Lot 2 - Potporni zid 18
Naziv projekta: Potporna konstrukcija od šipova 18 - levo, šipovi
Opis izmene projekta: Tehničko rešenje sa rečnom regulacijom obale reke i armirano betonskim zidom nije koje je predoviđeno projektom nije odgovorajuće za tu deonicu reke zbog geoloških uslova. Urađen novi projekat.
Vrednost radova po glavnom projektu: 10.105.128,39
Vrednost radova po izmenjenom projektu: 83.347.260,24
Razlika u ceni: 73.452.388,63
* Lot 2 - Potporni zid G6
Naziv projekta: Izvođački projekat gabionskog potpornog zida
Opis izmene projekta: Gabionski zid nije bio obuhvaćen Glavnim projektom. Projektant Glavnog projekta naknadno je dostavio projekat gabionskog zida.
Vrednost radova po glavnom projketu: 0
Vrednost radova po izmenjenom projektu:11.647.682,12
Razlika u ceni: 11.647.682,12
* Lot 2 - Potporni zid 17
Naziv projekta: Projekat za izvođenje. Potporna konstrukcija br 17 u razdelnom pojasu
Opis izmene projekta: Izmena oblika zida radi ubrzavanja radova. Promena fundiranja, umesto plitkog fundiranog zida projektovan zid na šipovima.
Vrednost radova po glavnom projektu: 12.602.789,49
Vrednost radova po izmenjenom projektu: 129.488.958,32
Razlika u ceni: 116.886.168,83
* Lot 2 - Potporna konstrukcija M2
Naziv projekta: Projekat za izvođenje, potporna konstrukcija od šipova M2, desno šipovi
Opis izmene projekta: Na incijativau glavnog projektanta zamenjena projektovana potporna konstrukcija od armirane zemlje, sa A8 potpornom konstrukcijom na šipovima sa geotehničkim sidrima u dva reda
Vrednost radova po glavnom projektu: 2.681.242,75
Vrednost radova po izmenjenom projektu: 383.656.835,00
Razlika u ceni: 380.975.592,25
* Lot 2 - Galerija ispred tunela Predejane
Naziv projekta: Glavni projekat galerije duž desne cevi tunela Predejane
Opis izmene projekta: U cilju dodatnog obezbeđenja klizanja na izlazu desne tunelske cevi tunela Predejane, usled pojave odronjavanja na predmetnoj lokaciji
Vrednost radova po glavnom projektu: 0
Vrednost radova po izmenjenom projektu: 110.551.916,43
Razlika u ceni: 110.551.916,43
* Lot 3 - Južni portal
Naziv projekta: Novi projekti stabilizacije kosina Južnog portala leve i desne tunelske cevi
Opis izmene projekta: Projekti obuhvataju osiguranje kosina leve i desne tunelske cevi iznad nivelete kao i projekat stabilizacije kosine leve tunelske cevi iznad nivelete zamenom projektovanog zida od armirane zemlje
Vrednost radova po glavnom projektu: 33.346.638,82
Vrednost radova po izmenjenom projektu: 237.357.399,62
Razlika u ceni: 204.010.760,80
Redakciji Blica stiglo je reagovanje na tekstove “Loši projekti nas koštali 60 miliona evra”, i “CIP zaboravio da Južna Morava postoji”, koje objavljujemo:
Istina je da Saobraćajni institut CIP a na osnovu projektnog zadatka dobjenog od investitora na Koridoru XI nije imao obavezu niti je radio projekte priključaka za struju i vodu.
Tvrdnja da nije bilo pristupnih puteva je nestinita.
Tvrdnja da je po glavnom prejektu CIP “bilo uračunato da deonica od tunela Predejane do Caričine doline košta 21.832.312 dinara” je neistina, u Glavnom projektu CIP-a u Predmeru i predračunu takva investiciona vrednost proračuna nije data.
Što se tiče potporne konstrukcije 23, istina je da se ta potporna konstrukcija nalazi u razdelnom pojasu autoputa i da je udaljena preko 100 metara od korita Južne Morave.