Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Novosadska fabrika mini buseva koja ih većinom izrađuje na šasiji Iveca.

Jedan je dužio Zaječar-Negotin tokom radova na pruzi pa sam imao često priliku da se vozim u njemu, osim klasične neduobnosti u vožnji sa takvom vrstom vozila preko Srpskih rupa moram da priznam da me je iznenadio kvalitet završne obrade nigde nije lupalo, a u gradskoj varijanti je imao dosta mesta pozadi sa dodatnim preklapajućim stolicama koja su bila tapacirana.
Ne znam kakvi su u Novom Sadu, ali verujem da su isto dobri.

Jedna iz vožnji.

Pogledajte prilog 187259
Pogledajte prilog 187260

Ne znam jel bila ovde vest, Feniksbus uskoro gradi fabriku na Klisi, bilo je reči i o proširivanju kapaciteta. Možda u budućnosti nekada budu i izradjivali solo autobuse na Iveco šasijama.
 
Bilo bi lepo da imamo makar jednog karoseristu normalnih gradskih autobusa, mislim da nisu Dejli šasije. IVECO ipak proda najviše gradskih autobusa u Evropi, iako kod nas taj brend nije popularan, ono narodno Iveco neće daleko😁 Realno, nije mu baš opravdano to prišiveno. Taman bi mogli malo razbiti ovu tursku najezdu u Srbiji.
 
Bilo bi lepo da imamo makar jednog karoseristu normalnih gradskih autobusa, mislim da nisu Dejli šasije. IVECO ipak proda najviše gradskih autobusa u Evropi, iako kod nas taj brend nije popularan, ono narodno Iveco neće daleko😁 Realno, nije mu baš opravdano to prišiveno. Taman bi mogli malo razbiti ovu tursku najezdu u Srbiji.
Само да немају аутобуси непланирана трећа врата као они њихови у НС-у.
 
Bilo bi lepo da imamo makar jednog karoseristu normalnih gradskih autobusa, mislim da nisu Dejli šasije. IVECO ipak proda najviše gradskih autobusa u Evropi, iako kod nas taj brend nije popularan, ono narodno Iveco neće daleko😁 Realno, nije mu baš opravdano to prišiveno. Taman bi mogli malo razbiti ovu tursku najezdu u Srbiji.
Bio na probi na liniji 53 jedan Iveco, vrteo krugove sa punim buradima vode. Ali su ih na tenderu odbili o čemu je pisao jedan od forumasa tada:

- I da, za to je kriva bahata vlast koja je cekala do 5 do 12. Iveco je diskvalifikovan tenderskom dokumentacijom (kruta prednja osovina) zbog toga sto ide preko Hrvata a, Scania je prebukirana.
 
Pa dobro to što u sve uđe politika ništa novo. Iveco zasigurno ima dobra vozila, jer opet ne bi toliko široko bio rasprostranjen. Kruta prednja osovina je i na MAN-ovim šasijama za Beograd, pa se to pokazalo kao dosta dobro rešenje, i po pitanju trapa, koji je kod Solarisa dosta osetljiviji zbog nezavisnog prednjeg vešanja.

@mihajloboric87
Ti što imaju uža treća vrata su verovatno low entry tipa, kao naši 112LE. Oni često imaju takva rešenja zbog drugačijeg položaja pratećih komponenti motora, klasične pogonske osovine itd. Pa i kod arrivinih Volvoa u Beogradu je ista situacija. Ima IVECO sigurno i niskopodne šasije za karoseriste. Heuliez radi svoje autobuse na njihovoj bazi, na primer. Ne bi se uopšte bunio da tako nešto slučaj dođe i na beogradske ulice.
 
Iveco Crosswayi su po rečima vozača najbolja vozila u Novom Sadu ikad. Često clse čuje od onih koji ih duže da su ti busevi toliko dobri, da kod nas ne trebaju da voze, da treba da budu izloženi u nekoj galeriji i da se čuvaju.
Nažalost, uslovi eksploatacije u Novom Sadu i nešto niže održavanje, posle evo 13 godina rada, može se reći da ih je ipak dokrajčilo.
 
Novosadska fabrika mini buseva koja ih većinom izrađuje na šasiji Iveca.

