Šta je novo?

Karađorđeva ulica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653093#p653093:homwb1s2 je napisao(la):
JohnnyLee » 26 Aug 2019 10:49[/url]":homwb1s2]лифт је некада и постојао са Косанчића до Карађорђеве. и данас се виде његови стубови


file.php

ту је улаз у неки лагум вински подрум или нешто, али је затворено и напуштено изгледа а може нешто од тога да се одради
 
лагум је отворен, сада су ту винари из Нештина. барем су били задњи пут када сам ту био пре пар година

Послато са Nokia 7 plus помоћу Тапатока
 
Može od te padine svašta nešto da se odradi, na 5 različitih načina. Ali mora da se odabere konkretno šta se želi. A ovako će da bude kao kaša svega i svačega (mislim na zgrade, ne na ulicu i aktuelnu rekonstrukciju). Lepo je što se sve to okrečilo ali kao celina izgleda svo zbrda-zdola. Nit je izgrađeno do kraja, nit je muzej, nit je park/vidikovac... nego sve nešto između.

Da ne pričam što sa reke i Novog Beograda izgleda kao Winamp equalizer. Gore dole, gore dole, rupa, gore, dole...
 
Da se vratimo na pravu temu, podržavam ovu ideju da se napravi lift - ako bi uspeli to da urade u okvirima starog lifta to bi bio pun pogodak i jedan od retkih korisnih projekata ove vlasti.
 
Taj lift o kome oni pričaju je moderni lift ali dalje, pored samih velikih stepenica.

Lagumi u Karađorđevoj i ostaci tertnog lifta do Kosančićevog venca su ogromni i po običaju neiskorišćeni turistički potencijal. I to se bukvalno nalaze baš na izlazu iz turističkog rečnog pristaništa gde se nađe i po 10 parkiranih kruzera. Zamislite da se ovaj stari teretni lift rekonstriše (čak možda i sa konjima kao ekološkim "obnovljivim izvorom energije" za lift), pa da turisti sa brodova ulaze u grad baš starim teretnom liftom i zatim duž vidikovca rekonstruisanog Konsančićevog venca!

Pa onda, možda, šetnja pored memorijala bombardovane biblioteke, kao potsetnika na razliku između nas i njih, pa zatim duž ostalih, sada rekonstruisanih ulica sa nazivom "venac", koje su ustvari trasa gradskih bedema i bivšeg grada u šancu, sve do Trga Republike i ostataka Virtemberške kapije u njegovom podzemnju :lol:

Tamo slikanje, a onda Knez Mihajlovom na Kalemegdan, ka ušću :)

Pogledajte prilog 1
Unutrašnjost laguma ispod lifta.

Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Lift

Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653017#p653017:2sis4l8q je napisao(la):
stf » 26 Aug 2019 07:41 am[/url]":2sis4l8q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652146#p652146:2sis4l8q je napisao(la):
Zuma » 23 Авг 2019 06:23 pm[/url]":2sis4l8q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652023#p652023:2sis4l8q je napisao(la):
stf » 23 Aug 2019 02:17 pm[/url]":2sis4l8q]
А шта је по теби овде конкретно јавни интерес?
Šira i pravija Karadjordjeva ulica.
Тешко да је тако нешто јавни интерес довољног значаја да оправда целу причу. Зашто? Зато што се и без рушења те бараке сви елементи улице могу провући а да испуњавају прописе. Друга би прича била да рецимо ширина тротоара не испуњава законом прописани стандард. Е у таквим случајевима је оправдано прогласити јавни интерес за експропријацију.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652146#p652146:2sis4l8q je napisao(la):
Zuma » 23 Авг 2019 06:23 pm[/url]":2sis4l8q]
Pa ta zgrada Crvenog Signala se inako ruši! Rekli smo to više puta, a piše i u planu. Pa ionako MORA da bude otkupljena sasvim nezavisno od pitanja ispravljanja ulice. Pošto dakle pare moraju da se daju, zašto onda ne bi ulicu provukli kako treba, pošto je posle rušenja sve na državnom zemljištu?
Да, она је предвиђена за рушење и замену новом, али паре не морају да дају порески обвезници. Инвеститор је тај који ће о свом трошку да руши бараку да би зидао нови зграду коју ће увући према важећем ПДР-у и геометрија ће након тога бити коригована. Дакле, нема никакве потребе да се троше паре из буџета за нешто што свакако инвеститор мора да плати. То је онда бацање јавног новца.

