Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Da mi neko da milion necega da uradim aljkavije i neurednije - ne bi umeo.
 
На овој слици се види лепо како је десна страна Булевара Војводе Бојовића могла да прође кроз тунел Бетон-хале и даље према мосту. Много шта би се исправило, прелаз пруге би се свео на један (за Париску), улица би била дупло шира, трамвај би ишао уз широки тротоар у Карађорђевој, и било би знатно више места за широке тротоаре и дрвореде:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652830#p652830:2z0hxptv je napisao(la):
Bulbulderac17 » Нед Авг 25, 2019 7:19 pm[/url]":2z0hxptv]
b188537ebdb5a3c829eddd8845e714f2.jpg

Јуче:





















 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652976#p652976:3nekuj1g je napisao(la):
Саша » Pon Avg 26, 2019 12:32 am[/url]":3nekuj1g]На овој слици се види лепо како је десна страна Булевара Војводе Бојовића могла да прође кроз тунел Бетон-хале и даље према мосту. Много шта би се исправило, прелаз пруге би се свео на један (за Париску), улица би била дупло шира, трамвај би ишао уз широки тротоар у Карађорђевој, и било би знатно више места за широке тротоаре и дрвореде:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652830#p652830:3nekuj1g je napisao(la):
Bulbulderac17 » Нед Авг 25, 2019 7:19 pm[/url]":3nekuj1g]
b188537ebdb5a3c829eddd8845e714f2.jpg
I meni nešto slično pade na pamet. Sa ovakvim rešenjem koje smo dobili , imamo čak 3 prelaska vozila preko šina. Lose - lose situacija.
 
Ovo nije ni blizu kraja. Koliko dugo traju radovi, više se niko ni ne seća...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652146#p652146:1cqzfv2r je napisao(la):
Zuma » 23 Авг 2019 06:23 pm[/url]":1cqzfv2r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652023#p652023:1cqzfv2r je napisao(la):
stf » 23 Aug 2019 02:17 pm[/url]":1cqzfv2r]
А шта је по теби овде конкретно јавни интерес?
Šira i pravija Karadjordjeva ulica.
Тешко да је тако нешто јавни интерес довољног значаја да оправда целу причу. Зашто? Зато што се и без рушења те бараке сви елементи улице могу провући а да испуњавају прописе. Друга би прича била да рецимо ширина тротоара не испуњава законом прописани стандард. Е у таквим случајевима је оправдано прогласити јавни интерес за експропријацију.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652146#p652146:1cqzfv2r je napisao(la):
Zuma » 23 Авг 2019 06:23 pm[/url]":1cqzfv2r]
Pa ta zgrada Crvenog Signala se inako ruši! Rekli smo to više puta, a piše i u planu. Pa ionako MORA da bude otkupljena sasvim nezavisno od pitanja ispravljanja ulice. Pošto dakle pare moraju da se daju, zašto onda ne bi ulicu provukli kako treba, pošto je posle rušenja sve na državnom zemljištu?

Да, она је предвиђена за рушење и замену новом, али паре не морају да дају порески обвезници. Инвеститор је тај који ће о свом трошку да руши бараку да би зидао нови зграду коју ће увући према важећем ПДР-у и геометрија ће након тога бити коригована. Дакле, нема никакве потребе да се троше паре из буџета за нешто што свакако инвеститор мора да плати. То је онда бацање јавног новца.

А то што се парцела у катастру води на државу не значи да она и јесте државна већ да катастар није ажурирао податке. Превише сам пута у пракси налетео на такву ситуацију и више не верујем 100 посто тим подацима у катастру. Да је земљиште и барака заиста државна, срушили би је као што су срушили и ту преко пута (на месту Ђумурукане).
 
