C
caribrod
Guest
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624379#p624379:33hs4yac je napisao(la):Dalmatinac » Wed May 22, 2019 11:32 pm[/url]":33hs4yac]WTF, zasto zaustavna nema isti broj slojeva asfalta kao vozna i preticajna?
Zato što, kao što joj i ime kaže, služi za zaustavljanje vozila, a ne za odvijanje saobraćaja. Njen PGDS će za životnog veka ovog autoputa biti i ostati jednocifren ili dvocifren, dok će na ostale 2(3) biti četvoro ili u nekoj budućnosti petocifren. Brzine, koje se "razvijaju" na zaustavnoj su <50km/h, jer prvo uglavnom prikočiš na voznoj, pa se samo zaustaviš pored.
I nije samo to - pored toga što je umesto 1. BNS u zaustavnoj 0-31 (2. BNS ide celom širinom) najčešće se umesto SMA kao habajući ugrađuje AB, koji je dosta slabijih karakteristika, iz istih razloga. Nije to neuobičajena praksa samo kod nas, a uštedi se.
Samo se nadam (nisam merio, a ni gledao taj deo projekta) da je zaustavna na novim deonicama 2,5m, a ne 2 kao na BG-NI, pa kad se zaustavi šleper levim točkovima uđe u voznu... Btw, Bubanj potok - Batočina je po PGDS poodavno zrelo za proširenje na 3+1 (kao i Stara Pazova-Bataja, pa i Šimanovci-BG), ali to nije fensi i "ne vidi se", nešto poput BG obilaznice, pa niko nažalost ni ne razmišlja o tome. BG-NI je i sada "usko grlo" jer se slivaju A3 i severni krak A1 s jedne i južni krak A1 i A4 s druge strane, a tek će da se uvećava kad se završi sektor C obilaznice, šnelštrase do KG, moravski koridor, NI-PR, eventualno i PN-ZA ili čak BO-PO. E tek u slučaju tog proširenja bude problema sa takvom zaustavnom, ali se svejedno kopa za novu zaustavnu pa ne bude to najveći problem - gledao sam skoro širenje na 3+1 italijanskog A4 od Venecije ka Udinama i samo niču novi nadvožnjaci sa širim otvorima pored starih...