U principu, najbolje rešenje za tramvaje i jeste izdvojena baštica, al sa strane kao što imamo uz Bulevar vojvode Mišića i kroz Rakovicu. Mada, baštica po sredini kolovoza može dobro funkcionisati, al kad nema mnogo skretanja, a primer kod nas su Bulevar kralja Aleksandra i naravno Bulevar Vojvode Stepe. Dobro je poznato zašto na Novom Beogradu tramvaji ne funkcionišu dobro. Semafori samo u Milutina Milankovića propuštaju jedan tramvaj po ciklusu, eventualno drugi ako se prođe na mišiće i malo brže najjednostavnije rečeno. Ti se semafori moraju pod hitno regulisati. No, Novi Sad bi svako mogao biti dobar kandidat za tramvaj, pa i Niš, i recimo da bi Suboticu trebalo uzeti jednog dana u razmatranje. Svuda gde bi imali ravne i dugačke pravce, bili bi i te kako zgodni. A što reče i Bender za trole, činjenica je da je njihova budućnosti neizvesna. Napreduju elektro busevi svake godine, plus gorivne ćelije kao dobri ekstenderi. Biće tu još ko zna kakvih sve rešenja u ne tako dalekoj budućnosti. Za tramvaje svakako treba više novca da se uvedu, al i dugoročno se mogu jako isplatiti. Nije jeftino uraditi ni infrastrukturu za trole. Opet ne mora se svuda razvlačiti mreža, jer naravno i trole mogu imati baterije, al to opet povlači i dosta višu cenu. Sve u svemu, sumnjam da će i Novi Sad skoro videti nešto drugo sem autobusa u javnom prevozu, nažalost.