Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Slazem se Sinisa.

Inace, jedno 10-15 ovakvih starih ATP-ovih 103ki trenutno stoje po travnatim povrsinama (da ne kazem livadama) oko depoa privatnika u Zelezniku (uz MAZove i Liaze).

autobus-1.jpg


Pretpostavljam da ce da ih za sad kanibalizuju za delove i sedista pa ce posle pod presu... :? :(
 
Bivše arivine, odnosno tada još LUV-a. 2005 godište su. Dosta solidna serija, a u isto vreme je i Lasta uzela veći broj 103-jki i 201-ica za gradske linije koje je tada držala, ujedno i poslednje serije sa staklima u gumenim kederima.
 
Kvalitet Ikarbusovih autobusa...
#980, Ikarbus IK112N (2017.)

#980 se posle višegodišnjeg stajanja u garaži pomerio iz šok sobe do ograde. Autobus je iskasapljen, nema displeje, nijedna vrata, ima vidna oštećenja, fale delovi karoserije, motora nema, poklopci otvoreni, kablovi vise sa krova, sedišta odvaljena, nema ni retrovizora ni brisača, prašina i paučina svuda. Natružnije od svega je što ovaj autobus nema ni 3 godine starosti. Svaka njima čast ako ovo vrate u život. :bash:









 
Ово се дешава кад самоуправни социјализам и договорна економија уђу у традицију неког народа. Како је Нови Сад пропао последњих година не вреди коментарисати, све се јасно види и на овим фотографијама.
 
Mnogo si negativan u svemu. Baš nikad nema ničeg pozitivnog na bilo koju temu? Po čemu je Novi Sad propao?

A što se tiče posta iznad, iskreno izbegavam komentarisati više bilo šta na tu temu, jer ume da bude zasta mučno i naporno. No, jel se u ovom slučaju zna zašto je taj autobus u rashodu? Ako je motor izvađen, prvo što se da zaključiti jeste da ga je upravo njegovo otkazivanje oteralo u rashod. Zašto garancija nije ostvarena, opet, razlozi mogu biti mnogi. Ono što je činjenica jeste da je D08 nešto osetljiviji agregat, iako ga MAN pravi bezmalo i više od 30 godina. I u našim solo Japancima nisu potrajali naročito dugo bez generalnog remonta, pogotovu u poređenju sa zglobnom braćom sa D28 motorom, mada je to i očekivano. Jedan solać je odavno poneo D28 motor kao zamenu, a lako se raspoznaje po naknadno ugrađenoj rešetki hladnjaka sa desne strane vozila. Jednostavno, malolitražni motori imaju i fabrički predviđen kraći radni vek od velikolitražih, a ugrađuju se zbog niže cene na prvom mestu, potencijalno manjih troškova održavanja, a i zbog mogućnosti uštede na potrošnji goriva, što opet zavisi od mnogo faktora. Takav kanibalizam kakav imamo na slikama gore traži osudu rada i JGSP-a Novi Sad. Na kraju krajeva, i u GSP-u je dosta Solarisa isto tako čerupano godinama zbog krupnih mehaničkih kvarova, između ostalog i 3183 koji ne znam dal je sastavio godinu i po dana rada. Garancija naravno ne mora uvek biti priznata, ako se ustanovi nemar od strane korisnika. Menjači i motori mogu stradati jako brzo iz čistog nemara. Ako zasta bace tako mlado vozilo, pretpostavljam zbog stradalog motora, mislim da bi svaki dalji komentar na to bio suvišan. Najlakše je odmah bez nešto preciznijih informacija oplesti po Ikarbusu. Na kraju krajeva, JGSP Novi Sad odavno nije na onom nivou od pre možda jedne decenije. Pratim kako se masovno rashoduju vozila, među njima je ipak bilo i još upotrebljivih, a da im se pritom nova vozila nisu još ni uhodala pošteno. Imaju kako čitam problema i sa BMC-om, što opet nije nikakva tragedija, jer i Conecti su imali problema na početku, beše sa diskovima? Prosto sva nova vozila mogu imati bubica na početku. Treba im neko vreme da se uhodaju, a mogu imati i nekih serijskih grešaka, pa s toga smatram da sa rashodima starih vozila ne treba žuriti, već tome treba pristupiti postepeno, tim pre što se ne uzimaju vozila jednog proizvođača.
 
