Šta je novo?

Kako obogatiti turisticku ponudu Beograda?

Ne seri da si ti logovan tamo.. :D

Ja sam baš ovih dana sa Jazzvom unosio Znak pitanja i Snežanu.. :) Uporno želim da mi izračunaju carbon foot print, ali nikako neće, konstantno je nula.. :(
 
Ne znam kako se to unosi, ali mislim da je ovo jedna od retkih akcija koju bi mogli da odradimo, pošto ne zahteva nikakav trošak niti nekakvu fizičku akitvnosti. Razmišljam se da li otvorimo temu u radionici sa idejama za ovakve i slične sajtove tj. šta bi sve trebalo ljudima prezentovati i kako?

Šta mislite o toj ideji?
 
Thanks, mogla bi neka akcija forumaša da se odradi na ovom sajtu. Postoji li neki ovako sličan sajt da i tamo širimo propagandu?
 
Pre negi dan sam se peske vracao s posla, pa sam malo fotkao Karadjordjevu ulicu i okolinu. Postoji kriticna masa ljudi koja smatra da je to najlepsa ulica u Beogradu i ja se slazem sa njima. Njena revitalizacija u buducnosti bi umnogome promenila sliku o glavnom gradu.

Ulca Brace Krsmanovic - ova "zelenjkava" zgradica levo je "Corba kafe" koji drzi Bora Djorrdjevic. Nije lose mestasce, malo sredjenija "Danguba", moglo bi se reci. Pivo je jeftino, ambijent je fin - ima dve sale - jedna za sedenje, jedna za koncerte. Ova za sedenje ima ogroman sank i velike drvene stolove i klupe. Ova za djuskanje ima barske stolove i stolice i dva separea. Na zidovima su uglavnom posteri, ploce, fotke i gitare koje prikazuju karijeru Riblje corbe. Srecom, u klubu nema nikavih politickih, niti ideoloskih simbola.

v8ev76.jpg


Prekoputa "Corba kafea" je Kulturni centar "Grad". Novo mesto, ima finu basticu sa pogledaom na savu. Organizuju koncerte, izlozbe, predavanja, projekcije, modne revije. Uradjen je u "industrial" fazonu, deluje kao neko slkladiste. Mozda bi trebalo srediti fasadu, ali ne ovako drecavo je okreciti kao bora na svojoj zgradici, vec onako da bude nova, a deluje staro, ako me kontate.

29xbyo2.jpg


Nazalost, osim ova dva svetla primera, ulica je mnogo zapustena. Tranzitni saobracaj samo pici kroz nju, kamioni drndaju po ceo dan. U ostalim kucicama su vulkanizeri, mehanicari i sl. Bas sam razgovarao sa jednim ortakom kako bi ova ulicica mogla da postane skroz anti-Strahinjica bana - gde bi bili pabovi, klubovi, slikarski ateljeji, muzicki studijii, jeftini hosteli i ostale rupcage. Da se ulica kaldrmise kockom, srede se trotoari, stavi novo osvetljenje. Vecina kucica je super i predstavlja arhitekturu kakve gotovo vise nigde nema u Beogradu, samo im treba mala rekonstrukcije. Ima par baraka za rusenje, ali na njihovom mestu ne bi trebalo da nikne nista suvise ekscentricno. Narocito mi se dopada zgrada pored "Grada" na pocetku ulice, mislim da ima ogroman potencijal za sve namene.

Karadjordjeva ulica - ovo je na prvoj slici zapravo ulicica koja spaja Brace Krsmanovica i Karadjordjevu ulicu. Tu je zgrada Geozavoda ili Beogradske zadruge, ko kako voli.

muh4qh.jpg


U toj ulici se prekoputa zgrade Geozavoda nalazi nekakva Akademija u staroj preuredjenoj industrijskoj zgradi. Potkrovlje sa ovim prozorom deluje malko bljak, ali msilim da ova zgrada pokazuje potencijal reurbanizacije prostora bez drasticnih zahvata. Opet moram da se nadovezem na prethodnu ulicu i pomenem Mancester. Ko slusa mancesterske bendove zna da su oni svirali upravo po ovakvim mestima, bivsim industrijskim prostorima. Najpoznatiji mancesterski klub je bio upravo "Factory". Uostalom pogledajte "24 hour people:, korisno stivo i odlicna mjuza.

