[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544589#p544589:3mod8yhj je napisao(la):
biciklista » Wed Jun 13, 2018 8:35 am[/url]":3mod8yhj]Ministarka je izjavila da se krenulo sa asfaltiranjem Sicevacke klisure, tj deonice Bancarevo- Crvena reka. Caribrode ima nekog svezeg snimka sa ove deonice da potkrepi ili demantuje ove navode. Znajuci koliko lazu i koliko su puta slagali ne bi me cudilo da su lupili i ostali zivi
Da se priključim najpre zgražavanju da žena ne zna da A4 ustvari OBILAZI Sićevačku klisuru...
Na Bancarevo-Crvena reka počeli su cementnu stabilizaciju u četvrtak od Ternine deonice ka tunelu Bancarevo, pretpostavljam samo u desnoj, leva je još uvek "zatrpan"a na C6. Aktor je tražio da ne radi CS nego umesto nje 0-31, navodno da bi ubrzali radove (što i jeste tačno, lakše je uvaljati rizlu nego finišerima postavljati beton), a ustvari su hteli da uštede neki evrić za sebe... Bogu hvala - nisu im odobrili tu avanturu, jer bi tako bila veća šansa da put u rekordnom roku propadne. Ako ih nije omelo vreme, ovde svako malo neki ozbiljan pljusak sa još ozbiljnijom grmljavinom, trebalo bi da su odradilili tih 1,2km stabilizacije do tunela. U ponedeljak bi trebalo da rade probnu deonicu 1. sloja asfalta BNS, a gđa bi u utorak trebalo da "obeleži" početak asfaltiranja na licu mesta. Ima još nekoliko mesta gde bi mogli, a verovatno i hoće kad su već počeli da prave CS, da rade stabilizaciju i posle toga asfalt. Ali to nije problem #1, zacrniće se do septembra više od pola deonice, dosta će biti i na 2. BNS sloju. Nije problem ni beton, kao što sam već pisao: most 1 posle tunela ima ploču (i to sam pogodio), završava se potporni kod C26, šipovi na C17, rade na putu i pored njega. Problem je nekoliko spornih kosina. C6 pre i C7 posle tunela spuštaju se nadole, na C6 svaka etaža je sa torkretom i bermom (oprez da se ne ponovi Predejane) pa deluje sporo, ali je ozbiljan problem niz kosina C20-C23 posle Glogovca o čemu sam pisao i tamo veoma, veoma oprezno moraju da rade, jer je izuzetno nestabilno. Kao što je na obilaznici Dimitrovgrada sve zavisilo od useka Gradinje, ovde će se svesti na borbu sa ovim kosinama, a ostalo će
Na 5A (Staničenje-Sarlah) je trenutno najveći, ako ne i jedini problem, kosina na samom početku Aktorove deonice (km65), gde stoji zemljani nasip koji je podupire i ništa se ne preduzima mesecima, valjda projekat sanacije još nije konačan. Tu će se nekih 800m još par meseci ići magistralom, pa kad bude rešena kosina praviće se leva, a nakon toga od magistralnog desna. Nadalje je sve u dobroj kondiciji! Posle tog kratkog parčeta, od nadvožnjaka paralelnog preko mosta Nišava 2, tunela Sopot, mosta Nišava 3, ex sopotske "petlje" pa sve do devijacije odaklu kreće u martu puštenih 5+km punog profila ove nedelje odrađen je SMA, habajući sloj, mislim u obe strane, to je oko 2,5km. Tipujem da će do kraja meseca kad srede ograde i signalizaciju ovde pustiti i saobraćaj, bez obzira što tunel nema EM opremu. Kratak je (135m), nema velikih ventilatora, već samo signalizacija, osvetljenje, možda neki dim-detektor (za to im treba nedelju-dve) i po mojoj proceni naizmenično će zatvarati cev po cev da bi ugradili opremu. Na petlji Pirot zapad 2 leva kraka su pod asfaltom, 2 desna će uskoro (vucaraju 1 finišer od Staničenja do granice, pa kad šta dođe na red), treba da odrade i betonski kolovoz na bočnoj NR PZ (kao i na NR Pirot istok i odmorištu Barje, dok je NR Bela Palanka spremna da se preda Putevima na opremanje, kao i parkirališta sa komercijalnim sadržajima Bela Palanka i ranije završena Jerma kod Sukova), 2 nadvožnjaka nemam pojma da li su pod asfaltom. Mnogo je važnije što im dobro ide izmeštanje Nišave kod stare deponije, gde je više od pola od 1,1km prokopano. Nije samo kopanje novog korita u pitanju, već se radi i zidanje kamene obale, gde im jedna strana bolje napreduje. Posle toga, po meni negde u avgustu trebalo bi da odvrnu Nišavu i rade tu vrlo važnu vezu petlje PZ sa starim tunelom Sarlah, gde su na kraju uradili i nasip ka mostu i spojili ga sa trasom magistrale. Od devijacije kod novog Sarlaha leva je skroz do devijacije kod Blue Petrola (odakle počinje pun profil do granice) uključujući i tunel i veliki most Kosturska (295m) na 2. BNS i čeka SMA (2 radna dana posla). Desna se crni u tunelu i posle njega, za desni most nisam siguran, a stotinak metara pre tunela Sarlah fali CS i asfalt kod posrnulog potpornog zida, gde su počeli sanaciju kosine, pobijaju i neke nove šipove.
