Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Da, trajanje voznje od okretnice. Da pise kasnjenje od stanice do stanice bilo bi malo vreme a ne bi pisalo po 20+min i tako to..
 
Šabac uskoro dobija novi gradski prevoz. Postojeći, koji je veoma loše organizovan (više privatnih prevoznika), loše povezan i ne pokriva dobar deo grada, uskoro će biti podignut na nivo ozbiljnog gradskog prevoza. Urađena je detaljna studija, raspisan veoma strog tender u pogledu eko zahteva i pobedio je prevoznik Duga iz Petlovače. Sektor za javni prevoz je reformisao sve liniji. Tri postojeće prigradske koje su činile kostur su sada modifikovane i pojačani su polasci. U celom gradu će biti organizovani polasci na 15 minuta. Dodate su dve nove linije.
Malo sam se igrao i napravio mapu nove mreže linija koristeći veoma loš i prilično nejasan print screen iz priloga sa TV Šabac. Moguće da postoji šest gradskih linija. Šestu nisam uspeo da provalim. Vidim da postoji nekakva planirana veza od Severozapadne industrijske zone ka centru grada, ali ne mogu da otkrijem trasu. Nisam je zato ni stavio na mapu. Dodaću je kada budem imao više informacija. Osim ovih 5 (ili 6) gradskih linija, kroz grad će prolaziti i desetak prigradskih linija koje povezuju sela Pocerine, Posavotamnave i Mačve koja pripadaju Gradu Šapcu, a koje će biti kompatibilne sa gradskim linijama i moći će da se koriste i za prevoz kroz grad. (Edit: Numeracija i boje linija nisu zvanične, to sam sam dodao prema staroj numeraciji. Ova mapa takođe nije zvanična gradska, već sam se ja igrao iz nestrpljenja da vidim kako će ta mreža linija izgledati)



Za novi gradski prevoz preduzeće koje je pobedilo na tenderu za javno-privatno partnerstvo obavezno je da obezbedi 60 identičnih autobusa, koji moraju biti niskopodni za gradski prevoz, sa euro 6 standardom. Prošlog vikenda sam u ŠA video nove autobuse koji su počeli da stižu i već voze na još uvek starim trasama, dok se nove ne uspostave. Video sam i veći broj autobusa na parkiralištu u istočnoj ind. zoni kod Zorke. U pitanju su MAN Lion City A21 CNG autobusi u svetlo zelenoj boji.

 
На ово треба цела држава да се угледа
 
Još se ne znaju svi detalji ali je rečeno da će karte biti elektronske, tj. da će postojati nešto kao bus plus kao i da će moći da se plaćaju platnim karticama, mobilnim telefonima. Ne znam koja će cena pojedinačne karte biti i kako su osmislili tarifni sistem. Prevoz je trebalo da startuje još u septembru 2019. ali ih je država opasno opstruirala. Poslednjeg dana žalbenog roka nakon tendera se javio neki Trans...nešto iz Obrenovca, koji nije ni učestvovao na tenderu i žalio se državnoj komisiji za tendere (nešto tako) kako su uslovi tendera bili nerealni, odnosno kako je za taj plan potrebno samo 30 autobusa, a ne 60 koliko je traženo u tenderskoj dokumentaciji. Grad je više puta urgirao kod državne komisije da odgovori na tu žalbu, i to je tek nedavno završeno, pa je na gradskoj skupštini prošle nedelje izglasano da se potpiše ugovor sa Dugom i da se krene u realizaciju. Celog prošlog leta u gradu su rađene ulice kojima će prolaziti nove linije. Pratim redovno, pa ću javljati o svim novinama.
 
Grad ubira prihode od naplate i plaća prevoznika ili prevoznik organizuje naplatu?
U Užicu u oktobru ističe petogodišnji ugovor sa Bečejprevozom. Sve je solidno funkcionisalo, ali im mnogo prostora za poboljšanje.
Prvo se volšebno izgubila obaveza da vozila budu klimatizovana, a onda je dogovorom povećana ugovorna cena po km koju grad plaća. Rade konekti i kombiji, uglavom sa sredine prve decenije ovog veka. Mnogi su tu od početka 2015, i sada polako plaćaju danak neadekvatnih uslova održavanja. U Užicu se rade samo manje intervencije, koliko tek 2-3 majstora i jedna dizalica mogu da odrade. Za sve krupnije, pravac Bečej. Pouzdanost pada, a i sam opšti izgled vozila.
Ovih dana bi trebalo da reše da li raspisuju novi tender ili osnivaju partnersku firmu. Ako raspisuju tender, mogu ozbiljno da pooštre uslove, jer u trenutnoj ceni ima prostora za to, a u slučaju da prave zajedničku firmu, zadržali bi postojeći park najvećim delom i to bi vodilo u ono što je bilo pre u doba "Zlatan prevoza". Ali, u dilu, obema stranama bi se isplatilo, jrr bi obezbedili trajni posao bez mnogo ulaganja.
Sad nije isklhučeno da se na tenderu ne bi pojavio još neki veliki igrač sa jakom zaleđinom. Prošli put su zbog nepoštovanja procedure plaćali penal jednom od učesnika tendera koji je sada jedan od najvećih međugradskih prevoznika u Zapadnoj Srbiji. Ako nije dogovorna (politička) raspodela kolača, očekujem da se pojavi i on i još neki veći prevoznik.
Videli smo da je sad sve moguće i da jedan prevoznik konkuriše na dva tendera u različitim delovima Srbije sa istim voziilima.
Šabac je u potpuno drugačijoj priči jer je njegova vlast u kontri republici i ostatku Srbije i dobro je da su uopšte uspeli da izguraju proceduru do kraja, s obzirom na sve moguće izvore opstrukcija.
 