@ Kesha
Мислим да је и на #3061 врисн'о мотор пре 5-6 година, чини ми се да је било на Аутобуси.нет. :wink:
А што се Икарбуса тиче, рећи ћу само ово, врло кратко - нико неће погинути због њих. Направише неки овде од њих најгоре и најнебезбедније аутобусе. :notok: У животу бре још нисам чуо да се игде у свету бус преполовио у вожњи због благе погрбљености. :roll: Јесте помало ружно, али не и небезбедно. Па нек' ћерају они по своме, али само да знају да претерани перфекционизам није нимало добар по човека.
Извињавам се због краћег ОТ-а.
 
Za par godina sve ovo više neće ni biti predmet rasprava, jer će i poslednji Ikarbusi tada početi da se izbacuju iz upotrebe ili da se koriste sve ređe.

Ovo sada kažem s neutralne tačke gledišta, dakle ni kao protivnik ni kao pobornik Ikarbusa. Zato mi je bilo bezveze i kad se povela ona rasprava na temu FAPa protiv Ikarbusa. Mislim više nije ni bitno koji je bolji a koji gori. Ionako će uskoro i jedan i drugi biti istorija. Kao i Neobus što je već, nažalost.


A sudbina i slučaj Ikarbusa treba da budu opomena i nauk svima u Srbiji koji se uzdaju u Kinu i Kineze kao ''pouzdane partnere'' i ''braću s Istoka''. I koji tripuju da su oni nešto bolji, pravedniji i pošteniji od drugih grabljivačkih nacija i grupa, poput Rusije ili nekih Evropskih proizvođača i zemalja.
S tim što u Evropi i dalje ima velikih kompanija koje preuzimaju druge bez namere da ih unište i sahrane već učine boljim (CAF npr). Dok u slučaju Rusije i Kine ne znam mnogo takvih primera.

Naravno, država i vlasti u Srbiji će to poslednji shvatiti. Ako ikad i shvate. Ipak je ovo država i vlast koja jedne godine bilbordima čestita ''bratu Trampu Srbinu'' na pobedi na izborima, a tri godine kasnije se istim tim bilbordima šlihta ''bratu Siju''. Od svih mogućih igrača na svetu, uvek će se ušlihtati pogrešnima. I u pogrešnom trenutku, na pogrešan način. Al dobro, to je već druga tema. Samo kažem, neka ova kineska papazjanija sa Ikarbusom bude nauk i opomena svima koji se lako zanose.
 
U većini se slažem s napisanim Bender. Jedino što, bar koliko znam, nikada nismo ni imali ponude nekog ozbiljnijeg proizvođača sa "Zapada" i za jednu od pomenutih fabrika. Realno je da se za takve, ajde da kažem, gabaritne fabrike niko od velikih imena ne otima. I Ikarbus bi mogao imati ozbiljne kapacitete, a to, činjenica, malo kome treba. Ni ti na "Zapadu" nisu cvećke kad se pojave sa tobože velikim poslovima za "male" karoseriste. Primer za to nam je upravo Neobus, koji uopšte nešto nije profitirao od VDL-a, jer pomenuti nije svoje obaveze izmirivao na vreme, a reč je o proizvodnji modela Lexio u pogonima novosadske fabrike. Verujem da je upravo ta saradnja jednim delom i doprinela gašenju Neobusa. Slučaj italijanske Brede i Ikarbusa je već mnogo puta ispričan. FAP je trebao da preuzme finski SISU, kao maloserijski proizvođač šasija za kamione, al one namenjene najsurovijim uslovima eksploatacije. Kabine su im poreklom od mercedesovog Aroksa. Reč je inače o maloj evropskoj fabrici sa, doduše, dosta dugom tradicijom, al opet očekivati da jedna takva kompanija preuzme FAP, po meni je bilo nerealno. Prosto ne znam šta će im fabrika takvih gabarita. Ne treba ni mnogo većim od jednog SISU-a. Kinezi nikada ni meni nisu ulivali neko poverenje, a loših iskustava sa njima ima podosta, pa i kod naših suseda Mađara baš kad je proizvodnja autobusa u pitanju. Ali ajde, s obzirom na njihovo agresivno širenje, možda je tu i bilo neke makar i minimalne šanse, svakako veće nego kad je reč o nekim ruskim kompanijama, al da ne idemo mnogo u OT.

