Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Novi Sad

2005. vs 2020.
(45 solo+20 zglobnih) vs. (8 mini+67 solo+25 zglobnih)

Fotka je nastala na istom mestu, pa zato postavljam :wink:

Foto: Cone, jgsp
 
Nekad domaci, sada vecina stranih proizvoda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801556#p801556:2e61pmma je napisao(la):
busspoter » Čet Dec 10, 2020 1:41 am[/url]":2e61pmma]Nekad domaci, sada vecina stranih proizvoda.
Можда би и било домаћих да их има уопште. Не постоје!
 
Sta je novi sad uhvatilo igranje sa brendom....
 
Jel Novi Sad normalan, rashoduju što bi se reklo nova vozila. Oni Ikarbusi od gore bi mogli da voze još deceniju po nekim selima unutar Vojvodine.
 
Mogli bi, ali ljudi ne mogu da ih zamisle da voze još deceniju, pa ih na vreme otpisuju. :D
 
Nisu baš za deceniju, ali su mogli još dugo da voze. Meni to njihovo rashodovanje nije jasno jer oni umesto da povećaju broj zglobova oni taj broj smanjuju. Nabavkom tih 100 novih autobusa, JGSP nije uradio ništa s obzirom na to da je ove godine rashodovao više od 70 vozila i opet propustio priliku da proširi vozni park i uvede možda neku novu liniju. Ali, GSP je to! :wink:
 
Pogotovo je Ik-201 #867 bio među najboljima što se tiče pouzdanosti, mehanike, ako ne i najbolji.






[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xUFBj6bslbc[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806090#p806090:1g8wowkk je napisao(la):
solecar » Uto Dec 22, 2020 8:55 pm[/url]":1g8wowkk]Mogli bi, ali ljudi ne mogu da ih zamisle da voze još deceniju, pa ih na vreme otpisuju. :D
Pa pREvAzIđEnI AUtObUsI, moliću lepo. Džaba što su eto u okej stanju, imaju previsok faktor prevaziđenosti.

Ne poznajem prilike u Novom Sadu, ali u Beogradu se već u nekoliko ciklusa ponavlja isti scenario do te mere da kalendar možeš da određuješ po njemu. Nabave se nova vozila i onda dva meseca samo o tome možeš da čitaš. Obavljač vlasti za volanom, obavljač vlasti u spontanoj i opuštenoj priči sa slučajnim putnicima, obavljač vlasti u rukovanju sa još slučajnijim sindikalcima. Samo što se slikovnica ne prodaje. Dakle, jedna medijska idila, zlatno doba, nikad niko pre nas nije itd. Za to vreme se rashoduje i što treba i što ne treba, a preživeli deo (čak i relativno novih) vozila prelazi u takav režim održavanja da majstori zaborave da neka od njih i postoje. Trećeg do četvrtog meseca već počnu da se stidljivo pojavljuju informacije kako nema dovoljno vozila. Posle šest meseci onaj isti obavljač vlasti bez srama krene da priča kako je prevoz u velikim problemima i da mora biti rezova, te stižu i redukcije redova vožnje. One se razvuku do nekih izbora, kada se naprasno stvore vozila za pojačavanje linija na kojima postoji politička potreba za tim. Ostalim putnicima ostane redukcija ili čak aktivno nadrljaju tako što im se skine još vozila za ova izborna pojačanja.

Prošle godine čak nismo imali ni ovaj međuperiod - prevoz u prvoj i drugoj zoni je preko noći postao osetno gori eksperimentima sa trasama po centralnoj zoni i istovaranjem onih kineskih pojava na zglobne linije. Ne pamtim takvo nešto u ranijim ciklusima.
 
unnamed.jpg
dhhd.jpg

http://pubinternacional.co.rs/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801554#p801554:3n6hxekp je napisao(la):
Toma » Čet Dec 10, 2020 12:29 am[/url]":3n6hxekp]Novi Sad

2005. vs 2020.
(45 solo+20 zglobnih) vs. (8 mini+67 solo+25 zglobnih)

Fotka je nastala na istom mestu, pa zato postavljam :wink:

