Šta je novo?

Koridor 10

Evo je patrola i koliko vidim i ove godine truckanje po devijacijama.
Što je najgore ni makedonci nisu uradili onaj deo sa skakaonicama između Negotino i Demir Kapije. Srećom deonica Demir Kapija-Smokvica puštena u rad.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VZGEgWtdUfM[/youtube]
 
Gledam emisiju SAT i onaj deo magistralnog puta kroz Grdelicku klisuru koji gleda na novi auto put. Znaci ja nikako ne mogu da razumem da tamo nema ograde?? :shock: :shock: Pa to je nedopustivo, jos ako nemaju macije oci, pa covek sa kolima moze da sleti sa puta, posebno kad se vozi po noci. Ovo je katastrofa, zivim u Nemackoj i prosto mi je neshvatljivo da tako nesto postoji. Taj koji je skinuo ogradu tu, a nije postavio neke metalne barijere treba pod hitno u zatvor. Isto i onaj deo gde su malo izmestili magistralu zbog autoputa, tu treba definitivno jedna barijeva na sred puta i znak za oprez da se uspori na 30 km nekih 100 metara pre. Mi smo ludaci, po nocu moze biti stvanro gadno voziti se tu.

Duz celog tog magistralnog puta treba staviti metalne barijerere tako da uopste nema preticanja iz bilo koje trake. Jednostavno tih 10 kilometara treba voziti maximum 60 km/h.
 
Kako će naši što idu iz Vojvodine , stranci koji su stajali satima na granici koje već stiže umor da rastumače po mraku celu enigmu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544296#p544296:kyfj55vf je napisao(la):
Žika » Uto Jun 12, 2018 11:24 am[/url]":kyfj55vf]Kako će naši što idu iz Vojvodine , stranci koji su stajali satima na granici koje već stiže umor da rastumače po mraku celu enigmu.

Upravo o tome govorim, to je nesreca 99% zagarantovana.
 
Vojvođani navikli na ravno i bez mnogo krivina, a i ako izlete negde na oštroj krivini odeš u njive. Ovde ode glava. Nemar. Nikog nije briga a kad se desi nešto onda se traže odgovorni koji uvek imaju neki izgovor ili opravdanje tipa: Nije prilagodio brzinu uslovima na putu.
Što bi rekla stara poslovica: Kad se kola polome, putevi se nalaze.

Problem je što se naruši bezbednost a to bi trebalo da utiče na upotrebnu dozvolu ako nije pravilno obeleženo.
Zato u normalnom svetu onaj ko je zadužen za put i odgovara za njega isto kao što i neki instalater ili održavač odgovara za neke druge radove.
To je isto kad ti stave blokadu na točak jer nisi parkirao kako treba ili nisi platio ili ti je auto neispravan, al ovde nema ko da stavi blokadu na put dok se ne obezbedi i steknu upotrebni uslovi gde je bezbednost na prvom mestu.

I sad zamislite službu koja to uradi i ne intersuje je: Po principu: Dalje nećeš proći. :dil: (Oranje,..). A onda neko stavi svoj potpis i pečat da je to bezbedno , naravno kad sve odradi po PSu, pa ako neko izleti onda može da se vade na ove gore floskule da nije prilagodio brzinu uslovima na putu jer je bilo obeleženo. Ovako čovek može da kaže da nije video na vreme da treba da prilagodi brzinu uslovima na putu ako predhodno preživi to sletanje.

Hoću da kažem da analogija je ista kao kad bi neko radio radove na AP a nije se obezbedio adekvatno(što u opremi što u ljudstvu) i onda neki sa nekom besnom mašinom sa mnogo konja+1 uleti među radnike. Al ovo je Srbija, ljude gaze i valjkom na istom tom AP-u.
 
Radovi na postojećim deonicama se dobro obeležavaju. A obnavlja se i ova magistrala kroz Grdeličku, kad sam pre mesec dana išao tuda asfaltirali su na južnom ulazu u stari tunel Manajle. Zato i ostaje pitanje što nisu obezbedili onu liticu bez ograde.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TjN8gZ4lVE8[/youtube]
 
Ministarka je izjavila da se krenulo sa asfaltiranjem Sicevacke klisure, tj deonice Bancarevo- Crvena reka. Caribrode ima nekog svezeg snimka sa ove deonice da potkrepi ili demantuje ove navode. Znajuci koliko lazu i koliko su puta slagali ne bi me cudilo da su lupili i ostali zivi
 
Voleo bih da imam toliku moć ubeđivanja samog sebe da govorim istinu kada lažem. Mislim da je to ultimativna veština koja se najteže uči, i zato svaka čast našem državnom rukovodstvu.
 
