[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540439#p540439:2zxj4qeo je napisao(la):
Nisu prevideli, nego ih bole rac, može im se, a trenutno nemaju para da to ljudski reše izgradnjom nadvožnjaka, koji će spajati IIA221 (put za Knjaževac) i IIA259 (paralelni put, staru magistralu Pirot-Niš) i praktično zameniti sopotsku "petlju".
Biće na kraju tresla se gora rodio se miš, ali sam ja upozoravao da je kompletno zatvaranje sopotske petlje potpuna budalaština. Mogli su do završetka EM opremanja tunela Sopot i puštanja punog profila AP da im ostave ukrštanje u nivou, kao što je bilo kod Staničenja dok se gradio taj deo deonice Rubau, manje-više i sad je takvo stanje. Tehnologija je da se izmesti raskrsnica 20m dalje na nekih 7-10 dana dok se ne zacrni asfalt na AP tamo gde je ranije bilo ukrštanje, onda se nasipa stara raskrsnica da se izravna sa novoizgrađenim autoputem, a izgradnja AP se posle nastavlja dalje. Ovako su im stvarno presekli pristup i da bi došli na drugu stranu autoputa treba da idu do Pirota i kruže nekih 15km ili da idu teško prohodnim putem do Staničenja pa okolo, opet nekih 8-10km.
I sad će u četvrtak da im obećaju i/ili odrade neki privremeni pristupni put i prikažu projekat iz ovog tendera za izradu projekta nadvožnjaka:
http://www.koridor10.rs/sr/n-a-5ac615fed013b
što su verovatno i završili HPS&co., koji su ugovor potpisali 26.04.2018.
http://www.koridorisrbije.rs/site/c... OBAVEŠTENJE O ZAKLJUČENOM UGOVORU - zav_.pdf
Rok od 40 dana za izradu idejnog projekta sa studijom opravdanosti ističe 05.06. i verovatno su pri kraju, nakon toga kad im reviziona komisija Koridora odobri projekat imaće dodatnih 15 dana za izradu projekta za građevinsku dozvolu (piše sitnim slovima). Realno, prvih dana jula trebalo bi da finalni projekat bude gotov. Veći je problem odakle će se finansirati taj nadvožnjak (možda sredstva odobri banka u ovom slučaju EIB, koja kreditira Staničenje- Pirot istok ili EBRD, koja kreditira paralelni put) i eksproprijacija par parcela između magistrale i pruge, što će svakako morati da reši država iz budžeta, a to je uvek problem. U normalnim zemljama problem bi bila i građevinska dozvola (čak je i u Bugarskoj to kočilo kapitalne projekte, npr. Severnu tangentu Sofije), jer ne bi bilo moguće dobiti je bez rešenog vlasništva nad zemljištem, ali poučen iskustvom sa Gradinja gde su Aktoru izdali GD da gruva u komšijskom, rekao bih da ni ovde to neće biti problem. Što se tiče same izgradnje, ovaj nadvožnjak bi trebalo da bude pandan mostu preko Nišave na petlji Dimitrovgrad zapad, sa 3 otvora, verovatno i kojom gredom manje (na DZ je 3x7, ovde će vrv 3x4 ili 3x5), a pritom neće biti fundiranja u koritu reke, jer su stubovi između 2 strane AP i između desne i magistralnog. Ovaj kod petlje su počeli u januaru, imali sneg 40+ dana u februaru i martu i uspeće da ga potpuno završe do kraja juna, ergo 4-5 meseci ne preterano intenzivnog rada dovoljno je za ovaj tip konstrukcija, može to i malo brže, ne previše jer ipak armirani beton zahteva i vreme. Realno je da do kraja godine to završe, a budući da su recimo nadvožnjak na Prisjanskom putu (naknadno asfaltiran) i manji na petlji Pirot zapad (i dan danas je tako) pustili na nivou ploče, bez izolacije i asfalta, može to i ranije da se pusti u saobraćaj...
Btw. tužan utisak je koliko je opustošen ovaj pirotski staroplaninski kraj. Iz svih sela, koja su ugrožena (Temska, koja je krajem XX veka još imala preko 1000 stanovnika, Sopot, Oreovica, Rudinje, Topli dol, Cerova, Orlja, Bazovik, Ragodeš, Šugrin, Mirkovci) jedva su skupili 50-60 kadrih da protestuju sa 2-3 traktora. Biće i da je komšijska solidarnost ravna nuli, jer su očigledno došli samo oni koji imaju imanja na tom potezu, a oni koji nemaju baš i ne, imali su juče neka važnija posla. Takav smo narod jbg.