Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Tender bi trebao biti raspisan ovih dana. Iskreno se, posve svih ovih BMCa, nadam nečemu zdravom. Kredit je sasvim dovoljan za kupovinu tipa eCitara, oni bi se nekako i najviše složili sa Conectima u NS. 8)
 
Tu je i nova tura fotki iz Novog Sada! :D
Fotografije su nastale uglavnom u proteklih mesec dana.

Iako im se uskoro bliži 10. rođendan, Crosswayi su, bar po mom mišljenju, i dalje najkvalitetnija kupljena vozila u poslednjih 20 godina.
Iveco Crossway LE by Conecto NS, on Flickr

Koliko je reklama promenio za ovih šest godina, ovo mi je zaista jedna od lepših. :roll:
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

Vozači koji su do pre nekoliko nedelja redovno dužili "dvestakečeve", prešli su na nešto potpuno drugačije, BMCe.
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

#794 koji je skoro celu svoju karijeru proveo kao redovnjak na 8. Ovaj autobus je stvarno doživeo preporod rekarosiranjem, odličan je u svakom smislu te reči.
Neobus 405GZ / Volvo B10MA by Conecto NS, on Flickr

Najgori iz serije, ali drži se...
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Urbino #922 sa svojom novom reklamom, koju je već zamenila Rosa od pre neki dan. :lol:
Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Sećate se onog Citelisa koji je u januaru prošle godine izgoreo u Jevrejskoj?
E pa isti taj Citelis #947 je na iznenađenje mnogih remontovan i krajem prošlog meseca pušten u saobraćaj na 17!
Irisbus Citelis 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Irisbus Citelis 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Isti dan, Ikar #978 je posle godinu i po dana stjanja u garaži izašao u saobraćaj! :D
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

"Bez ljubavi narodne, slabi su prestoli zemaljski." - Karađorđe.
Neobus 405G / Volvo B10M by Conecto NS, on Flickr

Samo nekoliko dana od izlaska u saobraćaj Citelisa #947 i Ikarbusa #978, izašao je i Solaris #919 koji je u garaži stajao gotovo isti vremenski period kao i #978 i to zbog manje - više istog kvara, defektaže motora. U međuvremenu mu je, pre izlaska, takođe nalepljena reklama za Galeniku.
Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Tu je neponovljivo jedinstven par, Mirjana i njen #931. :p 8)
Iveco Crossway LE by Conecto NS, on Flickr

50 BMCa trenutno čine neku šestinu voznog parka, a takođe su najnoviji deo istog. Sve počinje od garažnog broja #1041... :)
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

#969 na Limanu.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Tu je i starija zemunska ekipa, koja je prethodnih nedelja sređivana pa sada većina može da izgura obe smene, ne samo šihte. Posle remonta #911 došao je red i na #912 koji je se upravo remontuje, a ne verujem da će na njemu stati. Na fotografiji, po meni jedan od najboljih, #910, koji možda i dočeka remont...nekada...
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Vredni Urbino #917. :)
Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Kako to biva u GSPu, #970 je dobio novu prednju masku, međtim bez Ikarbusovog logoa i samo tako zalepljenog garažnog broja na po maske.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Ovi neverovatni autobusi sledeće godine proslavljaju 20. rođendan! Direktno napravljeni od strane Volvoa, ne samo što izgledaju zaprepašćujuće dobro za ove godine, već se u vožnji ponašaju kao novi. Svi u seriji imaju vozače koji ih redovno duže, paze i u neku ruku održavaju pored preduzeća, a zanimljiva činjenica je da nekima čak radi i klima! Ponoviću, ovi autobusi su stvarno neverovatni i iskreno bih voleo da doguraju trideste, ako je to ipak moguće, jer znam da GSP nema u planu još dugo da ih rashoduje. Na fotografiji, neuništivi #811!
Volvo 7000 by Conecto NS, on Flickr


Čini se da je Novi Sad dobio više solitera nego buseva u proteklih godinu dana. :roll:
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

