Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Zapravo nije. Ispalo je da tog dana ceo NS nije imao gas.
 
Videćemo. Bojim se zime. Mnogo roga je zarđalo i škripa već sad.
 
Raspisan tender za 10 solo električnih autobusa za Novi Sad, rok za dostavljanje ponuda je 20. decembar.
 
_20211130_133702.JPG
 
предлог (само предлог) железнице града Зрењанина (времена су на основу постојеће књижице реда вожње)

мапа:

zg-mapa.jpg


ред вожње:

zg-red-voznje.jpg


потребно је 6 гарнитура (5+1 резервна), дводелне ДМВ

потенцијално, остаје простор и за другу линију, која би ишла од Зрењанина до Конака, с обзиром да општина Сечањ гравитира ка Зрењанину, али на том правцу пруге скоро и да нема

е сада, знам врло добро да је пруга у очајном стању, зато је ово ипак само предлог
 
Има ли Линглонга на траси? Он би сам неколико тих полазака могао да оправда.
 
једино шатл бус од стајалишта Зрењанин фабрика или Лукићево до Линглонга
 
Хм, то не иде у прилог. Могла би пруга до Линглонга, не би им била наодмет. Таман да повеже и Ечку, са све аеродрумом:)
 
Novi Sad

Nakupilo se malo fotki ;)

Sveže remontovani 814 :)
Volvo 7000 by Conecto NS, on Flickr

985 na 55
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

Remontovani 829
Neobus 501G by Conecto NS, on Flickr

908 na 8
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

1047 na 7
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

1045 na 4
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

913 i 1015 na 5. Inače ovoj liniji opasno trebaju dodatna vozila, barem 5 komada, da se ne kotrlja svaki dan ovih bednih 10ak savijeni od gužve...
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

827 na 71A
Neobus 501G by Conecto NS, on Flickr

1011 na 12
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

912 na 8
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

1016 na 13
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

972 na 55. Isto važi kao i sa 5, ova linija je prenatrpana tokom celog dana.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

917 na 6
Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

920 čeka izlazak u saobraćaj
Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

941 na 54
IMG_3815 (1) by Conecto NS, on Flickr

987 na 64
IMG-8997 (1) by Conecto NS, on Flickr

728 na 24
IMG-9019 by Conecto NS, on Flickr
 
Svaka čast za trud, dobre slike. Što više gledam sve mi se više dopada ova kolor šema autobusa, nekako prija za oči ova plava boja, za razliku od kolor šeme u Beogradu, gde mi crvena deluje mnogo napadno. Nije mi jasno kako NS održava ovakav raznoliki vozni park, kako su uspeli sebi da zakomplikuju život?
 
Zapravo i nije toliko raznolik, bar ne kao u beogradskog GSPu. ;)
Sve je to brojno uglavnom, mada ima tako nekih malih serija pojedinih modela, poput Volvoa 7000, Solarisa ili Citelisa.

Mercedesi - 43 komada
BMC - 50 komada
Volvo B10M - 60 komada (+-)
Volvo B10MA - 20 komada
Neobus 501G - 20 komada (+-)
IK112N - 32 komada
IK218N - 20 komada (+-)

itd, itd...Uglavnom ima solidan broj autobusa po seriji, ali opet kazem ima i onih malih serija ali one su u manjini. :)
 