2crmy5g.jpg


Kada odatle izadjete na Karadjordjevu, levo od vas ka Brankovom mostu ide niz nizih zgrada, koje su svejedno jako lepe.

al28w4.jpg


Isti deo ulice samo slikano s drugog kraja (od mosta ka Zeleznickoj)

30agkyb.jpg


Nastavak Karadjordjeva ispod mosta:

ank21z.jpg


I pogled na Karadjordjevu s mosta (parking levo me neopisivo nervira):

9tcwlc.jpg


I sad se vracamo nazad do njenog visocanstva, zgrade Geozavoda:

245cyup.jpg


Levo od geozavoda ima jedna takodje vrlo lepa zgrada:

o8ifmh.jpg


Tako da se izmedju svih tih divnih zgrada formira fin skver (ignorisite kontejner):

9j3vhy.jpg


Tu odmah je i niz, nazalost vrlo oronulih, stambenih zgrada:

2h6srop.jpg


I jedna skrovita ulicica odakle je onomad inspektor Fandjo svojim fordom pojurio Fantoma :)

1jupuq.jpg


Dalje kada krenemo ka Zeleznickoj, tu je i hotel Bristol. Lepa zgrada, a krs hotel:

2nleia1.jpg


Tu sam se vec od guzve, raspalih automobila, smrdljivih bircuza i svega ostalog smorio i nisam fotkao dalje, mada ima jos bisera za slikanje. Jednostavno, taj krug oko stanica je trenutno isuvise kontaminiran. Medjutim, ako se ikada ostvare visedecenijski planovi da se sav taj metez odatle izmesti, tj. zauvek ukloni izgradnjom modernih zeleznickih i autobuskih stanica u drugim delovima grada mozemo mozda ocekivati i bolje dane za Sava malu. Takodje, vidi se da prirodna privlacnost Terazijske terase i parka kod ekonomskog fakulteta kroz koji vam savetujem da prodjete samo ako bas morate ili ako vam neko nudi 20 evra da to ucinite.
 
pa kad ce to vise sredjivati??? tako dobro izgleda, cak neke zgrade podsecaju na centar novog sada...moglo bi i to da bude pesacka zona odmah pored reke..kakva steta da tako chami...bezivotno!
 
Па до завршетка УМПа нема смисла сређивати... Посивеће за 2 године... Кад се измести транзитни шаобраћај, кад се преместе аутобуске станице, онда ће бити право време да Карађорђева заблиста... До тада :violina:
 
Topčiderska pozornica zarasla u korov
Uskoro obnova nekada popularne letnje scene. – Neraščišćeni odnosi oko vlasništva imanja nadomak Miloševog konaka

Topčiderska letnja pozornica iz 1947. godine, čiji je projektant poznati arhitekta Rajko Tatić, posle nekoliko godina intenzivnog korišćenja, pala je u zaborav i sada je demolirana i napuštena. U žižu javnosti ovih dana se vraća priča o pravu nad vlasništvom zemljišta na kojem je nikao ovaj topčiderski biser, ali i ideja o obnovi stare scene. Obraslu u korov, ovu nekada kultnu pozornicu danas čine jedino stare, istrulele daske na klupama u gledalištu. Prema najavama nadležnih iz opštine Savski venac ovo zaštićeno prirodno dobro moglo bi uskoro da povrati stari sjaj.

– Nije zahvalno precizirati dan kada bi obnova pozornice mogla da počne, iako postoji naša dobra volja. U najboljem slučaju uređenje scene moglo bi da krene u toku ove jeseni, mada bi realno bilo očekivati da ovaj kutak bude otrgnut iz zaborava tek naredne godine – objašnjava Vlada Radosavljević, član opštinskog veća Savskog venca.

