Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Mapa i red vožnje gradskog prevoza u Inđiji:

DSCN4635.JPG
DSCN4636.JPG
DSCN4634.JPG
 
I Ruma je pre nekih 8 godina imala nekoliko gradskih autobuskih linija. Sve su polazile sa rugla od bivše autobuske stanice prema školskim i zdravstvenim objektima u centru i nekim bližim selima u opštini, a učestalost im je zavisno od linije i dana u nedelji bila od jednog do desetak polazaka........dnevno. Ne znam da li i Sremska Mitrovica ima gradski prevoz, njoj bi trebao još više jer je veća, idužena i spojena sa više satelitskih varošica srednje veličine kao što su Mačvanska Mitrovica i Laćarak.

APDC0039.JPG
APDC0038.JPG
 
Poslednja izmena:
Red vožnje gradskih i prigradskih linija na autobuskoj stanici Novi Pazar. Tabla je zarasla u koprivu pa se ne vidi dobro.

046.jpg
 
Stajalište duž magistrale na ulazu u prijepoljsko naselje Kolovrat gde se nalazi teretna ŽS i industrijska zona. Ovde je možda nekada stajao gradski prevoz dok je još postojalo preduzeće Polimlje Trans, sada tu voze samo po 2-3 đačka busa dnevno do Brodareva i Seljašnice. I u centru grada postoje slične "pečurke" kod one 3 zgrade na obali Lima, viđao sam i tamo ljude da čekaju bus za negde.

087.jpg
 
Ne znam da li i Sremska Mitrovica ima gradski prevoz, njoj bi trebao još više jer je veća, idužena i spojena sa više satelitskih varošica srednje veličine kao što su Mačvanska Mitrovica i Laćarak.
Solidan prevoz ima Sm. Mitrovica. Glavna linija je Laćarak - Blok B. Uglavnom voze solaći, ali se zadesi i zglob. Interval je nekih 45-60 minuta. Tu je i druga linija Mačvanska Mitrovica - Lames koja je dosta ređa. Svede se na nekoliko polazaka i ona je veza M. Mitrovice sa S. Mitrovicom.
 
Stajalište u Gornjem Majdanpeku. Mislim da ova varošica nema nikakav gradski prevoz, mada joj već decenijama fali linija do železničke stanice koja je 10 kilometara daleko od mesta.

DSCN4606.JPG
 
Нема потребе за градским превозом у Вршцу, мислим да је и студија изводљивости дошла до тог закључка, мада су биле планиране неке линије.

Приградске линије су припале Пантранспорту, возе се Кобре и они Фениксбусеви на линији Вршац - Месић рецимо. Раднички превоз обавља Аленик за потребе Фрезенијуса и Хемофарма, а виђао сам и Мат трејд из Зрењанина који ради за неку текстилну фирму.
Ispravka, radi se o liniji Vršac-Markovac. Selo i manastir Mesić se nalazi sa totalno suprotne strane Vršačkog Brega i mislim da do njega ne vozi ništa, a od Vršca do Markovca je postojalo skoro desetak polazaka dnevno, ne znam kakva situacija je sada kada je Stup propao. Video sam putnike koji se tom linijom voze npr. od pijace u centru do Guduričkog Naselja ili Kozluka. Ja sam se jednom pre 8 godina tim autobusom vozio do Markovca, a onda lagano pešačio 17 kilometara nazad do grada kako bih natenane slikao sva usputna sela.

I u Pančevu ljudi masovno koriste međumesne buseve od periferije do centra grada i nazad, naročito ih mnogo ulazi kod Utve, u Vojlovici i duž Bavaništanskog Puta, grad je dosta razvučen u nekoliko zvezdastih krakova. Tamo mesečna karta za (pri)gradski prevoz važi i u međumesnim Pantransportovim autobusima unutar gradske teritorije, primenjen je hibridni sistem pošto gradske i prigradske linije ne voze baš često, isto se učitava na validatorima kao ranije Bus Plus i Kentkart u Beogradu.
 
Колико знам Пантранспорт је преузео ред вожње за приградске линије од СТУП-а, за међуградске је преузео само део реда док би од 01.10. по новом реду требали да буду додати поласци. Ка Месићу (заправо ка Куштиљу и Војводинцима који су на крају општине) возе они мали Ивеко Феникси, двапут дневно због школараца

Постоји и "ђачка" линија која иде са Козлука до ОШ "Олга Петров", ОШ "Стерија" и Гимназије, њу мислим да сад држи Аленик.

