Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Da li će tamo biti neko bar toliko pametan da umesto ove hrpe linija na u najboljem slučaju 30 minuta napravi bar 4-5 linija sa intervalom 15 minuta preko celog dana? Govorim o Kragujevcu.
 
Две канте и један свемирски брод x2.
Канта на гас бр. 1, гб 1078 са Техномедија рекламом на линији 24
1078.jpg

Канта на гас бр. 2, гб 1073 са ИКЕА рекламом на линији 22
1073-IKEA.jpg

И наравно најлепши градски аутобус у Србији, гб 1094 на линији 11б
1094.jpg

1094-2.jpg
 
Na većini glavnih pravaca u NS-u postoje žute trake,tramvaj mora da se uvede na koridorskim pravcima. Ne može čitav NS da se oslanja na autobuski sistem,trenutno je ta usluga na minimumu očekivanja...

Јесте да је узгред писано на другој теми, али свакако припада овој. Жута трака у Новом Саду постоји само у Футошкој и Футошком путу. У неким другим улицама, тј. булеварима аутобуси на раскрсницама могу да иду право из крајње десне траке (жута стрелица право), из које, такође, сва возила иду десно, али то није жута трака јер не постоји целом дужином улице. Пре 7-8 година је постојала жута трака и на Булевару цара Лазара од СПЕНС-а до раскрснице са Булеваром ослобођења, али је укинута.
Аутобуски систем у Новом Саду уопште није дошао до ивице искоришћености, тј. до тренутка када су интервали полазака толико мали да је потребан трамвај. Тренутно не постоји ниједна линија која у шпицу иде чешће од 10 минута. Некада најјаче линије 2 и 4 сада у шпицу возе на 15 минута! А некада су линије 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 и 9 имале интервале полазака у шпицу испод 10 минута. Двојка је након преласка са зглобна на соло возила саобраћала на 6 минута, линије 1, 3, 5 и 8 су пре десетак година саобраћале на 7-8 минута. Аутобуски превоз треба прво да се убрза увођењем електронске куповине појединачних карата и увођењем правих жутих трака, можда чак и улица резервисаних искључиво за јавни превоз (Стражиловска и Јована Суботића). Када се достигну некадашњи интервали и Новосађани врате јавном превозу, онда кренути са увођењем трамваја. Чак и да се уведе трамвај, он неће покрити цео град и приградска насеља јер нема новца да се покрије цео град и не постоји потреба, тј. довољан број путника за трамвај на свим постојећим аутобуским линијама. Дакле, аутобуски систем свакако мора да се унапређује и увек ће се већи део града ослањати на њега.
Нажалост, изградњом подземних гаража у центру града се чини супротно, људи се позивају да дођу у град аутомобилима. А три главна правца која воде у центар (Стражиловска, Јеврејска и Јована Суботића) су уска грла.
Други проблем је и интензивна стамбена градња у деловима града који су катастрофално повезни јавним превозом, а и не постоје изгледи да ће улицама у њиховим насељима икада моћи да саобраћа нешто веће од минибуса. Људи у појединим деловима Телепа, Адица и Ветерника су удаљени од најближег стајалишта аутобуса и више од 15 минута хода, што доводи до тога да им је аутомобил једино превозно средство.
 