Tu je i #1054. :)
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

Ne znam zašto, ali otkad je izašao na ulice pa do danas, #1007 mi je omiljeni Conecto bio i ostao... 8)
Takođe, pozdrav za vozače koji ga redovno duže i održavaju, zaista je jedan od najboljih u seriji.
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

KAKAV #PHOTOBOMB OD FOTKE!
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Citta je, nažalost, sve manje na ulicama Novog Sada. Puštanjem u saobraćaj nove solo BMC buseve, verovatno će još nekoliko Citta završiti svoju karijeru. Pokušavam u poslednje vreme što više da ih islikam jer ne znam kada će, ni koja biti povučena iz saobraćaja, ali mi ne ide baš budući da uglavnom sve rade samo šihte pa ne stižem da ih pohvatam sve. U poslednjih mesec dana svoje su završili #891, #894 i #897, a juče je iz saobraćaja povučen #905, a drugi razlog za to ne vidim osim rashoda. Sečenje trenutno čekaju svi oni, pored #884 i #885 koji su urashodu sada već više od pola godine. Na fotografiji, bar za sada, Citta u najboljem stanju, #888.
Neobus Citta LF by Conecto NS, on Flickr

Tu je i tehnički najbolja, a limarijski najgora Citta. Čeka neka bolja vremena, jer kako sam čuo, ići će na remont.
Neobus Citta LF by Conecto NS, on Flickr

#819 je stigao sa remonta! :D
Neobus 501G by Conecto NS, on Flickr

Fotogeničan ovaj #1064. :p
BMC Procity 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Tu mu je brat, #1073.
BMC Procity 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Par metara dalje od #1073, Feniks #994 na posebnom linijskom prevozu stoji po pola sata u mestu zbog saobraćajnih gužvi... :roll:
Feniksbus FBI83M by Conecto NS, on Flickr

Meni simpatična fotka, sa #907 i kosturom Radničkog univerziteta.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr
 
Pre nedelju dana je isečena najveća aždaja voznog parka, verovatno najvoljeniji bus velike većine i jedna od najvećih legendi GSPa u proteklih 16 godina, #878.
Ikarbus IK201 by Conecto NS, on Flickr

Izgleda da je sada stvarno kraj za #711. Preživeo je i požar, i brojne nezgode i kvarove, ali ovog puta, digle su se ruke od njega. Posle nesreće na Grbavici na baksuznoj liniji 13, od sređivanja #711 se odustalo. Njegov motor će se donirati zglobu #735 koji se trenutno remontuje, iako je za donaciju bio planiran #723. On je rashodovan i bio je spreman za davanje motora i pre nego što je #711 imao nesreću, ali se u međuvremenu ovo desilo sa #711, i budući da je motor u dosta boljem stanju nego motor #723, #711 je ipak izabran za donaciju. Tako da sada, nažalost, obojica stoje u rashodu i čekaju sečenje, iako nije bilo predviđeno da obojica, bar sada, ovako završe. Ali ipak, nije ni malo 24 godine neprestanog rada, otišli su u zasluženu penziju.
Neobus 405G / Volvo B10M by Conecto NS, on Flickr
 
Смањи резолуцију када постављаш фотографије, 5121х3414 је превише за форум :wink:
Mercedes Benz Conecto NGT by Somi303, on Flickr
Mercedes Benz Conecto NGT by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК218 by Somi303, on Flickr
Mercedes Benz Conecto NGT by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК218Н by Somi303, on Flickr
Mercedes Benz Conecto NGT by Somi303, on Flickr
BMC ProCity 18 CNG by Somi303, on Flickr
BMC ProCity 18 CNG by Somi303, on Flickr
BMC ProCity 18 CNG by Somi303, on Flickr
BMC ProCity 12 CNG by Somi303, on Flickr
BMC ProCity 18 CNG by Somi303, on Flickr
 
Smanjena rezolucija, sada bi trebalo da se normalno učitavaju fotke. :)
Budući da sam trenutno nešto aktivniji u Beogradu, malo da osvežim ovu temu novosadskom ekipom sa fotkama koje su nastale pre nekih mesec dana. :D

985 čini poslednju seriju autobusa koji su izašli iz Ikarbusa. Nažalost ili ne.


1042


1048 na A1.