знам ко су, али ме занима какви су

Jedan je dužio Zaječar-Negotin tokom radova na pruzi pa sam imao često priliku da se vozim u njemu, osim klasične neduobnosti u vožnji sa takvom vrstom vozila preko Srpskih rupa moram da priznam da me je iznenadio kvalitet završne obrade nigde nije lupalo, a u gradskoj varijanti je imao dosta mesta pozadi sa dodatnim preklapajućim stolicama koja su bila tapacirana.
Ne znam kakvi su u Novom Sadu, ali verujem da su isto dobri.

значи сасвим пристојан минибус. мислим, боље то него оне Мечкине шклопоције
 
Feniksbusi su odlični minibusi, jedina zamerka im je klima. Ne znam ko ih ugradjuje i čije su, ali znam da su i GSP Beograd i GSP Novi Sad mučili muku sa njima, mislim da ni do danas to nije rešeno.
Inače fabrika radi punom parom, kad sam u Novom Sadu često im vidjam buseve na probnim vožnjama kroz grad, ima ih u dosta različitih varijanti, konfiguracija itd…
Nedavno su izvezli nekoliko desetina Feniksa u Sloveniju.
Evo jednog, gb 990, u svom matičnom gradu. 🙂

Edit:

Koliko sam skapirao, ovo im je sad nova zadnja stena na svim modelima:
 
Iveco Crosswayi su po rečima vozača najbolja vozila u Novom Sadu ikad. Često clse čuje od onih koji ih duže da su ti busevi toliko dobri, da kod nas ne trebaju da voze, da treba da budu izloženi u nekoj galeriji i da se čuvaju.
Nažalost, uslovi eksploatacije u Novom Sadu i nešto niže održavanje, posle evo 13 godina rada, može se reći da ih je ipak dokrajčilo.
Tačno, ali im je i problem slaba preglednost trećih vrata.
 
Извештај из Шапца:
Релативно нови Lion's City A21 CNG, због лошег квалитета пута отпао део
20240202_123917.jpg
А и генерално лош ред вожње, ђаци из источних делова општине немају како да се врате осим са главне у пола девет, сат времена након краја часова...
 
Dva prevoznika u sukobu.

Koja Podsaharska Afrika!

Tender na 20 godina, na kojem se bira monopolista.
 
 
Zanimljiva je priča o prevozu u Užicu, još od raspada Rakete 2006/7.
Od 2015. prevoz po tenderu koji se završio sudskim sporom, obavlja Bečejprevoz. Tada su ustanovljene cene i mreža linija koja gotovo da od tada nije menjana (50-110 din).
Kad je istekao prvi ugovor, zaobišli su novi pravljenjem javnoprivatnog partnerstva gde je Grad uložio linije i ulice, a Bečej vozila. Po kojoj ceni sada voze, nemam pojma. Početnu cenu od 95d/km odmah po uspostvljanju prevoza su podigli. Dokle je sada dogurala, ne znam.
Autobuska stanica je rak rana tog ugovora. Grad je iznajmio stanicu prevozniku. Visoka cena peronske karte (viša od prevozne karte na prigradskim linijama) odbija putnike, pa se autobusi poprilično zadržavaju na ulici na prvim stajalištima. Dobro je što su krenuli da dizel zamenjuju cng, ali ni posle dve godine nisu rešili punionicu. Dugo su ih punili čak u Čačku. Sada pune improvizovano u Krčagovu, a navodno ne mogu da nađu lokaciju.
Sada svi manovi imaju klimu koja se koristi, iako je i ranije bio uslov, nije ih bilo. Početna starost vozila bila je do 14 godina i odmah je kod dosta vozila premašena jer su u trenutku potpisivanja bili granični.
Sve u svemu, bolje je nego što je bilo, ali ima još dosta toga da se reši. Vozila već imaju displeje, mogli bi se staviti u funkciju, naplata karata bi trebalo da se osavremeni, her vozači gube previše vremena za naplatu i cepanje karata iz bloka, servisna radionica je katastrofalna, punjenje cng, pranje... I, najvažnije, osloboditi pristup autobuskoj stanici za prigradske putnike i na nekim linijama korigovati postojeće i uvesti nove polaske prilagođenije raznim strukturama stanovništva.
Sad je ta praistorijska cena postala ograničavajući faktor u daljem razvoju saobraćaja.
 
JGSP Novi Sad navodno nabavio zglobne polovne Scanie 2008.godište iz Švajcarske jer je situacija sa zglobnim autobusima u tom gradu alarmantna. Scanie bi trebale da voze Novosađane najduže tri godine.
Ne znam da li je ovo neko već objavljivao.
 
Vrh