C
caribrod
Guest
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565924#p565924:10qv6ivd je napisao(la):Немања » Sat Sep 08, 2018 9:16 pm[/url]":10qv6ivd] Неко помену Бугаре. Бугари ќе то да раде само ако добију новац из еврофондова. Њихова јавност не жели да " прави Србији пут " како кажу.
Jal?
A ko to kaže??? Nacionalisti po forumima? Čak su i njima arhineprijatelji Turci, a ne Srbi. Pre će biti da njima neće da grade. Ionako Turaka, Bugara takođe, na tom pravcu ima bar duplo više nego Srba...
To što si napisao naprosto nije tačno, a činjenice kažu sledeće i to je "stav" zvanične Bugarske:
Deonica bliža granici, Kalotina-Dragoman, užasno teška u Dragomanskoj klisuri - širi se postojeći put sa 7,5m na autoput (2+1/2+1) od 25,5m nauštrb brda, jer je sa suprotne strane međunarodna pruga. Izabran Štrabag, čeka se potpisivanje ugovora u narednih par nedelja, otkada im kreće rok od oko 2,5 godine, nakon čega imaju 6 meseci za izradu finalnog projekta (žuti FIDIC), radovi bi trebalo da krenu početkom proleća 2019. Projektovana brzina je 100km/h, ograničenje se očekuje na 110. Za tu deonicu EU preko CEF izdvaja oko 20 miliona evra, iliti oko 25% pošto je Štrabag dobio tender sa ponudom od 137,5 miliona leva. Ostatak od 50 miliona evra obezbeđuju iz državnog budžeta!
Sledeća deonica Dragoman-petlja Hrabarsko iza Slivnice je dosta lakša, tehnologija je ista, širi se postojeći put na AP gabarite, ovde na 26,5-27m samo što je projektna brzina 110, ograničenje vrv 120. Čeka se ovog meseca potpisivanje ugovora sa domaćim izvođačem GBS IS, koji je prošao sa 97,5 miliona leva posle isto po žutom FIDIC-u projektovanje i izgradnja sa manje-više istim rokovima. Kompletnu deonicu - oko 50 miliona evra finansiraće iz državnog budžeta!
Jedino što ne rade je deonica od Slivnice (Hrabarsko) do Severne brze tangente. To je hipotenuza od oko 17km koja izbegava nezgodnu katetu na ulazu u Sofiju, koja je već 2+2 bez odvojenih pravaca, sa ograničenjem 90 i semaforom kod Metroa, i još par prolazaka kroz naseljena mesta (50), dok je druga kateta obilaznica 3+3 plus lokalne trake. Za tu deonicu imaju građevinski projekat i bukvalno je ravno ko tepsija, problem su kolizije sa međ. prugom i podosta državnih i lokalnih puteva. Ako prve 2 privedu kraju, "javnost" će skočiti da se i to završi, jer će u industrijskoj zoni kod Metroa i Božurišta nastati još veći haos.
Nije da nisam ovde već delio ovo:
http://rtcaribrod.rs/sr/strabag-i-gbs-grade-2-deonice-autoputa-od-kalotine-do-slivnice/
Iz svog budžeta grade i A2 /Sofija-Varna/ gde im je najteže deonice 70-ih izgradio pokojni Todor Živkov, 2 manje deonice se grade, 3 treba da uđu u tendersku proceduru za koji dan.
Iz evrofondova od puteva završavaju A3 - AM Struma i od pre 10-ak dana u tenderu je najteža deonica sa 2 lota Krupnik - Kresna (oko 25km), gde će graditi 2 trake koje obilaze "kanjon Strume" na vrhu brda sa tunelima i vijaduktima za pravac ka Sofiji, dok će put kroz klisuru ostati za pravac ka Grčkoj. Tunel Železnica 2km i još 2 male deonice pre i posle njega čekaju rešenja po žalbama i potpisivanje ugovora po tenderu - izvođači izabrani. Ove godine završavaju 23km Kresna-Sandanski (pogledajte SAT patrolu), a naredne obilaznicu Blagoevgrada (9km) i sa prethodno pomenutim biće gotov u fulu autoput ka Grčkoj. Ovo je važno i za Srbe, koji letuju u regiji Asprovalte, Vrasne, oko Atosa, a naročito Tasosa i Aleksandropolisa, jer će za 3-4 godine sve biti autoput od Beograda do Grčke. I sad je tu mnogo brže i bliže nego preko Makedonije.
Takođe od EU i neke deonice na Koridoru IV ka Dunav-mostu Vidin/Kalafat i Rumuniji grade brzi put iz evrofondova kroz najsiromašniji deo EU - severozapadnu Bugarsku.