[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833904#p833904:1yr3c65p je napisao(la):
busspoter » Uto Mar 23, 2021 9:13 am[/url]":1yr3c65p]Kako su se pokazali BMC zglobovi kod vas u Novom Sadu?
Šta znam, za ovih nepunih godinu dana koliko rade pokazali su se sasvim okej. Uglavnom su svi u saobraćaju, do sada nije bilo slučajeva težih kvarova koliko znam, uglavnom sitnih. Bilo je uglavnom kvarova sa ventilatorima (zamena), slabog gasa, nivoom vozila, slabe vuče, neispravih tahografa itd. Neretko vidim da gube visinu, e sad dal' im jastuci padnu, ne znam. Klima je letos radila u svim, nije bilo nikakvih problema. Što se tiče grejanja za vreme zimskih dana, isto je po meni preterano tako da u vozilu bude prevruće, ponekad i toliko da ti postane neprijatno voziti se, pogotovo u predelu motora gde je temperatura previsoka, viša nego kod ostalih autobusa. Mada bolje da tako da greje nego uopšte. U razgovoru sa mnogim vozačima, a i na osnovu sopstvenog zaključka, primetno je da je vozačka kabina dosta skučena, otprilike kao u Citelisima. Nivo sedišta nije nešto preterano podesiv, pa tako kolena vozača uglavnom dodiruju i češu volan sve vreme, pa i kad je visina istog na maksimumu. Instrument tabla je lepo pregledna, prostrana, i većini vozača odgovara kao takva, iako je takav dizajn table njima potpuno nov. Ono što su mi takođe rekli jeste da je vozilo dosta teško i masivno pa ga je samim tim teže voziti od tipa IK218N. Preglednost vozila na unutrašnjim ogledalima je po pričama vozača odlična, pa se retko dešava da nekog pričepe. Što se tiče putničkog prostora on je po mojim dosadašnjim iskustvima dosta komforan, a prostor je maksimalno iskorišćen. Još veću udobnost čine plišani tapaciri na sedištima, tako da je stvarno prijatno voziti se u busu. Ono što je mana kod putničkog komfora jeste preterano "skakanje" vozila po putu i neravninama, pogotovo kod prelaska preko pruge ili sličnog. Otprilike osećaj kao da amortizeri ne postoje, dosta je tvrd prelazak preko neravnina. Ono što me je iznenadilo jeste njihovo neverovatno dobro ubrzavanje, odlično vuku i za nekoliko sekundi vozilo dođe do 30-40 km/h, uz zvuk nažalost dosta bučnijeg motora.
Sve u svemu, moj opšti utisak o Turcima je veoma dobar. Ima tu naravno dosta zamerki ali i veliki broj prednosti koje nudi Procity, pa tako otvara dobru mogućnost konkurencije, naspram svoje cene naravno. Kao što je napomenutno u postu gore, BMCi trenutno rade najopterećenije polaske, pogotovo na potezima 30 i 50, a da ne pričam o gradskim linijama gde su u stanju da budu i maksimalno popunjeni a da vožnja bude opet lagodna.
Budući da su prvi zglobni BMC Procity autobusi u zemlji, i da su znatno poboljšani u odnosu na solo beogradske za relativno kratko vreme, utisak je kao što sam i više nego zadovoljavajući, pa čak i na moje iznenađenje, jer sam mislio da će biti baš suprotno.