Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Hvala Bulbulderac i Angelo. Dosljak, dobra ideja za novu garazu u Karadjordjevoj. Zapravo, takve garaze na sprat bi trebao svaki blok skoro da ima (gde je moguce) u starom delu grada. I to je odlicna zarada i biznis, neverovatno kako niko to do sada nije pokrenuo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654098#p654098:2hq9ynlw je napisao(la):
stf » 28 Aug 2019 08:49 am[/url]":2hq9ynlw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653489#p653489:2hq9ynlw je napisao(la):
Zuma » 26 Авг 2019 11:35 pm[/url]":2hq9ynlw]
Dakle da bi privatna kafana imala više mesta ispred bašte, i da bager ne bi za dva dana prosto prošao kroz ovu oronulu baraku, zato što je to tobože skupo, jedna od glavnih saobraćajnih arterija je SUŽENA na jednu traku po smeru? Po javnosti nepoznatom planu suprotnom usvojenom koji je bio na javnom uvidu. Iako se Karađorđeva malo dalje račva u DVE važne ulice, pa bi dve trake po smeru bile veoma korisne? Kako to objasniti kao "javni interes"?
Карађорђева баш и није сужена са две траке јер су само манијаци возили баштицама све ове године. Карађорђева је била и остала 1+1. Нема никаквог разлога ширити је на 2+2 када се са обе стране улица наставља на 1+1. Парче од 500 метара 2+2 није сврсисходно.
Nisam poredio širinu Karađorđeve koju smo imali i ovu koju smo dobili, nego onu koju smo po planu TREBALI da dobijemo i ovu koju smo stvarno dobili. Po usvojenom planu je ona trebala da bude proširena na 2+2 zato što je za to sada BILO mesta (zbog ukljanjanja šina na strani ka Savi i uklanjanja baraka sa druge strane).

Što se tiče svrsishodnosti, odnosno protočnosti saobraćaja. Kada se dve ulice 1+1 spajaju u jednu, onda ta jedna mora da bude duplo šira, 2+2, da se protok iz njih ne bi smanjio na pola. Isto važi i za saobraćaj u suprotnom smeru. Kad se sa ulica posle raskrsnice račva u dve ulice, obe 1+1, onda bi izvorna ulica morala da bude duplo šira od dve odredišne, dakle 2+2, da bi dve odlazne ulice mogle biti do kraja popunjene saobraćajem. Inače im se traći deo projektovanog i plaćenog kapaciteta. Takođe, 2+2 pomaže da se vozila u Karađorđevoj na vreme prestroje u zavisnosti od toga gde skreću. Dakle upravo je u njoj bilo korisno imati 2+2, tačno kako je bilo predviđeno u javno objavljenom planu, pre nego što je neko to (ovaj put tajno) obrisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654165#p654165:10tdkcrr je napisao(la):
zexland » Wed Aug 28, 2019 11:35 am[/url]":10tdkcrr]Hvala Bulbulderac i Angelo. Dosljak, dobra ideja za novu garazu u Karadjordjevoj. Zapravo, takve garaze na sprat bi trebao svaki blok skoro da ima (gde je moguce) u starom delu grada. I to je odlicna zarada i biznis, neverovatno kako niko to do sada nije pokrenuo.
Kada se neko dokopa placa cilj mu je da sto brze zavrti novac i pokupi prifit. A najbrze se to radi preko stambenih objekata. U stvari prodas stanove i pre nego sto si ih izgradio pa buduci vlasnici finansiraju.
Koliko vremena treba da se isplati garaza kroz naplatu parkinga pogotovo ako ne prodas sva garazna mesta?
Eto zato se ne prave garaze.
 
Grad treba da ima u vidu građane, a ne samo profit. Uz pametnije trošenje novca bi mogli da žrtvuju neku parcelu za garažu, a mogli bi i da naprave veliku podzemnu ispod stambenih objekata gde bi bilo više mesta nego stanova, pa eto u tu neke zarade.

