Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Autobus Alibunar JATP u Vladimirovcu:

vl 030.jpg
 
Два Мерцедес Цитара, некада у градском превозу Крагујевца, Арива Литас, данас возе у Котору као шатл бусеви до жичаре.
20250829_152424.jpg
20250829_152436.jpg
20250829_152506.jpg
 
Кад смо већ код Крагујевца и Ариве,неки Цитари су и данас у возном стању у Литасу, такође аутобус који је био у возном парку Крагујевачке Ариве.
20250907_164001.jpg
 
E sad da li je za ovu temu, već mesecima Ćuprija nema autobusku stanicu, bivša stanica nekadašnjeg VelMor transa je godinama u katastrofa stanju, bila pod zakupima i kako tako ipak opstajala i služila putnicima. Danas nema ni toga, nikakvog stajališta,nit obeleženog prostora za autobuse, bukvalno ljudi na ulici čekaju autobuse, nit informacija o redu vožnje, toaleta, nit nekog zaklona od vremenskih prilika. Bukvalno ulica. Tek o bezbednosti da ne pričamo. Napredna Srbija i Ćuprija u 2025.
20250914_093736.jpg
20250914_093720.jpg
20250914_093702.jpg
20250914_093710.jpg
 
Izgleda da ima i nekoliko linija od Jarčujka i Magnohroma do centra koje zajedno drže Autoprevoz Čačak i Pub Internešnal, ali ne postoji nijedna gradska transverzalna linija koja spaja ta dva naselja koja predstavljaju najudaljenije zapadno i istočno predgrađe Kraljeva, i sa sajta nije najjasnije da li su to zapravo međugradske linije iz pravca Čačka, Kragujevca, Kruševca koje staju i na tim stajalištima, ili su poseban kraljevački prigradski autobuski podsistem.
Moram da se ispravim, ipak u Kraljevu postoji gradska linija 1 koja povezuje Magnohrom i Šumarsku Školu na istočnom i zapadnom obodu grada kroz centar, svakim danom ima prvi polazak u 05:00 ujutru ali i tokom špica i van njega ide na konstantnih sat vremena, što nije od preterane koristi putnicima koji ne znaju tačnu minutažu dolaska busa na njihovo usputno stajalište. I prilično rano završava rad, već u 21:00 uveče. Ima i neka kružna linija 2 do Higijenskog Zavoda i Grdice koja ide još ređe i ima poslednji polazak u smešnih 15 časova popodne. Beranovac i Ratina na jugoistoku Kraljeva su jad i čemer što se tiče prevoza, vikendom imaju svega par buseva dnevno, i to se računa kao gradska linija. Ostalo je prigradski saobraćaj do Žiče i Mataruške Banje, i one su dosta dobro povezane na svakih pola sata radnim danom, paradoksalno je da u ovakvim gradovima ispod 150.000 stanovnika prigradske linije često imaju bolju frekvenciju od gradskih. Najjači red vožnje ima prigradska linija 1 od glavne autobuske preko Konareva do Mataruške Banje na pola sata, nju verovatno koriste i Jarčujak, Čibukovac, ostala zapadna naselja duž Ibarske Magistrale da stignu do centra, skoro sam putovao tuda kada sam se vraćao iz Pazara i u vožnji autobusom bez stajanja treba poprilično vremena od ulaska u kraljevačku urbanu zonu kod Progorelice do glavne autobuske koja je blizu centra. Može zbuniti to što ova linija ima potpuno istovetnu numeraciju kao i gradska linija 1, trebala bi promeniti ime u 1P. Postoji i više železničkih stanica na širem području grada, i kada bi se kraljevački čvor kompletno elektrifikovao neki mini S-Bahn sistem sa linijama Progorelica-Vitanovac i Ratina-Adrani bi imao smisla.