Како држава толерише ону дивљу башту кафића-клуба на месту Ђумурукане?
 
https://www.blic.rs/vesti/beograd/vesic ... og/e9dwrmz

Vesić: Karađorđeva od sutra opet prohodna za saobraćaj, u planu i LIFT OD KOSANČIĆEVOG VENCA

Beoinfo
25.08.2019. 20:52


Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić zajedno sa pomoćnikom gradonačelnika Andrejom Mladenovićem, glavnim urbanistom Markom Stojčićem i direktorkom Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Dušicom Anđelković obišao je danas radnike u Karađorđevoj ulici i istakao da je u poslednja dva dana u ulicu ugrađeno 280 tona asfalta.

Vesić je naglasio da je ulica za ovaj vikend potpuno asfaltirana od Pariske ulice do Brankovog mosta, a radovi se nastavljaju i u naredna dva dana u Crnogorskoj ulici koja će biti rekonstruisana.


– Ova ulica se privodi kraju onako kako smo i obećali građanima, a pred nama u narednih sedam dana je veliki posao. Postavljena je kontaktna mreža za tramvaje, postavljena će biti i rasveta, kamena kocka, sprovedena proba tramvaja, a zatim će uslediti i uređenje trotoara – rekao je on i dodao da izgled Karađorđeve ulice veoma promenio u odnosu na pre tri godine, jer je tada bila jedna od najgorih ulica u gradu u kojoj su soabraćala tranzitna vozila.

On je podsetio da je bilo potrebno zabraniti saobraćanje kamiona, zatim su sklonjene železničke šine, preuređene su fasade, prošireni su trotoari i pristaništa za turističke autobuse.


– U drugoj fazi biće urađen kompletan kej od Brankovog mosta do Kalemegdanskog parka i onda će se prvi put vratiti smisao ove ulice, koji je imala u periodu pre Drugog svetskog rata, a to je najlepša trgovačka beogradska ulica – istakao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je naglasio da je rekonstrukcijom ove ulice učinjeno mnogo za razvijanje turističkih i ugostiteljskih potencijala centra grada.


– U planu je da se renovira zgrada „Baruta” u kojem je osnovano prvo pozorište u našoj prestonici. Takođe, u planu je i ugradnja lifta za spuštanje sa Kosančićevog venca u Karađorđevu ulicu i obrnuto, i to će biti prvi takav lift u našem gradu – najavio je on.

Vesić je zahvalio radnicima na velikom radu i odličnom obavljenom poslu, a potom im podelio okrepljenje i vodu, napominjući da je u poslednja dva dana ulica bila zatvorena i da su urađeni veliki radovi.


– Zahvaljujući velikom trudu radnika posao koji je planiran za ovaj vikend u Karađorđevoj je gotov, od sutra će biti puštena za saobraćaj jedna traka kao što je i bilo do sada, tačnije u pravcu od Brankovog mosta do Pariske ulice – rekao je Vesić i dodao da se posle ovih radova već jasno vide konture ulice i kako će ona izgledati.

Stojčić je naglasio da su u rekonstrukciji rađeni veoma obimni radovi i ovom prilikom zahvalio je izvođačima, javnim preduzećima i svim radnicima na tom poduhvatu.


– Preostaje uređenje objekata uz ulicu, jer cilj nam je bio da ova ulica oživi i da objekti koji su u njoj dobiju namenu bilo turističku, ugostiteljsku ili kulturnu – rekao je glavni urbanista.

Govoreći o potezu uz reku Stojčić je naglasio da je plan da to bude jedan od najlepših rekreativnih površina u gradu koji se radi po projektu Borisa Podreke i koji bi trebalo da bude gotov do 20. januara 2020. godine.


Zgrada "Baruta"?????
 
Jedan krak žičare sa Kalemegdana da se spusti u Karađorđevu.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652475#p652475:3ac0kwxb je napisao(la):
astrodule » Суб Авг 24, 2019 4:45 pm[/url]":3ac0kwxb]Ja zaista ne znam kako (programerski) može da se da prioritet tramvaju. Ne može da se pali zeleno svaki put kada tramvaj priđe (krene sa poslednje stanice pred semafor) jer bi to potpuno poremetilo bočne ulice, jer tramvaj ima promenljivo vreme stajanja na stanicama, plus što mogu da postoje više linija na jednoj trasi koje imaju različiti interval i tek onda je skoro nemoguće naći neko pravilo.