Pre desetak godina pokrenuta je inicijativa da se obnovi Topčiderska letnja pozornica koja bi u glavnom gradu poboljšala kulturni život. Ovaj spomenik značajne turističke vrednosti podignut je na mestu nekadašnjeg Mašinog majdana, kamenoloma iz kojeg je vađena građa za prve dedinjske i topčiderske vile, ali i za ovu, danas zaboravljenu scenu. U kamenu ovih sedimentnih stena sačuvani su i fosilni ostaci riba iz doba mezolita, pa je ovo mesto i arheološko nalazište.

U opštini navode da će ovaj prostor sigurno postati stecište kulturnih dešavanja – književnih večeri, tribina, predstava i pogotovo koncerata, jer je akustika na pozornici uklesanoj u krečnjačke stene takva da se zvuk nesmetano čuje do poslednjih redova. U gledalištu inače ima mesta za 1.800 posetilaca, a od prošle godine uvedena je i autobuska linija 49 koja saobraća do stajališta ispred ove scene.

Na pitanje čije je zemljište na kojem više od pet decenija „leži” letnja pozornica, naš sagovornik odgovara da je država vlasnik, a opština korisnik po ugovoru o prenosu vlasništva.

– Nedavno su se oglasili neki građani koji tvrde da im je ova parcela oduzeta nacionalizacijom još pedesetih godina prošlog veka. Moram da napomenem da ovde nije reč o nacionalizovanoj imovini jer je po zakonu o eksproprijaciji starim vlasnicima još 1953. godine određena nadoknada u obveznicama za pomenutu imovinu. Ugovorom o prenosu prava svojine, opština je od pre 13 godina postala korisnik ovog zemljišta – izričit je Radosavljević.

Njegovo mišljenje, međutim, ne deli Snežana Krstić koja tvrdi da ništa ne bi trebalo da se preuređuje bez odobrenja porodice Krstić, vlasnika imanja nadomak Miloševog konaka.

– U pitanju je nasilna eksproprijacija zemljišta, a od našeg kamenoloma je krajem četrdesetih godina prošlog veka napravljena današnja pozornica. Imam verodostojan vlasnički list iz zemljišnih knjiga, kao i svedočanstvo i tapiju iz 1934. godine za zemljište koje je kupio Ljubomir K. Krstić, ađutant kralja Aleksandra Karađorđevića i general u štabu Stepe Stepanovića – objašnjava Krstićeva.

Naša sagovornica napominje da je od 2002. na adresu opštine Savski venac u više navrata slala dopise, kao i da joj niko od nadležnih, ni prošli niti sadašnji predsednik opštine, nije odgovorio. U Savskom vencu kažu da su pre nekoliko dana ipak primili dopis gospođe Krstić koji je ona poslala na ime predsednika opštine Tomislava Đorđevića. U njemu piše da se planovima u vezi sa preuređenjem Topčiderske letnje scene zanemaruje pravo na privatno vlasništvo, dok u opštini objašnjavaju da je pogrešno to što se ova sugrađanka poziva na budući zakon o denacionalizaciji, jer je u ovom slučaju reč o eksproprijaciji zemljišta.
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Topchiderska-pozornica-zarasla-u-korov.lt.html
 
Ja ne mogu da je nađem tu pozornicu na google earth - u nikako :( a baš me zanima gde je

da li je ovo ?

hrakox.jpg
 
Петак, 26. јун 2009.
„Трамвај звани Београд” – туристичко разгледање града

У циљу унапређења понуде и увођења нових програма разгледања града, Туристичка организација Београда, заједно са ГСП „Београд”, осмислила је туру на којој ће гости Београда сазнати нешто више о историји, култури, традицији и великим манифестацијама које се одржавају у граду. Поред тога, аниматори на овој тури представиће и причу о ноћном животу Београда, као и о местима где су се у прошлости одржавали разни музички догађаји.