Poslednjeg dana žalbenog roka nakon tendera se javio neki Trans...nešto iz Obrenovca, koji nije ni učestvovao na tenderu i žalio se državnoj komisiji za tendere (nešto tako) kako su uslovi tendera bili nerealni, odnosno kako je za taj plan potrebno samo 30 autobusa, a ne 60 koliko je traženo u tenderskoj dokumentaciji.
Да није Транс-југ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710013#p710013:259prgbf je napisao(la):
Рипањац 405 » 19 Feb 2020 03:09 pm[/url]":259prgbf]
Poslednjeg dana žalbenog roka nakon tendera se javio neki Trans...nešto iz Obrenovca, koji nije ni učestvovao na tenderu i žalio se državnoj komisiji za tendere (nešto tako) kako su uslovi tendera bili nerealni, odnosno kako je za taj plan potrebno samo 30 autobusa, a ne 60 koliko je traženo u tenderskoj dokumentaciji.
Да није Транс-југ?
Može biti
 
Биће занимљиво видети како ће функционисати јавни превоз у Шапцу. До сада је то био само приградски превоз. Ја сам се једном у животу возио у граду са покојним 7. јулом пре више од 20 година као дете и то зглобним Икар(б)усом. Верујем да ће највише путника бити старије особе.
 
13947821.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer13947821

10745878.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer10745878

10745904.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer10745904

10603192.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer10603192

11259337.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer11259337

Pogledajte prilog 7
http://platesmania.com/rs/nomer11313372

11313409.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer11313409

11313405.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer11313405

13947554.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer13947554

Pogledajte prilog 3
http://platesmania.com/rs/nomer13169318

12357171.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer12357171

12354294.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer12354294

12354291.jpg

http://platesmania.com/rs/nomer12354291
 
Jel se zna šta sprečava one gasne zglobne BMC Procity-e da dođu u NS. Čekaju tamo pored autoputa isporuku već 2 meseca, sve sa turskim tablicama. Jel se zna kada uopšte dolaze u GSP Novi Sad?
 
По овоме што је написано, није тако похвално за Шабац као што на први поглед изгледа. Овде не мислим на квалитет, већ однос цена квалитет. Тендер је толико мутан, да да је још мало мутнији, био би напредан. Лепо звучи идеја да се успостави интервал 15 минута, али сумњам да је Шабац са предграђима довољно насељен, и да постоје токови који би правдали такав интервал преко целог дана. Само насеље Шабац је компактно и плански грађено, тако да око 55.000 људи може 90% потреба за кретањем да задовољи кретањем пешке. Од приградских насеља где стварно треба превоз, једино Мајур и Поцерски Причиновић су јако насељени, са по 7000-8000 становника. Остала ближа насеља су од 1500-3000 становника.

Како су најудаљенија села Општине Шабац од истог удаљена по 30 километара (приближно), и како се у истом кругу налази још доста насеља ван Општине, многа и већа од предграђа Шапца, први логичан планерски корак би био анализа свих кретања приградског карактера у том кругу. Други корак би био анализа постојећег превоза у том кругу, који свакако постоји, зато што свако здраво планирање се заснива на континуитету здравих елемената. Ако се то не ради, добијају се катастрофе попут укидања Железничке станице Београд. Прве две ствари које се тада усклађују по питању политике квалитета су усклађивању реда вожње и формирању јединственог тарифног система, као и систем минималних стандарда везаних за возила (грејање, чистоћа, информисање корисника...). Осим Дуге Петловача ту саобраћа још 5-6 превозника, и ту се на лицу места могу формирати тарифне зоне:
- Прва до 10 км од Железничке станице Шабац
- Друга до 20 км
- Трећа до 30 км
- Прва + Р за насеља Општине Рума
- Друга + Б за насеља Општине Богатић
- Друга + В за насеља Општине Владимирци
Свим превозницима укључујући и међуопштинским се понуде електронски читачи карата, електронке карте, тако да се врши тачна евиденција коришћења унутар Општине Шабац, и на основу исте се исплаћује новац превозницима. Карте за повлашћени (субвенционисани) превоз се дају само житељима Општине Шабац, изузев у случају међуопштинских споразума. Ако се жели демографски опстанак малих места, али и развој туризма, угоститељства итд. неопходно је да се на тих 30 километара успоставе циљни стандарди бар сваких сат времена аутобус радним даном, бар свака два сата викендом и празником, велики распон полазака (од 5 ујутру до 22), и повољна цена карте. Тек након успостављања такве матрице, постаје оправдано погушћавање полазака. Онда се циљни стандарди за сваких пола сата за Мишар успостављају комбинацијом полазака за Владимировце,Пригоревицу и Орашац. Ред вожње се појачава само по потреби.

