Pošto su tema izbori pokušaću da malo uozbiljim priču i nabrojim nešto što je po meni najbitnije urađeno u Beogradu poslednjih godina ili bolje rečeno od kada je Vučić na vlasti i šta je to što Beograđani vidi pa samim tim i dobrim delom glasaju po tome. Nastaviću, a možete slobodno zamerke na ovo što sam napisao.
1. Obnovljeno oko 500 fasada (ugrubo), posebno mi je drago da su sređeni Zemun i Kosančićev venac.
2. Pešačke zone, kompletno sređen Obilićev venac, Topličin venac i Kosančićev venac i sada deluju kao jedna celina koja vodi ka Savi i Kalemegdanu.
3. Trg Republike sređen i uklopljen u pešačku zonu. Rekonstruisani i otvoren Narodni muzej posle 15 godina i Narodno pozorište.
4. Beograd na vodi, najveći projekat ove zemlje, Beograd je spušten na reku posle vise decenija. Meni posebno draga obnova Geozavoda i predratnih lepotica u tom delu Savamale.
5. Sređivanje šetališta kod Beoton hale i Karađorđeve kao i trenutni projekat Linijiskog parka.
6. Kula Beograd, Sky line, West 65 tower, Ušće II.
7. Kompletno sređen park Ušće najveća zelena oaza u Beogradu.
8. Savski Trg, meni jedno od najlepših mesta u gradu. Grandiozna zgrada Železničke stanice i spomenik Stefanu Nemanji.
9. Autobuska i Železnička stanica na Novom Beogradu.
10. Prokop, posle više decenija nastavljen je projekat stanice Centar.
11. Infrastruktura, bul Kneza Aleksandra Karađorđevića, Ruzveltova, Vojvode Stepe, 4 bulevara, Višnjička...
12. Metro u Beogradu.
13. Klinički centar Srbije.
14. Ikea i Lidl simboli zapadne Evrope.
15. Mali trgovi, pjacete
16. Slavija
17. Novobeogradski projekti, čitav novi urbani i poslovni deo Beograda oko Airporta, west65 i ostalo.
18. Autoput NBG - Surčin
19. Tašmajdan i Hala Pionir
20. Šoping centri, Galerija, Ada Mol, Rajićeva, Big Karaburma i Rakovica, Beošoping, Zemun park, West 65 šoping centar...
21. Novi bulevari, Vudroa Vilsona, Heroja sa Košara, Patrijarha Pavla.
Ево и ја бих покушао да одговорим на ово, што је могуће објективније
1. Слажем се да је ово битно и јако позитивно. Моја главна и основна замерка јесте што ништа од тога није рађено кроз неки одрживи или дугорочни систем већ кроз произвољно и насумично издвајање из буџета града што не може да има неку поенту на дуги рок. То је разлика упоредива са разликом између квалитетног социјалног система и Палминог давања по сома динара сиротињи из публике.
Важно је што је питање фасада стављено у жижу јавности и што су начињени помаци на том пољу али без квалитетног правног оквира и система града остаје само шминкање леша.
2. Ово је још једна позитивна ствар и можда чак и боље урађена него фасаде. Постоје одређене замерке (нпр. што 1 и 2 нису рађени да формирају заједно целине) али дефинитивно јесте позитивна ствар. То буди речено, срамота је у ком су стању плочници у пешачким зонама. Џаба сва улагања без одржавања.
3. За реконструкцију Народног музеја и сл. немам никакву замерку нити би ико реално могао да има. Срамота је што није пре рађено.
Такође, углавном подржавам решење реконструкције Трга иако је сам процес (од испадајућих коцки до стабала која су се посушила) био апсолутни фијаско за који би у нормалној земљи пљуштале оставке. Позитивна ствар у вези реконструкције Трга се више односи на архитектонско решење него на конкретну организацију и генерално учинак јавне управе која се показала трагикомично неспособним да уради плато. Такође, шта раде са платоом након реконструкције је срамота и малограђанштина првог реда.
4. Једина позитивна ствар у вези целог овог пројекта јесте што је урађен кеј поред реке. То је то.