Naravno, pametno trošenje novca i briga za građane nisu u planu sadašnje vlasti, a za neke buduće ćemo da vidimo. Ova sadašnja još nije napravila ni jednu jedinu garažu, a puna su im usta projekata od prvog dana.
 
Обожавам када стручњаци за бизнис крену да износе своја мишљења по овом форуму

Просто је невероватно како овде сви нису милионери колико се разумеју у прављење пара и неконтролисано богаћење. Поготово ми је драго када се пуњење градске касе назива "профитом" који је тобоже против интереса пореских обвезника. Скоро као кад се рекетирање од стране јавног сектора назива "зарадом".

Цене су сигнали на тржишту, представљају одраз тражње и што је она већа то је и цена већа самим тим и улагачи имају мотивацију да улажу баш у то. У Београду се не граде паркинзи зато што паркинг сервис има кретенски монопол над истим остварен кроз заузимање јавног простора (тротоара и сл.) који наплаћује и самим тим се стамбене зграде више исплате. Да то није случај тражња за паркинзима би била већа и градили би се и они. Зашто би ико трошио силне паре на паркинге и испуњавао разне прописе (попут вентилације и сл.) када његов конкурент (једини!) може где хоће и кад хоће да узме белу фарбу и замаже паркинг место које наплаћује? Да постоји монополистички сервис који тако лако гради људима стамбене јединице нико не би улагао ни у стамбене зграде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654227#p654227:1g5vge5x je napisao(la):
Zuma » 28 Авг 2019 01:19 pm[/url]":1g5vge5x]
Što se tiče svrsishodnosti, odnosno protočnosti saobraćaja. Kada se dve ulice 1+1 spajaju u jednu, onda ta jedna mora da bude duplo šira, 2+2, da se protok iz njih ne bi smanjio na pola. Isto važi i za saobraćaj u suprotnom smeru.
Није истина. Ако се две улице са профилом 2+2 спајају у једну, у том случају је неопходно да и она буде 2+2. Но то је небитно јер анализираш само један крај Карађорђеве улице. На супротном крају, она се завршава улицом 1+1 без могућношћу проширења. Ако онда њу прошириш на 2+2 створићеш чеп код Бранковог моста.
 
Sad nisam siguran ko koga ne razume. Lakše mi je da nacrtam.

Prvo idealni teorijski slučaj. Ako neka ulica spaja dve trokrake raskrsnice, tj na njena oba kraja se račva na po dve ulice, pri čemu je svaki od tih nastavaka iste širine X, onda je za ulicu koja te dve raskrsnice spaja idealno da bude duplo veće širine, 2X. Samo tada nema usporenja saobraćaja jer bi maksimalni mogući saobraćaj iz obe ulice u principu mogao da nastavi po zajedničkom segmentu između dve raskrsnice, upravo zato što je njen kapacitet jednak zbiru dolaznih kapaciteta iz obe, tj što je ona tačno duplo šira od ulaznih ulica, pa nema smanjenja propusnog kapaciteta. Tada saobraćaj iz jedne ulazne ulice u raskrsnicu ne mora da usporava čekajući nekoga iz druge ulazne ulice u toj raskrsnici da bi ušao u zajednički segment, pa praktično (samo za ove tokove i smer) ne bi trebao ni semafor. U praksi je to komplikovanije zbog zabranja skretanja ili uobičajenih putanja vozača, ali za nacrtano kretanja širine su ovako optimizovane. Sa jedne strane saobraćaj se sabira iz dve ulice u jednu, ali širu, a sa druge izlazi na DVE ulice, pa se na izlazu ne stvara čep za neke statistički slučajne odluke vozača po kojoj će ulici nastaviti vožnju, tj ulazni tok dve ulice se sabira, a izlazni tok se deli na takođe dve ulice. A čak i da raspodela verovatnoća skretanja na izlazu nije 50:50, svejedno bi u Karađorđevoj bilo više mesta za čekanje, pa se opet u proseku prave manje i kraće gužve, jer ima dve trake po smeru. Takva optimizacija širina ulica je nacrtano levo.