E sad, dolazimo do pitanja svih pitanja, a to je EM opremanje tunela. Situacija sa tenderom je slična kao kod tunela na južnom kraku, gde su išutirali domaći konzorcijum (Energomontaža, Južna Bačka...) sa najnižom cenom i izabrali Azvirt. Ne znam šta ih sprečava da isto urade i na ovom tenderu, osim ako ne žele da ih ovde "uteše" za izgubljen tender za Predejane i Manajle. Bilo kako bilo sve pobrojano u prethodnom pasusu, a tiče se Aktora (Putevi preuzimaju opremanje naplatnih rampi i komercijalnih parkirališta) biće gotovo mesecima pre isteka roka za opremanje tunela Sopot i Sarlah (180 dana, dakle najranije krajem decembra 2018.), a mrtva trka Aktor-Azvirt biće na Bancarevo-Crvena reka, jer rok za opremanje Bancareva je 280 dana (najranije kraj marta, početak aprila) i zavisiće kakva će biti zima. Koliko će biti moguće da se jedna cev Bancareva opremi da bude potpuno bezbedna za saobraćaj - videćemo, kao i da li će do kraja godine uspeti da reše C20-23 da bi mogli da rade trasu. Ostatak će moći da osposobe do kraja godine, pa negde poluprofil, negde pun profil, negde habajući, negde bez njega...
Na obilaznici je stanje redovno i u narednih 13 dana koliko je ostalo do isteka aranžmana sa WB završiće sve osim gornjeg dela useka Gradinje, koji sada analiziraju i njihovi eksperti, pa neće biti problema sa kreditiranjem i posle 30.06., a to nema ni sada, a neće ni ubuduće imati uticaja na saobraćaj ispod. Svakako su dole poređali 2 reda gabiona zlu ne trebalo, a čekaju zeleno svetlo za još 2, materijal imaju spreman. Desni most B6 i kratki delovi pre i posle njega su na SMA, mada još uvek nisu pušteni, trebalo bi naredne nedelje. Na petlji Dimitrovgrad zapad trebalo bi da od sutra ili preksutra krene asfaltiranje krakova (oko 1,3km, ergo 2 dana, ako su 2 sloja onda puta 2), na mostu petlje danas ili sutra lepe hidroizolaciju, ako već nisu, tako da bi to sve trebalo da bude u funkciji za desetak dana, kad odrade ograde i horizontalnu signalizaciju. U Dimitrovgradu, u petak 22.06. borave predsednici Srbije i Bugarske, Vučić i Radev, pa možda i za njih spreme makaze i vrpcu na autoputu.
Znam da bi par slika vredelo više od hiljadu reči ovog kilometarskog posta, a snimak iz drona milion, ali ovih dana baš mu vreme nije. Za dron definitivno nije, jer se usred dana smrači, sastavi se nebo i zemlja, počne što bi rekli Englezi "shower", ali baš i potraje sat-dva, još žešće zagrmi, posle rominja i stane, vidljivost 0. Možda prošetam pred razočarenje u Samari u najavi meni bližim krajevima od Staničenja do granice, mada je dosta tmurno i tako do ponedeljka. Posle malo više sunca, pljuskovi tek sporadično, pa će biti materijala...