Foto: Cone, jgsp
Novi Sad po zadnjem popisu ima ravno 250.000 stanovnika,gradovi te veličine u zapadnoj i srednjoj Evropi često imaju neki vid gradsko-prigradske železnice. Ako bi se u budućnosti našla finansijska sredstva za to,mogla bi da se remontuje i elektrificira stara pruga Petrovaradin-Beočin,a sa druge strane bi pruga Novi Sad-Sombor mogla da se elektrificira na deonici između Novog Sada i Futoga,i da se uvede linija prigradske železnice Futog-Novi Sad-Beočin,slična BG Vozu u Beogradu. Stanice bi bile Futog,Veternik,Sajlovo,Avijatičarsko Naselje,Glavna stanica Novi Sad,Žeželjev Most,Petrovaradin,Mišeluk,Sremska Kamenica,Ledinci,Rakovac i Beočin(neka od ovih stajališta bi tek trebalo sagraditi,jer trenutno ne postoje). Takt od sat vremena i pola sata u špicu bi bio idealan.
Ista takva linija Niška Banja-9. Maj bi mogla da se uvede i u Nišu,ako bi se elektrificirala pruga do Niške Banje,i ako bi se sagradilo stajalište u naselju 9. Maj na drugom kraju gradu,stanice bi bili 9. Maj-Ledena Stena-Glavna stanica Niš-Palilulska Rampa-Apelovac-Ćele Kula-Brzi Brod-Nikola Tesla-Niška Banja.
Naravno,uz sve ovo,trebalo bi ponovo uvesti tramvajski prevoz i u Novom Sadu i u Nišu. Ako su ti gradovi tramvaje imali tridesetih i četrdesetih godina kada su brojali po par desetina hiljada stanovnika,ne vidim zašto ih nebi imali danas kada imaju više stotina hiljada.
 
Baš to i treba, pogotovo tramvajski sistem, ali znamo da to nikada Novi Sad neće dočekati. Ovaj prevoz koji trenutno imamo je nedovoljan, jer se procenjuje da NS ima trenutno 400000 stanovnika, a broj vozila (oko 300) je isti kao i pre 50 godina...
 
Da je Novi Sad poslednjih decenija bio vođen ljudima sa bar zrnom onog prošlovekovnog entuzijazma izgurao bi neke projekte po kojim bi mu i Beograd pozavideo.

Nema gradski tramvaj, nema tramvaj-voz, nema dovoljno zglobnih autobusa ali zato ima sve što ne treba, dakle tesne ulice, gradilišta na sve strane.

Grad se raširio, pri čemu kao i Beograd nema obilaznicu. Teretni saobraćaj se provlači kroz Petrovaradin i kroz sam grad, na sve strane. Kad god odem bodu mi oči teretna vozila. Gde god se okreneš ima ih. Salajka kao Irig, samo što kuće ne počnu da se ruše. Mislim, kao da je Beograd išta bolji, ali u 21. veku imala oblast 400 hiljada ili 1,7 miliona osnovno bi trebalo da ispuni.

Poput Beograda ni Novi Sad već dugo uopšte ne prati razvoj gradnjom odgovarajuće infrastrukture, povećanjem kapaciteta postojećih sistema. Kao da su zaboravili koliko ljudi živi, a koliko se vozi na tom malom prostoru. Mislim da je tramvaj u nivou u centru već prevaziđen tako da bi prilikom planiranja trebalo razmišljati o spuštanju u plitki kop na mestima sa velikim brojem ukrštanja u nivou. Prigradska železnica bi mogla pokriti pravce Beška-Novi Sad-Zmajevo, Šajkaš-Novi Sad-Begeč a tramvaj-voz Beočin-Sremska Kamenica-Liman-Železnička Stanica-Klisa kad se izgradi most između Kamenice i Limana 4.

Na kraju i ono lako izvodljivo osta neostvarena želja. Pa mislim jesu početkom prošlog veka manji gradovi imali tramvaj manjeg kapaciteta, ali to ne znači da isti danas ne opravdavaju ni običan zglobni autobus. Bruka i sramota, zaista.
 