919


Sauna 745. :sesir:


819 stigao sa remonta! 8)


1037


P.S. mislim da Novi Sad zaslužuje svoju temu u podforumu za javni gradski saobraćaj. Sa 65 linija i oko 300 vozila mislim da ima dosta veliki sistem javnog prevoza i da zaslužuje posebno mesto za diskusiju. Ovo je samo predlog, ali ne znam da li je moguće otvoriti temu za drugi grad jer se ovo ipak zove BEObuild forum. :)
Do tada, čekamo rezultate tendera za 10 električnih autobusa za Novi Sad. :wink:
 
Novi Sad

Evo jedne, ne mogu da kažem mane, ali sigurno stvari koja dosta smeta i usporava vožnju sa BMCom. Danas je vozač na stajalištu kod glavne železničke stanice, muku mučio oko 5 minuta da zatvori vrata na 1041. Budući da je autobus bio popuno pun putnika, neki putnici su bukvalno bili priljubljeni uz vrata. U zoni vrata u BMCima postoji tzv. "žuta zona" gde se ne sme stajati, odnosno ako se tu registruje neki putnik ili bilo kakav predmet, vrata se automataki otvaraju iako vozač stisne dugme za zatvaranje istih. U ovom slučaju, vozač je pozvao putnike koji su stajali na vratima da dođu kod njega da se nekako naguraju, pa je bus tek posle 4-5 minuta krenuo kada su svi nekako stali...
Ne znam da li se ti senzori uopšte mogu blokirati, budući da su u Mercedesima senzore blokirali tako što su preko njih zalepili po parče kartona.
 
Ова линија је по летњем реду вожње имала интервал радним данима 13-14 минута у шпицу и 17-18 минута ван шпица. Такве интервале у Београду имају неке споредне линије. Од јуче је појачана па је интервал у шпицу 9 минута, ван шпица 11 минута и увече 18 минута. Дакле, има ту доста места за смањење интервала. Линија покрива највећа новосадска насеља (Лимани 2, 3 и 4, Ново насеље, Детелинара) тако да су овакви интервали заиста срамота. Волео бих и ја да Нови Сад има трамвај, али треба за почетак искористити капацитет аутобуског система.
 
Nemaju ni vozača ni vozila da bi napravili jači red vožnje. Da bi isti bio iole normalan, treba nam najmanje 1000 vozača, a JGSP ih ima svega 700 ako i toliko. Sada su od 1. septembra pojačali pojedine linije da idu na svakih 7-8 minuta, a nekima obrisali polaske u odnosu na prošlu zimu, standardna priča. U firmi ima blizu 300 autobusa i to nije ni približni dovoljan broj koliko mora da ih je na ulicama. Kupili su mnogo, ali su rashodovali više. Gužve su postale nesnosne i nenormalne, samo mi se danas desilo da sam morao da čekam drugi polazak na liniji 2 jer u prethodni bus nisam mogao da uđem od ljudi koji su bili priljubljeni uz vrata. Preko dana u gradu je preko pola milion ljudi i ovo je sramota da nam prevoz izgleda ovako.
 
To s vozačima postaje nerešiv problem, nažalost.
I zato vam, između ostalog treba tramvaj (prevozi više ljudi, može B kategorija uz obuku, voze i žene).
 
I svaki dan ista priča...5 jutros.
 
Koje linije i pravci u NS su najopterećeniji? Po meni grad ovde ima više mogućnosti, jedna je da nabavi još autobusa, jedna je da uvede privatnike a druga je da odmah ktene u projekat tramvaja i možda uvođenje prigradske železnice.
 