Poslednja izmena:
Јесте да је узгред писано на другој теми, али свакако припада овој. Жута трака у Новом Саду постоји само у Футошкој и Футошком путу. У неким другим улицама, тј. булеварима аутобуси на раскрсницама могу да иду право из крајње десне траке (жута стрелица право), из које, такође, сва возила иду десно, али то није жута трака јер не постоји целом дужином улице. Пре 7-8 година је постојала жута трака и на Булевару цара Лазара од СПЕНС-а до раскрснице са Булеваром ослобођења, али је укинута.
Аутобуски систем у Новом Саду уопште није дошао до ивице искоришћености, тј. до тренутка када су интервали полазака толико мали да је потребан трамвај. Тренутно не постоји ниједна линија која у шпицу иде чешће од 10 минута. Некада најјаче линије 2 и 4 сада у шпицу возе на 15 минута! А некада су линије 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 и 9 имале интервале полазака у шпицу испод 10 минута. Двојка је након преласка са зглобна на соло возила саобраћала на 6 минута, линије 1, 3, 5 и 8 су пре десетак година саобраћале на 7-8 минута. Аутобуски превоз треба прво да се убрза увођењем електронске куповине појединачних карата и увођењем правих жутих трака, можда чак и улица резервисаних искључиво за јавни превоз (Стражиловска и Јована Суботића). Када се достигну некадашњи интервали и Новосађани врате јавном превозу, онда кренути са увођењем трамваја. Чак и да се уведе трамвај, он неће покрити цео град и приградска насеља јер нема новца да се покрије цео град и не постоји потреба, тј. довољан број путника за трамвај на свим постојећим аутобуским линијама. Дакле, аутобуски систем свакако мора да се унапређује и увек ће се већи део града ослањати на њега.
Нажалост, изградњом подземних гаража у центру града се чини супротно, људи се позивају да дођу у град аутомобилима. А три главна правца која воде у центар (Стражиловска, Јеврејска и Јована Суботића) су уска грла.
Други проблем је и интензивна стамбена градња у деловима града који су катастрофално повезни јавним превозом, а и не постоје изгледи да ће улицама у њиховим насељима икада моћи да саобраћа нешто веће од минибуса. Људи у појединим деловима Телепа, Адица и Ветерника су удаљени од најближег стајалишта аутобуса и више од 15 минута хода, што доводи до тога да им је аутомобил једино превозно средство.
Te kuće i zgrade u Veterniku,na Telepu i na Adicama se grade uz poljske puteve koji tako postaju ulice,ili u ulici formiranoj gradnjom kuća neko podigne zgradu ili ceo blok,slično je i oko Temerinska i oko ulice Ivana Gundulića,zato nam i jeste takvo stanje u saobraćaju,sve se gradi bez plana... Ona Garaža kod vlade je još i ok u poređenju sa drugom,neko je video da tu ima prostora i da može da se smesti garaža,i to samo da kaže ,,eto,rešili smo problem parkiranja u centru'', a tek oni otvori za lift što grade tik uz trg...
 
Poslednja izmena:
Није баш исто. На Подбари и Салајци постоје улице којима може да саобраћа јавни превоз (управо Темеринска и Гундулићева) и, колико год та густина становања била нехумана, ти људи имају у близини својих зграда стајалишта јавног превоза и алтернативу аутомобилу. Темеринском пролази и соло и зглобни аутобус. Да не спомињем да имају тротоаре и да су за 10–15 минута у строгом центру града. С друге стране, поменути делови Ветерника, Телепа и Адица никада неће моћи да буду квалитетно покривени јавним превозом јер улична мрежа није адекватно испланирана и нису предвиђене улице ни за соло аутобус.
 
Није баш исто. На Подбари и Салајци постоје улице којима може да саобраћа јавни превоз (управо Темеринска и Гундулићева) и, колико год та густина становања била нехумана, ти људи имају у близини својих зграда стајалишта јавног превоза и алтернативу аутомобилу. Темеринском пролази и соло и зглобни аутобус. Да не спомињем да имају тротоаре и да су за 10–15 минута у строгом центру града. С друге стране, поменути делови Ветерника, Телепа и Адица никада неће моћи да буду квалитетно покривени јавним превозом јер улична мрежа није адекватно испланирана и нису предвиђене улице ни за соло аутобус.
Napisao sam ,,oko Temerinske'',Temerinska je ok. U Gundulićevoj je dovoljno da samo jedan parkira uz ivičnjak i počinje zastoj,pogotovo od semafora na raskrsnici sa Temerinskom do Kosovske,dalje nema problema. To za Telep,Adice i Veternik može možda mini bus..
 
Jedan od mnoštva derivata čuvene O405.
Nekoliko decenija unazad Turci grade svoju autoindustriju vrlo pametno. Razvili su celu mrežu komponentaša za celokupnu auto industriju, a usput lepo uspostavili saradnju i da velikim proizvođačima automobila, kamiona, autobusa. Setimo se ko tamo sve ima svoju proizvodnju.
A autoindustrija odličan je lakmus za stanje privrede cele zemlje.
Nije tako daleko vreme kada su naši prevoznici vozili tamo svoje raspadnute O303 a otud ih vraćali presvučene u O 404 za tek koju desetinu k €. Sve to iskustvo polako se ugradilo u ono što prave i nude danas. Sistematsko planiranje i ulaganje dalo je rezultat, šta god mi mislili o kvalitetu pojedinih njihovih autobusa danas. A tu, kao možda nigde drugde, važi i ono: koliko para, toliko muzike. I kad tu još dodamo turski mentalitet, ne baš imun na korupciju, ne treba da nas čudi što nam ulice polako plave njihova vozila.
Vidim da sad komunalne firme po Srbiji sve više imaju BMC i Ford kamione, takođe napravljene negde u Bursi.
 