Чињеница да је "највећи пројекат у овој земљи" изградња солитера у приватном власништву (а које смо ми финансирали) није ништа позитивно, напротив. Постоји мали милион много бољих и исплативијих пројеката који су могли да буду учињени на нивоу целе земље али нису. Не разумем шта више израз "спуштања Београда на реке" треба да значи у овом контексту јер ако то подразумева стамбене зграде близу кеја онда је то већ обављено на Дорћолу. Уместо да се направи урбанистичко ремек дело којим ће нам се будуће генерације поносити, паре из републичког буџета су спискане да се мафијаши обогате и изгради мали Шангај у центру Београда тако да блокира поглед на исти. Један велики минус а не нешто за понос.
5. У теорији би требало да буде плус али опет, изведба + одржавање су фијаско. Мени јесте позитивно што су средили пешачки део али шта је направљено заузврат од Бетон хале је за робију. Кад на то дода чињеница да за "линијски парк" није урађено ништа осим девастације културно-историјског срца Београда постаје смешно да се ово уопште узима као нека предност у задњих 10 година.
6. Кула Београд је једина која је заслуга овог режима и уједно је најружнија. Лично ми је најмање ружна у читавом пројекту и не бих се ни бунио да је једино она изграђена од целог пројекта али је то најбоље што може да се каже за њу. Зграда јефтине фасаде са које
робови радници прете да ће се бацити јер их присиљавају да раде бесплатно а из друге државе су за мене није никакав успех.
Остале куле нису заслуга овог режима већ приватног сектора који успева упркос, а не захваљјући, снс-овском вођењу града. Иначе примећујем да ће ти присвајање заслуга приватника постати главна штака у овом набрајању.
7. Ушће је било зелена оаза и раније, само су додати бетон и садржаји. Што је за мене ок, не буним се шта је урађено и барем је направљена ефикаснија веза са МСУ, људи свакако воле. Али претварати се да је ова власт задужна за дословно било какву зелену оазу је смешно.
8. Зграда Железничке станице је постојала и раније, само је урађена фасада. Ван тога је сакривена непотребно уздигнутим платоом са ког мора да се скаче до ње - апсолутно најбизарнија глупост од свих реконструкција које су имали до сада и која до сада није никако ни закрпљена а камоли решена. Свиђа ми се зеленило које је урађено и генерално ми је решење прихватљиво осим фијаска са црпном станицом и предимензионираним спомеником. Али не мислим да је крајње решење толики проблем каквим га критичари праве.
9. Не постоје. Убразно се крпи неко скарабуџено решење јер за 10 година највећих буџета у историји нису могли да ураде најосновије припреме за промене које желе како би нагурили свој БГ на води. Кад буде готово, смислено и функционално па и да користе у кампањи.
10. Ок настављен је пројекат, настављао се више пута. Јави кад се заправо заврши.
11. Обнова улица које пропадају због неодржавања није улагање у инфраструктуру већ још једна метафоричка закрпа. На местима где је заправо било икаквих промена (нпр. Војводе Степе) ситуација је иста или лошија.
12. Мени је смешно да уопште пишем за "Метро у Београду". Једино што конкретно постоји је фантомска фирма са запосленима који примају плате од наших пара за метро који не постоји. За 10 година колико га обећавају, Бугари би нам изградили 2 линије.
Сасвим је довољно коментарисан и сам план метроа да бих ја овде понављао али је далеко од неког напретка по било ком параметру.
13. КЦС такође није завршен пројекат. Неки аспекти до сада су ок (бар изнутра) али је мени цео пројекат од почетка промашај. Руку на срце није то ни потпуна кривица овог режима.
14. Икеа и Лидл су приватне компаније које везе немају са овим режимом. То је само покушај кићења туђим перјем и то ничим више од чињенице да је дошла корпорација у страном власништву да профитира на територији Србије.
15. Ок
16. Не видим шта је позитивно урађено овде? Дословно не знам једну једину позитивну промену која је направљена на том мученом делу града у последњих 10 година. Сваки корак иде дубље у бесмисао и ругло.
17. Приватни пројекти
18. и 21. спадају у инфраструктуру (11.)
19. Ок
20. Приватни пројекти
Све у свему, 2/5 као оцена за ову управу, не бих плаћао да имам избор