Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

U principu, najbolje rešenje za tramvaje i jeste izdvojena baštica, al sa strane kao što imamo uz Bulevar vojvode Mišića i kroz Rakovicu. Mada, baštica po sredini kolovoza može dobro funkcionisati, al kad nema mnogo skretanja, a primer kod nas su Bulevar kralja Aleksandra i naravno Bulevar Vojvode Stepe. Dobro je poznato zašto na Novom Beogradu tramvaji ne funkcionišu dobro. Semafori samo u Milutina Milankovića propuštaju jedan tramvaj po ciklusu, eventualno drugi ako se prođe na mišiće i malo brže najjednostavnije rečeno. Ti se semafori moraju pod hitno regulisati. No, Novi Sad bi svako mogao biti dobar kandidat za tramvaj, pa i Niš, i recimo da bi Suboticu trebalo uzeti jednog dana u razmatranje. Svuda gde bi imali ravne i dugačke pravce, bili bi i te kako zgodni. A što reče i Bender za trole, činjenica je da je njihova budućnosti neizvesna. Napreduju elektro busevi svake godine, plus gorivne ćelije kao dobri ekstenderi. Biće tu još ko zna kakvih sve rešenja u ne tako dalekoj budućnosti. Za tramvaje svakako treba više novca da se uvedu, al i dugoročno se mogu jako isplatiti. Nije jeftino uraditi ni infrastrukturu za trole. Opet ne mora se svuda razvlačiti mreža, jer naravno i trole mogu imati baterije, al to opet povlači i dosta višu cenu. Sve u svemu, sumnjam da će i Novi Sad skoro videti nešto drugo sem autobusa u javnom prevozu, nažalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814992#p814992:1tbf025e je napisao(la):
Kesha » Sre Jan 20, 2021 1:23 pm[/url]":1tbf025e]Mada, baštica po sredini kolovoza može dobro funkcionisati, al kad nema mnogo skretanja, a primer kod nas su Bulevar kralja Aleksandra i naravno Bulevar Vojvode Stepe. Dobro je poznato zašto na Novom Beogradu tramvaji ne funkcionišu dobro. Semafori samo u Milutina Milankovića propuštaju jedan tramvaj po ciklusu, eventualno drugi ako se prođe na mišiće i malo brže najjednostavnije rečeno. Ti se semafori moraju pod hitno regulisati.
Ako semafori u MM nisu regulisani u korist tramvaja svih ovih decenija kada tu i nije bilo jakog saobraćaja, svakako neće biti ni sada kada se tu dovlači autobuska stanica, što znači milion međugradskih autobusa, taksista, privatnih automobila.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814966#p814966:1tbf025e je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 20, 2021 12:21 pm[/url]":1tbf025e]Od uvođenja novih podsistema u drugim gradovima Srbije, ja kao realnu priču vidim jedino tramvaje u Novom Sadu i Nišu.

Trolejbusi kao tehnologija su generalno trenutno u celom svetu pred malo neizvesnoj budućnosti, jer tehnologije elektroautobusa postaju sve bolje i rasprostranjenije. A vala i CNG. I mada za elektrovozila još uvek ima prostora za usavršavanje, ipak se svake godine vidi pomak i sve više gradova ih usvaja umesto trolejbusa.
Skoro sam bio u Kragujevcu i baš mi je palo na pamet koliko je taj grad prvi pik za uvođenje trolejbusa i kolika je šteta što to nije urađeno onda kada se najavljivalo, pošto sada ništa neće biti na tu temu. Čini se da bi sa 50-ak trola mogli da pokriju dosta gradskih linija.

Generalno, u manjim gradovima nema previše čestih linija i zaista je pitanje koliko ima smisla razvlačiti zasebnu mrežu za neku trolu ili tramvaj koji će ići na pola sata ili ređe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814959#p814959:hfuhgff0 je napisao(la):
Pendolino » Sre Jan 20, 2021 11:11 am[/url]":hfuhgff0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814708#p814708:hfuhgff0 je napisao(la):
Užice » Tue Jan 19, 2021 1:31 pm[/url]":hfuhgff0]Trenutno je Beograd jedini grad u Srbiji sa tramvajskim i trolejbuskim prevozom. Niš,Novi Sad,Subotica,Zrenjanin,Šabac,Leskovac,Kraljevo,Kragujevac,Čačak,Kruševac,Pančevo,Zaječar,Vranje vapiju za tramvajima,oni bi bili ekološko rešenje za njihove saobraćajne gužve,a Užicu,Valjevu,Novom Pazaru,Boru bi najviše odgovarao trolejbus,jer ti gradovi imaju dosta strmih ulica,koje tramvaj teško može savladati.
Tramvaji su užasno skupi, i ako nemaju nezavisni bašticu čak su i sporiji.
Trole su mnogo realnije priča za manje gradove.
Što je neko napisao, za Novi Sad da, ali samo aki ima para d a se ukopa nekih 5 stanica u centru
Projekt_Nostram.svg.png