Teško da ona stara Cobra GD272 ima ikakve korene u 0405. Nikakvih dodirnih tačaka ja tu ne vidim. Za osnovu, mislim tehnološku i konstruckionu, pre je možda mogao poslužiti 0303. Položaj motora, povoznost sa visinom poda, idu u prilog mog mišljenja. 0405, pogotovu kasnije N verzije, konceptualno ni danas nisu nešto posebno zastarela vozila. Ta Cobra sa druge strane jeste baš starog koncepta.
 
Sa ovime je Cobra ušla kod nas na tržište, ništa bolji od Ikarbusa IK-103, ali gde su oni sada, a gde je Ikarbus?
Sedišta nisu originalna, da naglasim odmah.

Pogledajte prilog 176682
Pogledajte prilog 176685
Pogledajte prilog 176686
Pogledajte prilog 176683
Pogledajte prilog 176684
Хвала ти много што си сликао овог тенка који ми је обележио детињство на линији 56. Само ми реци, где ради, у ЗА или НГ?

И да, јел купљена од Банета или од Транс Југа?

Од мене Банетова Кобра прошле године сликана на АС Сокобања


Cobra-GD272.jpg
 
Ova je Ex "Sokoprevoz" Sokobanja (isto i tvoja sa fotke vrv), znači Banetova je bila sigurno, jer je držao tog prevoznika.

Slikano je u Negotinu, ali šetaju vozila između Zaječara i Negotin često, pre 3 nedelje peglala je u Zaječaru.
Kada si u prolazu baci pogled kod AS Zaječar na parkingu ili malo niže kod NIS-ove pumpe gde im je garaža, a u Negotinu su na Radujevačkom putu kod "Tekijanke". :)

Imali su još jednu Cobru, koja je valjda skoro rashodovana, to je ova. Bio sam načuo da je ex "Lekon", ali ne mora da znači..
97. Cobra.jpg

99. Cobra.jpg
 
Teško da ona stara Cobra GD272 ima ikakve korene u 0405. Nikakvih dodirnih tačaka ja tu ne vidim. Za osnovu, mislim tehnološku i konstruckionu, pre je možda mogao poslužiti 0303. Položaj motora, povoznost sa visinom poda, idu u prilog mog mišljenja. 0405, pogotovu kasnije N verzije, konceptualno ni danas nisu nešto posebno zastarela vozila. Ta Cobra sa druge strane jeste baš starog koncepta.
Koncept o405 je sigurno najkopiraniji od svih autobusa. Masa malih proizvođača pokupila je ponešto, ako nije mogla ceo, legalno, ili makar prepisujući.
Mnogi mali proizvođači kasnije su šarali sa raznim motorima, dizajnom, ali osnova rešetke ispod poda je ostajala ista.
U prilog tome je išao i nemačka standardizacija gradskog autobusa.
 
Da da svakako, znamo i ti i ja šta je VÖV standard. Nego kod ove Cobre se baš ta veza ne vidi. Mislim da sam čak negde ranije i čitao da je za prve Cobre kod nas 303 baš bio konstruckicjski uzor. Na kraju krajeva, njih je Turska bila prepuna. Udruživanje skoro pa cele autobuske industrije, tih godina onog razvijenog dela Nemačke, zlatno je doba autobuske industrije. Mercedes se više bavio osovinama, menjačima, čak i karoserijama, mada je dizajn faktički i dogovaran između svih njih, dok je MAN bio taj koji je razvio skoro svaki bitan motor u tih dvadesetak godina, mislim gledano i na duži period. Čak i poznati "mercedesovi" OM442 i OM443 su u ustvari MAN-ovih ruku delo. Mislim na V8 i V10 atmosferske motore. Tebi su dobro poznati sigurno. OM4X7 serija takođe ide iz MAN-ove kuhinje. Podeljeni po raznim segmentima proizvodnje, tako su više decenija stvarali odlične autobuse po svim mogućim karakteristikama. Udružuju se i danas doduše, al zbog razvoja potpuno različitih tehnologija.
 