Najopterećenije linije su definitivno 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 24, 32, 53, 55, 56, 71 i 74.
Kupuju oni dosta autobusa, prošle dve godine su uzeli 100 buseva, ali ne mogu da proširuju kapacitete kad nemaju vozača. Tramvaj nažalost ne vidim kao alternativu u bliskoj budućnosti, iako je bilo najava i novi bulevar koji su pravljeni su pravljeni tako da ima prostor za tramvajske šine.
Jedino rešenje ovog haosa jesu privatnici. Kakvi god da su, i kakva god vozila oni imaju, koliko toliko bi spasili ovaj prevoz i ovaj haos. GSP izgleda ne može više sam da drži ceo sistem i toliki broj putnika, "veličina" firme je ista kao i pre 50 godina kada je u gradu bilo 150 000 stanovnika, i sada kad grad ima pola miliona. Recimo da GSPu pripadne 50% i privatnicima 50% linija. Privatnici bi preuzeli jedan broj linija, i tako bi se GSP značajno rasteretio. Sa sadašnjim voznim parkom od 300 autobusa i brojem vozača koji broji njih 700, pojačali bi broj angažovanih vozila na linijama koje su im ostale, pa bi samim tim i znatno pojačali red vožnje.
Ja jedino tako vidim izlaz iz ovog haosa, budući da znam da se broj vozača neće povećavati još duuugo.
 
966 na 53.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

1059 na 53.
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

Ko uspe da udje, uspeo je. 1061 na 55.
BMC Procity 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

1085 na 55.
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

Redovni šihtaš sa 8, 908.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

1088 na 8.
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

720 na 2.
Neobus 405G by Conecto NS, on Flickr

755 na 11.
Neobus 405G by Conecto NS, on Flickr

750 na 6.
Neobus 405G by Conecto NS, on Flickr

836 na 54.
Neobus 501G by Conecto NS, on Flickr

1011 na 12 i 1013 na 1E.[
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

url=https://flic.kr/p/2mpTZmm]
51466250952_9fed6af6db_o.jpg
[/url]Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

961 i 984.
Ikarbuses IK112N by Conecto NS, on Flickr

883 na 9.
Neobus Citta LF by Conecto NS, on Flickr
 
Ove dve fotke sa Mercedesima deluju tako evropski moćno.
Lepi busevi na lepoj pozadini.
 
Javni prevoz u Srbiji? Ovde bre samo Novi Sad.... :) Ne shvatite pogrešno baš ništa protiv nemam ali gde su drugi gradovi? :) Niš ima veliki sistem sa daleeeeeko interesantnijim primercima npr. a o tome ništa...

A NS komotno može da dobije svoju sopstvenu zasebnu temu! :)
 
Pa ne javljaju se ljudi iz drugih gradova glede javnog prevoza, ili bar ne kace slike i informacije. :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880488#p880488:1kp31v91 je napisao(la):
markobg » Sre Sep 15, 2021 8:48 pm[/url]":1kp31v91]Javni prevoz u Srbiji? Ovde bre samo Novi Sad.... :) Ne shvatite pogrešno baš ništa protiv nemam ali gde su drugi gradovi? :) Niš ima veliki sistem sa daleeeeeko interesantnijim primercima npr. a o tome ništa...

A NS komotno može da dobije svoju sopstvenu zasebnu temu! :)

Mislim da je najveći "problem" u tome što su sistemi javnog prevoza u gradovima po Srbiji katastrofalni, a velika većina tih gradova uglavnom ni nema prevoz. Kako su nam gradovi uglavnom mali, isti imaju još manji sistem javnog prevoza. Po meni. jedini koji imaju velike sisteme javnog prevoza su BG i NS. Možda eventualno još i Niš, ali kada ga uporedimo sa recimo Novim Sadom, Niš ima daleko manji broj vozila i linija, sa sve tim privatnicima i njovom šarenolikošću, pa me takav prevoz podseća na onakve sisteme u malim gradovima i "varošicama". Beograd sa skoro dva miliona, i Novi Sad sa pola miliona stanovnika ipak imaju neuporedivo veće sisteme prevoza sa velikim brojem putnika i samim tim više ljudi koji se za isti interesuju, pa zato Novi Sad kao najveći grad u ovoj temi ima "najviše prostora" i najviše ljudi. Koa što sam već predložio, Novi Sad bi zaista trebalo da ima svoju posebnu temu.

