Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Дирекцији, па је дирекција после поклонила некој установи за превоз деце

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818965#p818965:3pwyxryb je napisao(la):
Zezeljko » Ned Jan 31, 2021 1:33 am[/url]":3pwyxryb]Ja bih rekao da nema šanse da su u mehanički gorem stanju od Ikarbusa koji rade u Beogradu. Ti Novosadski, em prevoze manje putnika, em rade na daleko lakšem i ravnijem terenu.

Takođe smatram da su ova vozila komotno mogla da se doniraju nekoj siromašnoj opštini.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Veruj mi da u NS 201ce rade na najopterećenijim polascima, gde su neki čak zreli i za dvozgloba. Tako da, veruj mi da je opterećenost ista kao i u Beogradu. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818965#p818965:2ob4yseq je napisao(la):
Zezeljko » 31 Jan 2021 12:33 am[/url]":2ob4yseq]Ja bih rekao da nema šanse da su u mehanički gorem stanju od Ikarbusa koji rade u Beogradu. Ti Novosadski, em prevoze manje putnika, em rade na daleko lakšem i ravnijem terenu.

Takođe smatram da su ova vozila komotno mogla da se doniraju nekoj siromašnoj opštini.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Ti autobusi su doskora imali trulu oplatu koja je zamenjena novom. Zato sada dobro izgledaju. Šestice su isto bile trule, zamenili im oplatu, izgledale kao nove i onda su ih povukli zbog starosti. Drugi menadžment drugačije razmišlja. Novosadska serija je iz 2005, a Beograd je doskora terao leševe iz 90-ih u fazi raspada. Ni mehanički ni konstruktivno ne mogu biti loši kao pojedini beogradski tako da razlog za prerani otpis mora biti nešto drugo.

Mislim da je takav potez posledica delovanja više faktora istovremeno. Novi menadžment ih vidi kao zastarale po mnogo čemu. Relativno su stari, nepouzdani, neisplativi, visokopodni, neklimatizovani, dizel, samonoseći, Ikarbusovi, s pratećom, lošiji od nadogradnji Volvo šasija. Što se IK218N tiče oni su još stariji od beogradskih, ali noviji od dvestakečeva, no rastrešeni.

Novi ako izdrže 15 godina biće dobro. Novom Sadu bi pomogla prigradska železnica, tram-train, kao i više kvalitetnijih zglobnih autobusa. Nije on više toliko mali da bi se oslanjao mahom na solo autobus, posebno ne niskopodni manjeg kapaciteta od B10M. Molim lepo.
 
Ok za donacije, nego kakvi su zakoni što se tiče dozvoljene starosti vozila JGP VAN Beograda?

Primera radi, zamislimo da je Arriva kupila par Solarisa 2012. godine. I 2022. mora da ih izbaci iz upotrebe. Da li ona sme da proda te Solarise Užicu odnosno onom BečejPrevozu što sad vozi u Užicu?

Ne vozim pa slabo pratim te zakone oko vozila, bilo automobila bilo komercijalnih vozila.

I šta će biti sa GSPovim Solarisima 2022. i 2023. ?
 
Nije to specifično samo za vozila, nego za bilo šta sa popisa javnih preduzeća i državnih ustanova.
Iskomplikovali su do besmisla.

Privatnici rade sta hoće.
 
Zakonski nije propisana starost vozila, vec je to individualno i zavisi uslova tendera. Ranije je na tenderima bila zahtevana starost i od 5 godina. Naravno u manjim sredinama su manje zahtevni dok je u Beogradu bukvalno propisan položaj rukohvata i broj prozora u vozilu.
 
Znači u slučaju Beograda, to je pravni akt na nivou grada odnosno Okruga Beograd? (naravno pričam o vozilima JGP)
 
Aaa, jasno jasno. Znači kad se pravi tender i obnavlja ugovor Grad kaže treba nam to i to, primamo to i to, ne može tako i tako.
 
Svaka lokalna samouprava je propisala avoje uslove.
Samo, negde više ne važi. U Ue je još 5.10.istekao ugovor, novog tendera nije bilo, niti je objavljeno na koji način se sada obavlja prevoz. Sve je ostalo isto, čak i vozila koja su i na početku prošlog ugovora po tenderu bila granične starosti, a sada su 5,5 godina starija, a održavaju se improvizovano na jednoj dizalici u bivšem vojnom magacinu, peru kod lokalnih privatnika, a gorivo sipaju usput na Nisovim pumpama. Srećom konekto je magare pa nosi godine, ali se dešavaju i zanimljivi i neobični kvarovi.
Sve je stvar dogovora. Pa burazeri su, lako će!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819126#p819126:1rsc2pi3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Jan 31, 2021 5:11 pm[/url]":1rsc2pi3]Aaa, jasno jasno. Znači kad se pravi tender i obnavlja ugovor Grad kaže treba nam to i to, primamo to i to, ne može tako i tako.
A kao i svaki tender u burazerskoj ekonomiji, pravi se ne prema potrebama naručioca, već prema mogućnostima poželjnog izvršioca.
Nisam bio skoro, ali jedan parking u Užicu bio je pun solo solarisa spremljenih za taj tender. Ali, nije kome je rečeno, već kome je suđeno. Viša sila tako uredila. Išao je sudski proces, ali je to brzo zataškano.
 