Zna li neko stručniji kako se to radi u "belom svetu".

ps: Imam ja neke ideje kako bi se to uradilo, ali to bi zahtevalo umrežavanje svih semafora Beograda i GPS u svakom vozilu javnog prevoza i brojače vozila na svakoj raskrsnici.

У Солину, на веома прометној цести ка Клису (и даље ка аутопуту), постоји семафор и испред њега мјерач брзине. Ако возиш 50, и ако сви возе 50, на семафору је стално зелено. Ако си, пак, претјерао са брзином, аутоматски се пали црвено. Наравно, пјешаци имају тастер за укључивање црвеног за аута.

Значи, све се може.
;)
 
лифт је некада и постојао са Косанчића до Карађорђеве. и данас се виде његови стубови

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653091#p653091:22nv95n3 je napisao(la):
Прашњави » 18 minutes ago[/url]":22nv95n3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652475#p652475:22nv95n3 je napisao(la):
astrodule » Суб Авг 24, 2019 4:45 pm[/url]":22nv95n3]Ja zaista ne znam kako (programerski) može da se da prioritet tramvaju. Ne može da se pali zeleno svaki put kada tramvaj priđe (krene sa poslednje stanice pred semafor) jer bi to potpuno poremetilo bočne ulice, jer tramvaj ima promenljivo vreme stajanja na stanicama, plus što mogu da postoje više linija na jednoj trasi koje imaju različiti interval i tek onda je skoro nemoguće naći neko pravilo.

Zna li neko stručniji kako se to radi u "belom svetu".

ps: Imam ja neke ideje kako bi se to uradilo, ali to bi zahtevalo umrežavanje svih semafora Beograda i GPS u svakom vozilu javnog prevoza i brojače vozila na svakoj raskrsnici.

У Солину, на веома прометној цести ка Клису (и даље ка аутопуту), постоји семафор и испред њега мјерач брзине. Ако возиш 50, и ако сви возе 50, на семафору је стално зелено. Ако си, пак, претјерао са брзином, аутоматски се пали црвено. Наравно, пјешаци имају тастер за укључивање црвеног за аута.

Значи, све се може.
;)
To je za prosti zeleni talas (kao što je bilo u Kneza Miloša (možda i dalje postoje ti semafori za preporučenu brzinu)). Tu se saobraćaj prilagođava semaforima. Kada imamo tramvaje, tj, gradski prevoz, tu nemamo pravila zbog mnogo linija sa različitom frekvencijom i stanica gde se može čekati 30 sekundi, a može i 2-3 minuta. Takav sistem bi morao da ima umrežene skoro sve semafore na trasi i brojače vozila (jer nije poenta samo otvarati zeleno za tramvaje, a automobili da staju na svakom semaforu.

Baš me zanima kako će da reše ova ukrštanja sa jednom trakom saobraćaja.
 
Данас сам видео мајсотре ГСПа како чисте шине у Карађорђевој. Испод Бранковог моста све врви од мајстора.
 
JohnnyLee":1t5i5ab6 je napisao(la):
лифт је некада и постојао са Косанчића до Карађорђеве. и данас се виде његови стубови

To nisu stubovi od lifta jer 19. vek nije poznat po liftovima, a ne znam ni ko je tada toliko masovno silazio u Karađorđevu, pogotovo u privatno dvorište ove kuće.
Pisali su već u temi o tim stubovima.


Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
То јесу стубови лифта и то теретног. Превозила се роба са бродова прво вагонетима до магацина у пећинама испод косанчића, а затим лифтом за даљу дистрибуцију по граду. Карађорђева је била некада најактивнија трговачка улица.

По обичају немаш знање али имаш мишљење.
 
astrodule":18ard0lz je napisao(la):
Baš me zanima kako će da reše ova ukrštanja sa jednom trakom saobraćaja.