Ovo je trenutno aktuelni plan za obnovu tramvajskog saobraćaja u Novom Sadu do 2030. godine. Mislim da linije koje saobraćaju kroz Petrovaradin,Liman,Bulevar Oslobođenja i Detelinaru imaju dovoljno prostora za odvojenu prugu od kolovoza,a linije koje prolaze kroz sam centar nebi stvarale veću gužvu nego što je danas,dok bi se širi centar i periferija znatno rasteretili. Probijanje podzemnih tramvajskih linija je skupo,mislim da Novi Sad nema para za to,mada neki gradovi njegove veličine već sada grade pravi pravcati metro,kao na primer Solun.
 
Novi Sad se po veličini teško može uporediti sa Solunom, koji ipak na svom širem području broji preko milion stanovnika. Takođe je, u odnosu na Novi Sad, jako razvučen da tako kažem. Prosto, kao mediteranski grad, više se širio duž obale. Jeste da metro grade možda i deset godina već, al nije da im baš nije potreban. Sa kraja na kraj grada treba baš dosta vremena. Novom Sadu mislim da metro baš i nije potreban, a tramvaj bi im i te kako dobro došao.
 
Slažem se da Novom Sadu nije potreban metro,ali mu je tramvaj neophodan,možda i prigradska železnica. Prevelik broj automobila i autobusa na ulicama stvara ozbiljne saobraćajne probleme,ne više samo Beogradu,nego i drugim manjim gradovima. O aerozagađenju i izduvnim gasovima da se ne priča,to je već problem javnog zdravlja.
 
Novi Sad definitivno treba da ima tramvaj. Teren je sam po sebi više nego idealan, bulevari ogromni, a Podgradje se može spasiti samo izbacivanjem svog saobraćaja i ubacivanjem tramvaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815094#p815094:hqdgn9p2 je napisao(la):
Užice » 20 Jan 2021 16:42[/url]":hqdgn9p2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814959#p814959:hqdgn9p2 je napisao(la):
Pendolino » Sre Jan 20, 2021 11:11 am[/url]":hqdgn9p2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814708#p814708:hqdgn9p2 je napisao(la):
Užice » Tue Jan 19, 2021 1:31 pm[/url]":hqdgn9p2]Trenutno je Beograd jedini grad u Srbiji sa tramvajskim i trolejbuskim prevozom. Niš,Novi Sad,Subotica,Zrenjanin,Šabac,Leskovac,Kraljevo,Kragujevac,Čačak,Kruševac,Pančevo,Zaječar,Vranje vapiju za tramvajima,oni bi bili ekološko rešenje za njihove saobraćajne gužve,a Užicu,Valjevu,Novom Pazaru,Boru bi najviše odgovarao trolejbus,jer ti gradovi imaju dosta strmih ulica,koje tramvaj teško može savladati.
Tramvaji su užasno skupi, i ako nemaju nezavisni bašticu čak su i sporiji.
Trole su mnogo realnije priča za manje gradove.
Što je neko napisao, za Novi Sad da, ali samo aki ima para d a se ukopa nekih 5 stanica u centru

Ovo je trenutno aktuelni plan za obnovu tramvajskog saobraćaja u Novom Sadu do 2030. godine. Mislim da linije koje saobraćaju kroz Petrovaradin,Liman,Bulevar Oslobođenja i Detelinaru imaju dovoljno prostora za odvojenu prugu od kolovoza,a linije koje prolaze kroz sam centar nebi stvarale veću gužvu nego što je danas,dok bi se širi centar i periferija znatno rasteretili. Probijanje podzemnih tramvajskih linija je skupo,mislim da Novi Sad nema para za to,mada neki gradovi njegove veličine već sada grade pravi pravcati metro,kao na primer Solun.
file.php
Novosadska "dvojka" :kk:
Kolika je potreba povezivanja Limana i Petrovaradina, pošto to nisu baš centralni delovi grada, kakojima su orijentisane druge linije?
 
