Ovo su tramvajske linije za koje ja smatram da su stvarno potrebne Novom Sadu:
Linija 1: Futog -> Veternik -> Novo Naselje -> Sajam -> centar -> Petrovaradin.
Tačnije, linija bi kretala od poljoprivredne škole u Futogu, zatim ulicom Cara Lazara, Ive Lole Ribara, onda u Veterniku ulicom Kralja Petra I (tu jedino ostaje da tramvaj ide samom ulicom, ali ne verujem da bi pravio neki zastoj), zatim ulicom Dragoslava Srejovića (koja uskoro postaje bulevar, pa bio bio idealan tramvaj tu), onda kroz Novo Naselje bulevarom Jovana Dučiča i ulicom Raše Radujkova, pa kroz Novu Detelinaru Hadži Ruvimovom i Braće Popović, desno u Hajduk Veljkovu pored Sajma, levo u Futošku pa u Jevrejsku, i tu bi se onda spuštao u podzemnu, gde bi prolazio kroz sam centar grada, Trg Slobode, Zmaj Jovina..itd. Dalje podzemnom kroz Dunavski park i izlazio bi na površinu tek kod univerzitetskog parka na bulevar Cara Lazara, gde bi prešao u Petrovaradin tim novim mostom što treba da bude sagrađen. Onda ide Preradovićevom ulicom sve do okretnice, blizu okretnice autobuskih linija 3 i 9.
Linija 2: Futog –> Novosadski put –> Liman –> centar –> Temerinski put
Tačnije, linija bi kretala od poljoprivredne škole u Futogu, zatim ulicom Cara Lazara, Ive Lole Ribara, onda Novosadskim putem do GSPa, zatim desno na bulevar Patrijarha Pavla skroz do Limana, onda ulicom Ive Andrića, levo u Narodnog Fronta, ponovo levo na bulevar Oslobođenja, desno u Jevrejsko, podzemnom do trga Marije Trandafil i onda na površinu, dalje Temerinskom i Temerinskim putem do okretnice kod velike Rode.
Linija 3: Novo Naselje –> Detelinara –> Centar –> Liman –> Novo Naselje
Ustvari, ova linija bi rasteretila autobuske 7A i 7B, koje su i ovako preopterećene i zrele za dvozglob.
Linija bi kretala od okretnice na bulevaru Jovana Dučića i išla njim do raskrsnice sa bulevarom Slobodana Jovanovića, onda tim bulevarom, pa desno na bul. Vojvode Stepe i pravo u Kornelija Stankovića, pa desno u Rumenačku i levo na bul. Jaše Tomića do železničke stanice. Tu bi išao na bulevar Oslobođenja, gde bi išao sve do Jevresjke, pa u podzemnu (Trg Slobode, Zmaj Jovina, Dunavski Park), i izlazio bi kod univerzitetskog parka, zatim bulevarom Cara Lazara, bulevarom Patrijarha Pavla, bulevarom Kneza Miloša i na okretnicu.
Ima tu još predloga, poput linije 4 (Železnička stanica –> bulevar Oslobođenja –> Sr. Kamenica), ali neka za sada ove tri ostanu glavne.