No da ne razvlačim sada, evo nove ture fotki od danas. Današnji dan je u svetlu starijih IK218N. :D

Prvo osveženi #912, brutalno dobro izgledaju kad su remontovani! 8)
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

#906 na 7B.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

#913 koji danas radi sve tri smene na 8. :)
Naravno, velike gužve su neizostavna stvar na toj liniji...
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Još jednom #908 koji se retko kad može videti van šihte na 8, danas je jedan od tih dana kad je se "oslobodio". :)
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880488#p880488:3ppxdwps je napisao(la):
markobg » Sre Sep 15, 2021 7:48 pm[/url]":3ppxdwps]Javni prevoz u Srbiji? Ovde bre samo Novi Sad.... :) Ne shvatite pogrešno baš ništa protiv nemam ali gde su drugi gradovi? :) Niš ima veliki sistem sa daleeeeeko interesantnijim primercima npr. a o tome ništa...

A NS komotno može da dobije svoju sopstvenu zasebnu temu! :)

Evo za tebe Marko par reportaža iz gradova po Srbiji.

Valjevo, januar 2020.

Miki":3ppxdwps je napisao(la):
Od prvog januara 2020. godine gradski prevoz u Valjevu obavlja isključivo Lasta. Postoji nekoliko linija (1-6), kao i određene varijante ovih linija označene sa "A". Na većini linija saobraća jedno vozilo sa intervalom od 60 minuta. Ulaz i izlaz putnika se, u principu, vrši samo na prednjim vratima, gde vozač obavlja kontrolu i prodaju karata. Izuzetak su pojedine "jače" linije (kao što su 2 i 4 koje saobraćaju od Iverka do Petnice, odnosno do Suve česme) koje imaju svoje konduktere. Ovo za posledicu ima velika zadržavanja na stajalištima, što u kombinaciji sa mali vremenima (polu)obrta, dovodi do situacije da su vozila u većem delu dana van vremena. Vozni park se sastoji uglavnom od vozila MAZ 203, a na gradskim linijama još mogu videti i poslednje pristigli IK-103 i SOR C12. Cena karte za jednu vožnju u prvoj zoni iznosi 60 dinara, a uvedena je i dnevna karta koja košta samo 150 dinara. Aleksa i ja smo verovatno prvi koji su kupili istu. Najveća zamerka ide na pušenje u vozilu od strane vozača i konduktera što je, nažalost, opšte prihvaćena stvar, pa pojedini opušteno drže i pikslu u kabini.

Garažni broj 7701 na liniji 4 fotografisan u Karađorđevoj ulici kroz koju saobraćaju skoro sve linije. 8)
RsAWp9A.jpg


7703 sa linije 1 prilikom skretanja ka Donjoj Grabovici. :D
6hNc28c.jpg

HToJXIT.jpg


I nešto kasnije na terminusu Donja Grabovica. 8)
rR8IhLQ.jpg


7705 na liniji 2 u smeru ka Iverku do kojeg saobraćaju četiri linije. Linije su usklađene, tako da stanovnici ovog mesta imaju prevoz na 15 minuta. :)
rRNqrIv.jpg


Euro 6 MAZ 7708 na liniji 5 prilikom polaska iz Iverka ka Sedlarima. :)
105V9tQ.jpg


7709 na liniji 2A, iako displej pokazuje 4. Čuveni iTech... :twisted:
BDX9F8l.jpg


7710 sa linije 6 u večernjem izdanju. 8)
11taisx.jpg


SOR 8149 na liniji 1A. Uglavnom saobraćaju na prigradskim linijama. :D
Y7wIgya.jpg
 
Pančevo, oktobar 2020.

Miki":2rkrvw1j je napisao(la):
Tarifni sistem se sastoji od tri zone. Prva zona uključuje grad Pančevo, kao i mesta Jabuka, Starčevo i Stari Tamiš i tu je pojedinačna karta 70 dinara ako se kupi na trafici, a 80 ako se kupi u autobusu. Druga zona obuhvata Banatsko Novo Selo, Kačarevo i Omoljicu (cena 120 dinara), a treća ostala mesta opštine Pančevo (145 dinara). Autobusi idu relativno često, mada bi na nekim linijama, poput 4 i 14 , dobro došao još neki autobus.