А то што се парцела у катастру води на државу не значи да она и јесте државна већ да катастар није ажурирао податке. Превише сам пута у пракси налетео на такву ситуацију и више не верујем 100 посто тим подацима у катастру. Да је земљиште и барака заиста државна, срушили би је као што су срушили и ту преко пута (на месту Ђумурукане).
U katastru se vidi da je već urađena preparcelizacija u kojoj je taj ćošak već odsečen. Sumnjam da bi se to moglo uraditi u slučaju da taj ćošak i dalje nije u državnom vlasništvu. U svakom slučaju piše da jeste. A što se tiče plaćanja rušenja privatnog objekta, siguran sam da bi grad uspeo da smisli kako da zgradu odmah sami sruše, a da troškove rasčišćavanja, odnosno "pripreme" placa, kasnije naplate od budućeg investitora nove zgrade. Čak i u slučaju da to nije moguće, šta je sa štetom zbog uže ulice? Ko to plaća i koliko dugo? Koja bi suma bila veća? Da jedan bager za dva dana rasturi prastaru baraku ili da se desetine i stotine hiljada ljudi godinama zamajava sa ovakvom ulicom? Jer pogledaj, po usvojenom planu smo imali 6 metara širok kolovoz. To su 2+2 saobraćajne trake.

file.php


A dobili smo ovo. To je 1+1 saobraćajna traka (sa puno praznog mesta levo ... čemu on sada služi i zašto i dalje imamo ovaj nepotrebni oštar ugao?).


Dakle da bi privatna kafana imala više mesta ispred bašte, i da bager ne bi za dva dana prosto prošao kroz ovu oronulu baraku, zato što je to tobože skupo, jedna od glavnih saobraćajnih arterija je SUŽENA na jednu traku po smeru? Po javnosti nepoznatom planu suprotnom usvojenom koji je bio na javnom uvidu. Iako se Karađorđeva malo dalje račva u DVE važne ulice, pa bi dve trake po smeru bile veoma korisne? Kako to objasniti kao "javni interes"?
 
Nema projekta kojeg nisu upropastili, u odnosu na prvobitno projektovano resenje:
-Slavija, ukinuli podzemne prolaze i anulirali prednosti rekonstrukcije,
- 27.Marta, ostavili tramvaj na bokovima, izostavili bici staze,
- Karadjordjeva ukinuli po dve trake zbog nesposobnosti da rese jednu baraku...
 
prosao sam danas..i iz automobila mi deluje da su bastice u gorem stanju nego pre rekonstrukcije...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Taj prostor uzasno kuburi sa zelenilom, to treba da bude prvi akcenat, plus i jedna mala umetnicka intervencija inspirisana muralom iza, kao i vertikalni vrt koji bi donekle umanjio previse dominantnu poziciju ove previsoke zgrade iz 60tih usred istorijskog centra grada.

Auta cao zbogom sa ovog urbanog dzepa !

To bi trebalo ovako da izgleda:

Sada:
Pogledajte prilog 1

I jedno od brojnih mogucnosti:
 
Лепо изгледа зеленило, али ова зграда на ћошку конкретно има доста становника, а нема баш близу нека гажара (мада у Карађорђевој ка Економском има један фин плац где је приземни Џипов салон, одличан за гаражу већег капацитета па да се склоне сва паркинг места у блоковима од моста до ЕКОФа). Доста паркинг места је и узурпирано БНВ барјацима.
 
Ne bi se ovi stanari odrekli parkiranja tu, ali u budućnosti je jasno da ne može da ostane ruglo ovaj ćošak.