Stvarno stanje pre rekonstrukcije je nacrtano desno. Sa južne strane ovog segmenta Karađorđeva se račva u tri ulice (1+1 i dve jednosmerne ulice sa po jednom trakom), a sa severne se račva u dve ulice (1+2 i 1+2). Tako da u ovaj segment Karađorđeve sa juga ulaze ukupno dve trake (iz Karđorđeve i Crnogorske) a sa severa ukupno četri trake (iz Vojvode Bojovića i Pariske). Pa kako god računaš, za saobraćaj iz bilo kog od ova dva smera, sigurno bi bilo poželjno da i Karađorđeva ima bar DVE trake po smeru, kao što je bilo i predviđeno, a nikako ne jednu, kao sad.

 
Зума, не можеш раскрсницу са бочном улицом да рачунаш у број трака главне улице. По том принципу, свака улица у граду која није 3+3 је грешка у пројектовању.

Карађорђева се наставља на Војводе Бојовића која је 1+1 а Париска је бочна улица. Са друге стране Карађорђева се наставља у Браће Крсмановића која са карађорђевом чини 1+1 а Црногорска је бочна улица. Плус рачунаш траке за лева скретања које су дужине неколико аутомобила као пуне уличне траке.
 
Nevažno je da li je ulica "bočna" ili "u pravcu", odnosno pod kojim se uglom jedna ulica uliva u drugu. Računa se samo broj i intenzitet saobrajanih tokova koji se na raskrsnicama sabira kad je to ulazni saobraćaj u raskrsnicu, odnosno koji se deli kad je izlazni.

Na južnoj strani već danas imamo jedan skoro neprekidi niz vozila, odnosno saobraćajni tok, koji u Karađorđevu ulazi iz Crnogorske. Pa je onda tu i drugi isto tako praktično neprekidni tok koji dolazi iz nastavka Karađorđeve. Tu se dakle dve stalno popunjene saobraćajne trake spajaju, pa bi zato i Karađorđeva trebala da se nastavlja sa DVE trake po smeru, a ne sa jednom. Na severnoj strani je isto. Jedna veoma intenzivna kolona vozila dolazi iz Vojvode Bojovića, i ona kompletno mora da skrene baš u Karađorđevu, a druga iz Pariske, mada oni mogu da nastave i pravo. Tako da i sa te strane, za saobraćaj od severa ka jugu, TAKOĐE imamo dva saobraćajna toka koji se spajaju u Karađorđevoj. Pa zatim, taj zbirni saobraćaj po Karađorđevoj, u oba smera, na svojim izlaznim raskrsnicama može da se podeli u dve ulice, tj ima na raspolaganju takođe dve izlazne trake, pa nema uskog grla na izlazu sa 2+2 ulice.

Dakle i na ulazu i na izlazu iz ovog segmenta Karađorđeve, saobraćaj ulazi po dve trake i izlazi po dve trake. Pa mi sad objasni kako to da i Karađorđeva na tom potezu ne treba takođe da bude 2+2, iako sada IMA mesta? Pošto su šine uklonjene sa jedne strane, a sa druge su na kritičnom delu gde smeta Rečna kapetanija, barake već porušene i na državnom zemljištu (sem Crvenog Signala koji će se takođe sigurno rušiti). A upravo se završava rekonstrukcija ulice pa je to lako moglo da se uradi, kao što je i bilo u planu. Ranie nije moglo, sada jeste, i to lako.