Što se FAP-a i njihove samostalne proizvodnje autobusa tiče, mislim da tu nema prostora za raspravu da se tu radilo o nekoj ozbiljnijoj proizvodnji, razvoju, i na kraju plasmanu vozila. Na osnovama tehničke dokumentacije za model IK410, a koji je napravljen u saradnji sa Institutom u Vinči, FAP je pravio skoro pa isti autobus bezmalo 20 godina, i opet ga je napravio u, kad moram tako da kažem, smešno malom broju za tolike godine. Ikarbus je početkom 90-tih hteo napraviti autobus po nemačkom VÖV standardu, i činjenica je da je to bilo ozbiljno vozilo za te godine. No, očigledno da nije bilo nekog tržišta kod nas za tako nešto, čemu je dokaz i sam FAP. Po raspadu Jugoslavije, raspadaju se i konzorcijumi, pa i Sanos pravi kante kakav je bio model 213. FAP se zasigurno modelom 537 nije proslavio. Činjenica je da je taj Ikarbus pokazivao bar neke naznake mogućeg opstanka, kao i nešto kasnije Neobus, i pored loših uslova na tržištu, a i odsustva neke ozbiljnije pomoći države, ne toliko po pitanju novca, koliko po pitanju pomoći oko plasmana vozila makar i na tom domaćem tržištu. Šta reći kad je i sad kod nas moguć uvoz autobusa skoro pa 20 godina starih.

Mnogo bi se na ovu temu moglo pisati, al ono što meni pomalo smeta jeste konstantno poređenje naših autobusa, gde uključujem i Neobus, sa onim najboljim što nudi autobuska industrija, a tu po meni nema mesta direktnom poređenju. Prosto se i cene toliko razlikuju da je iluzorno porediti Solaris i Ikarbus, kao što je iluzorno porediti i Dačiju sa jednom Tojotom na primer. A kad se već rade realnija poređenja sa mnogim drugim autobusima raznih manjih i većih niskobudžetnih proizvođača, već se da videti da tu razlike nisu tako velike, kao i da smo u nekom trenutku i mi imali kako tako solidna vozila u ponudi naših nekoliko fabrika, opet, gledano kroz jednostavan odnos uloženo dobijeno.
 
Класично пљување наших производа од стране бивших нам република.
 
Никад нећу жалити за том државом, у којој је Србији нанета већа штета него за 500 година под Османлијама. Ово данас су последице приватизација и пљачки из тог времена.
 
Komentari su realni i tačna svidelo se nekom to ili ne. Ko je vozio i održavao naša vozila upoznat je sa svim.
Novosadski gradski prevoznik je odavno pao na niske grane a to se vidi i u održavanju . Navodno je na novim Ikarbusevima pocrkalo 10 motora. Razlog kompresor. Jednostavno dihtung na kompresoru je stradao nabijao pritisak u razhadni sistem i izbacivao antifriz. Kako vozači nisu na vreme videli da vozilo diže temperaturu nije mi jasno. Ne samo da su gubili velike količine antifriza 20-30 litara dnevo već su i motori stradali.
Posle je klasika i surova realnost, skida se sa nepokretnih vozila sve što se može koristiti za druga vozila koja rade.
 
