Šta je novo?

Koridor 10

pa probusis duboko neke kao sipove, nzm kako se to zove, zabode se u taj kamen il teren kakav god da je, al ocigledno to nisu uradili kako Bog zapoveda
 
Pitao sam zašto smo odmah posle (trećeg) odrona radili sanaciju klizišta šipovima ako će se uklanjati brdo?

Takođe, kako da imamo poverenja u stručnjake koji su OPET uspeli da pogreše?

Ako su uopšte pogrešili ... Ili je u pitanju divna demonstracija uticaja politike na stručne odluke. Recimo tako što je upravo politička odluka bila da se radi brzo i jefitino, a sada, posle blamaže zbog posledica takvog pristupa, ista politika ide u "overkill", pa lično Vučić obara odluku stručnjaka o sanaciji (koji se još silom prilika rukovode istim ograničenjima koja su im nametnuta), pa ide na sigurno: "Ima da premestimo čitavo brdo, niko nije toliko savestan kao mi".
 
Kada vec uklanjaju brdo, mogli bi da usput iskopaju kanal Morava-Vardar(stara ideja nekih istaknutih sns clanova). :mrgreen:
 
Juce rano ujutru upalio "skodilaka", aevo malopre veceras iza ponoci ugasio. Rezultat 1256km i 968 fotografija!
Vecinu godine vozim levom stranom, a juce sam prvi put doziveo da i u zemlji Srbiji vozim auto putem levom stranom!
Na upravo otvorenom delu Srpska kuca levosoje otvorena je leva strana auto puta za dvosmerni saobracaj! Subota popodne guzva od gastarbajtera, kolone, a moja malenkost sam samcit u citavoj drugoj polovini ! Cak i policijske patrole posmatrale , a niko da reaguje! Toliko sam bio ubedljiv u zutom prsluku :lol: jes da mi je kisa oduzela dva sata, ali sam uspeo!
Potom deonica Vladicin Han Momin kamen ukljucujuci velelepne vijadukte i ispod iznad i "NARAVNO DZEJ" :lol:
Potom, tunel MANAJLE! Jeste dobro ste procitali prosetao sam se i prenecu vam svaku stopu iz obe cevi! Onda sam se prosetao svim onim mostovima i usecima ispod Mominog kamena, i vrati pesaka do buduce naplatne rampe Han! Mrak je ucinio svoje da ne odem na petlju Predejane i u tunel i dalje do kosina, pa sam morao na "rostiljijadu" u Leskovac!!!
U sitne sate stigao do Bugarske granice! Sve to zbog dva zestoka razloga! Jedan da se provozam novoizgradjenim istocnim krakom i drugi mnogo vazniji, a to je da upoznam coveka sa cijim fotografijama mi pocinje dan vec zadnjih, bar 5 godina! Zahvaljujuci njemu znao sam svaku i krivinu i kosinu. Vozio sam prvi put tom deonicom jos tamo od '91 kad sam odlazio da gledam Zvezdu u Sofiji!
Da ne bude po onoj narodnoj: "Ja tebi vojvodo, ti meni serdare", ali zaista ne postoji adekvatna rec kojom ti se mogu zahvaliti! Caribrode :sesir:
Drugog dana sam iskoristio jedinstvenu priliku da imam takvog vodica i da obidjemo Gradinje i sa najvisocijih vidikovaca razgledan Dimitrovgrad. Potom nazad niz Nisavu imamo i reportazu iz Sarlaha i Sopot, a onda Grdelicka klisura!
Tamo u Grdelickoj klisuri imao sam grdnih problema jer je bukvalno na svakom prosirenju gde se moze zaustaviti auto, da i ne pominjem parkinge, tinele, mostove , stajao drug policajac i branio svako moguce zaustavljanje! Da i ne govorim da sam stao i izvadio "sokocalo" da bi me tretirali da sam drzavni neprijatelj :grand: Cak su se i helihopteri vrzmali!
Juce u Nedelju popodne nikog na radilistu iako svi pricaju da se radi i dan noc kod potpornih sto ne mogu ni sami sebe da drze od kvaliteta :lool: A danas od prasine i masina, vise se ni brdo ne vidi!!!