Za jednu traku jednostavnije nego za 2. Kada naiđe tramvaj pali se crveno svetlo za tu traku. Takav sistem ima u Bulevaru JNA kod veterinarskog gde 1 tramvajski smer preseca ceo bulevar i automobilima nikada nije crveno kada ima tramvaja.
Nije pitanje kako tehnički da se reši jer može da se reši, nego je koncept saobraćaja sa tolikim ukrštanjima besmisleno komplikovan i spor.
Ako ovde puste da šinama ide i taxi i bus, onda nastaje problem...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
stf":1kw7cgol je napisao(la):
То јесу стубови лифта и то теретног. Превозила се роба са бродова прво вагонетима до магацина у пећинама испод косанчића, а затим лифтом за даљу дистрибуцију по граду. Карађорђева је била некада најактивнија трговачка улица.

По обичају немаш знање али имаш мишљење.
Mešaš lift i dizalicu i vređaš i lupetaš.
Ako se trgovalo u 19. veku, to nije bila posebno razvijena aktivnost za potrebe grada od 100.000 stanovnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653114#p653114:2k9ifadi je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 12:31[/url]":2k9ifadi]To nisu stubovi od lifta jer 19. vek nije poznat po liftovima, a ne znam ni ko je tada toliko masovno silazio u Karađorđevu, pogotovo u privatno dvorište ove kuće.
Pisali su već u temi o tim stubovima.

апсолутно се види да не знаш о чему причаш. тим стубовима се дизала и спуштала роба са Косанчића у Карађорђеву, где се налазе лагуми у којима се та иста роба чувала, пре даљег извоза у КуК или где већ. и да, то је био лифт, није била дизалица. дизалица има куку за коју накачиш нешто да се вуче. ово је био лифт, са класичном платформом, коју су вукли коњи или магарци (иначе, чисто да знаш, лифт се и у Србији првобитно звао дизало, као што се и данас каже у Хрватској)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653121#p653121:2k9ifadi je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 12:47[/url]":2k9ifadi]Ako se trgovalo u 19. veku, to nije bila posebno razvijena aktivnost za potrebe grada od 100.000 stanovnika.

а ти су управо лупио и остао жив. није трговао само Београд, већ је цела Србија трговала преко те локације. и свакако је трговина била и те како развијена у оно време, нарочито пољопривредним производима, за које су лагуми у Карађорђевој били идеални. а ако погледаш кроз врата Карађорђеве 39 вићеш и даље шине за вагоне о којима @stf говори пре мене. а у том дворишту имаш отворене лагуме, где се налази данас винарија, а уз улицу, иза броја 17 се налазе врата која такође воде у лагуме, чији се вентилациони отвор налази код малог степеништа, са десне стране када се крене одогзо

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653121#p653121:2k9ifadi je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 12:47[/url]":2k9ifadi]Mešaš lift i dizalicu i vređaš i lupetaš.

а ти се први налупета у овом твом посту. и вређаш велики број форумаша својим постовима
 
Molim vas da obratite paznju na medjusobno obracanje.
 
Nije se iz Beograda ništa izvozilo u Austriju niti na veliko trgovalo.
Neka obrate pažnju ovi kojima ne brišeš postove.
Izmišljate istoriju na ovom forumu na veliko.
Nije se iz Beograda ništa izvozilo u Austriju niti na veliko trgovalo.
Kada dam konkretno objašnjenje, obrišeš mi post, a ostane ovaj u kome me vređaju.
 
Imamo 20 predratnih zgrada, od toga je 10 sačuvano u pristojnom stanju. Palanka 1 kroz 1, ali pogodno za veštačke konstrukcije slavne istorije.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
мало ћу да преуредим твоје ставке, да би се лепо везале на моје одговоре, јер си написао с брда с дола

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653179#p653179:2dnovnsf je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 14:15[/url]":2dnovnsf]Nije se iz Beograda ništa izvozilo u Austriju niti na veliko trgovalo.