Ok, možda grešim, ali koja god, osnova mu je stamena.
 
Ove Temse Safari su skroz izrabljene, tokom zamenskog autobuskog prevoza Zaječar-Niš većinom su one vozile.
Pregrejavanje, neispravne klime, previše sebi dozvoljavaju nekada...

FB_IMG_1697578508315.jpg
 
ЈГСП

Необус 405Г, једини 1997. годиште који није рекаросиран, гб. 722 на линији 3 Петроварадин - Детелинара.
722.jpg

А ту је и његов брат, гб 780 на линији 62 НС - Сремски Карловци (Дудара)
780.jpg

Необус 405ГЗ, рекаросиран 2013, гб 796 са Декатлон рекламом без линије на ЖС
796.jpg

Другачији кадар
796-2.jpg

Необус 501Г гб 830 којем нисам успео да видим линију од количине гарежи
830.jpg

Volvo 7000 гб 812 на линији 71 ЖС - Поповица, који ми је излетео ниоткуда
812.jpg

Икарбус ИК112Н гб 976 без линије на ЖС. Последња вероватно 22 НС - Каћ, с обзиром да је ово Flipdot Novatronic
976.jpg

BMC Procity 12 CNG гб 1072 на линији ако се добро сећам 9А Ново Насеље - Петроварадин (Алибеговац)
1072.jpg

Solaris Urbino 12 Electric гб 1092 на линији 11Б
1092-2.jpg

И за крај Solaris Urbino 12 CNG гб 919 у служби резервног возила на терминусу Шафарикова
919.jpg
 
Opet iz iste firme, ali zanimljivi primerci IK-107, vrlo lako možete da naslutite da dolaze iz Transprodukta zbog par detalja.
Imaju 3 komada, od kojih bi trebalo da je jedan trenutno u rashodu, dva su kupljena od Tanezza-a iz Pirota dok je jedan ujednom i najstariji došao iz Konvoj Travela.

Da ne dužim, fotke.
196. Ikarbus.JPG

194. Ikarbus.JPG


Stariji primerak.
132. IK-107.JPG
 
Totalno očekivano Strela je pobedila na tenderu u Kragujevcu, ono neočekivano jeste to što se domaći "Vulović" nakačio na Strelu i to sa već postojećim voznom parkom (najmanje15 godina prosečno star), ne postoje potvrde, ali najavili su nov MAZ-ove (što bi trebalo da je nemoguće, al ajde.)
Strela ulazi sa 35 novih vozila.

IMG_1045.jpeg
 
Bio je to već poslednji visoki Sanos 315 u redovima "Bortravel-a", autobus je tokom te 2021. godine povučen dolaskom Temsi LD 12 SB.
Ako ne ništa, drago mi je da sam ga zabeležio. :)
125. Autobuska Stanica.JPG


Manje više ceo vozni park Bortravela se vrti oko Temsi, gazda je prezadovoljan ovom markom, kupili su desatak Avenue dvovratna verzija, 12 LD 12 SB i hrpu HD-jevki i nekoliko redizaniranih Safarija.
Mogu slobodno reći da su one turističke perverzija, Temsa je u turizmu pretekla Neoplan po komfornosti, svaka vožnja je u njima prijatna, ni LDjevke nisu loše.
Za Avenue sam već podeljen, moglo je to puno bolje, ali su bolje od Cobri, Rakije & BMC-a, a pak lošije od Isuzua, Otokara i Conecta.
Prevoz u Boru je mnogo bolje organizovan nego u komšijskom Zaječaru, zavidim im na tome.
Imali su dosta Fap-ova, Ikarbusa i nekoliko Megabusa, šta se desilo sa svima njima ne znam, valjalo bi otići jednom tamo u celodnevnu foto akciju i izvideti situaciju.

Na njihovom sajtu imate galeriju novih autobusa: https://www.bortravel.net/galerija/
 
Vrh