[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779001#p779001:30cbm9oi je napisao(la):
Toma » 29 Sep 2020 11:06 am[/url]":30cbm9oi]Ovo je vozni park jgspa NS:
Neobus 405G / Volvo B10M (1997.) – 36 komada
Neobus 405GZ / Volvo B10MA (1997.) – 10 komada
Neobus 405G / Volvo B10M (2002.) – 10 komada
Neobus 405GZ / Volvo B10MA (2002.) – 10 komada
Volvo 7000 (2003.) – 5 komada
Neobus 501G / Volvo B7RLE – 20 komada
Ikarbus IK201 (2005.) – 10 komada
Neobus Citta LF / Volvo B9L – 18 komada
Ikarbus IK218N (2007.) – 10 komada
Solaris Urbino 12 CNG (2011.) – 6 komada
Irisbus Capena Urby CNG (2011.) – 5 komada
Iveco Crossway LE (2011.) – 13 komada
Irisbus Citelis 12 CNG (2011.) – 5 komada
Ikarbus IK112N (2015, 2016.) – 16 komada
Ikarbus IK218N (2016.) – 10 komada
Ikarbus IK112N (2017, 2018.) – 16 komada
Feniksbus FBI83M (2019.) – 8 komada
Mercedes Benz Conecto NGT (2019, 2020.) – 43 komada
BMC Procity 18 CNG (2020.) – 20 komada
BMC Procity 12 CNG (2020.) – 24 komada (čeka isporuku)
BMC Procity 18 CNG (2020.) – 5 komada (čeka isporuku)
Otkud sad i solo BMC? Zar nije samo zglobni model prošao zbog nepovoljne ponude Mercedesa? Sad im ni Mercedes više ne valja.
Pert ima samo tri niskopodna autobusa, sva tri CNG, sva tri zglobna na različitim šasijama, sa različitim karoserijama (1xCitelis 18 GNC Custom Coaches CB60 EVO II s kitom zadnje maske i kutije za boce, 1xNG313F Custom Coaches CB60 EVO II s kitom za boce, 1xL94UA CNG Volgren CR228L s kitom za boce). Ostatak velikih serija Low Enty šasija bazira se na par modela, mahom B7/8RLE ili OC500LE, odnosno zglobnih B12BLEA/B8RLEA. Imaju 39 O405NH u fazi povlačenja i to je to. Dakle ima 6 modela, ali 3 modela predstavljaju 99,8% voznog parka. Druga polovina samo 0,2%.
Ja razumem da ima različitih unikata, ali ne shvatam zašto toliko serijica? Kako da rashoduješ Urbino da bi krpio Citelis ili obrnuto pri čemu oba modela imaš po 5-6 komada?? Nikako. Imaš tri opcije. Da budžiš pa da sj**eš i to malo što imaš, da skupljaju paučinu čekajući delove ili da čerupaš vozila koja nisu u voznom stanju tako da za relativno kratko vreme ostaneš bez pola voznog parka pojedinačnog modela.
Beograd je još i gori kad uzmemo u obzir sve te silne prevoznike.
Ajd da vidimo modele u Beogradu, idem od zglobnih (ne računajući trole, računajući elektrobuse):
01. Urbino 18
02. SG313
03. IK201
04. IK218/218N
05. IK218M
06. IK206
07. Kent C 18m
08. Conecto LF G
09. MAZ 205
10. KLQ6129GQ2
11. Procity 12
12. IK112M
13. IK112LE
14. IK112/112N (uključujući privatne IK112)
15. IK103
16. IK103F
17. SL283
18. MAZ 103
19. GD272LF
20. Avenue 12
21. Kent C 12
22. Conecto LF
23. LiAZ 5256
24. LiAZ 5292
25. Territo
26. SOR C12
27. LD 12 SB/13 SB
28. Sprinter
29. Sprinter City
30. Daily
31. Navigo LF/Agilo C
32. KLQ6125GEV3
Dakle grubo 1500/32=46,875 vozila po modelu ili 3,125% udeo modela u voznom parku. Duplo veća fragmentacija nego u Novom Sadu, a 10x veća nego u Pertu.
Koliko se godišnje novca baci na različite delove bez ozbiljnih popusta na obim narudžbine ne smem ni da pretpostavim.