Šta je novo?

Koridor 10

Да не цепидлачимо,разумемо се.Имаш ли неку информацију о просечном броју возила која плате путарину и какав је однос путничких и теретних возила,ако имаш?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540991#p540991:1ygdvzw8 je napisao(la):
Немања » Mon May 28, 2018 3:16 pm[/url]":1ygdvzw8]Да не цепидлачимо,разумемо се.Имаш ли неку информацију о просечном броју возила која плате путарину и какав је однос путничких и теретних возила,ако имаш?

To nema ni Drobnjak...
 
http://www.koridorisrbije.rs/site/conte ... 310518.pdf
Dodeljen ugovor za EM opremanje tunela Manajle i Predejane kompaniji Azvirt.

Опис Уговора: Израда пројекта, набавка и уградња механичке и електро опреме, система за напајање тунела и
ИТ опреме, за тунел Предејане и тунел Манајле, аутопут Е75 (Комплетно постројење и услуге уградње по овом
уговору, чине, али се не ограничава, на следеће: противпожарни систем, систем за телекомуникацију,
саобраћајни информациони систем, осветљење тунела, систем снабдевања тунела електричном енергијом,
вентилација тунела, израда контролних и управљачких планова, информациони систем тунела, електронска
комуникациона мрежа).
Трајање Уговора: 200 дана
Валута за евалуацију (оцену) понуда: РСД
Понуђач ком је додељен Уговор:
Назив: Azvirt LLC
Адреса: Nobel ave. 2231/2232, Khatayi dist., Baku, Azerbaijan
Понуђена цена прочитана на отварању понуда: 1,467,535,916.98 РСД
Цена за евалуацију: 1,467,535,916.98 РСД
Цена за препоручене резервне делове: 2,825,817.47 РСД
Уговорна цена: 1,467,535,916.98 РСД као што је наведено у Price Schedule No. 5 (Grand Summary) +
2,825,817.47 РСД као што је наведено у Price Schedule No. 6 (Recommended spare parts)
 
Kako je bugarska firma uspela da da ponudu ~27 puta vecu cenu za rezervne delove od azvirta i oko 8 puta vecu od hrvatske firme?
 
Malo si pogrešio u računici - Bugari su dali ~27 puta MANJU cenu za delove.
 
Azvirt 2,825,817.47 РСД
Bugari 76,751,535.03 ne pise cega ali pretpostavimo da je isto РСД jer su sve cene u РСД
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542082#p542082:2tyoyrpk je napisao(la):
tragac » Sat Jun 02, 2018 9:07 am[/url]":2tyoyrpk]nigde se ne pominju nikakvi rokovi zavrsetka, veliko odlaganje u najavi.

Рок за извршење уговора је 200 дана.

http://www.koridorisrbije.rs/site/content/files/59392e5d37f9f_01 SPN MEP PM srp3.pdf

To piše u uslovima tendera.
Taj rok počinje da teče od datuma potpisivanja ugovora, pošto je nabavka po žutoj knjizi FIDIC.
Tačan rok znaćemo kad na istom sajtu, tj. zvaničnom sajtu Koridora bude objavljeno "Obaveštenje o zaključenom ugovoru":

http://www.koridor10.rs/sr/n-a-59392dd0966db

To će se desiti kad prođe rok za žalbe i kad se iste procesuiraju, a domaći konzorcijum itekako ima osnova za žalbu...
Jedino ako ih ne namire preko 3 tunela na istočnom kraku da se ne bi žalili, jer je i tamo su oni najjeftiniji, a Azvirt je drugi i ista je dilema.
Kad se potpiše ugovor počinje da teče rok od 200 dana, a od toga imaju prvih metar dana za projektovanje i još koji dan nedelju da im to odobre.
Ako se "ubrza" proces oko žalbi realno je da na gradilište uđu krajem jula, sa natčovečanskim naporima po 1 cev mogli bi da osposobe u septembru.
Nema tog nadzora koji će da pusti saobraćaj kroz tunele duže od 1km bez završene i testirane pre svega ventilacije, o tome sam već pisao...
 