Gotovo do septembra ili oktobra? Bolje da urade kako treba, a ne na brzinu fuserajski. Prosli put je rekla da ce da se vozimo do leta, mislim da je realnije da cemo da se vozimo pocetkom 2019.

Kad vidim onog idiota 'vazduplohovca' i da je on zaduzen za autoputeve, postavljam pitanje kakav je kvalitet tih autoputeva i na sta ce to sve da lici. Iskreno jako sam skeptican.
 
Biciklista,

Naravno da su slagali....Novi AP zaobilazi Sicevacku klisuru, neverovatna je kolicina neznanja i lazi kod ove gospodje....
 
Kakav je kvalitet....Desna strana deonice Grabovnica-Grdelica, otvorene negde 2014. vec pokazuje znake propadanja. Isto je is a denicom Srpska Kuca-V. Han u tom pravcu, u pravcu ka Presevu je savrsen put jer je radjen 2016, a traka ka BG ne znam kad je radjena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544589#p544589:3imqxrmf je napisao(la):
biciklista » Sre Jun 13, 2018 9:35 am[/url]":3imqxrmf]Ministarka je izjavila da se krenulo sa asfaltiranjem Sicevacke klisure, tj deonice Bancarevo- Crvena reka. Caribrode ima nekog svezeg snimka sa ove deonice da potkrepi ili demantuje ove navode. Znajuci koliko lazu i koliko su puta slagali ne bi me cudilo da su lupili i ostali zivi

Verovatno su počeli sa asfaltiranjem, ali to sigurno nije obimno asfaltiranje koje nagoveštava kraj radova. Biće dobro ako bude poluprofil do kraja godine.
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1404008

Barbika laze cim zine, kaze 99% je gotovo, ako je 99% gotovo zasto onda ne puste autoput u polu profilu :bash: :bash: . Ako se pogleda emisija SAT moze se lepo videti da tu ima jos dosta posla, daleko je to od 99%. Imaju jos da urade celu signalizaciju i prilaze i da dovrse tunele, znaci realnije je da je uradjeno 80%. Plus ono kliziste koje trebaju da saniraju, tu ce da se propisno izje*******u. Trebali su da posade neko drvece da bi se resili odrona zemljista.
 
Ako meri od Subotice to je onda to.

Kako nađu uvek kad krene sezona da kopaju. Mart je bio lep i bez gužvi.

[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=2k11FRhQx5k&feature=youtu.be[/YouTube]

bilo je krajnje vreme da srede i ovo parče.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544803#p544803:1c5glfyu je napisao(la):
MarkoniShogun » Čet Jun 14, 2018 12:02 pm[/url]":1c5glfyu]https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2018&mm=06&dd=14&nav_id=1404008

Barbika laze cim zine, kaze 99% je gotovo, ako je 99% gotovo zasto onda ne puste autoput u polu profilu :bash: :bash: . Ako se pogleda emisija SAT moze se lepo videti da tu ima jos dosta posla, daleko je to od 99%. Imaju jos da urade celu signalizaciju i prilaze i da dovrse tunele, znaci realnije je da je uradjeno 80%. Plus ono kliziste koje trebaju da saniraju, tu ce da se propisno izje*******u. Trebali su da posade neko drvece da bi se resili odrona zemljista.


Tu je bilo drveće pa je skliznulo i zemljište i drveće. Grdelička klisura je oduvek bila primer za eroziju.
A ovo oko procenta urađenog posla se ne gleda se tako. Ne znači ako je urađeno 99 posto da je i asfaltirano 99 posto. Ovde su mnogo vremena potrošili na Momin kamen, na kosine, na tunele, na izmeštanje reke. I ne mora da se radi prvo jedna strana pa druga već se rade istovremeno obe strane sem kad se postojeći magistralni put pretvara u jednu stranu pa mora jedna po jedna strana. Inače i ja mislim da nije 99 posto rađeno i nije ni bitno nego kad će ga pustiti. Novina kod ove vesti je da neće pustiti ništa delimično i parcijalno iako je 20 od 26 km pod asfaltom. Ti delovi pod asfaltom su sigurno icepkani tako da nema prostora i smisla praviti tolike devijacije.
 
