Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

_20210211_140156.JPG
 
Pre nekoliko meseci sam bio u Srbobranu,i veoma sam se iznenadio da taj maleni gradić(zapravo varošica) od 12.000 stanovnika poseduje gradski autobuski prevoz,liniju koja kruži po skoro celom mestu. Naravno,nema neki veliki takt,ali mnogi mali gradovi po Srbiji takođe imaju gradski prevoz,Vršac,Vrbas,Inđija,Ruma,Priboj,Bor,Smederevska Palanka,čak i Lazarevac koji je administrativno deo Beograda poseduje sopstvenu gradsku kružnu liniju koja povezuje železničku stanicu,autobusku stanicu i centar. Ako ove male lokalne samouprave imaju dovoljno para da obezbede gradski autobuski prevoz,da li je moguće da veliki gradovi tipa Novi Sad,Subotica,Niš i Kragujevac nemaju para da sagrade tramvajsku mrežu? Novi Sad,Subotica i Niš su je nekada davno imali,i to u vreme kada su bili daleko manji i po prostranstvu,i po broju stanovnika.
 
Srbobran ima jednu liniju 18 stajališta i devet registrovanih polazaka (5 polazaka samo u toku školske godine, jedan samo za vreme raspusta, 2 polaska samo petkom, jedan pod-čet) i sve to obavlja jedan autobus. Nisu nikakvi troškovi za jednu opšitnu. Organizacija koja ima samo jednog vozača i to je sve.
Uporedi se sa Beogradom i preko hiljadu i četristo vozila, ogroman broj ljudi u organizaciji prevoza, održavanju vozila i samoj administraciji i koliki su tu troškovi u poređenju sa Srbobranom. Sami troškovi jednog vozila su ogromni u Beogradu.
U manjim grdovima sa više prigradskih naselja , sela su veći troškovi i mora biti angažovano više vozila što budžet tih opština ne može da podnese.
 
Baš bi dobro leglo jedno sređivanje ovom Citelisu. Ono što je mana kod njega je da već duže vreme motor strahovito vuče unazad, pa mu tako treba dosta dugo da dogura do 30 km/h. Spolja i u limarijskom smislu je solidan, dok je unutra dostra rastrešen. Budući da su mu spali jastuci i da tako vozi već nekoliko dana, skače po putu, unutra se oseća svaka neravnina pa se i sve trese. Ima problem i sa III vratima, a stoji to i da vozač ne može odjednom da otvori ili zatvori sva vrata, već mora jedna po jedna. Kao što se vidi na slici, ispred instrument table stoji komad kartona, koji pretpostavljam služi da se instrument tabla ne bi tresla. Takođe su i displeji zabagovali, pa tako ispisuju dva puta broj linije, i samim tim se ne vidi ceo ispis destinacije. Grejanje radi solidno, mada pre nekoliko dana ga uopšte nije ni bilo.
Citelisi su dosta kvalitetna vozila, i po meni ne bi trebalo da dozvole da ih tako zapuste.

Irisbus Citelis 12 CNG by Conecto NS, on Flickr
 
Nova tura fotki iz Novog Sada. :D

Urbino #921
Solarijum Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

#785
Neobus 405G by Conecto NS, on Flickr

#887
Neobus Citta LF by Conecto NS, on Flickr

#907
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

#969
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr


Merdže #1026 i #1017
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

Ikače #862 i #868
Ikarbus IK201 by Conecto NS, on Flickr

Ikarbus IK201 by Conecto NS, on Flickr

#971
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

"Ćubani" #894 i #895
Neobuses Citta LF by Conecto NS, on Flickr

#1042
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

Prigradski Crosswayi i Neobusi
Ivico and Neobuses by Conecto NS, on Flickr

#966 sa verovatno najlepšom reklamom koju nose 218ce
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

#780 kreće sa okretnice ka Detelinari
Neobus 405G by Conecto NS, on Flickr

Crossway #929
Iveco Crossway LE by Conecto NS, on Flickr

Osamnaestometarski Volvo 8)
Neobus 405GZ by Conecto NS, on Flickr
 
#822 izgoreo pre neki dan, u pozadini #884 na čerupanju i vađenju motora, pred sečenje.