Dakle zaključak je da je veliko odlaganje u najavi, sve zbog tenderskih procedura. Prvo mesec dana za obradu žalbi, pa godišnji odmori, pa oktobar da se odluči po žalbama, ugovor definitivan u novembru, i rok do leta 2019. Od čega su samo 3-4 meseca građevinski radovi, a sve ostalo pravne procedure. A onda izbor nadzornika, valjda će tu biti bez žalbi, manja je konkurencija.

Optimalan rok završetka radova na južnom kraku koridora 10 je novembar 2019.
 
To je tvoj zaključak. Moj je da će bar 1 cev tunela Predejane i Manajle sa po jednom pripadajućom stranom trase autoputa biti pušteni krajem septembra ili početkom oktobra. Tuneli kod Pirota - barem po 1 cev u septembru, trasa će mnogo ranije biti završena, jedino će opremanje tunela Bancarevo pratiti završetak radova na trasi Bancarevo-Crvena reka i to bi isto oko Nove godine mogli da puste 1 cev i 1 stranu autoputa. S koje strane novaka zavisiće od toga da li će oktobar, novembar i decembar pogodovati za asfaltiranje. Da li će sve biti završeno do kraja godine? Naravno da neće! Ali mene kao korisnika pre svega zanima da li je autoput pušten i u kom profilu (naravno i da me ne zvekne neki odron). A da li su poređali ove kegle kao što ih ovih dana rade na podvožnjaku iznad starog magistralnog kod petlje Pirot istok ili nisu, to me baš i ne tangira.



Sumnjam da je to nešto bilo od značaja i desetinama hiljada vozila koja su od septembra prošla gore novim autoputem.
 
Problem na južnom kraku je što nema faznog puštanja, sve od Hana do Grdelice mora da se završi. Puštanje poluprofila je moguće tokom ove godine, ali sve zavisi od tendera i žalbi. Da li je isto i sa obilaznicom oko Sićevačke klisure? Nešto to ide sporo tamo.
 
A šta se dešava sa čuvenom deonicom Srpska kuća -Levosoje? Da li su oni prevaranti nastavili radove i kada će to parčence biti pušteno?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542337#p542337:1z8syafr je napisao(la):
tragac » Sun Jun 03, 2018 11:54 am[/url]":1z8syafr]Problem na južnom kraku je što nema faznog puštanja, sve od Hana do Grdelice mora da se završi. Puštanje poluprofila je moguće tokom ove godine, ali sve zavisi od tendera i žalbi. Da li je isto i sa obilaznicom oko Sićevačke klisure? Nešto to ide sporo tamo.

Negde profil, negde poluprofil, moguće je etapno kako gde završe po jednu stranu. Još je gore oko Sićevačke, tek tamo nema faznog puštanja do poluprofila. Tamo će teže biti sa trasom, negoli što će biti problem sa EM opremanjem jedne cevi tunela Bancarevo, to mogu do kraja godine bez problema. I tu je borba na relaciji Azvirt-domaći konzorcijum, videćemo verovatno tokom naredne nedelje... Više od 9km je odaaavno završeno, na ovih 12,5 nema ničeg spornog: radi se sa 200+ mašina dnevno, samo što se mnogo tu čekalo da se počne. Napadaju ključne tačke, to su pre svega kosine C6, C7, C17, C21-23, C25. Sve dok na nekoj ne "krene" klizište - dobro je, jer onda ide claim, pa izmena projekta i gubi se vreme. Beton su takođe udarnički napali, ostalo je dosta lakše, trasa je sve bliža asfaltu. Ide najbrže moguće - i ovih 200-ak mašina su na ivici održivosti, jedva se mimoilaze, gužva je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542366#p542366:t6f5hlsv je napisao(la):
Niko Kažanegra » Ned Jun 03, 2018 2:13 pm[/url]":t6f5hlsv]A šta se dešava sa čuvenom deonicom Srpska kuća -Levosoje? Da li su oni prevaranti nastavili radove i kada će to parčence biti pušteno?
Tu je tako malo ostalo. Da nisu raskidali ugovor, danas bi tu već išla vozila.
Kroz Grdeličku može da su pusti nešto do septembra. Prvo da opreme po jednu cev oba tunela, a dok to rade završiće asfaltiranje i kosine. Do kraja godine sve gotovo.
 
