caribrod » Ned Jun 17, 2018 12:18 pm[/url]":3tozf4j9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545309#p545309:3tozf4j9 je napisao(la):
tragac » Sat Jun 16, 2018 2:45 pm[/url]":3tozf4j9]Šta zapinje na istočnom kraku? Zapravo mi smo sjajni kakvi su Bugari. Od Sofije ka Kalotini su uradili samo petlju na početku, ostalo nisu ni započeli..
U toku su tenderi za 2 deonice (Kalotina-Dragoman 14,5km i Dragoman-Hrabarsko 17km), ukupno oko 31,5km, koje se posle nastavljaju na 2+2 od Slivnice do Sofije. U pitanju je proširenje postojećeg puta sa 1+1 na 2+1/2+1. Tehnologija bi trebalo da bude slična deonici Čiflik-Pirot kod nas: pravi se pored 1 strana 2+1, a posle se od magistralnog proširenjem pravi 2.strana, a do njenog završetka se koristi nova dvosmerno. Prva deonica se sa nekih skromnih 20 milki sufinansira od EU preko Connecting Europe Facility (završiće je, što da se baci...), procenjeno je oko 72 mln. evrova ukupno, a druga je u fulu iz budžeta (sumnjivo mi je, možda po ko zna koji put ponište tender), oko 60 miliona evra procenjeno. Treću koja obilazi Metro Cash&Carry (sa semaforom) i novonastalu industrijsku zonu na ulazu u Sofiju i spaja se sa petljom koju si pomenuo, radiće "kad stignu" iz budžeta, mada za razliku od prve 2 ona ima izvođački, građevinski projekat i ide sasvim novom trasom.
Stanje sa tenderima je sledeće:
1. Po žutom FIDIC-u tender za projektovanje i izgradnju obe deonice raspisan je u septembru (7. i 8.) i trebalo je posle jednog produžetka roka da se otvaraju početkom decembra. U međuvremenu je 1 učesnik uložio žalbu Komisiji za zaštitu konkurencije, koja je odbijena, ali je tender po EU regulativi "zamrznut" pa su ponude otvorene 09. i 10. januara. Pokazalo se u nevreme, jer su bukvalno svim učesnicima (12 po jednom i 12 po drugom tenderu, 1 diskvalifikovan odmah) nedostajali bilansi za 2017., pa im je dat rok od 5 dana od sednice komisije 28.02. i 01.03. da to dopune. To je poslednji javno dostupan podatak. Pošto se radi o žutoj knjizi, verovatno je u toku evaluacija projekatnih rešenja, pa kad se to završi tj. projektna rešenja dobiju zeleno svetlo - sledi otvaranje finansijskog dela ponuda i izbor izvođača, rokovi za žalbe i potpisivanje ugovora. Od potpisivanja ugovora počinje da teče rok od 852 dana (2 godine i 4 meseca) za deonicu bližu granici i 910 dana (2 i po godine) za sledeću, ali izabrani izvođač ima 6 meseci za izradu finalnog projekta. Pritom i projektovanje i izgradnja kreću tek pošto država dostavi pismo potvrde da su sredstva obezbeđena. To znači da će radovi krenuti najranije tek početkom sledeće građevinske sezone, a završeni krajem 2020. ili realnije sredinom 2021.
2. Tenderi za građevinski nadzor za obe deonice raspisani su 16.02. za drugu i 06.03. za prvu deonicu, sa idejom da budu otvorene krajem aprila. Ali avaj, i ovde su pale žalbe KZK, pa će za 2. deonicu ponude biti otvorene sad u utorak, dok se za 1. Komisija još nije izjasnila po žalbi. Malo više od 2mln. evra po deonici je procena.
3. Tender za arheološki nadzor je jedan za obe deonice, raspisan je 24.04. i ponude se šalju do 05.07 procena 300.000. evra. Tu se obično javi samo 1 ponuđač - Nacionalni arheološki muzej. Nekoliko tačaka za istraživanje su propisane, ali ne bi trebalo da bude problema kojih zna da bude u Bugarskoj sa arheologijom, jer ovde već postoji put pored.
Prateći bugarske forume, mogao sam da primetim da vlada mišljenje da su ove silne žalbe možda i instruisane odozgo da bi se prva plaćanja odložila za naredni budžet (za projekat kad se završi i avans na početku građevinskih radova), jer je putarski budžet za ovu godinu preopterećen radovima na I.1., I.9., radovima na novootvorenim deonicama A2, remontima na svim autoputevima, učešćem na A3 i drugim projektima. Ipak, nikad mi ozbiljnije nije delovalo da su rešeni da završe deonicu od granice do Slivnice. Čak i ako odustanu od one druge (Dragoman-Hrabarsko) biću zadovoljan, jer ako izuzmemo ograničenja i policiju kod Slivnice, to je dosta dobra, ravna i prava magistrala, dok se najviše gine posle granice u Dragomanskoj klisuri. To ako naprave, tih početnih 14,5km već će ubrzati putovanje i spasiti mnoge živote. Voleo bih ja i da počnu onih novih, poslednjih 16,5km do petlje, ne bi mi onaj semafor kod Metroa više ni sliku video, ali se o tome za sada uopšte ne priča...