шта причаш ти? до 1905 нам је КуК била главно извозно тржиште

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653179#p653179:2dnovnsf je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 14:15[/url]":2dnovnsf]Nije se iz Beograda ništa izvozilo u Austriju niti na veliko trgovalo.

напротив, врло се трговало. прочитај мало историјске књиге па ћеш видети

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653179#p653179:2dnovnsf je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 14:15[/url]":2dnovnsf]Izmišljate istoriju na ovom forumu na veliko.

не, него ти негираш историју, као што је постао тренд код многих првосрбијанаца, другосрбијанаца, који ли су већ

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653179#p653179:2dnovnsf je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 14:15[/url]":2dnovnsf]Kada dam konkretno objašnjenje, obrišeš mi post, a ostane ovaj u kome me vređaju.

нигде ниси увређен. обрати пажњу ко ти пише, и како се моји постови овде класификују

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653179#p653179:2dnovnsf je napisao(la):
dejjan » 26 Авг 2019, 14:15[/url]":2dnovnsf]Neka obrate pažnju ovi kojima ne brišeš postove.

ја не трабуњам глупости, тако да нема шта мене да брише :)
 
Napisao sam da se iz BEOGRADA nije ništa izvozilo jer je relativno kratko u sastavu Srbije. Nesporno je da je Knez Miloš izvozio svinje i rakiju u Austriju, ali to nije bilo iz Beograda niti iz čuvene Karađorđeve kojoj su ovde propisane natprirodne moći.
Čak se originalni post nije odnosio na izvoz nego na uvoz gde se roba iz brodova prevozila gore. Znači, ti si čist falsifikator istorije.

To što živiš u paralelnoj istoriji je tvoj lični problem. Nemam ništa protiv toga, ali ne smeš da vređaš druge koji ne cene tvoj paralelni svet.
 
Igor":mf3xc9o0 je napisao(la):
Molim vas da obratite paznju na medjusobno obracanje.
Niko na forumu ne zna kada su Turci izašli iz Karađorđeve i izmišljaju istoriju na temelju 2 zgrade.

Slažem se da ažurnije treba brisati postove u kojima me vređaju.
 
Турци су изашли из тог дела када су дошли Аустријанци 1719. године и населили Србе, који су наставили од онда ту да живе, а Аустријанци су населили дунавску страну. када су Турци поново освојили Београд 1739. године они су наставили да живе у швапском делу, а Срби су остали у Савамали. а онда је кнез Милош раселио Србе који су ту живели и почео од тог дела да ствара, да поредимо са данашњим временом, Дедиње, и да ту буде главни трговински (односно абаџијски, како се у то време говорило) део града, јер је Саава далеко питомија од Дунава. у крајњу руку, ако не верујеш мени, вериј Вери Павловић-Лончарски, историчар уметности, која пише о томе у овом раду, где имаш и литературу у којој све то може да се прочита. затим, тај део града је доста детаљно обрађен у књизи Београд испод Београда Видоја Голубовића и Зорана Николића, па изволи купи или изнајми из библиотеке ту књигу, па прочитај детаљно о чему се то овде прича. а има и сајт, па прочитај мало и ту, па ће ти неке ствари бити јаснине. а и Зоки (а могу тако да га зовем јер га и знам лично и радили смо заједно) има своје књиге БГ приче, где ћеш такође наћи доста информација о свему о чему ми овде причамо, а имаш их и на сајту Вечерњих новости. ево, крени одавде па редом читај. а можеш и овде мало да прочиташ

тако да, слободно крени да кометаришеш неке ствари тек када се добро информишеш о томе о чему причамо, јер ћеш тада разумети зашто и о томе причамо. а до тада, као што је Стф рекао у обрисаном посту, излогуј се са форума, ишчитај горе наведену литературу, па се извори врати и оповргни оно о чему причам.

а ја могу да ти пишем онако како сам до сада писао (укључујући и обрисане постове), јер иза мене стоји брдо ишчитаних информација, што из моје знатижеље, што из посла којим сам се бавио једно време. и не само иза мене, него иза великог броја форумаша, а нарочито ветерана
 
Vrh