A evo sad i dodatka za priču iz mojih prethodnih postova. Prevoznici će da dobiju 600 € 6 mmeseci. Znači, 3600 po busu, koji na primeru užičlog Bečejprevoza, sad vrv košta oko 5000.I gde će te pare? Da kupe autobuse? Naravno da neće, jer trenutni obim sapbraćaja to ne traži. Da daju na plate? Ni u ludoj pameti, jer misle da imaju vozače.
Otići će opet vlasnicima. Znači, pucanj u prazno.
U tekstu se pominje cena novog autobusa. Koji to prevoznici kupuju nova vozila, osim tri javna prevoznika koji, uzgred, i nisu obuhvaćeni ovim?
Podržavam što kaže Nikolić - nije trebalo pomagati gradski, on svakako radi (a i tu su vozila od po tek nekoliko k evra), već prevoznike koji su radili međunarodni prevoz - i linijski i turistički, a koji sada stoje, a rate za vozila stižu. A te rate često su skuplje mesečno nego polovni gradski autobus.
Evo, čitajte, pa da vidim šta ćete reći.
Zašto su autobusi za vlast važniji od turizma - Ekonomija - Dnevni list Danas
https://www.danas.rs/ekonomija/zasto-su ... d-turizma/
 
NS

#906 i #974
Ikarbuses IK112N and IK218N by Conecto NS, on Flickr

#1044
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

#868
Ikarbus IK201 by Conecto NS, on Flickr

#954
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

#1022
Mercedes & Ikarbus by Conecto NS, on Flickr

#793
Neobus 405GZ by Conecto NS, on Flickr

#996 i #1028
Feniksbus & Mercedes by Conecto NS, on Flickr

#921

Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

#816
Neobus 501G by Conecto NS, on Flickr

#917
Solaris Urbino 12 CNG by Conecto NS, on Flickr

#958, #1017 i #1019
Mercedes and Ikarbus by Conecto NS, on Flickr

#1020
Mercedes Benz Conecto NGT by Conecto NS, on Flickr

#882
Neobus Citta LF / Volvo B9L by Conecto NS, on Flickr

#915 i #814
Ikarbus IK218N by Conecto NS, on Flickr

#941
Iveco Crossway LE by Conecto NS, on Flickr

#1041
BMC Procity 18 CNG by Conecto NS, on Flickr

#874
Ikarbus IK201 by Conecto NS, on Flickr

#955
Ikarbus IK112N by Conecto NS, on Flickr

#897
Neobus Citta LF by Conecto NS, on Flickr
 
Priboj
96672ed3c02787c096ac9a3c7f2e907f.jpg

8ac139414b4476ee5acbb4ce51654161.jpg

91194097823baa3d7a4503a85cf59adf.jpg

cdcf4510ec78acea8314863c4d1ab967.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819494#p819494:l7v91ord je napisao(la):
branik » Pon Feb 01, 2021 8:37 pm[/url]":l7v91ord]A evo sad i dodatka za priču iz mojih prethodnih postova. Prevoznici će da dobiju 600 € 6 mmeseci. Znači, 3600 po busu, koji na primeru užičlog Bečejprevoza, sad vrv košta oko 5000.I gde će te pare? Da kupe autobuse? Naravno da neće, jer trenutni obim sapbraćaja to ne traži. Da daju na plate? Ni u ludoj pameti, jer misle da imaju vozače.
Otići će opet vlasnicima. Znači, pucanj u prazno.
U tekstu se pominje cena novog autobusa. Koji to prevoznici kupuju nova vozila, osim tri javna prevoznika koji, uzgred, i nisu obuhvaćeni ovim?
Podržavam što kaže Nikolić - nije trebalo pomagati gradski, on svakako radi (a i tu su vozila od po tek nekoliko k evra), već prevoznike koji su radili međunarodni prevoz - i linijski i turistički, a koji sada stoje, a rate za vozila stižu. A te rate često su skuplje mesečno nego polovni gradski autobus.
Evo, čitajte, pa da vidim šta ćete reći.
Zašto su autobusi za vlast važniji od turizma - Ekonomija - Dnevni list Danas
https://www.danas.rs/ekonomija/zasto-su ... d-turizma/

Ovaj tekst koji si citirao je izuzetno zlonameran, navodi čitaoce da ovi potpomažu prevoznike zarad razvoženja sendvičara po mitinzima.

