Šta je novo?

Istorija JGP-a

Mislim da ti je pristup pogrešan. Barem meni, a voleo bih da čujem i šta drugi misle, mnogo više znači imamo istorijat linije, a ne istorijat numeracije. Ovo se odnosi na oznaku 40. Ali recimo i oznaka 36 je problematična. Danas je delom trasa linije 82, pa je delom trasa linije 44 u drugom ili trećem mandatu renumeracije i današnja potpuno nezavisna linija koja nema veze sa prethodnim numeracijama. Linija 82 je nosila jedno vreme i oznaku 70 ili 74, na primer. Sve ovo vezano za današnju liniju 82 bih voleo da vidim na jednom mestu, umesto na nekoliko različitih.​
Uvažavam kritike. Meni je lično lakše ovako, da se svi podaci skupe na nekih stotinak brojki pa onda posle može da se napravi kompletan istorijat gde se sve jasno vidi. Raditi istorijat samo po trasi je komplikovano jer je nekad teško zaključiti da li su neke dve trase zapravo jedna ista (ako se npr. neka trasa produži pa skrati sa suprotne strane pa postane nešto što uopšte ne liči na prvobitnu, kao ovde u slučaju Čukarica - Žarkovo i Banovo brdo - Rušanj). U svakom slučaju spomenuću svaku renumeraciju na oba broja (npr. kad budem radio 36 napomenuti da je '83/4. postala 71, a za 71 ću isto spomenuti da je nastala od linije 36).
 
Za podatke iz 90ih jedino plan grada, mada i tu je bilo grešaka često. U Spisku iz 1989. godine koji ja imam piše da ide do Vidikovca.
Za 1991. godinu evo spisak:
Pogledajte prilog 185185
Zanimljiva mi je ova skraćena 82. Poznato nam je da je današnja 82 nastala spajanjem tadašnje 70 (Blok 45 - Bežanijsko groblje) i 74 (Bežanijsko groblje - Kej oslobođenja) uz par izmena na delu 74 i premeštanjem okretnice u Blok 44. 82 na ovoj listi uopšte ne obuhvata nijedan deo trase 70, a i prilično je kraća od 74. Možda je prvo bila uvedena kao sadašnja pa posle skraćena.
 
Okačiću sutra i GSP plan iz 1990. godine. Malo je drugačiji. Postoji linija 55A koja je kao današnja 87 kružna.
45 i 73 su ja mislim upravo 1991. godine rotirali okretnice i trase: Blok 45 - Oml. brigada/ Blok 44 - Tošin bunar.
Ako ti za 24 bude trebala neka pomoć imala je 9 promena od uveođenja 1962 do danas. 9 za koje znam. 10 sa predratmom koja nije nosial broj 24
 
Poslednja izmena:
Okačiću sutra i GSP plan iz 1990. godine. Malo je drugačiji. Postoji linija 55A koja je kao današnja 87 kružna.
45 i 73 su ja mislim upravo 1991. godine rotirali okretnice i trase: Blok 45 - Oml. brigada/ Blok 44 - Tošin bunar.
Ako ti za 24 bude trebala neka pomoć imala je 9 promena od uveođenja 1962 do danas. 9 za koje znam. 10 sa predratmom koja nije nosial broj 24
Poznato mi je za 45 i 73, samo me zanima koji je tačno bio razlog za to, osim da 73 poravnaju a 45 načine potpuno zbunjujućom.
Plan iz 1990. bi dobro došao, mogli bismo da zaključimo tačnu godinu velikog broja promena za koje do sada jedino znamo da su se desile između '89. i '91.
Pomoć za 24 bi mi stvarno značila, meni nije poznato da je ijednom menjala trasu 🫠
 
Velike promene nastaju vec '91 god. Nikad nisam saznao pravi razlog spajanja 702 i 45 uz rotaciju na 73. Ljudi iz batajnice su imali solidnu 702 i brzu 706 do grada. Uvek cu reci da su ovako usporili prevoz kao sa spajanjem 66 i 95. Ne secam se bilo kakvog predloga u to vreme. Samo imam misljenje da je bolje skratiti 73 kao i 95, ali opet niko nema hrabrosti niti plan za tako nesto.
 
