Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Јел пуштају са картом за воз на баријери код Вука?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Evo malo fotografije iz prošle i ove nedelje, pretežno je tu novija ekipa. :D





























 
нисам знао да Нови Сад има Соларисе. колико комада? и да није мало возни парк превише шаренолик?
 
Pet komada tipa Urbino12 CNG, mislim 2011 godište. Pa otkad se više ne mogu bazirati na domaćoj proizvodnji autobusa na šasijama Volvo-a, kupovano je tu sve i svašta, pogotovu sad poslednjih nekoliko godina. Imaju odavno i ivekove autobuse u voznom parku, a pored većeg broja Ikarbusa, od skora su tu i BMC i Mercedesi.
 
Ovo je vozni park jgspa NS:

Neobus 405G / Volvo B10M (1997.) – 36 komada
Neobus 405GZ / Volvo B10MA (1997.) – 10 komada
Neobus 405G / Volvo B10M (2002.) – 10 komada
Neobus 405GZ / Volvo B10MA (2002.) – 10 komada
Volvo 7000 (2003.) – 5 komada
Neobus 501G / Volvo B7RLE – 20 komada
Ikarbus IK201 (2005.) – 10 komada
Neobus Citta LF / Volvo B9L – 18 komada
Ikarbus IK218N (2007.) – 10 komada
Solaris Urbino 12 CNG (2011.) – 6 komada
Irisbus Capena Urby CNG (2011.) – 5 komada
Iveco Crossway LE (2011.) – 13 komada
Irisbus Citelis 12 CNG (2011.) – 5 komada
Ikarbus IK112N (2015, 2016.) – 16 komada
Ikarbus IK218N (2016.) – 10 komada
Ikarbus IK112N (2017, 2018.) – 16 komada
Feniksbus FBI83M (2019.) – 8 komada
Mercedes Benz Conecto NGT (2019, 2020.) – 43 komada
BMC Procity 18 CNG (2020.) – 20 komada
BMC Procity 12 CNG (2020.) – 24 komada (čeka isporuku)
BMC Procity 18 CNG (2020.) – 5 komada (čeka isporuku)
 
Pa njima nabavna služba pada na nos.
Ovo liči na privatnike koji nabavljaju bukvalno na šta nalete.
 
Slažem se, samo nam još fale Liazi i Mazovi... :mrgreen:
Ne znam ni šta da očekujem od ovih električnih autobusa što kupujemo...
+ Nadam se da smo posle ovih kupljenih 50 BMCa završili sa njima.
 
Је л истина да ће електробуси за Нови Сад морати да буду произведени у ЕУ зато што она финансира куповину?
 
Tako sam i ja čuo, da proizvođač mora biti evropski.
 
Tako sam i ja čuo, da proizvođač mora biti evropski.
 
U Beogradu su kupljeni autobusi, a u Novom sadu se doniraju od strane EU, koja diktira uslove šta i kako.
 
Данас истиче петогодишњи уговор Града Ужица и Бечејпревоза о обављању градско-прградског саобраћаја.
Ништа се не дешава, бар не да ја знам. Још прошле јесени расписан је тендер за консалтинг.
https://uzice.rs/javna-nabavka-konsulta ... aobracaju/
Све ми се чини да ће на мала врата провући постојеће стање. И онда, нема више ограничења старости, клима... (мада су климе и прошли пут смуљали)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779001#p779001:30cbm9oi je napisao(la):
Toma » 29 Sep 2020 11:06 am[/url]":30cbm9oi]Ovo je vozni park jgspa NS:

Neobus 405G / Volvo B10M (1997.) – 36 komada
Neobus 405GZ / Volvo B10MA (1997.) – 10 komada
Neobus 405G / Volvo B10M (2002.) – 10 komada
Neobus 405GZ / Volvo B10MA (2002.) – 10 komada
Volvo 7000 (2003.) – 5 komada
Neobus 501G / Volvo B7RLE – 20 komada
Ikarbus IK201 (2005.) – 10 komada
Neobus Citta LF / Volvo B9L – 18 komada
Ikarbus IK218N (2007.) – 10 komada
Solaris Urbino 12 CNG (2011.) – 6 komada
Irisbus Capena Urby CNG (2011.) – 5 komada
Iveco Crossway LE (2011.) – 13 komada
Irisbus Citelis 12 CNG (2011.) – 5 komada
Ikarbus IK112N (2015, 2016.) – 16 komada
Ikarbus IK218N (2016.) – 10 komada
Ikarbus IK112N (2017, 2018.) – 16 komada
Feniksbus FBI83M (2019.) – 8 komada
Mercedes Benz Conecto NGT (2019, 2020.) – 43 komada
BMC Procity 18 CNG (2020.) – 20 komada
BMC Procity 12 CNG (2020.) – 24 komada (čeka isporuku)
BMC Procity 18 CNG (2020.) – 5 komada (čeka isporuku)

Otkud sad i solo BMC? Zar nije samo zglobni model prošao zbog nepovoljne ponude Mercedesa? Sad im ni Mercedes više ne valja.