На линији Калемегдан–Славија 1892. године у Београду је прошао први трамвај на вучу, а пре Београда „коњски трамвај” у свету су имали само Њујорк, Париз, Лондон и Берлин. Две године касније на линији Теразије–Топчидер, Београд је увео електрични трамвај, док је 1904. обављена електрификација на свим трамвајским линијама.

Трамвајем је вечерас обављена прва промотивна вожња, а овакво разгледање реализоваће се током Универзијаде, сваког дана од 1. до 12. јула, с временом поласка у 21 и 22 часа са окретнице „Видин капија” код Зоолошког врта. Вожња траје 60 минута и има седам туристичких станица. После Универзијаде, разгледање града трамвајем биће увршћено у редован градски програм ТОБ-а.

1349929_tramvaj_v.jpg
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1349921
 
malo mi je smesno ovo "Tramvaj zvani Beograd", i mogli su malo da daju masti na volju, da malo privlaci paznju... :violina:
 
Jako sam znatiželjan da vidim kako će to izgledati. Poznato je kako funkcioniše tramvajski saobraćaj pa me posebno interesuje šta je organizator osmislio u slučaju zastoja tramvaja.
 
Pa ne mislis valjda da ce nekako da preskoci one koji stoje ispred njega?
 
bravo za slike homer jay! :kk:

meni omiljen deo beograda sa najviše potencijala! sada je jako teško šetati tom ulicom,a da se čovek ne iznervira zbog saobraćaja i ostalih prljavština.. od toga se može napraviti totalna suprotnost koja bi prijala kao šetnja kalemegdanom pridveče :)
 
ja sam vec neke godine pogresno usao u autobus kod sajma koji nije isao na zeleni venac nego na trg republike i bas je obisao grad, to mi je bilo bas cool voznja ko turisticka, sve se vidi lepo :kk:
 
Sto se tice turisticke ponude bas pre neki dan sam se popeo na onu kulu na Kalemegdanu gde se placa ulaz i gore su postavljeni kao neki dvogledi za razgledanje grada. Dvogledi su u neverovatno losem stanju, ima ih 2 a jedan je cak fiksiran pa ne moze da se pomera nego samo bulji u Savu. Posle pola minuta izgubite zelju za razgledanjem. Dodajte tome jos zardjalu ogradu i utisak je kompletan. Jednostavno oseca se da nikome nije stalo da ljudi provedu kvalitetno tih 15-ak minuta, a sto je najgore obnoviti to neiziskuje nikakav poseban trosak, pogotovo sto se ulaz naplacuje. Dakle ako neko nadlezan ovo cita, uredite to kako valja, sitnica je, ne kosta mnogo a moglo bi biti vrlo zanimljivo.
Slazem se sa onima koji su pomenuli i zabavljace po uzoru na Barselonu, mislim da par njih ne bi skodilo. Mislim da se stvari pomeraju na bolje, dokaz su i ovi turisticki autobusi, ali opet imam osecaj da jos nije doslo vreme kada ce se neko stvarno potruditi da sve to postavi na visi nivo, da se ubrza rekonstrukcija muzeja, da se naplacivanje ulaza u njih poveze sa naplacivanjem karti za turisticke autobuse i sl.
 
Ti teleskopići su jako stari, ali jedino ima smisla ići noću, kad radi teleskop, i uz astronoma koji vam objašnjava šta da gledate. E to vredi tih malih para.
 
:lol: :lol: :lol:

Trolejbuse, ne zezaj da ti nisu rekli za sta sluze ti durbini? A jos ti naplatili.
 
Pa ne pazi, imas dnevno razgledanje grada i nocno razgledanje koje je skuplje. Sve u svemu teleskopi su krsh i ne znam kako bilo sta moze sa onim da se razgleda kad je jedan teleskop fiksiran i ne moze da se pomera :bash:
 
Meni je 15-ak minuti na opservatoriji predivno, makar bila samo jedna ravna ploča.. :) Then again, različiti ljudi traže različite stvari..
 
Vrh