stf":1v9wtgyb je napisao(la):Зума, са једне стране заступаш дугорочно стратешко урбанистичко планирање и онда опишеш ужасавајући огроман град који ће имати премали Калемегдан.....Па зар урбанистичко планирање треба да се сведе на Калемегдан а остатак нек се снађе?
Калемегдан ће и бити премали ако је једино он битан. Као што сам рекао, на Миријеву је у току сеча праве шуме зарад гомиле нових зграда, а остатак шуме чека иста судба, само још инвеститори паре да скупе. То је прави проблем који не добија никакву пажњу, јер је на периферији, па ко га шљиви. Битан је Калиш. Целу деценију се деградира једно од најлепших и најпријатнијих сателит насеља и претвара у мутирану Калуђерицу......зеленила све мање.
....а ми се ухватили Бека и проблем зеленила кога на овој локацији има довољно. Брига за екологију се бије на пограшном месту. Као и битка за јавне површине. Исто то Миријево се дуплирало и површински и демографски али се и број јавних површина није повећао већ напротив - смањио се услед изградња још зграда на бившим јавним површинама.
Пажња усмерена на Беко а иза леђа се дешава урбанистичко-еколошка катаклизма.
Naravno da to što si rekao nema ama baš nikakve veze sa modernim shvatanjima urbanizma, a ima tek daleku i pri tome pogrešno shvaćenu vezu sa arhitekturom. Suština obe discipline je samo podrška čoveku i njegovim potrebama. To podrazumeva i potrebe zajednice i potrebe pojedinca. Pošto ljudi, između ostalih stvari, cene i lepotu, onda je i važna i estetika. Međutim to je tek jedan od mnogih zahteva. Takođe, u onom delu u kome arhitektura treba da bude lepa, a ne recimo samo funkcionalna, to ne znači da treba da privlači pažnju na aktivan način, u smislu da se intenzivno trudi da to postigne. To treba da bude pasivno. Ako je nešto lepo, a čovek to prepozna, pa mu je još u nekom trenutku baš to potrebno, tek ONDA arhitektonska lepota omogućuje da mu se pažnja fiksira na lepotu arhitektonskih oblika. Inače mora da bude pasivna i da deluje kao lep ambijent, tek nenametljiva pozadina koja svojim skladom i lepotom pospešuje trenutne aktivnosti ljudi, ali nesvesno, tako da ne odvlači aktivnu pažnju i energiju onda kad je to nepoželjno.Delija":35mll6c4 je napisao(la):Па то је суштина архитектуре.У противном бисмо били окружени кутијама у којима би људи живели,радили и стварали а архитектура као научно-уметничка дисциплина не би ни постојала.
Zuma":1971pd21 je napisao(la):Inače mora da bude pasivna i da deluje kao lep ambijent, tek nenametljiva pozadina koja svojim skladom i lepotom pospešuje trenutne aktivnosti ljudi, ali nesvesno, tako da ne odvlači aktivnu pažnju i energiju onda kad je to nepoželjno.
Delija":37guql2d je napisao(la):
Наравно да не искључује, али је то само декларативна реченица којом се "перу руке" и прикрива незаинтересованост.Zuma":3asgh38g je napisao(la):ali ne vidim zašto odbrana Kalimegdana isključuje odbranu Mirijevske šume.
stf":2s6dgblp je napisao(la):Наравно да не искључује, али је то само декларативна реченица којом се "перу руке" и прикрива незаинтересованост.Zuma":2s6dgblp je napisao(la):ali ne vidim zašto odbrana Kalimegdana isključuje odbranu Mirijevske šume.
Приметна је далеко мања заинтересованост и стручне јавности и грађана за све што је даље од круга двојке. То је оно што мени смета. Уништење шуме на Миријеву је далеко озбиљнија деградација града него Беко па ником ништа. То је тамо негде.
Cini mi se da je i Zaha Hadid, u ovom trenutnuku, nekorektno upotrebljeno pokrice za nesto sto se desava na prostoru bivse fabrike "Beko". Radi se o zdranju koje je vise puta na urbanistickim sesijama komentarisano kao ozbiljni prekrsaj u odnosu na kalemegdansku konturu. Plasim se da jedno takvo ime ne bude zloutrebljeno.
Delija":3osr3m82 je napisao(la):Па то је суштина архитектуре.У противном бисмо били окружени кутијама у којима би људи живели,радили и стварали а архитектура као научно-уметничка дисциплина не би ни постојала.
Ja sam do sada izbegavao da uopšte odgovaram na tvoje provokacije, a pogotovo da se spustam na lični nivo. Međutim izgleda da to postaje nužno. Tvoja kombinacija kratkih, neobrazloženih ali uvek sarkastičnih tvrdnji i retkih argumenata koji su ili nelogični, ili pogrešni, ili savršeno periferni u kontekstu diskusije, već duže vreme ometa normalno praćenje. Sad stvarno više nemam izbora pošto tvoj stav autoriteta koji oseća nedoljivu potrebu da kroz formu i sadržaj komentara to ponovo i ponovo istice, beskonačnim ponavljanjem počinje da daje prividni legitimitet totalnim glupostima.Delija":okwisigr je napisao(la):Зума последњи пут ти се обраћам.С тобом дискусија није могућа из простог разлога што не бих дискутовао са разумним човеком већ са лошом,неретко и смешном, интерпретацијом гуглованих података.