Pert ima samo tri niskopodna autobusa, sva tri CNG, sva tri zglobna na različitim šasijama, sa različitim karoserijama (1xCitelis 18 GNC Custom Coaches CB60 EVO II s kitom zadnje maske i kutije za boce, 1xNG313F Custom Coaches CB60 EVO II s kitom za boce, 1xL94UA CNG Volgren CR228L s kitom za boce). Ostatak velikih serija Low Enty šasija bazira se na par modela, mahom B7/8RLE ili OC500LE, odnosno zglobnih B12BLEA/B8RLEA. Imaju 39 O405NH u fazi povlačenja i to je to. Dakle ima 6 modela, ali 3 modela predstavljaju 99,8% voznog parka. Druga polovina samo 0,2%.

Ja razumem da ima različitih unikata, ali ne shvatam zašto toliko serijica? Kako da rashoduješ Urbino da bi krpio Citelis ili obrnuto pri čemu oba modela imaš po 5-6 komada?? Nikako. Imaš tri opcije. Da budžiš pa da sj**eš i to malo što imaš, da skupljaju paučinu čekajući delove ili da čerupaš vozila koja nisu u voznom stanju tako da za relativno kratko vreme ostaneš bez pola voznog parka pojedinačnog modela.

Beograd je još i gori kad uzmemo u obzir sve te silne prevoznike.

Ajd da vidimo modele u Beogradu, idem od zglobnih (ne računajući trole, računajući elektrobuse):

01. Urbino 18
02. SG313
03. IK201
04. IK218/218N
05. IK218M
06. IK206
07. Kent C 18m
08. Conecto LF G
09. MAZ 205
10. KLQ6129GQ2
11. Procity 12
12. IK112M
13. IK112LE
14. IK112/112N (uključujući privatne IK112)
15. IK103
16. IK103F
17. SL283
18. MAZ 103
19. GD272LF
20. Avenue 12
21. Kent C 12
22. Conecto LF
23. LiAZ 5256
24. LiAZ 5292
25. Territo
26. SOR C12
27. LD 12 SB/13 SB
28. Sprinter
29. Sprinter City
30. Daily
31. Navigo LF/Agilo C
32. KLQ6125GEV3

Dakle grubo 1500/32=46,875 vozila po modelu ili 3,125% udeo modela u voznom parku. Duplo veća fragmentacija nego u Novom Sadu, a 10x veća nego u Pertu.

Koliko se godišnje novca baci na različite delove bez ozbiljnih popusta na obim narudžbine ne smem ni da pretpostavim.
 
Čekaj, u Novom Sadu je sve jedna firma a ti si ovde nabrojao sve buseve koji voze u Beogradu, i GSP i privatnike. Pravo poređenje bi bilo JGSPNS prema GSP Beograd. Ne kupuje GSP delove privatnicima.
 
тако је, то не може да се пореди. ако гледамо само ГСП онда имамо:
- Икарбусе, разне моделе, сви компатабилни једни са другима и Југићима
- Мечка Конекто
- Соларис Урбино 18
- МАН
- БМЦ
- Хигер

јесам ли прескочио неки?
 
Pa u principu ima i GSP ona 2 MAZ-a na gas, mada ima ostalih rashodovanih sa kojih se uzimaju delovi. Al poredjenje svih buseva iz BG sa jedinim prevoznikom u NS nije valjano,ovo sto si ti napisao može da se poredi sa upisom od strane @Express-a
 
Pomenuo Pert koji ste preskočili.

Oblast pružanja prevozne usluge posmatra se na nivou sistema (grad sa okolinom). Samim tim na jedinstvenu tarifu unutar jedne administrativne celine treba gledati kao celinu. Prevoznici su izvršitelji prevozne usluge - ne snabdevači. Oni voze u ime (jednog) grada. Da su (različite) tarife administrativno podeljene to bi već bila druga priča.

Prevoznici su ti koji bi trebalo da ispune zahteve grada koje konkretno u slučaju Beograda isti ni ne postavlja. Da, postavlja recimo ono čega se ni državno preduzeće ne pridržava (kolor šema, font) pri čemu političke odluke samo doprinose fragmentaciji voznog parka.