Tek tad sam ukapirao "da se tu oko mene vrzma verovatno neki malo vazniji tip od mene" :lool: Ja malo bolje pogledam kad ono neki tipovo sto nam stalno objasnjavaju o najtezoj deonici u Evropi! I to svi redom Nedeljom popodne, pa me to nateralo da saznam punu istinu sta se zaista desava i saznah od gosim Inzenjera koji je odradio fantastican posao i spasio Integral te je njihova deonica ispala besprekorna bez ijednog klizista i pred kim sad klece da ih izvuce iz ovog pakla! Juce je bio ustvari sastanak sa vlasnikom integrala i ovog inzinjera sa gospodom pod pratnjom! Pokazacu vam sve iducih dana, ali vas molim za malo strpljenja, jer u Utorak sam u Rimu do Petka , Subota nazad u moja Pv, u Nedelju idem za Dubai u Sredu u Sydnej, a sa ovog tableta nemam sanse da sve prebacim na forum, pa cu sledecih nekoliko dana pokusati textualno preneti dok ne prebacim fotke u computer :sesir: :vops:
 
Ja sam razumeo da galerija ostaje ali da mora deo brda da se skloni. 300 hiljada kubika ne može biti celo brdo. Zasećiće brdo odnosno uradiće škarpu.
Ah ti novinari sa tim bombastičnim naslovima i pogrešno intepretiranim informacijama...
Ovi kosina nije 3 puta skliznula nego je ovo treće mesto i najveće klizište u klisuri.
 
Geovuk, ja nisam novinar, ali sam video i čuo od gospodina "pod pratnjom" (by KrCan) da će da sruše celo brdo i "da ga prenesu na drugu stranu". I sve to sa osmehom na licu kao da će preneti čašu vode. Svi inženjeri su budale, kako se do sad nisu toga setili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564367#p564367:1okxkb54 je napisao(la):
Vocar » Pon Sep 03, 2018 9:03 am[/url]":1okxkb54]Geovuk, ja nisam novinar, ali sam video i čuo od gospodina "pod pratnjom" (by KrCan) da će da sruše celo brdo i "da ga prenesu na drugu stranu". I sve to sa osmehom na licu kao da će preneti čašu vode. Svi inženjeri su budale, kako se do sad nisu toga setili.

"Вучић је показао геолошки приказ терена, односно клизишта, те рекао да део брда мора да се одсече и пребаци на другу страну, што је око 300.000 метара кубних земље и других материјала. Постоји и проблем са потпорним зидом који се закачио за гребен, па минери не могу да приђу."

Ovo sam pročitao na sajtu RTS

Uzdamo se sad u Krcana da nam objavi te nove informacije.
 
300000 kubika? Koliko je to kamiona? Neka stane 20 kubika u kamion, to je oko 15000 kamiona. To treba za 4 meseca da se prebaci, znaci 120 dana, znaci 125 voznji dnevno do druge strane brda i nazad, pa recimo da imaju 10 kamiona koji ce samo to da rade, to je oko 12 tura dnevno.

Bolje neko stručniji i upoznatiji u situaciju da ovo izračuna.
 
Mali je prostor, pitanje je koliko kamiona može tu da funkcioniše. Meni je to prebacivanje na drugu stranu nelogično. Verujem da se mislili na neku drugu lokaciju preko brda. Mislim gde će na drugu stranu kad je tu magistrala, a ispod reka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564384#p564384:391k0j6a je napisao(la):
astrodule » Pon Sep 03, 2018 10:05 am[/url]":391k0j6a]300000 kubika? Koliko je to kamiona? Neka stane 20 kubika u kamion, to je oko 15000 kamiona. To treba za 4 meseca da se prebaci, znaci 120 dana, znaci 125 voznji dnevno do druge strane brda i nazad, pa recimo da imaju 10 kamiona koji ce samo to da rade, to je oko 12 tura dnevno.

Bolje neko stručniji i upoznatiji u situaciju da ovo izračuna.
Troosovinski kiper sa standardnim stranicama oko 13 m3 dok četvoroosovinski sa povišenom idu do 21 m3. Šleperi imaju i veće zapremine (vozio i sa 50 m3) ali nisu za rad po zemlji tj blatu.
 