Samo bih voleo da budu dosta pametniji od Beograda, da im posluži kao loš primer širenje grada i ne širenje tramvajske mreže. Da neće doživeti situaciju da im tramvaj ne ide glavnim tokovima putnika. Da će pametno trasirati linije, da neće gomilati više od dve linije na jednom koridoru. Da će biti pametni u odabiru tramvaja, da ne kupe kao Bgd CAF-of tramvaj koga guši mreža. Da će biti pametniji u odabiru šina, konkretno mislim na krivine i skretnice, da pogledaju kako se u Bgd tramvaji lome na izlomljenim krivinama, čak i na rekonstruisanim deonicama stara praksa je ostala, pa imamo na izlasku iz krivina čuveni udarac zadnjeg dela tramvaja, jer su takve krivine jeftinije od onih ispeglanih. Da će biti pametni i da će uzeti dvokabinske tramvaje, u tom slučaju neće im trebati glomazne okretnice. I na kraju možda nije toliko bitno ali da im tramvaj ne bude na metarskom koloseku, već na 1435 mm.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815371#p815371:37izgjyf je napisao(la):
solecar » Čet Jan 21, 2021 1:31 pm[/url]":37izgjyf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815094#p815094:37izgjyf je napisao(la):
Užice » 20 Jan 2021 16:42[/url]":37izgjyf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814959#p814959:37izgjyf je napisao(la):
Pendolino » Sre Jan 20, 2021 11:11 am[/url]":37izgjyf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814708#p814708:37izgjyf je napisao(la):
Užice » Tue Jan 19, 2021 1:31 pm[/url]":37izgjyf]Trenutno je Beograd jedini grad u Srbiji sa tramvajskim i trolejbuskim prevozom. Niš,Novi Sad,Subotica,Zrenjanin,Šabac,Leskovac,Kraljevo,Kragujevac,Čačak,Kruševac,Pančevo,Zaječar,Vranje vapiju za tramvajima,oni bi bili ekološko rešenje za njihove saobraćajne gužve,a Užicu,Valjevu,Novom Pazaru,Boru bi najviše odgovarao trolejbus,jer ti gradovi imaju dosta strmih ulica,koje tramvaj teško može savladati.
Tramvaji su užasno skupi, i ako nemaju nezavisni bašticu čak su i sporiji.
Trole su mnogo realnije priča za manje gradove.
Što je neko napisao, za Novi Sad da, ali samo aki ima para d a se ukopa nekih 5 stanica u centru

Ovo je trenutno aktuelni plan za obnovu tramvajskog saobraćaja u Novom Sadu do 2030. godine. Mislim da linije koje saobraćaju kroz Petrovaradin,Liman,Bulevar Oslobođenja i Detelinaru imaju dovoljno prostora za odvojenu prugu od kolovoza,a linije koje prolaze kroz sam centar nebi stvarale veću gužvu nego što je danas,dok bi se širi centar i periferija znatno rasteretili. Probijanje podzemnih tramvajskih linija je skupo,mislim da Novi Sad nema para za to,mada neki gradovi njegove veličine već sada grade pravi pravcati metro,kao na primer Solun.
file.php
Novosadska "dvojka" :kk:
Kolika je potreba povezivanja Limana i Petrovaradina, pošto to nisu baš centralni delovi grada, kakojima su orijentisane druge linije?
Na Limanu se nalaze Novosadski Univerzitet i većina fakulteta,tu neće faliti putnika,samo je bitno da se što pre krene u ponovnu izgradnju tramvajske mreže,ona je Novom Sadu preko potrebna otprilike koliko i metro Beogradu. Osim dugoročnih planova za 2030. godinu,nisam čuo da je do sada nešto konkretno preduzeto na realizaciji tog projekta.
 
Akcenat je bio na međusobnom spajanju dva periferna naselja, ne da Limanu ili Petrovaradinu nije potrebno da imaju po dve tramvajske linije. Sve druge tramvajske linije povezuju centar sa perifernim naseljima, pa me zato linija 5 odudara od plana.
 