Makedonci kao i mi kasne.
Najavljeno za sredinu juna , očigledno ni dve godine nije dovoljno.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mweDUalSIuE[/youtube]

A najavljuju suprotnu stanu za samo dva meseca , dakle polovina avgusta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544867#p544867:2nme93jr je napisao(la):
geovuk » Čet Jun 14, 2018 4:22 pm[/url]":2nme93jr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544803#p544803:2nme93jr je napisao(la):
MarkoniShogun » Čet Jun 14, 2018 12:02 pm[/url]":2nme93jr]https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2018&mm=06&dd=14&nav_id=1404008

Barbika laze cim zine, kaze 99% je gotovo, ako je 99% gotovo zasto onda ne puste autoput u polu profilu :bash: :bash: . Ako se pogleda emisija SAT moze se lepo videti da tu ima jos dosta posla, daleko je to od 99%. Imaju jos da urade celu signalizaciju i prilaze i da dovrse tunele, znaci realnije je da je uradjeno 80%. Plus ono kliziste koje trebaju da saniraju, tu ce da se propisno izje*******u. Trebali su da posade neko drvece da bi se resili odrona zemljista.


Tu je bilo drveće pa je skliznulo i zemljište i drveće. Grdelička klisura je oduvek bila primer za eroziju.
A ovo oko procenta urađenog posla se ne gleda se tako. Ne znači ako je urađeno 99 posto da je i asfaltirano 99 posto. Ovde su mnogo vremena potrošili na Momin kamen, na kosine, na tunele, na izmeštanje reke. I ne mora da se radi prvo jedna strana pa druga već se rade istovremeno obe strane sem kad se postojeći magistralni put pretvara u jednu stranu pa mora jedna po jedna strana. Inače i ja mislim da nije 99 posto rađeno i nije ni bitno nego kad će ga pustiti. Novina kod ove vesti je da neće pustiti ništa delimično i parcijalno iako je 20 od 26 km pod asfaltom. Ti delovi pod asfaltom su sigurno icepkani tako da nema prostora i smisla praviti tolike devijacije.

Hvala puno na objasnjenju. Valjda ce do kraja sledece godine sve biti sredjeno. Bio bi red stvarno.
 
Biće gotovo do kraja godine. Možda zbog opremanja tunela uđu malo u 2019. Na istočnom kraku će im trebati više vremena.
 
Šta zapinje na istočnom kraku? Zapravo mi smo sjajni kakvi su Bugari. Od Sofije ka Kalotini su uradili samo petlju na početku, ostalo nisu ni započeli..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544589#p544589:3mod8yhj je napisao(la):
biciklista » Wed Jun 13, 2018 8:35 am[/url]":3mod8yhj]Ministarka je izjavila da se krenulo sa asfaltiranjem Sicevacke klisure, tj deonice Bancarevo- Crvena reka. Caribrode ima nekog svezeg snimka sa ove deonice da potkrepi ili demantuje ove navode. Znajuci koliko lazu i koliko su puta slagali ne bi me cudilo da su lupili i ostali zivi