Jedino ih ovakav bager sa trakastim transporterom može spasiti

21.5.13%20prelazak%20bagera.jpg


3.000 tona težina
31 milion evra cena (kredit EBRD)
174 metra dužina
40 metara visina
6.600 kubika na sat kapacitet
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564429#p564429:3bw5rvhy je napisao(la):
Žika » Pon Sep 03, 2018 12:06 pm[/url]":3bw5rvhy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564384#p564384:3bw5rvhy je napisao(la):
astrodule » Pon Sep 03, 2018 10:05 am[/url]":3bw5rvhy]300000 kubika? Koliko je to kamiona? Neka stane 20 kubika u kamion, to je oko 15000 kamiona. To treba za 4 meseca da se prebaci, znaci 120 dana, znaci 125 voznji dnevno do druge strane brda i nazad, pa recimo da imaju 10 kamiona koji ce samo to da rade, to je oko 12 tura dnevno.

Bolje neko stručniji i upoznatiji u situaciju da ovo izračuna.
Troosovinski kiper sa standardnim stranicama oko 13 m3 dok četvoroosovinski sa povišenom idu do 21 m3. Šleperi imaju i veće zapremine (vozio i sa 50 m3) ali nisu za rad po zemlji tj blatu.

Resenje je BORA. Botovska omladinska radna akcija.

1 kubik - sendvic
100+ kubika radno mesto u opstinskim organima
500+ kubika poslanik u opstinama kroz koje koridor prolazi
1000+ radno mesto - pomocnik direktora KoDirora Srbije
5000+ kubika - radno mesto na naplatnoj rampi

PS Zemlja da se vozi za BG. Za projekat BWF. :gobb:
 
Sada je paznja usmerena ka ovom brdu, ali mene zanima da li se rade druge tacke na deonici ili sve stoji.
Ustvari,najviše me zanima zašto još nije počelo EM opremanje tunela ,kada je dodelje o pre par meseci Azvirtu?
 
:gobb:
Fotografija koju vidite je nastala po prestanku kise u momentu kad je pustena leva traka na deonici Srpska kuca Levosoje! U pozadini se vidi petlja Bujanovac, sa jos uvek zatvorenim rampama, ali u potpunosti su zavrsene, izuzimajuci naplatnu rampu!
Kao sto se vidi zavrsena je i leva traka u delu prema Presevu izuzev jednog parceta od 180m ispod poslednjeg nadvoznjaka preko koga ce prelaziti saobracaj magistralnim paralelnim putem. To parce nisu stigli zavrsiti zbog skela pri gradnji nadvoznjaka, pa je sad tu upravo devijacija gde se dvosmerni saobracaj prebacuje iz leve u desnu traku u nastavku prema pumpama dole nize!
Tu se u levoj premapresevu dalje, gradi nekoliko kracih nadvoznjaka na kojima su grede, ali ne i betonska ploca ni asfalt. Dakle poprilican zaostatak iako je izmedju njih asfalt sa zavrsnim slojem i cak iscrtanim linijama! Tog dana je i ugradjivan zavrsni sloj i dalje u produzetku ka pumpama ito vrlo uzurbano! Dan kasnije sam i shvatio da je trebao proci "gospodin sa pratnjom"!
Dakle izuzev tih mostova /tri ili cetiri i to poprilicno kratkih, cini mi se nekih tridesetak m, i 180 ispod nadvoznjaka u desnoj traci/ onaj doljni deo prema pumpama je sav sa zavrsnim slojem asfalta! Smrdeo i crnio se kao ugarak tog popodneva, sve taze :lol:
Na samom pocetku ove deonice se isto tako vrlo intezivno radi tj kod Srpske kuce! To je ona ulazna petlja sa dva nadvoznjaka! Glavna trasa i u levoj i desnoj je spojena i kompletno zavrsena. Tu je neposredno ispred i devijacija gde se prelazi iz punog profila auto puta u poluprofil u levu traku dalje ka Levosoju, a sve zbog preostalih radova na kosinama trupa puta i regulaciji Morave, kao i potpunoj rekonstrukciji onih rampi prema Bujanovcu, tj. stara magistrala .
Naplatna rampa Bujanovac je u prilicnom zaostatku, bukvalno tek su iskopane rupe za temelje i kanali za instalacije, beton kao da ne postoji... bar za sada. Isto tako ti prilazni putevi onom jednom nadvoznjaku neposredno ispod petlje, tj sa kog sam napravio ovu fotografiju su pripremljeni, ali ne asfaltirani jos uvek!
Rezime: Ogroman napredak je postignut posle toliko vremena. Utisak je prilicno kvalitetno je uradjeno i voznja vrlo prijatna! :laugh: Pogotovo kad sam cepao od vrha tj Srpske kuce pa sve do poslednjeg nadvoznjaka prema pumpama LEVOM STRANOM KAO U ONOJ 200/H UUU KRIVINU!!
Doslovno sam samcit a svi ostali na drugoj strani u dva smera!
O svemu ovome bice vam mnogo jasnije na fotografijama, ali morate se malo strpiti, pa makar se i @ Zika ljutio i ne priznavao :vops: ili Goje davao kredit unapred :lol: :vops:
 