Drugim rečima to vam dođe kao da betonski temelj i drveni krov ne smatrate sastavnim delom zidane kuće zato što nije od istog materijala kao zid. Sve to čini jednu kuću. Novi Sad onda predstavlja kuću sa AB temeljnom pločom, AB zidovima i AB krovom. Sve je armiranobetonsko, ekvivalent jednog prevoznika. Za to što u svaki ćošak prefabrikovanih ploča lije cement različitog kvaliteta pa kuća posta rupa bez dna nije mu kriv Pert koji gradi kuću sa livenim betonskim temeljom, betonskim blokovima sa livenom AB ispunom in situ prekrivenu drvenim krovom (stvarno grade takve kuće).

Inače Pert, i doskora cela Australija bili su izloženi faktorima poput politike preduzeća, tradicije i izolacije tako da i više prevoznika nije rezultiralo bogzna kakvoj fragmentaciji voznog parka. Danas se to za Sidnej već i ne može reći jer isti planira potpuno da ukine državni STA (tamošnji ekvivalent GSP-a) koji trenutno drži jedan deo mreže linija (zone 7, 8 i 9). Plan je bio da rasprodaju pogone i vozila velikim privatnicima (uz trasfer osoblja) do prve polovine 2021. ali to je odloženo zbog pandemije. Privatnici su počeli da dovlače dabldekere i električne Gemilang karoserije na BYD šasijama. Nekada je bilo preko 1000 autobusa na O305 šasijama. Pretpostavljam da će im vlast to zabraniti u cilju zaštite domačih proizvođača.

Kad smo već kod Sidneja, grad je podeljen u zone opslužene određenim pogonima. Te zone predstavljaju ujedno i ugovorne zone što znači da se tender raspisuje ne po liniji već po zoni koja automatski uključuje sve dodeljene linije. Samim tim jedan prevoznik može dobiti minimum jednu zonu (dakle može više) a udruživanje nije moguće. Ovo je dobro jer prevoznik ne može biti mali, te može uzeti više zona tako da vozni park u najgorem slučaju može biti umereno fragmentovan. Sidnej i ovakav kakav je daleko je od Beograda i Novog Sada.

Privatno prevoznici u Sidneju ne mogu slati svoja vozila na linije u STA zonama kao što se kod nas rotiraju sa GSP-om. Ne mogu da vam otmu zglobove tek tako promenom prevoznika jer moraju da čekaju istek ugovora. I tada treba da dobiju tender, u suprotnom ostaju tamo gde su prethodno vozili ako već ne ispadnu iz sistema.
 
Evo i friških novosadskih fotki iz ovog meseca. :)

#882 na Varadinskom mostu.

#945 i #798 "isplivavaju" iz Beogradske Kapije. 8)
photo upload

Prvi niskopodni autobus u Novom Sadu iz 2003. godine kom i dalje radi klima :D

#1035 samo što se ne prevrne na sada već gradskoj liniji 52.

Sam garažni broj čini ovaj autobus legendom. :wink:
upload images online
#833 mutniji od Dunava. :mrgreen:

#963 na liniji 3.

Meni jedna od mojih omiljenih fotosa. #780 se isključuje sa linije 17.
 
Problematični i #725 i #1010 u Šafarikovoj.


#1044 koji je proveo više u garaži nego na ulici. :roll:

#1045 ispred novosadskog "Skadra na Bojani" :lol:

#1041 na 7A.

#921 sa pozajmljenim diaplejom od neke rashodovane IK103ke.

I #922 koji je koooonačno izašao u saobraćaj.
image uploading site

I jedna iz Šumica :)
upload img
 
#861 koji nikako da dočeka sečenje. :?

Mlađani #909 već mora u rashod...

I #896 koji takođe čeka da ode u "večna lovišta". U sve većim količinama se rashoduju Citte, rade ono što su radili i sa 103kama. Rashoduju ih sve za kratko vreme, sve do poslednje. Novi za rashod je #899, njegov prethodnik #898 takođe čeka sečenje.
U pozadini punu deceniju stariji #732 koji čeka remont motora.
 
Ne poznajem novosadski prevoz na nivou svakodnevice, ali mi je u ono malo kontakta pre nekoliko godina izgledao vrlo pristojno. Međutim, čoveku prosto toplo oko srca kada vidi u kakvom izobilju živimo, kad sečemo vozila poput ovih sa slike. Ovaj prvi još izgleda kao iz fabrike da je izašao, na prvu loptu pre bih pomislio da je u fazi sklapanja, nego rasturanja.

Može to tako, ali onda kada mi u neko skorije vreme prevoznik zakuka kako nema s čim da vozi, ja baš onako jako saosećam s njegovim mukama. Toliko da bih pre spalio novac nego njemu da dam.
 
Vrh