caribrode,

Meni ( kao nekome ko nije iz ove struke ) , neverovatno deluje podatak da 200 + masina svakodnevno radi mesecima na deonici od oko 12 km . Jednostavno ne mogu to ni da zamislim, i cini mi se da bi to trebalo biti gotovo vrlo brzo...Vidi se da nisam iz struke,hehehehehe.....
P.S. Hvala na izvestajima i nastavi samo tako.... :D
 
Moram da ponovim ono što sam vec na pisao...

Gde počinje Srbija, tu prestaje logika, na svim, pa i na ovom polju. Ovo je jedna logička karikatura, glupo je da kazem da nema dalje...Kod nas uvek ima dalje i gore. Prdonje prde kako se radi, radi, radi i sve se više radi i danima, mesecima, godinama se radi,.....A ništa se ne zavrsava ni blizu kao što je rečeno, nego se sve oteže bar po duplo. A sve to placamo mi, robovi ovog sistema, robovlasničkog društva. To vređa elementarnu inteligenciju ispod-prosecno inteligentnog čoveka. I neka placamo, ali neka se uradi, meni bar nije žao, a verujem da nije ni vama, bar vecini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542545#p542545:3ic273v3 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Mon Jun 04, 2018 8:28 am[/url]":3ic273v3]caribrode,

Meni ( kao nekome ko nije iz ove struke ) , neverovatno deluje podatak da 200 + masina svakodnevno radi mesecima na deonici od oko 12 km . Jednostavno ne mogu to ni da zamislim, i cini mi se da bi to trebalo biti gotovo vrlo brzo...Vidi se da nisam iz struke,hehehehehe.....
P.S. Hvala na izvestajima i nastavi samo tako.... :D

Nemoj da ti bude čudno, mada ni ja nisam iz struke. Ne znam koja je logika projektanata bila da prave put usred ilovače, tamo gde nikad nije postojao, čak ni neki mali lokalni! Ko zna koliko hiljada kubika zemlje i kamena treba da se iskopa i nasipa da bi od toga napravili autoput. Ima 27 kosina, više od 2 po kilometru, a neke su i više od 100m dužine i 50m visine, praktično je kosina do kosine, nema ravnine koja bi se samo nasipala, nego mora da se krade od brda. A sav materijal za nasip dovoze sa 20+ km udaljenog pozajmišta. Pritom, ja u onaj niz kosina C21-23 nemam nimalo poverenja, štagod tamo stavili (gabione, šipove, zidove), to izgleda gore nego Predejane, nema šanse da se tamo napravi išta stabilno između lokalnog puta na strmom brdu i rečice dole. Pogledajte neki od snimaka iz vazduha, to je deo posle 2 ogromna dalekovoda, na početku druge polovine snimka.
Naravno, to ni najmanje ne opravdava Aktor koji skoro 3 godine nije radio ništa, samo je zahebavao, koristio rupe u zakonu i ugovoru i ko zna šta sve ne, a da pritom ne bude najuren... Sad se pokušava prikriti višegodišnji nerad sa zaista abnormalnim brojem mašina, ali ne ide to tako. Da su upola ovako radili u te bezmalo 3 godine ovo bi bilo uveliko pušteno. Grade se i u drugim zemljama autoputevi u brdskom području pa se ne razvlači toliko. Da se tako gradili Egnatia odos (A2) kod njih, a imali su dosta deonica, obesili bi ih na sred Sintagme. Ali biće da su im tamo bili bolji projekti.
 
Hvala Caribrode.,
Jedva čekam da prođem tom deonicom kada bude gotova pa da sve lepo to pogledam.
Znači, za sada dobro guraju ,i ostaje nam tvoja procena da ce poluprofil biti do novaka? Jos samo da vidimo ko će i kada početi rad na EM opremanju tunela....
 
Evo na RTS-u ide prva ovogodišnja SAT-ova patrola i mladji Alvirko deluje strože od oca kada komentariše stanje koridora 10 i sporu izgradnju.
 
Vrh