Citiram dijalog:Ја сам само причао о естетици објеката а не о функцији и поготово не о урбанизму (па још модерном ) којег си се ти дрзнуо да споменеш у првој реченици.Па човече ти не знаш ни шта је урбанизам?!?! :shok:
Raskošan enterjer je nešto sasvim različito od ovog koji "vrišti" i odvlači pažnju, čak i na sasvim elementarnom vizuelnom nivou. U pozorištima je bogat dekor tradicionalno imao više funkcionalnu nego estetsku ulogu. Smisao je bio da se sugeriše iluzija pozorišta. Bila je pozeljna neka vrsta mentalnog kondicioniranja koje sistemom znakova već samim ulaskom u teatar priprema publiku da budu spremni na to da odlaze na "putovanje" u drugi svet, da treba da zamišljaju ambijente i odnose likova koji su na sceni tek sugerisani. Plus što samo bogatstvo ornamentike kod onih manje obdarenih maštom i obrazovanjem sugeriše bogatstvo doživljaja, a time i suptilno opravdava cenu ulaznica. Tek na trećem mestu bi moglo biti ukrašavanje hrama umetnosti umetničkim predmetima ili arhitektonskim oblicima, jer takvi premeti ili ambijent, ako su prenaglaseni kao ovde, mogu da sugerišu drugačije raspoloženje ili misli od onog koje je u nekom trenutku poželjno.Џони,због овог гуглавог морам да ти елаборирам. Све концертне дворане,зграде опере,позоришта,сцене...имају богат ентеријер и тако је већ вековима.Погледај Миланску Скалу,Бољшој Театар па и наше Народно позориште,сви имају раскошан ентеријер.На свим тим објектима је радио читав низ уметника и занатлија.Сви ти објекти су одличан приказ културе,уметности и епохе једног друштва а архитекте су на таквим објектима одувек имали велики изазов да то све уклопе у акустичан простор.
Ако ћеш још мало општије,од првих цивилизација па до данас јавни објекти се граде да поред тога што служе својим корисницима и да привуку пажњу,фасцинирају,застраше,инспиришу итд итд. И то је неизоставни део архитектуре који је можда још и најпожељнији баш код зграда опера,филхармонија,позоришта... јер се ради о културним установама па је и логично да се баш ту истакне та уметничка страна архитектуре,поред функционалне.
relja":2k5nz8ms je napisao(la):Nadam se da ne misiš na sebe, jer taj kome trenutno ne pada na pamet da ode na reku ili u Donji grad, a otišao bi zbog BEKOa, je bu****.
Doduše, TC Ušće je svakog vikenda pod navalom posetioca iz unutrašnjosti, a ti ljudi ne odvajaju vreme da prošetaju Kalemegdanom do Pobednika. Baš takvi će navaliti i u BEKO.
Zuma":256bdpeo je napisao(la):@Zidar
Ti zaslužuješ bolji odgovor od Delije.
Zuma":256bdpeo je napisao(la):Usput, u ovom konkretnom slučaju je stvar obrnuta. Ja taj koji objašnjava da je prirodna lepota, uz relativno slobodno korišćenje prostora za sve, nasa nasušna potreba, a ovi drugi da je to lepota geometrijske apstrakcije, individualizam arhitekte i komercijalizacija. Pa ti proceni ko je bliži tvom idealu.
zidar":3nqjqd16 je napisao(la):Posle cele ove diskusije prilicno sam podeljen u pogledu projekta, nimalo mi ne smeta sto se nesto zida na Beko placu, ne cini mi se da strci vec bas naprotiv da popunjava prostor i vezuje 25. maj sa urbanom matricom grada, ali sa druge strane ne samo da mi se estetski ne dopada Zahin projekat kao ni vecina krajnje sterilnih stancovanih radova njenog biroa (to je cisto licna stvar ukusa) vec mi deluje daleko van pozeljnog gabarita.
Koliko god se u osnovi projekat moze uklopiti u grad toliko se u trecoj domenziji neskladno namece izmedju Kalemegdana i 25. maja.
I visina i bezlicna masivnost projekta cine ga trapavim i neumesnim izmedju dva elegantna i prefinjena kompleksa, Tvrdjava i 25. maj.
stf":aq4ev600 je napisao(la):Zuma, više puta sam pažlljivo prolazio šetalištem i obraćao pažnju na vizure prema tvrđavi još od vremena podrekinog projekta i tvrdio sam, a i dalje tvrdim da se tvrđava sa šetališta, a samim tim i Dunava ne vidi.
stf":1jpfkv3b je napisao(la):Zuma, više puta sam pažlljivo prolazio šetalištem i obraćao pažnju na vizure prema tvrđavi još od vremena podrekinog projekta i tvrdio sam, a i dalje tvrdim da se tvrđava sa šetališta, a samim tim i Dunava ne vidi.
Zanima me odakle si fotografisao poslednje slajdove? Gde si se to provukao?
Zaista će iz tog ugla tvrđava i biti zaklonjena, ali me iskreno zanima precizna tačka fotografisanja da bih dao konačni sud o tome.