Mada i nije sve tako crno, pored masovnih rashoda "dvestakečeva" danas su registrovali #879 i tako ga povratili u saobraćaj, izašao danas u šihtu na 8. :D
 
#890 umalo otišao pod presu, ali se izvukao pa će voziti još ovog meseca.
Neobus Citta LF by Conecto NS, on Flickr

Veteran #738 sa prednom maskom od #659. :D
Neobus 405G / Volvo B10M by Conecto NS, on Flickr

I #907 u prelepom kadru. 8)
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

#1052 u trci sa BMWom. :lol:
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

#988 čeka polazak na 43.
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

#1047
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

#912 kreće put Limana.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr
 
Одрадили су своје. Служе већ 16 година беше?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833736#p833736:2q9uokm4 je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 22, 2021 7:52 pm[/url]":2q9uokm4]Одрадили су своје. Служе већ 16 година беше?

Tako je, 2005. godište.
 
Kako su se pokazali BMC zglobovi kod vas u Novom Sadu?
 
Dobri su,uzešvi u obzir da često voze na linijama koje su preopterećene,ima i dosta prostora za stajanje,sat uvek pokazuje tačno vreme,lično mi to odgovara,jer telefoni nemaju bateriju koja traje večno,a ručni sat većina više ne nosi,ali neće nabavka novih autobusa mnogo rasteretiti linije: Linije za Futog,Begeč,Petrovaradin,Stepanovićevo i većina gradskih su pretrpane,tramvaj mi se trenutno čini kao jedino moguće rešenje,tako bi zglobni autobusi mogli preći na prigradske linije,ali gradska vlast nije preterano zainteresovana za rešavanje problema u javnom prevozu....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833904#p833904:1yr3c65p je napisao(la):
busspoter » Uto Mar 23, 2021 9:13 am[/url]":1yr3c65p]Kako su se pokazali BMC zglobovi kod vas u Novom Sadu?
Šta znam, za ovih nepunih godinu dana koliko rade pokazali su se sasvim okej. Uglavnom su svi u saobraćaju, do sada nije bilo slučajeva težih kvarova koliko znam, uglavnom sitnih. Bilo je uglavnom kvarova sa ventilatorima (zamena), slabog gasa, nivoom vozila, slabe vuče, neispravih tahografa itd. Neretko vidim da gube visinu, e sad dal' im jastuci padnu, ne znam. Klima je letos radila u svim, nije bilo nikakvih problema. Što se tiče grejanja za vreme zimskih dana, isto je po meni preterano tako da u vozilu bude prevruće, ponekad i toliko da ti postane neprijatno voziti se, pogotovo u predelu motora gde je temperatura previsoka, viša nego kod ostalih autobusa. Mada bolje da tako da greje nego uopšte. U razgovoru sa mnogim vozačima, a i na osnovu sopstvenog zaključka, primetno je da je vozačka kabina dosta skučena, otprilike kao u Citelisima. Nivo sedišta nije nešto preterano podesiv, pa tako kolena vozača uglavnom dodiruju i češu volan sve vreme, pa i kad je visina istog na maksimumu. Instrument tabla je lepo pregledna, prostrana, i većini vozača odgovara kao takva, iako je takav dizajn table njima potpuno nov. Ono što su mi takođe rekli jeste da je vozilo dosta teško i masivno pa ga je samim tim teže voziti od tipa IK218N. Preglednost vozila na unutrašnjim ogledalima je po pričama vozača odlična, pa se retko dešava da nekog pričepe. Što se tiče putničkog prostora on je po mojim dosadašnjim iskustvima dosta komforan, a prostor je maksimalno iskorišćen. Još veću udobnost čine plišani tapaciri na sedištima, tako da je stvarno prijatno voziti se u busu. Ono što je mana kod putničkog komfora jeste preterano "skakanje" vozila po putu i neravninama, pogotovo kod prelaska preko pruge ili sličnog. Otprilike osećaj kao da amortizeri ne postoje, dosta je tvrd prelazak preko neravnina. Ono što me je iznenadilo jeste njihovo neverovatno dobro ubrzavanje, odlično vuku i za nekoliko sekundi vozilo dođe do 30-40 km/h, uz zvuk nažalost dosta bučnijeg motora.
Sve u svemu, moj opšti utisak o Turcima je veoma dobar. Ima tu naravno dosta zamerki ali i veliki broj prednosti koje nudi Procity, pa tako otvara dobru mogućnost konkurencije, naspram svoje cene naravno. Kao što je napomenutno u postu gore, BMCi trenutno rade najopterećenije polaske, pogotovo na potezima 30 i 50, a da ne pričam o gradskim linijama gde su u stanju da budu i maksimalno popunjeni a da vožnja bude opet lagodna.
Budući da su prvi zglobni BMC Procity autobusi u zemlji, i da su znatno poboljšani u odnosu na solo beogradske za relativno kratko vreme, utisak je kao što sam i više nego zadovoljavajući, pa čak i na moje iznenađenje, jer sam mislio da će biti baš suprotno.
 
