Na većini glavnih pravaca u NS-u postoje žute trake,tramvaj mora da se uvede na koridorskim pravcima. Ne može čitav NS da se oslanja na autobuski sistem,trenutno je ta usluga na minimumu očekivanja...
Te kuće i zgrade u Veterniku,na Telepu i na Adicama se grade uz poljske puteve koji tako postaju ulice,ili u ulici formiranoj gradnjom kuća neko podigne zgradu ili ceo blok,slično je i oko Temerinska i oko ulice Ivana Gundulića,zato nam i jeste takvo stanje u saobraćaju,sve se gradi bez plana... Ona Garaža kod vlade je još i ok u poređenju sa drugom,neko je video da tu ima prostora i da može da se smesti garaža,i to samo da kaže ,,eto,rešili smo problem parkiranja u centru'', a tek oni otvori za lift što grade tik uz trg...Јесте да је узгред писано на другој теми, али свакако припада овој. Жута трака у Новом Саду постоји само у Футошкој и Футошком путу. У неким другим улицама, тј. булеварима аутобуси на раскрсницама могу да иду право из крајње десне траке (жута стрелица право), из које, такође, сва возила иду десно, али то није жута трака јер не постоји целом дужином улице. Пре 7-8 година је постојала жута трака и на Булевару цара Лазара од СПЕНС-а до раскрснице са Булеваром ослобођења, али је укинута.
Аутобуски систем у Новом Саду уопште није дошао до ивице искоришћености, тј. до тренутка када су интервали полазака толико мали да је потребан трамвај. Тренутно не постоји ниједна линија која у шпицу иде чешће од 10 минута. Некада најјаче линије 2 и 4 сада у шпицу возе на 15 минута! А некада су линије 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 и 9 имале интервале полазака у шпицу испод 10 минута. Двојка је након преласка са зглобна на соло возила саобраћала на 6 минута, линије 1, 3, 5 и 8 су пре десетак година саобраћале на 7-8 минута. Аутобуски превоз треба прво да се убрза увођењем електронске куповине појединачних карата и увођењем правих жутих трака, можда чак и улица резервисаних искључиво за јавни превоз (Стражиловска и Јована Суботића). Када се достигну некадашњи интервали и Новосађани врате јавном превозу, онда кренути са увођењем трамваја. Чак и да се уведе трамвај, он неће покрити цео град и приградска насеља јер нема новца да се покрије цео град и не постоји потреба, тј. довољан број путника за трамвај на свим постојећим аутобуским линијама. Дакле, аутобуски систем свакако мора да се унапређује и увек ће се већи део града ослањати на њега.
Нажалост, изградњом подземних гаража у центру града се чини супротно, људи се позивају да дођу у град аутомобилима. А три главна правца која воде у центар (Стражиловска, Јеврејска и Јована Суботића) су уска грла.
Други проблем је и интензивна стамбена градња у деловима града који су катастрофално повезни јавним превозом, а и не постоје изгледи да ће улицама у њиховим насељима икада моћи да саобраћа нешто веће од минибуса. Људи у појединим деловима Телепа, Адица и Ветерника су удаљени од најближег стајалишта аутобуса и више од 15 минута хода, што доводи до тога да им је аутомобил једино превозно средство.
Napisao sam ,,oko Temerinske'',Temerinska je ok. U Gundulićevoj je dovoljno da samo jedan parkira uz ivičnjak i počinje zastoj,pogotovo od semafora na raskrsnici sa Temerinskom do Kosovske,dalje nema problema. To za Telep,Adice i Veternik može možda mini bus..Није баш исто. На Подбари и Салајци постоје улице којима може да саобраћа јавни превоз (управо Темеринска и Гундулићева) и, колико год та густина становања била нехумана, ти људи имају у близини својих зграда стајалишта јавног превоза и алтернативу аутомобилу. Темеринском пролази и соло и зглобни аутобус. Да не спомињем да имају тротоаре и да су за 10–15 минута у строгом центру града. С друге стране, поменути делови Ветерника, Телепа и Адица никада неће моћи да буду квалитетно покривени јавним превозом јер улична мрежа није адекватно испланирана и нису предвиђене улице ни за соло аутобус.
Хвала ти много што си сликао овог тенка који ми је обележио детињство на линији 56. Само ми реци, где ради, у ЗА или НГ?Sa ovime je Cobra ušla kod nas na tržište, ništa bolji od Ikarbusa IK-103, ali gde su oni sada, a gde je Ikarbus?
Sedišta nisu originalna, da naglasim odmah.
Pogledajte prilog 176682
Pogledajte prilog 176685
Pogledajte prilog 176686
Pogledajte prilog 176683
Pogledajte prilog 176684
Koncept o405 je sigurno najkopiraniji od svih autobusa. Masa malih proizvođača pokupila je ponešto, ako nije mogla ceo, legalno, ili makar prepisujući.Teško da ona stara Cobra GD272 ima ikakve korene u 0405. Nikakvih dodirnih tačaka ja tu ne vidim. Za osnovu, mislim tehnološku i konstruckionu, pre je možda mogao poslužiti 0303. Položaj motora, povoznost sa visinom poda, idu u prilog mog mišljenja. 0405, pogotovu kasnije N verzije, konceptualno ni danas nisu nešto posebno zastarela vozila. Ta Cobra sa druge strane jeste baš starog koncepta.