Ja ne mogu da shvatim zaista kako se ne rešava toliki gubitak rashladne tečnosti. Dihtung kompresora košta par stotina dinara pretpostavljam. Ok, nije to baš jednostavnan posao zameniti ga. Verovatno da se kompresor treba izvući napolje, a i sama zamena dihtunga nije baš posao od dva minuta, al bez obzira. Da dozvole štetu od više desetina hiljada evra zbog toga, a ta vozila mogu da rade solidno sigurno, pa sve i da su kompresori sami po sebi problematični (ne znam ko je proizvođač), raspišeš tender i zameniš ih sve do jednog i kraj. Ne košta kompresor milione, svakako daleko manje od motora. Radnu snagu bar imaju. Ostaviš vozilo da se uradi i nema tu puno razmišljanja, jer to nije nešto što se radi svaki mesec, već je problem koji možda nastane jednom u godinu ili dve. Nego kupuje Grad pa ko ga šiša, plus stiže nam još novih vozila pa nema veze, a vala izlupali su gomile novih Mečki a da ni točkove nisu pošteno protegle, i to ne tako mali broj u samoj garaži. A i za vozače koji ne primećuju dizanje temperature nemam komentar stvarno. Dal bi tako i sa svojim kolima pitam se, nego drži volan i gledaj kroz šoferku i teraj, ništa drugo nije važno.
 
Mislim da je bilo natezanja oko garancije.
Kompresor da rako brzo strada na više mora da bude neka konstrukciona greška.
Novi Sad je što se održavanja tiće srozan da ne mogu da ga prepoznam. Bio sam kod njih, prošao ceo proces, video radionice, pričao sa šefovima, mehaničarima i vozačioma i sve je tada bilo na veoma visokom nivou. Daleko višem nego u GSPu.
Došao novi MEGA kadar i Mićine lekcije se jako brzo vide.

Dihtung na kompresoru se lako menja i ne mora da se skida.

Mečke u NS isto pate od neodržavanja i ko zna na šta će ličiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775527#p775527:dqzzmool je napisao(la):
MIG29 » Sre Sep 16, 2020 9:06 pm[/url]":dqzzmool]Ово се дешава кад самоуправни социјализам и договорна економија уђу у традицију неког народа. Како је Нови Сад пропао последњих година не вреди коментарисати, све се јасно види и на овим фотографијама.
ne mogu se vise sloziti, novi sad je jedna rupetina ovih godina.
 
Neobus je proizvodio dobre autobuse. Čitao sam na ugašenom railserbia forumu da je Volvo dozvolio Neobusu da nosi njihov znak, a oni ne dozvoljavaju svakome kooperantu da nosi njihov znak. E sad, ne znam da li je ovo preterano, ali sam iz više izvora čuo samo reči hvale za ove autobuse.
Не добре, него одличне!!! Без обзира што су не бих баш рекао нискобуџетне (тим епитетом бих пре почастио разне скрндеље и развалине од Акија, МАЗ-ова, ЛиАЗ-а, па и Кобри, додуше ови потоњи нису кршеви, али су нискобуџетни), него средњебуџетне категорије, мени су лично чак лепше дизајнирани него оригинални Волвои из Шведске. Доста решења у производњи Citta SLF за Ариву (тада Веолију) и Ласту су, рекао бих, преузели и од VDL-а. 8) Као што рече @ Kesha, свакако да нису могли да се пореде са кремом аутобуске индстрије какви су високобуџетни модели MB Citaro, VDL Citea, Scania Citywide..., али у ранг са осталим средњебуџетним производима какви су MB Conecto, TEMSA Avenue, OTOKAR Kent C... су најлаганије и најопуштеније могли да се сврстају. Јесу били међу јефтинијима, али опет прескупо ми изгледају да бих их назвао баш нискобуџетним.
 
Нови Сад је пропао захваљујући назови елити која се тамо доселила после рата и потпуно га уништила. Не занима ме мишљење разних фанатика који га данас без икаквог стида подругљиво називају српском Атином. Срамота је што се таквима овде дозвољава све, а људима који заиста желе добро говори се да су негативци.
 
Колико кошта карта од Дунав станице до Панчева?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ишао сам тамо последњи пут 2016. тако да се не сећам колико тачно кошта. Ипак је то био АТП, а сад је нека друга фирма.
 
А ако не купим повратну у Панчеву, јел карта опет 200 дин?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Vrh