Ovo su tramvajske linije za koje ja smatram da su stvarno potrebne Novom Sadu:

Linija 1: Futog -> Veternik -> Novo Naselje -> Sajam -> centar -> Petrovaradin.
Tačnije, linija bi kretala od poljoprivredne škole u Futogu, zatim ulicom Cara Lazara, Ive Lole Ribara, onda u Veterniku ulicom Kralja Petra I (tu jedino ostaje da tramvaj ide samom ulicom, ali ne verujem da bi pravio neki zastoj), zatim ulicom Dragoslava Srejovića (koja uskoro postaje bulevar, pa bio bio idealan tramvaj tu), onda kroz Novo Naselje bulevarom Jovana Dučiča i ulicom Raše Radujkova, pa kroz Novu Detelinaru Hadži Ruvimovom i Braće Popović, desno u Hajduk Veljkovu pored Sajma, levo u Futošku pa u Jevrejsku, i tu bi se onda spuštao u podzemnu, gde bi prolazio kroz sam centar grada, Trg Slobode, Zmaj Jovina..itd. Dalje podzemnom kroz Dunavski park i izlazio bi na površinu tek kod univerzitetskog parka na bulevar Cara Lazara, gde bi prešao u Petrovaradin tim novim mostom što treba da bude sagrađen. Onda ide Preradovićevom ulicom sve do okretnice, blizu okretnice autobuskih linija 3 i 9.

Linija 2: Futog –> Novosadski put –> Liman –> centar –> Temerinski put

Tačnije, linija bi kretala od poljoprivredne škole u Futogu, zatim ulicom Cara Lazara, Ive Lole Ribara, onda Novosadskim putem do GSPa, zatim desno na bulevar Patrijarha Pavla skroz do Limana, onda ulicom Ive Andrića, levo u Narodnog Fronta, ponovo levo na bulevar Oslobođenja, desno u Jevrejsko, podzemnom do trga Marije Trandafil i onda na površinu, dalje Temerinskom i Temerinskim putem do okretnice kod velike Rode.

Linija 3: Novo Naselje –> Detelinara –> Centar –> Liman –> Novo Naselje

Ustvari, ova linija bi rasteretila autobuske 7A i 7B, koje su i ovako preopterećene i zrele za dvozglob.
Linija bi kretala od okretnice na bulevaru Jovana Dučića i išla njim do raskrsnice sa bulevarom Slobodana Jovanovića, onda tim bulevarom, pa desno na bul. Vojvode Stepe i pravo u Kornelija Stankovića, pa desno u Rumenačku i levo na bul. Jaše Tomića do železničke stanice. Tu bi išao na bulevar Oslobođenja, gde bi išao sve do Jevresjke, pa u podzemnu (Trg Slobode, Zmaj Jovina, Dunavski Park), i izlazio bi kod univerzitetskog parka, zatim bulevarom Cara Lazara, bulevarom Patrijarha Pavla, bulevarom Kneza Miloša i na okretnicu.

Ima tu još predloga, poput linije 4 (Železnička stanica –> bulevar Oslobođenja –> Sr. Kamenica), ali neka za sada ove tri ostanu glavne.
 
Смедеревска тврђава у позадини. :)
 
Toma":1pmpe8p9 je napisao(la):
Ovo su tramvajske linije za koje ja smatram da su stvarno potrebne Novom Sadu:

Linija 1: Futog -> Veternik -> Novo Naselje -> Sajam -> centar -> Petrovaradin.
Tačnije, linija bi kretala od poljoprivredne škole u Futogu, zatim ulicom Cara Lazara, Ive Lole Ribara, onda u Veterniku ulicom Kralja Petra I (tu jedino ostaje da tramvaj ide samom ulicom, ali ne verujem da bi pravio neki zastoj), zatim ulicom Dragoslava Srejovića (koja uskoro postaje bulevar, pa bio bio idealan tramvaj tu), onda kroz Novo Naselje bulevarom Jovana Dučiča i ulicom Raše Radujkova, pa kroz Novu Detelinaru Hadži Ruvimovom i Braće Popović, desno u Hajduk Veljkovu pored Sajma, levo u Futošku pa u Jevrejsku, i tu bi se onda spuštao u podzemnu, gde bi prolazio kroz sam centar grada, Trg Slobode, Zmaj Jovina..itd. Dalje podzemnom kroz Dunavski park i izlazio bi na površinu tek kod univerzitetskog parka na bulevar Cara Lazara, gde bi prešao u Petrovaradin tim novim mostom što treba da bude sagrađen. Onda ide Preradovićevom ulicom sve do okretnice, blizu okretnice autobuskih linija 3 i 9.