Poštovani forumaši, poštovane kolege,

Imam potrebu da vam se obratim, jer moja, ali frustracija, nezadovoljstvo i bes više stotina hiljada građana, nema više gde da se ispolji. Pišem ovo povodom skandaloznog i katastrofalnog stanja u gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) "Novi Sad", koje se odmiče kontroli i koje niko ne zna kada i na koji način će se završiti. Stanje je počelo da bude opasno zabrinjavajuće, ogleda se u nikada lošijim međuljudskim odnosima u firmi, tehničkoj neispravnosti autobusa koja odmiče kontroli, užasnom nedostatku vozača i mehaničara, niskim platama, neizdrživim uslovima rada, velikim dugovanjima firme. Vozači se ne poštuju, svakodnevno im se vređa inteligencija, redovno se ucenjuju i podmićuju, uporno se preti zaposlenima i isti se teraju da napuštaju nezavisme sindikate. Već ovako preniske plate se isplaćuju za zakašnjenjem, u februaru se očekuje isplaćanje po gradskom kolektivnom, a ne po onom koji važi od 31.12. Plate će ponovo biti znatno manje u odnosu na npr. decembar.
Pre mesec dana, jedan od vozača je dobio "zahvalnicu" od preduzeća gde se traži da isplati ni manje ni više nego 120 00 dinara koje je trebalo da plati preduzeće. Sve se dogodilo pre 7 godina kada je isti taj vozač pomogao svom kolegi vozaču kog je napao jedan od putnika. Na sudu je krivično oslobođen, ali je na parnici izgubio, putnik je tužio GSP i neosnovano njega, pa je ostao dužan da isplati 120 000 dinara iz svog džepa, dok će isto toliko platiti preduzeće. Međutim, pre neki dan je uz obrazloženje da nije trebao da se meša i da zove dispečera, već da se skloni sa strane, dobio nalog da mora da isplati i drugu polovinu koju je firma treba da plati. Ukupno 240 000 dinara je jedan vozač platio oštećenom zato što je svog kolegu odbranio od psihopate i sprečio saobraćajnu nezgodu. Vozači iz sindikata su se kasnije sami organizovali i platili ovo.
Ljudi iz vrha firme, pa čak i sam direktor, redovno zovu i ucenjuju one koji su u nezavisnom sindikatu da im neće produžiti rešenja ili čak dati oktaz. Ljudi koji su ovde kao naprednjaci, redovno ne rade ništa, ne dolaze ni na posao, a redovno primaju plate. Tehnička ispravnost autobusa nikada u istoriji preduzeća nije bila na nižem nivou. Trenutno je, i tek će biti zimski period, a trenutno ni 20% voznog parka nema obavljenu zimsku pripremu. Kako bi stvorio vizuelni utisak da je taj procenat veći, na spisku gde se nalaze vozila sa obavljenom zimskom pripremom nalaze se i autobusi koji su u rashodu, koji čekaju sečenje ili oni koji su odavno isečeni, a tu su i autobusi koji godinama stoje u kvaru. A onih koji su u kvaru ili su neispravni, ne da ima previše, već remete normalno funkcionisanje javnog saobraćaja. U garaži koju pogoni preko 260 autobusa, trenutno čak 20 KOMADA čeka nove motore ili čeka njihovu popravku usled defektaže i riknjavanja mehanike. Rezervnih delova nema, autobusi se krpe sa "daj šta daš" materijalima, jeftinim i nekvalitetnim. Ono što se odvali a nije neophodno da se vrati, se ne vraća, dok je ono što je neophodno za vožnju krpi sa nekim materijalima i delovima koji su skinuti sa vozila koja su rashodovana po pre nekoliko godina, pa se tako naprimer na nova vozila budže retrovizori iz prošlog veka ili se podolit krpi sa parčem novog koji se ne uklapa i koji se lepi kao nogom, uz par šrafova koji otpadnu za koji dan. Tehnička ispravnost je na minimumu, neretko se dešava da vozači promene po 3 ili 4 vozila za jednu smenu jer ostala ne mogu ni toliko da izdrže, pritom uglavnom pričamo o autobusima koji su stari po u proseku 10 godina, i manje. Zbog kriminalno velikog nedostatka vozača, polasci u redu vožnje su svedeni na BUKVALNI MINIMUM, i ovakav javni prevoz u novijoj istoriji ovog preduzeća nije saobraćao u manjem obimu. Pre svega su u sepetembru prošle godine znatno smanjili obim reda vožnje, pa kasnije usled nedostatka vozača i za to, dodatno smanjili, pa tako autobusi na glavnim i najffekventnijim linijama posle 18h idu na svakih pola sata, neretko i na 40 minuta, dok se u šihtama ide u proseku na svakih 9/10 minuta. U poslednjih 10 godina, red vožnje je toliko smanjen da je došao do neprepoznatljivosti. Gužve su, koliko god to neverovatno zvučalo, postale veće nego u Beogradu. Autobusi su tokom celog dana prepuni, teško se kada može normalno ući a da se zakače vrata koja neretko od gužve ne mogu da se zatvore. Uporno se smanjuje udeo zglobnih autobusa u voznom parku dok se sve više povećava solo deo. Prevoz ide presporo, žute trake gotovo da ne postoje, elektronski sistem karata besmislen i stanje je isto kao i da ne postoji. Prevoz nije razvijen, organizacija je ravna nuli i ne znam da li iko u regionu ima lošije organizovan javni gradski prevoz. I nažalost je tako, ali to je sušta realnost. Novom Sadu, kao gradu sa najvećim porastom stanovništa u državi, kao gradu koji broji pola miliona stanovnika, treba tim stručnjaka koji će da sedne i da detaljno organizuje i sklopi plan funkcionisanja javnog prevoza u ovom gradu, jer ovo što je trenutno je sramota i skandal. Zaposleni se tretiraju kao robovi, ispaštaju putnici, prevoz nerazvijen, a vrh se vrti u kožnim foteljama. Tako danas izgleda JGSP "Novi Sad". 15. februara se planira štrajk zaposlenih JGSP-a "Novi Sad", koji obuhvata kompletnu obustavu javnog prevoza na neodređeno vreme, dok se ne ispune zahtevi. Ovo je početak kraja, ukoliko sada ne istraju teško da će im se više ukazati prilika.
 