Занимљива је могућност Шапца да успостви ША: ВОЗ од Индустријске зоне до Прњавора Мачванског на свака два сата. Железницама Србије треба да плате 3 евра по километру за Путина, да направе стајалиште Индустријска зона, Бувљак и још по неко, и да ускладе са сменама. Рецимо, ђацима за повратак из школе одговара 13:50 и 19:50. Оптималан ред вожње би био:

Из Прњавора: 6:00, 8:10, 10:10, 12:30, 14:35, 16:35, 18:35, 20:50.
Из Шапца: 5:00, 7:10, 9:10, 11:30, 13:45, 15:35, 17:35, 19:50.
Из Шапца индустријске зоне: 7:05, 13:40, 15:30.
 
Велики проблем ће бити и само саобраћање аутобуса по улицама којима су предвиђене линије, пошто нажалост ни централне улице у Шапцу нису баш најшире. Није ми ни јасно како ће окретати аутобус код базена нпр. Исто ми се не свиђа што још увек нису окачили на сајту града тачан план траса линија већ су на ТВ Шабац снимали план који држе у руци. Искрено, моје виђење је да ће ван шпица већина аутобуса возити до пет путника.
 
Ikarbus je za BMC pojam lepote. Turci i njihova estetika. Hoćemo li ikada doživeti normalne autobuse kojima se voze građani EU na našim ulicama ili ćemo večito biti poligon za trećerazredne proizvođače.

No, nadam se da će lepo služiti Novosađane.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Слажем се за ИК, али нису ни сви Турци кичерица. Погледај Отокар, он је све само не трећеразредни произвођач. :wink: Чак ни новосадски БМЦ-ови уопште нису тако лоше испали какав сам суд исхитрено донео о њима, лепши су него наши, посебно изнутра, чак се не могу окарактерисати ни као кичасти више. И белоруски МАЗ је на одличном путу да се ратосиља те титуле лансирањем нове 303-јке. Пре месец дана представљена је и њена електрична верзија, контуре баш долазе до изражаја на онако белом аутобусу, лепше су него на зеленом дизел прототипу. :D
 
Zar je moguće da im toliko loše ide da ne može više ništa da se izvuče (mislim na pare), uprkos monopolu koji imaju nad železnicom?
 
Наводно се прави ново предузеће које ће преузети млађи возни парк.
 
Zamislite situaciju da neko iz inostranstva (vaš prijatelj ili rođak npr) dođe ovde u Beograd i iz bilo kog razloga odsedne u Pančevu. Npr tamo mu je jeftinij smeštaj, ili tamo ima nekog, šta god, nije bitno... Sve u svemu, odseda u Pančevu.

I zamislite kad vas pita ''dobro, i koji prevoz vozi od Pančeva do centra Beograda'', da vi morate da mu objašnjavate kako: nekad davno beše autobuski prevoz u okviru Beogradskog javnog prevoza (JTS, važio do 1990), pa je onda on prop'o. Pa onda sredinom 90ih beše voz do onde al ni on više ne vozi. Jer... jer... jer su se otopili glečeri na Grenlandu... (niđe veze s vezom, kao i sve ostalo vezano za srpske železnice) Pa onda pošto je prop'o voz beše opet autobuski prevoznik, monopolista, koji je držao tu rutu. Al iz samo njemu i bogu poznatih razloga, i on je kao monopolista uspeo da propadne. Pa se sad kao nešto izrodio novi prevoznik, koji pokušava da opstane, trte mrte...

A sve to zarad prevoza putnika na relaciji koja je kraća nego od Trga Republike do Ostružnice.
Zamislite facu bilo kog stanovnika normalne države kad čuje tako nešto.
lol.gif


Zamislite tek da pričate tako nešto nekom Ameru.
- Ček, taj ATP beše monopolista?
- Da.
- I još mu država povlađivala i čuvala monopolsko divljanje?
- Da.
- I opet je povrh svega toga uspeo da propadne?
- Paa... emmm... daaa...

lol.gif
 
Vrh