Linija 2: Futog –> Novosadski put –> Liman –> centar –> Temerinski put

Tačnije, linija bi kretala od poljoprivredne škole u Futogu, zatim ulicom Cara Lazara, Ive Lole Ribara, onda Novosadskim putem do GSPa, zatim desno na bulevar Patrijarha Pavla skroz do Limana, onda ulicom Ive Andrića, levo u Narodnog Fronta, ponovo levo na bulevar Oslobođenja, desno u Jevrejsko, podzemnom do trga Marije Trandafil i onda na površinu, dalje Temerinskom i Temerinskim putem do okretnice kod velike Rode.

Linija 3: Novo Naselje –> Detelinara –> Centar –> Liman –> Novo Naselje

Ustvari, ova linija bi rasteretila autobuske 7A i 7B, koje su i ovako preopterećene i zrele za dvozglob.
Linija bi kretala od okretnice na bulevaru Jovana Dučića i išla njim do raskrsnice sa bulevarom Slobodana Jovanovića, onda tim bulevarom, pa desno na bul. Vojvode Stepe i pravo u Kornelija Stankovića, pa desno u Rumenačku i levo na bul. Jaše Tomića do železničke stanice. Tu bi išao na bulevar Oslobođenja, gde bi išao sve do Jevresjke, pa u podzemnu (Trg Slobode, Zmaj Jovina, Dunavski Park), i izlazio bi kod univerzitetskog parka, zatim bulevarom Cara Lazara, bulevarom Patrijarha Pavla, bulevarom Kneza Miloša i na okretnicu.

Ima tu još predloga, poput linije 4 (Železnička stanica –> bulevar Oslobođenja –> Sr. Kamenica), ali neka za sada ove tri ostanu glavne.
svidja mi se ovaj predlog, potez 5x je izuzetno preopterecen pa bi tramvaji tamo dobro dosli. treba skoro svakom prigradskom potezu (osim mozda 8x) tramvajska veza. potez 80 bi se mogao izleciti obnovom pruge beocin-petrovaradin pa da se napravi linija koju je neko vec spomenuo (futog-petrovaradin-beocin) gde bi se potez 8x+78 okretao kod zs beocin.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Вев, превоз ка Ковину, пре изградње моста. Ово би требало да су шездесете или ране седамдесете.
 
Budući da se GSP baš uhvatio za rashode Ikarbusa IK201, sa #860, #866, #867, #876, #877, #878 i #879 su skinute tablice.

Na ovoj fotki koja je slikana pre dva-tri dana je #866 još čitav, ali su mu u međuvremenu poskidane tablice i počelo je čerupanje.
20210127-114856.jpg


#877 i #878



#879 i #876 do prekjuče radili redovno na liniji, juče poskidane tablice.
 
Tomo ovi autobusi bar spolja izgledaju mnogo bolje od onoga što se kotrlja beogradom, čak i onog novijeg. Neverovatno kolikom brzinom štetočine uništavaju sve što dohvate.
 
Ови аутобуси да се донирају сиромашним општинама, срамота да ово иде под пресу.
 
Meni pada na pamet da je možda moguće da spolja izgledaju super, ali da su mehanički istrošeni, samo se to ne vidi spolja. Mislim nagađam, ne mogu da znam.
 
Ja bih rekao da nema šanse da su u mehanički gorem stanju od Ikarbusa koji rade u Beogradu. Ti Novosadski, em prevoze manje putnika, em rade na daleko lakšem i ravnijem terenu.

Takođe smatram da su ova vozila komotno mogla da se doniraju nekoj siromašnoj opštini.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818965#p818965:po838jym je napisao(la):
Zezeljko » Sun Jan 31, 2021 12:33 am[/url]":po838jym]Ti Novosadski, em prevoze manje putnika, em rade na daleko lakšem i ravnijem terenu.
Za teren jesi u pravu, ali i u NS budu puni busevi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818965#p818965:po838jym je napisao(la):
Zezeljko » Sun Jan 31, 2021 12:33 am[/url]":po838jym]Takođe smatram da su ova vozila komotno mogla da se doniraju nekoj siromašnoj opštini.
Po zakonu, ne sme da ga pokloni. Ako je ispravan može da ga proda (uz brdo komplikacija) a ako nije - otpis.
Drugo, u mnogim opštinama prevoz rade privatnici po principu javno-privatnog partnerstva.
 
Зашто зком искучује могућност донације? Како је један Ик 112ЛЕ из Београда дониран Нишу?
 
Vrh