Naravno da je javni prevoz mnogo važnija grana od turizma. Propadnu turističke agencije i šteta je limitirana uglavnom na radnike istih i njihove porodice. Propadnu prevoznička preduzeća i šteta pogodi ogroman deo populacije, sve koji nemaju lično prevozno sredstvo, ljude koji moraju da otputuju u drugi grad na lečenje, da odu na posao, zaposlene u prevozničkim firmama... Čak i nakon korone se stvari ne bi dovele u red pošto bi vozači verovatno bežali odavde glavom bez obzira, i bila bi mnogo gora situacija od one koju smo imali pre korone, koja ni tada nije bila sjajna...
 
Nemoj tako posmatrati. Kada propadne jedno prevozničko preduzeće,, ni jedan kraj ne bi ostao bez prevoza. Na njegovom mestu gotovo trenutno bi se stvorilo bar jesno novo. Pa pogledajte: za 100 k evra može da se kupi 15 vrlo pristojnih autobusa, kakvi i inače špartaju po velikom delu Srbije. Prigradski i gradski rade i sada. Možda ne zarađju kao pre, ali svakako ne gube. I oni su dobili jednak iznos po autobusu, kao i međunarodni i turiatički prevoznici kojima leže vozila od po 100k € pa dalje, koji imaju visoke rate gde nije ni sigurno da će posle epidemije moći da se vrate na svoje dotadašnje linije.
A što se pominju mitinzi? Znamo da je i taj prevoz bio prevoznicima ne baš mali izvor prihoda. Nwma lokalnog prevoznika koji u prethodnom periodu nije davao vozila partiji na vlasti. E, sad je prilika da se to adekvatno nagradi. E, zato će gradsku prevoznici dobiti 6x600 po vozilu koje objektivno i ne vredi mnogo više. Svi smo bili svedoci okupljanja stotina autobusa iz raznih delova zemlje. Ne ulazim u to da li je to bilo fakturisano naručiocu po tržišnoj ceni, ili preplaćenoj ako su plaćala JP, ili je bilo dobrovoljno sponzoratvo ili ono drugo (reket), ali sada jw prilika da se iz budžeta upumpa u te firme. A ko su vlasnici i u kakvom su odnosu sa vladajućom klikom, mogu da nagađam, tj, neću da pišem ovde.
Ako laže koza...
http://www.polovniautomobili.com/autobu ... enz-citaro
http://www.polovniautomobili.com/autobu ... -o345-6690
 
Ово за пропаст предузећа је истина. У Шапцу нпр. су након пропасти гиганта какав је 7. јули био брзо испливали разни приватници из околних села, Дуга, Мачва експрес, Мики турс и остали и преузели тржиште.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820868#p820868:2cvcbbhx je napisao(la):
Дошљак » Sub Feb 06, 2021 6:39 pm[/url]":2cvcbbhx]Ово за пропаст предузећа је истина. У Шапцу нпр. су након пропасти гиганта какав је 7. јули био брзо испливали разни приватници из околних села, Дуга, Мачва експрес, Мики турс и остали и преузели тржиште.
Isplivali sa lomovima sa otpada, zaradili pare bez plaćanja poreza i pez plaćanja doprinosa radnicima , sve u crnoj zoni.
Nisam ni za njih jer su svojim nefer poslovanjem i damping cenama urušili celu granu. Poslovanje im je uvek sa one strana zakona.

Ipak ,nekadašnja preduzeća su radila maksimano da vozila budu barem tehnilki ispravna . pričam za godine pre ratova devedesetih. Posle toga se sve srušilo i krenuli su privatnici sa cirkuskim kamionima da prevoze putnike.
 