Mozda te zanima kako je nastao izvorni 73, ovako ide moje misljenje. Posto jedan od derivata 35 postaje 71, a 72 je isao od venca do bloka 45 vojvodjanskom, izgradnjom bloka 44 nastaje potreba da se naselje spoji prevozom. Ostaje slobodan 73 sa relacijom do keja u zemunu. U vezi sa 82, tacno je opisan nacin kako je nastala, a niko nije vise hteo da kruzi preko opstine do bez kose sa 70. Svakako, trebalo bi cesce da ide, a ne ovako sluzi za prevoz penzionera sa pijace blok 44 i doduse poseti groblju stanovnika iz blokova.
 
Mozda te zanima kako je nastao izvorni 73, ovako ide moje misljenje. Posto jedan od derivata 35 postaje 71, a 72 je isao od venca do bloka 45 vojvodjanskom, izgradnjom bloka 44 nastaje potreba da se naselje spoji prevozom. Ostaje slobodan 73 sa relacijom do keja u zemunu. U vezi sa 82, tacno je opisan nacin kako je nastala, a niko nije vise hteo da kruzi preko opstine do bez kose sa 70. Svakako, trebalo bi cesce da ide, a ne ovako sluzi za prevoz penzionera sa pijace blok 44 i doduse poseti groblju stanovnika iz blokova.
Zanimaju me ti detalji za 82. Inače, 71 je nastao od 36, i to od obične 36 (36b je ukinuta (kao i 36a još ranije), 36v postala 60, a 36g 76). Još nije bio prenumerisan kada je 73 već postojala, a 72 uveliko ukinuta. A evo i prilike da spomenem 35 - u planu iz '89. piše da ipak jeste kratko postojao kao trolejbus na trasi Kalemegdan - Veljka Vlahovića
 
Taj trolejbus bio je verovatno planiran, ali nikad nije srigao da zaživi, jer čini mi se da je serija trolejbusa koja je stigla 1989. Imala odštampano na platnu čeonog pokazivača baš Veljka Vlahovića. Ne znam kako je bila zamišljena, ali pretpostavljam da je to bio derivat 29 i da je ideja bila da se pred kraj 29 napravi krak od tih nekoliko stotina metara mreže i oko 2 stanice. Time bi se dobilo samo rasterećivanje okretnice 29 i 18 na Medakoviću, ali u prevozu, suštinski se ništa ne bi promenilo. To je vrv bio uvod u periferno spajanje dve mreže trasom 50, o čemu se pričalo, ali dolaze teška vremena i nikad se nije desilo i do danas trolejbuske linije ostaju koridorske.
 
pretpostavljam da je to bio derivat 29 i da je ideja bila da se pred kraj 29 napravi krak od tih nekoliko stotina metara mreže i oko 2 stanice. Time bi se dobilo samo rasterećivanje okretnice 29 i 18 na Medakoviću, ali u prevozu, suštinski se ništa ne bi promenilo
Ne bih se baš složio da se ne bi dobilo ništa suštinski. Kako sam se u poslednje vreme češće zaticao u zoni okretnice 26 u Braće Jerković, mogu da konstatujem da se baš dosta popuni na početnoj i prvoj sledećoj stanici, kao i da dosta tih ljudi ide ka centru, te bi ča i taj derivat 29 sa ondašnjom planiranom oznakom 35 bio i te kako od pomoći u rasterećenju linije 26.​
 
Suštinski nije veliki dobitak. Da 26 radi kako treba, to se ne bi dešavalo. Naravno, uvak je dobro da velika naselja imaju i alternativni prevoz, u slučaju poremećaja na osnovnoj liniji da mogu da obezbede prevoz.
Zašto sam rekao da se ne bi suštinski ništa dobilo? Zato što već posle 200-300m ulazi u trolejbuski koridor i podleže svim problemima takvog prevoza. Drugo bi bilo da ima kuda da uđe u naselje u Vojvode Vlahovića.
E, da se nekad neko setio pa iz Kruševačke spustio mrežu u Ustaničku, pa premostio kroz G.Vučića, Bulevar i Batutovu od ATŠ do G.bolnice, a tek da je od Veljka Vlahovića Kružnim putem stigao do Paunove, moglo bi se pričati o pravoj mreži.
Ovako, za sve decenije trolejbusa u Bgd, jedino je 40 kombinovala i povezivala dva od tri periferna kraka. Sa još malo dodattaka iz Čingrijine, uključilo bi se i Mirijevo, a onda kroz Ustaničku i ono umrežilo sa ostatkom. Tada ne bi bili sporni zastoji jer bi se lako linije preusmeravale, a stvorili bi se uslovi za veću fleksibilnost u pravljenju linija.
Taman kad je Beograd počeo da prerasta postojeću mrežu, došao je rat i raspad i tu se stalo i ostalo tu, na stanju iz sredine osamdesetih. Od tada je prošlo skoro 40 godina, grad se bitno promenio. Kao što su u drugoj polovini osamdesetih produžene 40/41 i 9 do Banjice, tako bi sada moglo da razmišlja o produžavanju kroz Jajince. Narastao grad.
 