Da se priključim najpre zgražavanju da žena ne zna da A4 ustvari OBILAZI Sićevačku klisuru...
Na Bancarevo-Crvena reka počeli su cementnu stabilizaciju u četvrtak od Ternine deonice ka tunelu Bancarevo, pretpostavljam samo u desnoj, leva je još uvek "zatrpan"a na C6. Aktor je tražio da ne radi CS nego umesto nje 0-31, navodno da bi ubrzali radove (što i jeste tačno, lakše je uvaljati rizlu nego finišerima postavljati beton), a ustvari su hteli da uštede neki evrić za sebe... Bogu hvala - nisu im odobrili tu avanturu, jer bi tako bila veća šansa da put u rekordnom roku propadne. Ako ih nije omelo vreme, ovde svako malo neki ozbiljan pljusak sa još ozbiljnijom grmljavinom, trebalo bi da su odradilili tih 1,2km stabilizacije do tunela. U ponedeljak bi trebalo da rade probnu deonicu 1. sloja asfalta BNS, a gđa bi u utorak trebalo da "obeleži" početak asfaltiranja na licu mesta. Ima još nekoliko mesta gde bi mogli, a verovatno i hoće kad su već počeli da prave CS, da rade stabilizaciju i posle toga asfalt. Ali to nije problem #1, zacrniće se do septembra više od pola deonice, dosta će biti i na 2. BNS sloju. Nije problem ni beton, kao što sam već pisao: most 1 posle tunela ima ploču (i to sam pogodio), završava se potporni kod C26, šipovi na C17, rade na putu i pored njega. Problem je nekoliko spornih kosina. C6 pre i C7 posle tunela spuštaju se nadole, na C6 svaka etaža je sa torkretom i bermom (oprez da se ne ponovi Predejane) pa deluje sporo, ali je ozbiljan problem niz kosina C20-C23 posle Glogovca o čemu sam pisao i tamo veoma, veoma oprezno moraju da rade, jer je izuzetno nestabilno. Kao što je na obilaznici Dimitrovgrada sve zavisilo od useka Gradinje, ovde će se svesti na borbu sa ovim kosinama, a ostalo će
Na 5A (Staničenje-Sarlah) je trenutno najveći, ako ne i jedini problem, kosina na samom početku Aktorove deonice (km65), gde stoji zemljani nasip koji je podupire i ništa se ne preduzima mesecima, valjda projekat sanacije još nije konačan. Tu će se nekih 800m još par meseci ići magistralom, pa kad bude rešena kosina praviće se leva, a nakon toga od magistralnog desna. Nadalje je sve u dobroj kondiciji! Posle tog kratkog parčeta, od nadvožnjaka paralelnog preko mosta Nišava 2, tunela Sopot, mosta Nišava 3, ex sopotske "petlje" pa sve do devijacije odaklu kreće u martu puštenih 5+km punog profila ove nedelje odrađen je SMA, habajući sloj, mislim u obe strane, to je oko 2,5km. Tipujem da će do kraja meseca kad srede ograde i signalizaciju ovde pustiti i saobraćaj, bez obzira što tunel nema EM opremu. Kratak je (135m), nema velikih ventilatora, već samo signalizacija, osvetljenje, možda neki dim-detektor (za to im treba nedelju-dve) i po mojoj proceni naizmenično će zatvarati cev po cev da bi ugradili opremu. Na petlji Pirot zapad 2 leva kraka su pod asfaltom, 2 desna će uskoro (vucaraju 1 finišer od Staničenja do granice, pa kad šta dođe na red), treba da odrade i betonski kolovoz na bočnoj NR PZ (kao i na NR Pirot istok i odmorištu Barje, dok je NR Bela Palanka spremna da se preda Putevima na opremanje, kao i parkirališta sa komercijalnim sadržajima Bela Palanka i ranije završena Jerma kod Sukova), 2 nadvožnjaka nemam pojma da li su pod asfaltom. Mnogo je važnije što im dobro ide izmeštanje Nišave kod stare deponije, gde je više od pola od 1,1km prokopano. Nije samo kopanje novog korita u pitanju, već se radi i zidanje kamene obale, gde im jedna strana bolje napreduje. Posle toga, po meni negde u avgustu trebalo bi da odvrnu Nišavu i rade tu vrlo važnu vezu petlje PZ sa starim tunelom Sarlah, gde su na kraju uradili i nasip ka mostu i spojili ga sa trasom magistrale. Od devijacije kod novog Sarlaha leva je skroz do devijacije kod Blue Petrola (odakle počinje pun profil do granice) uključujući i tunel i veliki most Kosturska (295m) na 2. BNS i čeka SMA (2 radna dana posla). Desna se crni u tunelu i posle njega, za desni most nisam siguran, a stotinak metara pre tunela Sarlah fali CS i asfalt kod posrnulog potpornog zida, gde su počeli sanaciju kosine, pobijaju i neke nove šipove.
E sad, dolazimo do pitanja svih pitanja, a to je EM opremanje tunela. Situacija sa tenderom je slična kao kod tunela na južnom kraku, gde su išutirali domaći konzorcijum (Energomontaža, Južna Bačka...) sa najnižom cenom i izabrali Azvirt. Ne znam šta ih sprečava da isto urade i na ovom tenderu, osim ako ne žele da ih ovde "uteše" za izgubljen tender za Predejane i Manajle. Bilo kako bilo sve pobrojano u prethodnom pasusu, a tiče se Aktora (Putevi preuzimaju opremanje naplatnih rampi i komercijalnih parkirališta) biće gotovo mesecima pre isteka roka za opremanje tunela Sopot i Sarlah (180 dana, dakle najranije krajem decembra 2018.), a mrtva trka Aktor-Azvirt biće na Bancarevo-Crvena reka, jer rok za opremanje Bancareva je 280 dana (najranije kraj marta, početak aprila) i zavisiće kakva će biti zima. Koliko će biti moguće da se jedna cev Bancareva opremi da bude potpuno bezbedna za saobraćaj - videćemo, kao i da li će do kraja godine uspeti da reše C20-23 da bi mogli da rade trasu. Ostatak će moći da osposobe do kraja godine, pa negde poluprofil, negde pun profil, negde habajući, negde bez njega...
Na obilaznici je stanje redovno i u narednih 13 dana koliko je ostalo do isteka aranžmana sa WB završiće sve osim gornjeg dela useka Gradinje, koji sada analiziraju i njihovi eksperti, pa neće biti problema sa kreditiranjem i posle 30.06., a to nema ni sada, a neće ni ubuduće imati uticaja na saobraćaj ispod. Svakako su dole poređali 2 reda gabiona zlu ne trebalo, a čekaju zeleno svetlo za još 2, materijal imaju spreman. Desni most B6 i kratki delovi pre i posle njega su na SMA, mada još uvek nisu pušteni, trebalo bi naredne nedelje. Na petlji Dimitrovgrad zapad trebalo bi da od sutra ili preksutra krene asfaltiranje krakova (oko 1,3km, ergo 2 dana, ako su 2 sloja onda puta 2), na mostu petlje danas ili sutra lepe hidroizolaciju, ako već nisu, tako da bi to sve trebalo da bude u funkciji za desetak dana, kad odrade ograde i horizontalnu signalizaciju. U Dimitrovgradu, u petak 22.06. borave predsednici Srbije i Bugarske, Vučić i Radev, pa možda i za njih spreme makaze i vrpcu na autoputu.