Na to i pokušavam da ukažem: vozila redna tek po nekoliko hiljada evra dobiće po 3600 evra subencije u narednih 6 meseci. Sad je pitanje kuda će te pare otići, jer gradski prevoz u svakom gradu radi. Možda ne baš punim plućima kao pre korone, ali sa dovoljno posla da prežive i prevoznici i vozači. Njima ova pomoć u ekonomskom smislu nij bila neophodna. Ali u, nazovimo ga političkom smislu, to je revanš za usluge i ponašanje ranije. Setite se da je postojao dan kada u celoj Srbiji nije bilo moguće iznajmiti autobus - neki su se pravdali da nemaju goriva, neki vozača, neki da jednotavno ne smeju. E, to će im sada biti plaćeno.
Na drugoj strani, turistička cela grana umire, sa njom i prevoz. Pitanje je koliko će i letos raditi: Nije bilo ekskurzija, odlazaka na more i skijanje... Leže vozila mnogo vrednija od gradsko-prigradskih lomova. I njima se ne pomaže.
A što su srušena stara preduzeća, posebno je pitanje. To je ona logika: ''Šta me briga što će propasti državnih 100, ako ja zaradim 10 dinara!'' Možda dva najveća preduzeća koja su nestala bili su ''7. jul'' i ''Raketa''. Naravno, ni jedno mesto nije ostalo bez prevoza.
Jedan od razloga, pored neumerene krađe, za propast velikih državnih preduzeća bio je i manjak spremnosti da se suoče sa konkurencijom, sa otvaranjem tržišta. Lično, mišljenja sam da je sa adekvatnim menadžmentom svako od tih preduzeća moglu da oduva tu konkurenciju, vrlo brzo. Ali, nekome to nije bio u interesu, ili nije imao kapacitet da se sa tim nosi. Drugi je problem što su sva ta prduzeća iz devedesetih, posle inflacije i sankcija izašla vrlo ranjena, sa ruiniranim vozim parkom i trebalo im je vremena da stanu na noge. Taj prazan prostor i nefleksibilnost u prilagođavanju novim okolnostima koristili su novi prevoznici. Međutim, postoji i veliki broj tih privatnika koji su krenuli devedesetih, ali nisu uspeli da dugo opstanu. Ima i supretnih primera, gde je jedna uvezena s215 napravila kasnije milionski vredan posao. E, da li je to uvek bila poštena igra, da li su poslovi i linije dobijani uvek ravnopravno, sad je veliko pitanje. Neki od njih uspeli su zahvaljajući jakoj političkoj zaleđini i danas se na nekom terenu ponašaju gotovo monopolistčki. Znam i za firmu koja gotovo bez prekida dovlači vozila sa zapada, vozi ih do ozbiljnijeg kvara i parkira sa strane. Pokvarenog odmah zamenjuje novi iz uvoza. Nekad su čak viđani na liniji sa carinskim tablicama. Linije se otvaraju gotovo nekritički, kao da je cilj praviti što veću kilometražu. Zašto je tako, ne bih dalje. Ko razume, shvatiće.
 
Samio jedna stvar POREZ. Koliko su plaćali porez ? Koliko su plaćali doprinose za radnike ???
Ti isti privatnici su imali mehaničare iz tih firmi kao 7 juli , Raketa....uz mehaničare dobijali su delove. Delovi koji su u redovnoj prodaji preskupi oni su dobijali za smešne pare, pa ne retko i uz gratis ugradnju. Nije tajna da su bukvalno pustošili magacine. Krene na sitno pa se ond svi uigraju sa šefovima i magacionerima.
Nikad nije postojala lojalna konkurencija i to se ne sme zaboraviti. Privatnici su mogli da idu sa cenama koje bi pokrivale troškove i nešto malo preko.

Država ako je htela da pomogne tebala je direktno radnicima da da pare na račun i da im odlože plaćanja dažbina. Gazde imaju pare u šteku i njih bi zaobišo u širokom luku.
Od rasula početkom devedesetih sve je pogrešno i teško da će se bilo šta tu ispraviti a moje mišljenje je da su sva ta preduzeća morala sačuvati.
 
Morala su, ali nije bilo volje.
Do sutra bih pisao kako je sistenataki uništena "Raketa", radi malo zemlje i poslovnog prostora, radi nešto provizije pri gradnji stanica i, da bi jedan bivši direktor naplatio nekim radnicima kada se vratio u privatizovanu firmu, pošto su ga prethodno najurili.
 
4 BMC Procity 12 CNG за НС су јутрос виђена са царинским? таблицама код Плавог моста ка НС.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821392#p821392:b1w4odqu je napisao(la):
Djole Pevcanin » Pon Feb 08, 2021 4:41 pm[/url]":b1w4odqu]4 BMC Procity 12 CNG за НС су јутрос виђена са царинским? таблицама код Плавог моста ка НС.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока

Idu na plac Mašinoprometa, tamo su uglavnom svi ostali već stigli. Samo još tih par komada da registruju i pravac za NS. Mislim da je jedan vozač rekao da bi trebalo da stignu 12., ili sledeće nedelje.
 
Vrh