U nastavku rekonstrukcije Karađorđeve od mosta do Savskog trga, treba rešiti i ovaj skver i ćao, Ali na pošten način, da svi budu na dobitku.
 
ПЛАН ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ПРОСТОРНЕ ЦЕЛИНЕ КОСАНЧИЋЕВ ВЕНАЦ

Б.3. Услови заштите културно-историјског наслеђа и заштите природе

Обнова историјске панораме Вароши у Шанцу

Најнепосреднији однос Вароши у Шанцу према рекама постигнут је баш на овом простору, и условљен је самим рељефом терена. Један од битних циљева заштите и обнове урбаног наслеђа јесте откривање изворне топографије на оним положајима и у оном опсегу где је и колико је то могуће. У панорами која се отвара према обали Саве снажни мотив повезивања низа Тврђава - Варош јесте фронт београдске греде. Све планиране новоградње морају се подвргнути општем захтеву: да се својим положајем и волуменом прилагоде топографији места која је изворна и трајна вредност, а где су нераздвојне природне формације и урбане надградње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654003#p654003:1p5ykxt9 je napisao(la):
zexland » 27 Авг 2019 09:12 pm[/url]":1p5ykxt9]Taj prostor uzasno kuburi sa zelenilom, to treba da bude prvi akcenat, plus i jedna mala umetnicka intervencija inspirisana muralom iza, kao i vertikalni vrt koji bi donekle umanjio previse dominantnu poziciju ove previsoke zgrade iz 60tih usred istorijskog centra grada.

Auta cao zbogom sa ovog urbanog dzepa !

To bi trebalo ovako da izgleda:

Sada:
Pogledajte prilog 1

I jedno od brojnih mogucnosti:

file.php

file.php

Каква промена и трансформација. Похвале, Зекс. :sesir:
 
Individualni prevoz i pogotovo automobili su svuda upropastili gradove i skoro kompletno oduzeli pešacima površinu između zgrada, dakle bukvalno su nam oduzeli i sam grad, ako pod tim u suštini komunalnim pojmom podrazumevamo njegov zajednički deo, što nije u privatnom, zatvorenom prostoru. Jedino rešenje je bušenje što više tunela i kopanje ispod zemlje. Čitave mreže tunela. Da na kraju samo ljudi ostanu pod otvorenim nebom, a SVA infrastruktura, pa tako i transportna, da se zakopa tamo gde joj je i mesto, u podzemlje, pored kanalizacionih cevi.
 
Ne mogu da shvatim da nisu iskoristili ovo sredjivanje Crnogorske da je suze na dve trake i da konacno dobije normalni trotoar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653489#p653489:19m1vg1e je napisao(la):
Zuma » 26 Авг 2019 11:35 pm[/url]":19m1vg1e]
Dakle da bi privatna kafana imala više mesta ispred bašte, i da bager ne bi za dva dana prosto prošao kroz ovu oronulu baraku, zato što je to tobože skupo, jedna od glavnih saobraćajnih arterija je SUŽENA na jednu traku po smeru? Po javnosti nepoznatom planu suprotnom usvojenom koji je bio na javnom uvidu. Iako se Karađorđeva malo dalje račva u DVE važne ulice, pa bi dve trake po smeru bile veoma korisne? Kako to objasniti kao "javni interes"?
Карађорђева баш и није сужена са две траке јер су само манијаци возили баштицама све ове године. Карађорђева је била и остала 1+1. Нема никаквог разлога ширити је на 2+2 када се са обе стране улица наставља на 1+1. Парче од 500 метара 2+2 није сврсисходно.
 
Do sada je bilo dozvoljeno voziti “po šinama”. Ne znam ništa o arhitekturi i srodnim oblastima, ali dajem sebi za pravo da sav ovaj cirkus u Beogradu nazovem ugostiteljskim urbanizmom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653489#p653489:1n5x1q85 je napisao(la):
Zuma » Uto Avg 27, 2019 12:35 am[/url]":1n5x1q85]

file.php

da ли su realni да su u званичном planu (koji li je, ne'am појма) ladno измешали ćirilicu i латиницу?
 
Vrh