Jučerašnja debata Reč na reč na RTS1. U ime koalicije Moramo/NDMBGD je bila Biljana Đorđević koja je broj 2 na našoj republičkoj listi. S obzirom da je dobila dete prošle godine imala je i direktan input a ne samo što joj PR timovi napišu kao drugima. Inače, Biljana je profesorka na FPN-u i drago mi je reći da sam pomogao oko pripreme njenog nastupa u pogledu radnih prava žena sa akcentom na probleme u fabrikama stranih investitora.
"Možda i najveći problem koji Srbija ima danas je natalitet, samo u prošloj godini broj građana smanjio se za više od 50,000, a broj novorođene dece je bio najmanji ikada. Država je na različite načine nastojala da podstakne rađanje, ali ima li još nekih mera koje bi mogle da preokrenu negativan trend?
O tome u debati "Reč na reč" u utorak 8. marta raspravljaju:
Hana Adrović - lista Suverenisti
Boško Obradović - lista Srpski pokret Dveri - POKS
Biljana Đorđević - lista Moramo
Elvira Kovač - lista Savez vojvođanskih Mađara
Slavica Đukić Dejanović - lista Ivica Dačić - premijer Srbije
Darija Kisić Tepavčević - lista Aleksandar Vučić - Zajedno možemo sve"
Добро, идемо ка томе да знамо што нећемо, а оно мало што хоћемо не знамо како! Ево, везано за децу, Белорусија даје станове породицама са троје и више деце, по техници градње масовна панелна градња, са много бољим урбанистичким стандардима од комерцијалне градње у Београду. Али чак ни то није помогло да се наталитет подигне преко 1,85. Да би Србија финансирала тако нешто, треба јој много јача економија, а то је зачарани круг. Највећи непријатељ наталитета је потрошачка култура и егоизам, и ту нема неких суперуспешних решења са врха власти.
Још гори случај онога "3+3+3, три брза аутобуса, три линије трамваја, три БГ:ВОЗ". "Путовање од пола сата". И кажу "наши стручњаци". Конкретно, ако узмеш 6 најоптерећенијих линија уличног градског превоза, па да уведеш телепорт на њима, то је 20% путника јавног превоза, или 10% свих кретања уопште. Да не говоримо да тај 3+3+3 нема ни једно ширење трамваја и тролејбуса, ни један план типа, 10 трамвајских подвожњака и надвожњака на најважнијим раскрсницама укупне цене 50 милиона евра, нити један булевар по систему откупа и рушења 50-100 кућа за формирање минималне инфраструктуре потребне за жуте траке или трамвајске баштице, а да не говоримо о не коришћењу Топчидерске пруге ка центру града, или пруге за Железник за тај њихов БГ:ВОЗ.
Ја сам им предлагао 4+4+4 за 4 године 40% електричног превоза, са конкретних 4 проширења пруга трамваја, мреже тролејбуса, и мреже железничких пруга за фрекветан БГ:ВОЗ, а кроз систем пројеката са ценама 10-100 милиона евра, које Београд може да приушти. Срамно би било за Београд да са буџетом преко милијарду евра не улаже у такве средње пројекте типа трамвај Хајат-Земунски парк, километар подземне пруге Мостар-Савски трг, дупли колосек од Ресника до Клења, тролејбус од Бањице до Петље Ласта и Видиковца са ширењем булевара итд. На жалост, ни други кандидати нам не нуде конкретно и ново. И без саобраћаја, очекујем да се направи по бар једна средња школа у Батајници, Сурчину и Крњачи, нови Дом здравља Вождовац на Трошарини, што су финансијски доступни и логични пројекти.
То нису обећања, хоћу за власт организатора извођења озбиљних радова и пројеката.