Tačno sam znao da je ova fotografija tvoje maslo. :kk:
Posadio sam se iza monitora i čekam. :lool:

Može unapred pohvale ? :kk:
 
U brate kakav je to car. Pa čovek došao iz Australije i pravi nam čudo reportaže.
Krcane, klanjam ti se do Australije :sesir:
 
Odlican tekst jednog od inzenjera koji je napustio zemlju zbog ludaka i lopova. Tekst je objavljen na blogu Branka Dragasa najboljeg ekonomiste u zemlji koji jedini pise i govori istinu. U tekstu su izneti razni zanimljivi podaci. Mogao bi neko ko zna stanje na terenu da ih prokomentarise.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... n__=%2C%3B
 
Prenesi ga i ovde

https://facebook.com/story.php?story_fb ... n__=%2C%3B

Branko Dragaš
September 1 at 12:00 PM ·
ИНЖЕЊЕР КОЈИ ЈЕ НАПУСТИО ПОСАО НА КОРИДОРИМА И САДА ЈЕ ВОДЕЋИ ИНЖЕЊЕР У ЈЕДНОЈ АРАПСКОЈ ДРЖАВИ И КОНТРОЛИШЕ КВАЛИТЕТ ИЗРАДЕ АУТОПУТЕВА!!!

Poštovani Branko, evo aktuelni su ponovo Koridoeri i ministarstvo građevine. Možda bi se moglo postaviti pitanja kao što su odakle Dmitru Đuroviću dve zgare u vlasništvu iza hrama Svetog Save. Kako je Zeka Amiljanić bacio 1 mil evra na devijaciju kod Crevene Reke. Kako je Ignja Tanko otpuštao ljude koji nisu hteli da rade po njegovim instrukcijama rečima "pakuj kofere" uz cinične osmehe Kozlovića, Zeke Smiljaniča, Dmitra Đuroviča i ostalih. Kakve veze ima Gaša Kneževič i Vučićev brat sa nabavkam, podizvođačima i sl. Kako su od Hrvata i Frakasa nabavljali ograde zaštitne mimo projekta, koje nemaju potrebne kraš testove. Sad je aktualna ta tema. Oduzimaju se ljudima licence, a da se spere odgovornost sa pravog krivca Koridora koji je uzimao pare građana, iliti krali su pare građana i Ministarstva koje je teralo ljude da se što pre završava projekat. Pri tom ne treba trošiti reči kako ih Aktor sve drži u šaci. Oni imaju kod sebe čak i snimke kako im daju pare, i tako ih drže u šaci. Može se o tome dosta pisati. Pozdrav

A da, zaboravih, kako su bacali milione evra za zaštitu od buke kod Pirota, a gde je pored vikendica koja vredi 10.000 evra, gde ništa okolo u na razdaljini od 1 km nema ničega.

je*** im ja mater svima!!!!