Znam da bi par slika vredelo više od hiljadu reči ovog kilometarskog posta, a snimak iz drona milion, ali ovih dana baš mu vreme nije. Za dron definitivno nije, jer se usred dana smrači, sastavi se nebo i zemlja, počne što bi rekli Englezi "shower", ali baš i potraje sat-dva, još žešće zagrmi, posle rominja i stane, vidljivost 0. Možda prošetam pred razočarenje u Samari u najavi meni bližim krajevima od Staničenja do granice, mada je dosta tmurno i tako do ponedeljka. Posle malo više sunca, pljuskovi tek sporadično, pa će biti materijala...
 
:sesir: :sesir: Detaljno precizno, uvek vreme pokaze i sva predvidjanja da su mu tacna! Bez patetike, bez politicke ostrascenost, bez laznih dodataka o "najtezim deonicama u Evropi" ! Eto to je lik zvani CARIBROD! :sesir:
Sve ti igralo i pjevalo, da te nema morali bi te svecom traziti! Hvala maestro!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545309#p545309:wwtkdooq je napisao(la):
tragac » Sat Jun 16, 2018 2:45 pm[/url]":wwtkdooq]Šta zapinje na istočnom kraku? Zapravo mi smo sjajni kakvi su Bugari. Od Sofije ka Kalotini su uradili samo petlju na početku, ostalo nisu ni započeli..

U toku su tenderi za 2 deonice (Kalotina-Dragoman 14,5km i Dragoman-Hrabarsko 17km), ukupno oko 31,5km, koje se posle nastavljaju na 2+2 od Slivnice do Sofije. U pitanju je proširenje postojećeg puta sa 1+1 na 2+1/2+1. Tehnologija bi trebalo da bude slična deonici Čiflik-Pirot kod nas: pravi se pored 1 strana 2+1, a posle se od magistralnog proširenjem pravi 2.strana, a do njenog završetka se koristi nova dvosmerno. Prva deonica se sa nekih skromnih 20 milki sufinansira od EU preko Connecting Europe Facility (završiće je, što da se baci...), procenjeno je oko 72 mln. evrova ukupno, a druga je u fulu iz budžeta (sumnjivo mi je, možda po ko zna koji put ponište tender), oko 60 miliona evra procenjeno. Treću koja obilazi Metro Cash&Carry (sa semaforom) i novonastalu industrijsku zonu na ulazu u Sofiju i spaja se sa petljom koju si pomenuo, radiće "kad stignu" iz budžeta, mada za razliku od prve 2 ona ima izvođački, građevinski projekat i ide sasvim novom trasom.