Poslednja izmena:
Sve i da 26 ide na minut i da je apsolutno tačna, opet ne bi išla praznjikava vozila jer jednostavno to je linija koja prihvata stanovnike Vojvode Vlahovića i tu se ništa neće promeniti, jer da bi se dobila infrastruktura koja bi bila adekvatna za pomenuto naselje, pola tog naselja bi moralo da se ruši. Nešto bolja situacija je na drugom kraju i okretnici 29 i 18. Sa druge strane, na toj okretnici se najbolje može videti situacija sa Vojvode Vlahovića, jer vrlo često oba minibusa (tako ide linija, dva minibusa u paru) na 26L se toliko napune na početnoj, da faktički već na drugoj stanici nije moguće ući u iste.​
 
Ti pišeš o trenutnom stanju, a ja kroz vreme, od 1989.
Kome je gužva u 26, može se prošetati do 29 ili prevesti jednu stanicu sa 18 do 29.
Ali ostaje i dalje da 29 mora do Slavije da se provlači kroz tesnace Žičke, Crvenog krsta, Kalenić pijace i Čubure.
U startu je trebalo premrržiti ceo taj kraj: i Ustaničku kako sam napisao već, i Južni bulevar preko Maksima Gorkog i Grčića Milenka. Tada bi ta 35 ili bilo koja druga linija imala smisla. Sada vozila nema ni za postojeće, autobusi voze na trolejbuskim, što je sigurno najbesmislenija varijanta.
 
Istorija GSP Linija (izvor Plan Grada i Turistički plan grada) 1981-2000
Uskoro 60-79
Moguće neke greške posebno za plan iz 1994.
gsp 81.jpg
gsp 83.jpg
gsp 84.jpg
Gsp 90.jpg
gsp 90a.jpg
gsp 91.jpg
gsp 92.jpg
gsp 92a.jpg
gsp 94.jpg
gsp 97.jpg
gsp 2000.jpg
GSP 90 linije.jpg
 
Au, po ovome ima da kopamo danima.
Vidim nema nigde 87, 93 i 99. Koliko sam shvatio njih su tad držali privatnici a tad su se još tretirali kao zasebni od GSPa. Da li neko zna kada su ove linije uvedene?
 
Au, po ovome ima da kopamo danima.
Vidim nema nigde 87, 93 i 99. Koliko sam shvatio njih su tad držali privatnici a tad su se još tretirali kao zasebni od GSPa. Da li neko zna kada su ove linije uvedene?
87 je postojao privatni ali se ne sećam trase. 99 je isto privatni
93 je bio GSP (Pan. most - Cvetkova pijaca) uveden kad i 79 ali brzo ukinut. Sad možda je postojao i privatni u nekom momentu.

Mislim na tačne datume, ne samo godine
Tačni datumi već ne pišu
 
87 je postojao privatni ali se ne sećam trase. 99 je isto privatni
93 je bio GSP (Pan. most - Cvetkova pijaca) uveden kad i 79 ali brzo ukinut. Sad možda je postojao i privatni u nekom momentu.
87 je išao Blok 45 - Petlovo brdo, piše na mapi iz 2002.
Neko je napisao da je 93 išao do Dunav stanice, sad da li je greška ili su ga premeštali ne znam, mada verovatnije da je greška
Kad je uveden 79? Negde je pisalo ali sad ne mogu da nađem
 
Poslednja izmena:
Ove knjižice iz 92/93 su verovatno pomerene za godinu ili čak dve, vidi se jer u ovoj iz '92 nisu zamenjene 45 i 73. Lista iz '94 isto, nema šanse da su tad još postojale 1 i 8
 
Vrh