I ne samo ja nego i svi inženjeri koji su dole radili a imaju obraza. To slobodno mogu reći. Oni se od žutih samo razlikuju po tome, što su jednako krali 300 evra i milione evra. Toliko su bili prokleti.
Kako su izmenili projekat gde su stavili da u cementnu stabilizaciju ide 7% cementa, a u stvari u cementnu stabilizaciju ide 2,5% cementa. Znamo svi šta to značui. Da ide 7% onda ne bi bila cementna stabilizacija nego beton.
Itd itd

Isto tako, trebalo bi pokrenuti pisanje peticije da se izjasni narod da li je za prodaju PKB-a, EPS-a, da li dozvoljava uništavanje reka, aerodroma i dr.. Pa bre dokle više. Izabrali su ga neki tamo ucenjeni i lažnim glasačima po diktatu nekoga vani a on arči sve ono što nije njegovo. Imovina je bre neotuđiva. Ako narod na peticiji kaže da nije za to, pa ne možeš ti kao lažno izabran upravnik zgrade da prodaješ zgradu. Ti samo si protzočni bojler koji govori umeso nas, da ne bi eto svi govorili i trošili reči. A ne to da ti prodaješ žgradu i uzmeš pare i nas oteraš na ulicu. Pa gde to ima. Ako se pre te nelegalne prodaje narod izjasni da nije za to imamo legitimno pravo da to vratimo ponovo narodu. A narod je država. Imamo legitimno pravo da ih oteramo u ćumez. Pa ne možeš ti prijatelju da prodaješ ono što ti tata nije napravio, jer sam ništa i nisi zaradio.

I ne možeš ti da praviš puteve, dotiraš strane kompanije a da mi ne znamo kako i od kog novca ti to radiš a nas zadužuješ. Pa ne može mene da neko baci u bedu a da ja se ni ne pitam za to. Ne može neko da pravi zgrade i iznajmljuje lokale a meni da oduzima licence. Pa gde je ta Inženjerka komora bila kada su se ljudi žalili na pritiske. Pa što onda nisu rekli tim istima u Ministarstvu i Koridorima, ne možete vi da otpuštate naše članove sa posla jer neće da potpišu vaša sranja. Ova država je zrela za rekonstrukciju. Mora se znati sve, narod mora da odlučuje o onome što njemu priada i da se za to pita, a to je i Kosovo i Metohija, a ne naki balavac da nameštenim izborima uzme vlast i od nas da pravi roblje. Nikada to Srbija nije bila.
 