Stanje sa tenderima je sledeće:
1. Po žutom FIDIC-u tender za projektovanje i izgradnju obe deonice raspisan je u septembru (7. i 8.) i trebalo je posle jednog produžetka roka da se otvaraju početkom decembra. U međuvremenu je 1 učesnik uložio žalbu Komisiji za zaštitu konkurencije, koja je odbijena, ali je tender po EU regulativi "zamrznut" pa su ponude otvorene 09. i 10. januara. Pokazalo se u nevreme, jer su bukvalno svim učesnicima (12 po jednom i 12 po drugom tenderu, 1 diskvalifikovan odmah) nedostajali bilansi za 2017., pa im je dat rok od 5 dana od sednice komisije 28.02. i 01.03. da to dopune. To je poslednji javno dostupan podatak. Pošto se radi o žutoj knjizi, verovatno je u toku evaluacija projekatnih rešenja, pa kad se to završi tj. projektna rešenja dobiju zeleno svetlo - sledi otvaranje finansijskog dela ponuda i izbor izvođača, rokovi za žalbe i potpisivanje ugovora. Od potpisivanja ugovora počinje da teče rok od 852 dana (2 godine i 4 meseca) za deonicu bližu granici i 910 dana (2 i po godine) za sledeću, ali izabrani izvođač ima 6 meseci za izradu finalnog projekta. Pritom i projektovanje i izgradnja kreću tek pošto država dostavi pismo potvrde da su sredstva obezbeđena. To znači da će radovi krenuti najranije tek početkom sledeće građevinske sezone, a završeni krajem 2020. ili realnije sredinom 2021.
2. Tenderi za građevinski nadzor za obe deonice raspisani su 16.02. za drugu i 06.03. za prvu deonicu, sa idejom da budu otvorene krajem aprila. Ali avaj, i ovde su pale žalbe KZK, pa će za 2. deonicu ponude biti otvorene sad u utorak, dok se za 1. Komisija još nije izjasnila po žalbi. Malo više od 2mln. evra po deonici je procena.
3. Tender za arheološki nadzor je jedan za obe deonice, raspisan je 24.04. i ponude se šalju do 05.07 procena 300.000. evra. Tu se obično javi samo 1 ponuđač - Nacionalni arheološki muzej. Nekoliko tačaka za istraživanje su propisane, ali ne bi trebalo da bude problema kojih zna da bude u Bugarskoj sa arheologijom, jer ovde već postoji put pored.

Prateći bugarske forume, mogao sam da primetim da vlada mišljenje da su ove silne žalbe možda i instruisane odozgo da bi se prva plaćanja odložila za naredni budžet (za projekat kad se završi i avans na početku građevinskih radova), jer je putarski budžet za ovu godinu preopterećen radovima na I.1., I.9., radovima na novootvorenim deonicama A2, remontima na svim autoputevima, učešćem na A3 i drugim projektima. Ipak, nikad mi ozbiljnije nije delovalo da su rešeni da završe deonicu od granice do Slivnice. Čak i ako odustanu od one druge (Dragoman-Hrabarsko) biću zadovoljan, jer ako izuzmemo ograničenja i policiju kod Slivnice, to je dosta dobra, ravna i prava magistrala, dok se najviše gine posle granice u Dragomanskoj klisuri. To ako naprave, tih početnih 14,5km već će ubrzati putovanje i spasiti mnoge živote. Voleo bih ja i da počnu onih novih, poslednjih 16,5km do petlje, ne bi mi onaj semafor kod Metroa više ni sliku video, ali se o tome za sada uopšte ne priča...
 
Stare komunjare se sastaju na granici, to ne može proći bez otvaranja nečega, bilo čega...A biće i obećanja koje niko neće i ne može ispuniti, Bugarin će obećavati autoput u roku od 2-3 godine, ovaj naš elektrifikaciju pruge od Niša u istom roku, a radovi će do tada možda i početi.
 
Vrh