Što se tiče trokrakih raskrsnica po gradu, ulice koje vode iz njih bi naravno mogle da budu 3+3, ali za to retko kada ima mesta, a i nivo zbirnog saobraćaja koji bi ulazio u tu ulicu je retko kada takav da bi opravdao cenu 3+3 trake. Takođe, dobitak u kapacitetu i opštoj upotrebljivosti ulice (nemogućnost preticanja i posledični zastoji čitave kolone čim bilo ko stane) pri prelazu sa jedne trake po smeru na dve trake je DALEKO veći od dobitka prelaza sa dve na tri trake. Tako da 3+3 trake treba posebno opravdati, a 2+2 retko kada, pošto je njihova prednost očigledna na skoro svim mestima iole većeg saobraćaja. Ovde će već samo uključivanje mnoštva lučkih turističkih autobusa u tu jednu traku, da ne spominjemo stajanje taksija za Beton halu, obalu i buduće kafane u samoj ulici, stalno da zaustavlja kompletan saobraćaj.

Potpuni je apsurd da posle očekivanog dodatnog saobraćaja budućeg Beograda na vodi, tunela od Save do Dunava, gradnje stambenog kompleksa kod Beka, fokusa na pešačkoj zoni Knez Mihajlove, na turističkoj luci sa desetak kruzera i opšteg uređenja Savske obale, neko ne uspeva da shvati da će saobraćaj u ovom delu Karađorđeve postati još daleko veći, pa NE ŽELI da pređe na 2+2 trake (i usput ispravi ulicu) iako je to sada bilo ne samo besplatno nego i predviđeno projektom. To je potpuno ludilo, a ti to braniš?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654717#p654717:nzcaegng je napisao(la):
Zuma » 29 Авг 2019 08:13 pm[/url]":nzcaegng]Nevažno je da li je ulica "bočna" ili "u pravcu", odnosno pod kojim se uglom jedna ulica uliva u drugu. Računa se samo broj i intenzitet saobrajanih tokova koji se na raskrsnicama sabira kad je to ulazni saobraćaj u raskrsnicu, odnosno koji se deli kad je izlazni.
Код транзитних праваца потребно је да улице које га чине имају једнак број трака. Транзитни правац са Карађорђевом чини Булевар Војводе Бојовића. 2+2 у Карађорђевој не значи ништа ако В. Бојовића остаје 1+1. Са друге стране, Карађорђева се наставља на нову улицу у БнВ која излази на кружни ток код Митрополитена и која је такође предвиђена као 1+1.

Рачунати споредне улице у број трака главне је бесмислено. По твом принципу, рецимо, Кнеза Милоша би од Таковске до Мостара требала да се прошири за по траку после сваке раскрснице па би код Мостара морала да има 8 трака по смеру, дакле 8+8. Капираш колико је та математика бесмислена?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654098#p654098:sr3dk7zb je napisao(la):
stf » Sre Avg 28, 2019 8:49 am[/url]":sr3dk7zb]
Карађорђева баш и није сужена са две траке јер су само манијаци возили баштицама све ове године. Карађорђева је била и остала 1+1. Нема никаквог разлога ширити је на 2+2 када се са обе стране улица наставља на 1+1. Парче од 500 метара 2+2 није сврсисходно.
Овако нешто може да изјави само саобраћајна незналица или, што је много вероватније, тешко-малициозни аутофобичар. Фреквенција саобраћаја (свима добро позната) пре обнове је била таква да је једина разумна одлука била да се овде направи 2+2. Иначе, трам баштице, које су практично биле у нивоу, нису користили само ´манијаци` како овај фобичар и добро познати форумски спин-мајстор каже, већ сви нормални људи који не желе да оседе у многобројним саоб чеповима.