Slučajno sam pronašao gradski i prigradski red vožnje na sajtu Grada Kraljeva:
 
Poslednja izmena:
Fotografisano sa velike udaljenosti, otud i nije neki kvalitet. Spletom slučaja, Solarisi 3147, 3150, 3160, 3161 i 3162, kao i Ik112-LE 3214 i 3216 su po direktivi donirani iz GSP-a opštini Stara Pazova. Navodno je plan da opština (tj. predsednik iste tzv. Džokej) sa tim vozilima organizuje komunalno preduzeće za prevoz putnika i da ta vozila koristi na novouspoatavljenim lokalnim linijama (po uzoru na model javnog prevoza iz Inđije (JPI)), ali je očigledno negde zapelo i ta vozila čame na placu obližnjeg poljoprivrednog kombinata.



Sa druge strane, od prethodnog vikenda uselila se i "Strela" u staropazovačku garažu "Laste" sa dobrim brojem autobusima sa poteza "700", kao i deo poteza "600" i još par autobusa s drugih linija, a koja su prethodno noćila na Busijama na privatnom placu. Ono što je dobra stvar je da barem imaju perionicu za buseve, ali i dalje gorivo moraju na NIS kartice da sipaju. Staropazovačka Lasta i dalje radi sa šakom jada od poluispravnih autobusa (možda jedno 8 buseva).
Stigla je naredba da se "počisti" garaža od svih neispravnih/rashodovanih i izgorelih autobusa, kojih je tamo popriličan broj.
 
Šta se dešava sa litasovim IK-112N iz 2015?
Imali su ih 9,na oglasima stoje 2 vec nekih godinu dana,jesu li ostale prodali ili idalje rade?
 
Gradski i prigradski busevi u Nišu, 95% solaći, uprkos mnogo manjem gradu još su sporiji nego ovde jer nigde nema žute trake. Vožnja je kao u BG potpuno besplatna od jula ove godine, linije su podeljene između Niš Ekspresa i Strele.

P1100481.JPG

P1100479.JPG

P1100480.JPG
 
Kad se krene ka manastiru Mileševa, uz Mileševku.
 
Kad se krene ka manastiru Mileševa, uz Mileševku.
Pronašao sam na Fejsbuku red vožnje gradskog prevoza u Prijepolju od pre 14 godina. Ako ovo i dalje važi, verovatno je u pitanju Šarampov-Mileševo ili neka od ovih linija do naselja Bostani, to je najistočniji krak grada duž puta u dolini reke Mileševke. Nijedna linija nema više od 3-4 polaska dnevno, i to samo tokom školske godine dok u toku raspusta ima upola manje. Ljudi u Prijepolju i Priboju masovnije koriste taksije nego gradske buseve, verovatno su i cene mnogo povoljnije nego u BG, iako Priboj uopšte nema loš prevoz za svoju veličinu. Prijepoljske linije čak nisu ni numerisane.

538260531_24636614685932919_8531937219322451645_n.jpg
 
E sada da li je 104 ili 103, pitanje od milion dolara. Ako je Raba 104 to mu daje veliku vrednost, jer takvih primeraka nema više.

1000064273.jpg


Ne znamo šta je i sa ovim Pirotskim, on ima Florida farove.
1000064288.jpg
 
Gde je tačno snimljena ova fotografija? Jel Prijepolje uopšte ima neke gradske linije ili samo pokoji đački bus do okolnih sela? Ovaj bus koliko vidim ima tipično gradsku "stojeću" konfiguraciju, manje sedišta, više šipki i rukohvata.

Бостани, рекао бих да је ова локација:

Hvataj.JPG
 
Бостани, рекао бих да је ова локација:

Pogledajte prilog 253775
Taševo ili Bostani ili Luke, ne postoji jasno određena granica između prijepoljskih naselja. Busevi verovatno okreću na tom improvizovanom malom parkingu pored Mileševke, to i nije parking nego zemlja malo posuta kamenčićima, po ovoj kiši se tamo sigurno napravila kaljuga. Gradski red vožnje kao da je državna tajna, nema ga čak ni na autobuskoj stanici niti na stajalištima po Prijepolju, jedva sam ovo pronašao na Fejsbuku, i to je još iz 2011. možda više i nije relevantan.

Brojčane oznake za različite linije ne postoje, a na ovom busu čak nema ni natpisa dokle saobraća.
 
Vrh