Hvala na ovako opširnom opisu :) Bio sam tri puta u NS od kad su došli ali se nisam nijednom vozio iako sam hteo. Pitam čisto da znam sta možemo da očekujemo mi ovde u BG obzirom da ćemo verovatno njih dobiti..
 
Nadam se da će ih dobro služiti :kk: , vidim da su u poslednje vreme baš obnovili vozni park, koji je sad procenat stari vozila koji su još u službi? Bio sam pre dve godine i tad su imali još stare ikare i još neke autobuse na posledjem izdisaju. Da li se spominje tramvaj ili od toga ništa u narednom periodu?
 
Polako ali sigurno, završava se još jedna lepa era novosadskog javnog prevoznika. Sutra, 09.04.2021. poslednji primerak #862 iz serije #841-#880 odvozaće svoje poslednje krugove po gradu na liniji 7A i tako sa sobom povući Ikarbuse IK1201 u istoriju, i barem za mene u jednu lepu uspomenu.

Dolaskom novih 30 BMCa u preduzeće, #868, #874 i #879 su ekspresno otpisani. Sa oproštenjem, čist idiotizam.
 
Не знам да ли постоји веће гробље аутобуса од оног пријепољског. На самом улазу у град испод пута, где је некад била гаража Полимље транса већ деценијама труне на десетине возила, наслаганих на гомилу, једни на друге. Још увек је ваљда неразјашњено питање власништва, па те тоне гвожђа не могу ни на отпад.
 
Evo, nove zanimljive ture fotki od mene. Budući da ih je previše, izdvojio sam najbolje (mada ih je opet puno :mrgreen: )

Prvo najsvežije, od danas. Makina #786 na trojci danas.
Neobus 405G / Volvo B10M by Conecto NS, on Flickr

Ikar #949 na 12, sa jednom od lepših reklama trenutno.
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

Novajlija #1064 na 1E. :p
BMC Procity 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Zanimljiv kadar, Urbino #921 i u pozadini #1044. :)
Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

Ko bi rekao da su ovi zagazili u drugu godiu rada... :D
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

Nova serija BMCovih zglobova je takođe puštena u rad.
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

Ovde mi je kadar dosta zanimljiv, pa zato kačim. 8)
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

Prepuni #972 redovno na 56, iza njega viri #739.
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

"Ćuban" #882 na Limanu 3.
Neobus Citta LF by Conecto NS, on Flickr

Da se ne zapostavi ova ekipa. 8)
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

Za kraj, gospodin Drobnjak sa svojom zveri. :D
Volvo B10MA / Neobus 405GZ by Conecto NS, on Flickr
 
Tender bi trebao biti raspisan ovih dana. Iskreno se, posve svih ovih BMCa, nadam nečemu zdravom. Kredit je sasvim dovoljan za kupovinu tipa eCitara, oni bi se nekako i najviše složili sa Conectima u NS. 8)
 
Vrh