Trenutno je Beograd jedini grad u Srbiji sa tramvajskim i trolejbuskim prevozom. Niš,Novi Sad,Subotica,Zrenjanin,Šabac,Leskovac,Kraljevo,Kragujevac,Čačak,Kruševac,Pančevo,Zaječar,Vranje vapiju za tramvajima,oni bi bili ekološko rešenje za njihove saobraćajne gužve,a Užicu,Valjevu,Novom Pazaru,Boru bi najviše odgovarao trolejbus,jer ti gradovi imaju dosta strmih ulica,koje tramvaj teško može savladati.
 
Stižu za NS, ukupno treba da ih dođe 29. Ovo je poslednja tura velike nabavke, ukupno 100 autobusa.

Foto: Igor Milanović
 
Neka vas lepo posluže. Jeste da su "Turci", al dobro opet su poslednih nekoliko godina obnovili veći deo voznog parka. Loše je što se rashoduje i ono što još može da radi, umesto da se tolika nova vozila iskoriste za uvećanje mreže javnog prevoza, a mogle su se i pojačati neke postojeće linije prema potrebi, jer sigurno neće tako skoro uzimati još vozila za Novi Sad.
 
Umesto da ostave "stara" vozila dolaskom novih, oni striktno moraju da rashoduju onoliko koliko je novih i došlo. Danas ovaj prizor.
 
Баш штета за ове Волвое, могли су да их пордају у ГСП Београд.
 
Mislim da je problem što nemaju treća vrata.
 
Mogli su da ih daju beskućnicima da ih preprave u kuće, hiljade ljudi po svetu živi u fensi kućama koje su prepravljena vozila pa bi tako mogao da se reši deo stambenog zbrinavanja beskućnika umesto da ih prodaju u bescenje u staro gvožđe.

Stara vozila mogu da se preprave i u stambene objekte za ljude u vandrednim situacijama. Vidimo koliko ljudi u Hrvatskoj sada živi u kontejnerima i kamp prikolicama, a sudeći po statistici i u Srbiji će se desiti nekakva nepogoda u naredinim decenijama. Treba razmišljati domaćinski a ne bacati ono što bi nekome bio ceo svet.

Mogli su da ih poklone manjim gradovima koji bi ih oberučke prihvatili za prevoz đaka, zaposlenih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814708#p814708:31il6fkr je napisao(la):
Užice » Tue Jan 19, 2021 1:31 pm[/url]":31il6fkr]Trenutno je Beograd jedini grad u Srbiji sa tramvajskim i trolejbuskim prevozom. Niš,Novi Sad,Subotica,Zrenjanin,Šabac,Leskovac,Kraljevo,Kragujevac,Čačak,Kruševac,Pančevo,Zaječar,Vranje vapiju za tramvajima,oni bi bili ekološko rešenje za njihove saobraćajne gužve,a Užicu,Valjevu,Novom Pazaru,Boru bi najviše odgovarao trolejbus,jer ti gradovi imaju dosta strmih ulica,koje tramvaj teško može savladati.
Tramvaji su užasno skupi, i ako nemaju nezavisni bašticu čak su i sporiji.
Trole su mnogo realnije priča za manje gradove.
Što je neko napisao, za Novi Sad da, ali samo aki ima para d a se ukopa nekih 5 stanica u centru
 
Pa nisu ni trolejbusi baš tako prosta priča. Treba imati mehaničare obučene za održavanje električnih vozila. Treba imati majstore obučene za postavljanje i popravljanje mreže. Treba imati logistiku za delove kakve koriste električna vozila.

Od uvođenja novih podsistema u drugim gradovima Srbije, ja kao realnu priču vidim jedino tramvaje u Novom Sadu i Nišu.


Trolejbusi kao tehnologija su generalno trenutno u celom svetu pred malo neizvesnoj budućnosti, jer tehnologije elektroautobusa postaju sve bolje i rasprostranjenije. A vala i CNG. I mada za elektrovozila još uvek ima prostora za usavršavanje, ipak se svake godine vidi pomak i sve više gradova ih usvaja umesto trolejbusa.
 
Vrh