Sramota! Pokazatelj da se Novi Sad beogradizuje - u najgorem smislu.

Ako mogu da savetujem, ukoliko si u sindikatu ili blizak sa onima koji organizuju štrajk: budite proaktivni sa zahtevima, tražite da se u NS kao nacionalni projekat odmah projektuje i potom bez čekanja gradi tramvaj/LRT. Kao što se u Beogradu gradi metro.

Sad je prilika, idu izbori, a to je, realno, jedini spas. Vozači autobusa će faliti nadalje, a to je već broj stanovnika kada masovni prevoz autobusom postaje jako skup. Teško ćete se rešiti gužvi oslanjajući se na autobuse. Grad je veliki, mora da se razvija, i već se tu žestoko kasni. A 'ugurati' tramvaj u državne projekte pored toliko skupljeg metroa možda i nije nemoguće. A mogla bi da pomogne i Pokrajina.
 
Poslednja izmena:
Upravo kao što Pantograf kaže, jedino dugoročno rešenje je tramvaj/lrt uz možda čak i neku prigradsku železnicu. Time će se ukinuti ili bar redukovati autobuske linije koje postaju bespotrebne i time osloboditi vozača da može da se fokusira na druge linije.
Ukoliko je stanje kao što kažeš, samo štrajk! Apsolutno podržavam jer smatram da treba pokazati zube.
 
Pročitah negde da i Zagreb ima ogromne probleme u prevozu jer im je oko 400 vozača ispalo iz stroja, pored hroničnog nedostatka.
Manji gradovi kod nas se i nekako bore. Ne kukaju toliko za vozačima.
 
Upravo kao što Pantograf kaže, jedino dugoročno rešenje je tramvaj/lrt uz možda čak i neku prigradsku železnicu. Time će se ukinuti ili bar redukovati autobuske linije koje postaju bespotrebne i time osloboditi vozača da može da se fokusira na druge linije.
Ukoliko je stanje kao što kažeš, samo štrajk! Apsolutno podržavam jer smatram da treba pokazati zube.
Moram da se nadovežem na komentar, naime u planu je ukidanje pruge za Beočin i pretvaranje u biciklističku stazu, što je jako loš potez. Uz pomenuto rešenje da je za NS tramvaj/LRT dugoročno rešenje jeste i da se spoji sa beočinskom prugom i uvede tram-train, Chemnitz model, tj. vozila sa električnim i dizel motorom. Po gradskoj mreži bi koristio struju, a po beočinskoj dizl. Takvi modeli, uz pomenuti Chemnitz, uspešno rade po Kasselu, Nordhausenu i odnedavno u Szegedu.
 
Širinje mreže, uspostavljanje novih trasa i linija, kao i drugih vidova prevoza u Novom Sadu, (tramvaj/LRT, metro ili prigradska železnica) ne može da se obavi ukoliko za to ne postoje kapaciteti, odnosno, ko će to da vozi? Pa nemaju ni ovaj sistem da pokriju kako treba, ima svega oko 1000 vozača. Za to je jedini spas veća plata i bolji uslovi rada, sve ostalo će doći natenane i vremenom, posle ovog osnovnog je sve lakše. Zato će se sutra u krugu centralnog pogona JGSPa "Novi Sad" održati zbog nezadovoljnih radnika, gde će se između ostalog dogovoriti o datumu početka potpune obustave javnog prevoza na teritoriji Novog Sada i okolnih mesta koja oni pokrivaju. Sve dok se zahtevi ne ispune nema posustajanja.
 
Uvođenjem tramvaja se povećavaju kapaciteti, a ne povećava ili de smanjuje potreba za brojem vozača. Pa tako višak vozača, pod pretpostavkom da ga bude, preusmeriti tamo gde su potrebniji (mislim na linije).
 
Vrh