Просто није нормално, нити има икакве везе са здравим разумом, да трамвај са фреквенцијом од осам возила на сат тј један на сваких 7 мин има засебну траку ( :bash: ), а да сви остали буду заглављени у времену и простору.
Али добро, по сликама ми се чини да баштице остају у нивоу, а калдрма је прилично равна, тако да ћемо се већ некако снаћи. :laugh:

Најтужније од свега је што је овде било сасвим довољно места да травај остане где је и био (а не да овако идиотски кривуда), а да се од жел коридора направи крштена 2+2 улица од црногорске до испред капетаније где би један крак рачвао ка париској а други ишао у тунел па на калемегданску обилазницу која свакако једног дана мора да изађе из зидина тврђаве и да иде западно од куле небојша, а то значи жел коридором.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654838#p654838:1wa9y0wo je napisao(la):
stf » 30 Aug 2019 07:31 am[/url]":1wa9y0wo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654717#p654717:1wa9y0wo je napisao(la):
Zuma » 29 Авг 2019 08:13 pm[/url]":1wa9y0wo]Nevažno je da li je ulica "bočna" ili "u pravcu", odnosno pod kojim se uglom jedna ulica uliva u drugu. Računa se samo broj i intenzitet saobrajanih tokova koji se na raskrsnicama sabira kad je to ulazni saobraćaj u raskrsnicu, odnosno koji se deli kad je izlazni.
Код транзитних праваца потребно је да улице које га чине имају једнак број трака. Транзитни правац са Карађорђевом чини Булевар Војводе Бојовића. 2+2 у Карађорђевој не значи ништа ако В. Бојовића остаје 1+1. Са друге стране, Карађорђева се наставља на нову улицу у БнВ која излази на кружни ток код Митрополитена и која је такође предвиђена као 1+1.

Рачунати споредне улице у број трака главне је бесмислено. По твом принципу, рецимо, Кнеза Милоша би од Таковске до Мостара требала да се прошири за по траку после сваке раскрснице па би код Мостара морала да има 8 трака по смеру, дакле 8+8. Капираш колико је та математика бесмислена?
Kakve sad sporedne ulice? Nema ovde "sporednih ulica" niti možeš njihov saobraćaj prosto otpisati samo zato što si arbitrarno izabrao da ih nazoveš sporednim. Da je Karađorđeva svuda 2+2, onda bi bilo kao na ovoj slici. Oni prestrojeni u levu traku idu u Vojvode Bojovića, a oni iz desne idu u Parisku. I jednih i drugih ima približđan broj, pa se Pariska ne može nazvati sporednom zato što si bacio novćić, pa ovu drugu proglasio glavnim nastavkom Karađorđeve. Rekao sam da je nebitno pod kojim su uglom ulice u raskrsnici, bitan je samo protok po njima. Ovde bi se dva približna protoka iz Karađorđeve delila na dve ulice u nastavku, pa bi protok dolazne ulice trebao biti jednak zbiru protoka dve odlazne ulice. Dakle, Karađorđeva da ima dve trake, a svaka od ovih odlaznih po jednu. Onda nema ni uskog grla ni praznog hoda. Na drugom kraju je isto.

 
Ja mislim da je 1+1 sasvim dovoljno. Mozda su cak mogli u jednom delu da je naprave 0.5+0.5 pa sa semaforom naizmenicno. Uostalom sto idu kolima kad mogu da se liftom popnu do Vrapca, pa Vrapcem do Gondole.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654925#p654925:6xbqb71v je napisao(la):
Zuma » 30 Авг 2019 11:48 am[/url]":6xbqb71v]
Kakve sad sporedne ulice? Nema ovde "sporednih ulica" niti možeš njihov saobraćaj prosto otpisati samo zato što si arbitrarno izabrao da ih nazoveš sporednim.

file.php

Класичан Зума. Своју непоткрепљиву теорију поткрепи доказом који је у свој својој суштини - антидоказ. Одличан си снимак поставио, доказује колико сам ја у праву и колико ти грешиш.

шта видимо на постављеном снимку? Видимо гужветину на транзитном правцу, односно траци која се наставља на Булевар Војводе Бојовића. И видимо траку за скретање у Париску која је скоро празна. Такође видимо и Париску улицу која зврји потпуно празна. Не могу годинама да проникнем у разлоге због којих ово парче Париске има непотребние три траке којима цео дан зврји промаја док се преуским тротоарима пешаци једва провлаче. Уосталом, то ти је и дефиниција "споредне улице" у пракси - споредна улица је она улица која се у саобраћајном смислу користи мање од "главне". Карађорђева је "главна" а Париска је "споредна". И као што видимо на снимку, она не пуни Карађорђеву улицу скоро никаквим саобраћајем да би твоја, раније изнета математика имала икаквог смисла.