:gobb: GOTOVO DA SAM SIGURAN DA JE OVO PRVA FOTOGRAFIJA SA ASFALTOM U TUNELU MANAJLE! :gobb:
Kao sto vidite vrlo los kvalitet jer telefon ne mogu podesiti kao foto kameru, ali ako ste sad razocarani nadam se da cete biti odusevljeni kad vidite celu foto reportazu iz obe cevi!
Dakle posto je sve bilo blokirano, a konfiguracija terena takva da je sa bilo koje strane gradilistu nemoguce prici, odlucio sam se da glumim da vozim terenca, i provukao sam se u samom Hanu izmedju gradjevinskih masina ispod samoe konstrukcije mosta Vrla uz neverovatan uspon do samog levela auto puta! Uniformisan sa "zuto prsluce" ki novogodisnja jelka prosao sam officialno pored svih drugova strazara doslovno uz svaki objekat na trasi ito i na pocetku i na kraju i tunela i oba vijadukta! Tu sam se okrenuo u nazad i otisao na sami kraj trase, to jest gde se spaja ovaj deo u gradnji i onaj ranije izgradjeni iza petlje Han. Potom obisao petlju i ponovo prvi pa drugi vijadukt, sve do izlaza tunela Manajle! Zemljana barijera na tom delu je bila ne premostiva, ali tu je i vece zadovoljstvo prosetati nego se provozati! Naravno da "zlatna rec gvozdena vrata otvara" i onda sam krenuo u levu tunelsku cev! Radi orijentacije leva je gledano iz Beograda i ja sam usao na izlzu u cev, naravno opet gledano iz Beograda, dakle sa one strane do Vladicinog Hana! I odmah vrlo prijatno iznenadjenje stajali su jedan na drugom tri sloja asfalta, finiser i valjci! Kad se udje iz Pravca Hana prvih tri cetiri stotine se kreces u desnoj polukrivini sa konstantnom nizbrdicom koja se nastavlja sve do ispod Mominog kamena! Potom se izlazi na jedan konstantan pravac do kraja tunela, dakle cirka dva kilometra . Druga cev potpuno paralelno prati! Na tacno polovini cevi ima jedan prekid ne veci od 200m u kome se priprema 63 nasip i upravo je tu jedno prosirenje kojih ukupno ima cini mi se pet! Sva ova prosirenja povezana su bocnim tunelima sa drugom cevi. Plus prvi i poslednji tunelcic koji su manjih dimenzija!
Iz pravca Momin kamen su krenuli da bruse i peskare sve povrsine koje nisu perfektno izlivene prilikom radova na sekundarnoj oblozi! Zatim ih popunjavaju da bi dobili glatku povrsinu! Zale se da im je nadzor veoma striktan, sto me je licno obradovalo :sesir:
Takodje ispred njih idu i secu sve ostatke armature i metala koji im je sluzio za privremene instalacije kroz tunel! Posle svih njih idu moleri koji gornji svod farbaju u sivu, a vertikalne strane sekundarne obloge, u belu boju! Svi hidranti za vodu su montirani, a ako sam dobro shvatio i sve instalacije u betonu mogu se relativno brzo provesti kablovi, jer su cevi zalivene u betonu! Svom duzinom su i ugradjene resetke za odvodnjavanje sa konstantnim padom prema spoljnim stranama cevi i prema Mominom kamenu! Deluje vrlo elegantno i sa buducom signalizacijom i osvetljenjem mislim da ce biti divan osecaj voziti se!
E sad desna cev! U njoj se uveliko betoniraju ona korita sa strane , sahtovi, ponegde u prosirenjima i svodovi, kratko receno u velikom zaostatku! Jedan sef mi proceni otprilike tri cetiri meseca kasne za ovom levom cevi! Pa i sam ulaz vrlo jadno ne zavrseno deluje sa armaturama koje vire! Pomislih da je doskorasnji prokop :laugh:
Moram da naglasim da je taj visociji i poslednji deo od tih 26km jednostavno ne uporediv sa prvom polovinom od Grdelice do iza Predejana! Dva sveta, ni u kom slucaju se ne moze reci da je to isti auto put! :rant:
Dok se prvi deo moze podvesti pod rec "katastrofa" ,taj drugi je neuporedivo i bolje projektovan i uradjen! Izvanredan je osecaj na takvoj konfiguraciju /dve duboke doline, toliko brdo! a da put predivno klizi ujednacene visine sa blagim polu krivinama, sa ipak velikom dozom poverenja u ono sto je odradio Integral i kad su upitanju i kosine i Momin kamen! Iako su radili najmasivniju kosinu jednostavno je vizuelni osecaj takav da im verujete! To nikad nece popustiti! Ovo od Grdelice, pa do trase integrala, ledi vam se krv u zilama! Ruski rulet! Na jednom delu trasa je totalno pritijesnjena, bez zaustavne trake! Da budem iskren deluje mi kao brzi put po Albaniji! :bash: Ni u kom slucaju to se ne moze tretirati kao auto put! Mislim i da je radius krivina znatno ostriji nego sto bi trebao biti! To sve da bi se ustedelo, a na kraju ce ispasti neuporedivo skuplje :bash:Niko me ne moze ubediti da se vijaduktima ne moze izvuci auto put u prostoru ma kako on tesan bio! Ovo je jednostavno skarabudzeno! Mislim da ce se masa ovih potpornih zidova morati kompletno rusiti, jer su potpuno pogresno gradjeni! Posle razgovora sa ing. Goranom Vidanovicem prosto mi se "steskilo" oblio me hladan znoj kad pomislim koji je javasluk u pitanju i koliko ovaj narod tesko zivi, a kako se arce narodne pare! Nazalost nas razgovor je prekinula crna limuzina koja je doticnog odvela na razgovor sa " gospodinom pod pratnjom" i sa koliko se secam Slobodanom Stankovicem da vecaju kako da se vade iz ovog pakla! Doticni je inace onaj brka sto se sece sa njima na onim fotkama iz novina prethodnih dana, inace vlasnik Integrala!
Kao i prethodnu i ovu sekciju cemo detaljnije odraditi foto reportazom! Malo kasnije :vops:
 
@Krcan hvala šta reći...jedini kojima ova situacija ide u prilog su vlasnici motela Predejane....kad se završi Manajle od Gramadja do petlje Predejane se vozimo autoputem onda svratimo u motel na gulaš malo starim putem do Grdelice pa dalje opet autoput....kako stvari stoje tako i će biti.
 
Vrh