Feniks 110 na liniji 3 u Starom Tamišu.
vOmaOI5.jpg


Opremljeni su prigradskim sedištima, za razliku od novosadskih koji imaju gradska, plastična sedišta.
EB8C66j.jpg


Trovratna Kobra 213 na liniji 2 na terminusu Kotež 1.
vj9qPZl.jpg


Validatori postoje na svim vratima, mada ni u jednom autobusu ne primetih konduktera, pa se ulaz, a samim tim i validiranje uglavnom vrši samo na prednjim vratima. Rekao bih da se kartice mnogo brže očitavaju nego na našim BusPlus validatorima. Centralno mesto na ekranu zauzima naziv stajališta, što smatram i najbitnijom informacijom, dok je u Beogradu to prilično traljavo izvedeno. Kao što se može zaključiti, vozila su opremljena GPS uređajima, a preko sajta Pantransporta možete pratiti vozilo na mapi do vašeg stajališta. Sve u svemu, ima mesta za napredak, ali je prevoz MNOGO bolji nego sa ATPom.
7C3bURL.jpg


Dvovratna Kobra 225 na liniji 9 u Banatskom Novom Selu.
WRSCxT1.jpg
 
Kragujevac, mart 2021.

Miki":27i8xmdu je napisao(la):
U martu smo Aleksa i ja posetili četvrti grad po veličini u Srbiji. Gradski prevoz je u nadležnosti Gradske agencije za saobraćaj JKP "Šumadija Kragujevac". Prevoz putnika obavljaju Arriva i Vulović transport. Vozni park Arrive čine uglavnom vozila Mercedes-Benz Citaro i Neobus Citta, a na gradskim linijama mogu se videti i pretežno prigradski autobusi, kao što je VDL Ambassador. Neobusi predstavljaju jedina srednjepodna vozila u gradskom prevozu. Kada je u pitanju Vulović, vozni park čine CNG vozila i to Mercedes-Benz Citaro, MAZ 203 kao i dvovratni prigradski Volvo 7700 autobusi. Iako je prosečna starost vozila u Kragujevcu veoma velika (sigurno preko 10 godina), primetno je da su vozila u izuzetno dobrom stanju. U gradu funkcioniše elektronski sistem naplate karata eKG koji je veoma sličan kao u Beogradu (preduzeće Kenkart), tako da nema potrebe da objašnjavam da postoje personalizovane, nepersonalizovane kartice... Karta za jednu vožnju, u slučaju nepersonalizovane kartice koja košta 250 dinara, iznosi 70 dinara. Prilikom presedanja u narednih 120 minuta, vožnja narednim autobusom košta 20 dinara, a svakim narednim 0 dinara, pa se može reći da postoji neki vid vremenske karte. Mi smo kupili dnevnu kartu koja košta 240 dinara (40 papirna kartica + 200 dnevna karta). Ulaz se vrši isključivo na prednja vrata i kartica se mora validirati svaki put (čak i dnevna). S obzirom da putnici uglavnom imaju kartice, odnosno ne kupuju karte kod vozača, vozila se ne zadržavaju dugo na stajalištima. Vozači otvaraju sva vrata istovremeno (možda vrata za izlaz koji sekund kasnije) i ono što smo primetili je da putnici to ne zloupotrebljavaju, odnosno veoma su disciplinovani kada je u pitanju ulazak na prednja vrata. Stajališta su uglavnom obeležena stajališnim stubom (istim kao kod nas) sa kodom stajališta, tako da uvek možete videti koliko vam je udaljen autobus. Na stajalištima u centru postoje i elektronski displeji koji pokazuju udaljenost autobusa, kao i papirni redovi vožnje sa prolaznim vremenima. Osim na ovaj način, vreme nailaska vozila na vaše stajalište možete da vidite i preko internet stranice KG-BUS, kao i preko Google mapa. Red vožnje je tada bio redukovan zbog korone, ali po onome što smo videli, linije imaju prihvatljiv interval i uglavnom su usklađene. Sva vozila su propisno obeležena. Sve pohvale i za zaposleno osoblje kod kojih smo kupili dnevne karte. Nismo još posetili Suboticu, ali i bez toga tvrdimo da ovaj grad ima najbolje organizovan gradski prevoz u Srbiji. Veliko BRAVO za Kragujevac i Kragujevčane! :D
Od mene par slika Vulovićevih autobusa.