Дакле, шта бисмо конкиретно добили са Карађорђевом која би била 2+2? Добили бисмо исту ситуацију као са овог снимка - чеп у левој траци и десну траку која зврји празна.
 
Traka za desno je prazna zato sto ima 100% vremena zeleno ili zelenu strelicu, a traka za pravo je puna zato sto ima crveno svetlo (jasno se vidi da stoje na semaforu i sa jedne i sa druge stane) :)

Pri tom je slika totalno nerelevantna kao argument (za obojicu) zato sto je ovo prastara slika (pre Pupinovog mosta) kada su kamioni jos uvek isli ovom trasom.
 
za Parisku nisi u pravu da zvrji prazna, često tuda prolazim i bude ozbiljna gužva za skretanje levo kod francuske ambasade a nije retko gužva ni u pravcu Saborne crkve
 
Ne mogu da verujem da trenutni intenzitet saobraćaja sa starog snimka u nekom slučajnom trenutku, u nepoznatoj fazi semafora i u nepoznato doba dana, koristiš sa pretpostavkom da je saobraćaj uvek takav! Kad god sam tuda prolazio tokom dnevnog špica ovde je bila kolona vozila u sve tri ulice sa slike. Vozila mile, sve je popunjeno i vozi se branik do branika. A tek će biti jezivo. Ovo je prosto bio vizuelni potsetnik kako izgleda ta raskrsnica, dakle da vozila iz Karađorđeve skreću i levo i desno. Zašto bi protok vozila koja dolaze iz Karađorđeve po budućoj jednoj traci bio dva puta manji od onoga koga mogu prihvatiti DVE izlazne trake u dve ulice? Zašto da namerno usporavamo saobraćaj praveći usko grlo u ulici koja spaja dve opterećene raskrsnice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655002#p655002:13etmuky je napisao(la):
Keramičar » 30 Авг 2019 01:42 pm[/url]":13etmuky]za Parisku nisi u pravu da zvrji prazna, često tuda prolazim i bude ozbiljna gužva za skretanje levo kod francuske ambasade a nije retko gužva ni u pravcu Saborne crkve

Истина. Буквално увек када прелазим Париску улицу на тој раскрсници (од Ф. амбасаде према малом степеништу Ј. Начић) према Калемегданском парку или Косанчићевом венцу морам да трчим како не бих био прегажен. Уопште возачи, који долазе Париском из правца Карађорђеве и Бул. Војводе Бојовића, не обраћају пажњу на пешаке на том прелазу...
 
Уске и стрме степенице од Косанчићевог венца до Карађорђеве; прођем њима два-три пута месечно и готово сам сигуран да овакво оштећење може да настане само намерно - ово нису излизани, већ поломљени степеници; слике су од јуче:



С леве стране, уз падину где треба да буде део будуће градске галерије - ниче дивља градња:









Овде су ивичњак и тротоар били готови, па су извађени да би се ивичњак спустио и, вероватно, направио прилаз делу према Пристаништу; нисам сликао, али, на другом месту су пнеуматским чекићем разбијали цео ред тек постављене коцке између шина (в. се из даљине на горњој слици), и тако даље, има тога још:







Индијци су овде радили лакше послове - с метлом, или дрвцетом којим ишчачкавају комадиће камена и малтера из шина:















У овом делу наливају ону гуму дуж шина која прима бочне вибрације при проласку трамваја:





 
ja ovde ne vidim onu gumu koja izoluje vibracije? kada se to stavlja i da linse uopste stavlja?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Поприлично широк тротоар :) Зна ли се шта су тачно планирали испод Бранковог моста?
 
Vrh