Последице СТУП-овог распада се и даље осећају: ред вожње је редукован (нарочито ка НС, тек однедавно иду 3 поласка радним данима и само 1 викендом), карте су поскупеле за студенте јер нема више "општинског" попуста од 50% а и аутобуска станица не ради па аутобуси као терминус користе стајалиште код пијаце/Шинковића
 
Međumesni autobus ATP Pančevo slikan 2017. na okretnici u selu Mramorak. Iako su vozila bila stara, ATP nikada nije na dugačke međumesne linije slao solo Gulerijuse za gradski prevoz u kojima vozač svima redom na prednjim vratima kuca karte stojeći po 5 minuta na svakom stajalištu kao današnje mafijaško preduzeće Panpljačka, već su uvek išli normalni putnički autobusi sa 2 reda sedišta i kondukterom.

DSCN4327.JPG
 
Stajalište u zrenjaninskom predgrađu Ečka. Net Bus ima kružnu liniju od centra Zrenjanina do Ečke, Stajićeva i Lukićeva na sat vremena.

012.jpg
 
Međumesni autobus ATP Pančevo slikan 2017. na okretnici u selu Mramorak. Iako su vozila bila stara, ATP nikada nije na dugačke međumesne linije slao solo Gulerijuse za gradski prevoz u kojima vozač svima redom na prednjim vratima kuca karte stojeći po 5 minuta na svakom stajalištu kao današnje mafijaško preduzeće Panpljačka, već su uvek išli normalni putnički autobusi sa 2 reda sedišta i kondukterom.

Pogledajte prilog 247806
#261 nakon remonta, ako imas jos slika objavljuj slobodno ili mi salji u poruci, kako bih voleo da neko sada slika te autobuse i objavljuje, ali nazalost svi su iseceni....
Taj je ceo radni vek proveo na Mramorku, radio nocenje i bio najbolji od svih, bas su ga cuvali ali uvek pun gas. Sada je na njegovom mestu Cobra #218 koja je presla najvecu kilometrazu od svih. SNStransport.
 
Iako su sada autobusi noviji i izgledaju bolje, raznovrsnost parka u ATP-u, raspadnuti TAM-ovi u STUP-u ili Jugekspresu, pa onda zglobni Ikarbusi po raznim gradovima su imali svoju čar za nas entuzijaste. Meni lično Lasta nije ista bez plavih zglobnih Ikarbusa sa teget zavesama koje lete po krivinama. Pa onda i deset zona za pojedinačne karte na BusPlus validatoru. Ne kažem da je to bilo savršeno ali je bilo zanimljivo i autentično.

Da li su se u još nekoj od republika SFRJ ugrađivale pečurke osim u Srbiji i Crnoj Gori? Isto autentično i simpatično rešenje ali ne baš srećno jer slabo od čega može da zaštiti.

U Leskovcu je 80ih postojao gradski prevoz na nekoliko linija, a bila je i neka fora sa slovom S ispred broja. Kasnije su se pojavljivale samo 1 (Donje Stopanje) i 9 (Turekovac). Od pre godinu-dve sam primetio da autobusi tamo nose brojeve linija čak i na prigradu ali nigde nisam našao spisak pa ako neko ima neka podeli.
 
Kako i ne, sve je imalo svoj smek. Svaki prevoznik prepoznatljiv po bojama i kolor semi, raznovrsnost voznog parka, takodje i Zvuk Rabinog diferencijala nesto najlepse. Sad sve isto...
Kako neko moze voleti sada kad je je*eno sve isto...
 
Iako su sada autobusi noviji i izgledaju bolje, raznovrsnost parka u ATP-u, raspadnuti TAM-ovi u STUP-u ili Jugekspresu, pa onda zglobni Ikarbusi po raznim gradovima su imali svoju čar za nas entuzijaste. Meni lično Lasta nije ista bez plavih zglobnih Ikarbusa sa teget zavesama koje lete po krivinama. Pa onda i deset zona za pojedinačne karte na BusPlus validatoru. Ne kažem da je to bilo savršeno ali je bilo zanimljivo i autentično.

Da li su se u još nekoj od republika SFRJ ugrađivale pečurke osim u Srbiji i Crnoj Gori? Isto autentično i simpatično rešenje ali ne baš srećno jer slabo od čega može da zaštiti.

U Leskovcu je 80ih postojao gradski prevoz na nekoliko linija, a bila je i neka fora sa slovom S ispred broja. Kasnije su se pojavljivale samo 1 (Donje Stopanje) i 9 (Turekovac). Od pre godinu-dve sam primetio da autobusi tamo nose brojeve linija čak i na prigradu ali nigde nisam našao spisak pa ako neko ima neka podeli.

Kad pominješ Lastu
Lasta Palanka je najjača sa njihovim Sor-ovima 2002.god za sela i plavi radnički 8030 Sopota
Valjevo ima plave Sor-ove ona lastina čuvena šema

Najgori pogon -> Barajevo....
 
Poslednja izmena:
ATP-ov prigradski autobus na liniji Pančevo-Ivanovo, slikano 2016.

151.jpg
 
Vrh