274 na liniji 6 na terminusu Grošnica. 8)
CF6IagJ.jpg


276 na liniji 10 na terminusu Erdeč. :D
ccQmY7M.jpg


301 na liniji 3 na terminusu Ždraljica-vodovod. :)
cfedDyn.jpg
 
Sremska Mitrovica, maj 2021.

Miki":3kh8b9fn je napisao(la):
Aleksa i ja smo u maju posetili ovaj grad na Savi i tom prilikom se provozali njihovim gradskim prevozom. Generalno, u gradu postoje dve gradske linije i to 1 Laćarak - Niska ulica - centar - Mala Bosna i 2 Laćarak - centar - Blok B - Novo groblje. Pojedini polasci ovih linija saobraćaju do Industrijske zone Sever (linija 1), odnosno do Industrijske zone Jezero (linija 2). Na liniji 1 saobraća jedno solo vozilo tokom jutarnjeg vršnog perioda (5-8h) i između 12 i 22h sa intervalom od 60 minuta. Linija 2 je glavna linija u Sremskoj Mitrovici i na njoj celodnevno saobraćaju tri vozila, jedno zglobno i dva solo, sa intervalom od 30 minuta. Na redu vožnje su naznačeni polasci na kojima saobraća zglobno vozilo. Ono što je zanimljivo, poslednjim tenderom iz 2019. godine uopšte nisu tražena zglobna vozila, kako za liniju 2, tako i za prigradske linije, verovatno zbog velike starosti zglobnih autobusa u Sirmiumbusu, za koji je ovaj tender namešten (u prilog priči ide i 10 prijavljenih BMC Procity 12 autobusa, od kojih sedam nikad nije ni vozilo u Mitrovici, a danas ne vozi nijedan). No, da se vratim na neke informacije koje vas više zanimaju. Karta za jednu vožnju košta 60 dinara i kupuje se kod vozača, što za posledicu ima veliko zadržavanje vozila na stajalištu. Taj problem je naročito izražen na stanici u centru ka Laćarku, gde najveći broj putnika ulazi, pa zadržavanja na ovom stajalištu mogu biti i preko pet minuta. Kao i u Valjevu, na svim stajalištima ka centru i u centru, gde putnici pretežno ulaze, ostala vrata služe za ukras, odnosno izaći u principu isključivo na prva vrata. Sve u svemu loša organizacija, ali od ovog prevoznika se bolje i ne očekuje.

U nastavku su prikazana vozila koja su tog dana saobraćala na liniji 2. :)

Ikarbus IK-103 (P41604) nakon polaska sa okretnice u Laćarku. 8)
ubxqYAC.jpg


Ikarbus IK-103 (P41609) na stanici u centru ka Laćarku. :D
Gm6JO4z.jpg


Man Lion's City G pristiže iz smera Novog groblja na stajalište Blok B, nekadašnji terminus ove linije (nedeljom i dalje neki polasci saobraćaju na relaciji Laćarak - Blok B). :)
idp2aen.jpg


Unutrašnjost autobusa. :)
891QYP5.jpg

U planu je da se u oktobru poseti Zrenjanin, pa možda bude bila reportaža i odatle. :)
 
Novi Sad

Vozači su upravo dobili obaveštenja na službene telefone da u nedelju i ponedeljak zbog neplaćenog gasa i prestanka snabdevanja istog na taj period, neće saobraćati preko 110 gasnih autobusa na ulicama. Radiće samo dizelaši, preko 60% turnusa će biti isključeno.
 
Novi Sad

#1077 na 55, uvek prepun, što bi se reklo "stane koliko može da uđe". :roll:
BMC Procity 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

#1057 na 56.
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

#1020 na 13
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr


#1025 na 11.
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr


#1085 na 55.
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

Ikača #957 na 2.
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

Krenule reklame na Mercedesima.
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

#782
Volvo B10M / Neobus 405G by Conecto NS, on Flickr

I #915
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr
 
Vrh