Šta je novo?

Istorija JGP-a

Koliko se sećam, 68 je sve vreme postojala, s tim što je u vreme privatnika išla od Paviljona. 42 i 59 su se okjretale na samom kružnom toku na Slaviji, nezavisno od trolejbusa, dok je 48 koristio stajalište u Bulevaru oslobođenja.​
 
Poslednja izmena:
Nije postojala GSP 68 u tom periodu. Tek se možda početkom 2003. pojavila opet i išla je kroz Bulevar AVNOJ-a tadašnji, a ne kao pre kroz M.Pupina. Mislio sam da sanjam kad sam video 1273 na 68 tad. :) U tom periodu su svašta petljali. Uveli 72, ukinuli 71, pa su ga vratili kad su se pobunili na Ledinama, a ostavili i 72. Što se tiče Slavije, tu su nekad stajali 47 i 48, pa su onda kad su ih pomerili u Bulevar JNA, to jest 47 skratili do Birčaninove, odatle polazili 42 i 59, zato mislim da je ok godina.
 
42 je samo čekao vreme u kružnom toku, a putnike primao na stanici u JNA, 59 je imao stanicu u kružnom toku.
47/48 pre skraćivvanje do Birčaninove (i 48 je par godina bio skraćen) u pravcu Dunav stanice imali stajalište na uglu sa Borisa Kidriča (Beogradska), tamo gde je polazio 308N
A 68 jeste jedino vreme išla Pohorska - Blok 70. Makar po GSP informatoru. ona je više puta bila ukinuta pa vraćena tokom 90ih.
 
Posle je samo 48 imao stajalište pre skretanja u JNA ka Miljakovcu. Posle je odatle kretao 59. Na ovom planu vidim 76 iz Pohorske ide, toga se uopšte ne sećam. Znam da je sredinom devedesetih išao do Bloka 70a. Kad su ga onda vratili na današnju okretnicu?
 
Било би интересантно да се напише монографија о историјском развоју свих линија у граду. Већ неко време примећујем да @Сенке има пуно таквих информација и да је најбољи познавалац историје градског превоза у Београду на овом форуму, ако не и иначе.
 
Проблем је што би таква књига имала изузетно мали тираж и упитну исплативост. Боље да се напише нека опсежнија монографија о целокупном ЈГП, линијама, возилима и инфраструктури, као и превозницима.
 
Već je nekoliko monografija izašlo na temu gradskog prevoza, koje je GSP izdao, povodom raznih jubileja.
 
Мислим да нису детаљно обрађивали појединачне линије, већ да су биле мапе мрежа линја по неким годинама пресека. И слабо шта има за период после 90их.
 
Mislim da u monografiji o trolejbusima stoje i datumi uvođenja svih linija. Pogledaću kad stignem, pa ću napisati. Autobuske možemo ovde da napišemo ko šta zna, pa da se to na kraju skupi na jedno mesto. Tramvaje isto. Dosta linija je uvedeno/izmenjeno uoči svih dosadašnjih izbora. :)
 
Ваљало би направити списам свих линија икада :)
 
Screenshot (2167).png
 
Ja pamtim, bio sam baš klinac (6 godina). Početna stanica je bila stanica koju su koristili 24 i 26.
Jedino čega se ne sećam kako je okretao, ali sećam se da je dolazio iz pravca Francuske.
 
@branik
Jel misliš na preteču linije 41? Mislim na ono kada je linija 42 išla od KBC Dragiša Mišović ulicom Neznanog junaka a 32 do Baje Pivljanina Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića?
 
Ne, mislim na 42 iz deuge polovine osamdesetihh. Okretala se levim krugom na Trgu, pa pored Doma JNA (tada) u Francusku i polazila sa Trga. Dalje je išla isto kao sad, ali do Slavije kao trole i 31.
Nakon opšteg ukidanja i skraćivanja tokom rata i sankcija, primila se u Birčaninovoj. Kasnije je produžena od VMA do Pevca i dugo bila jedini prevoz kroz Kneževac. I sad mislim da bi, pošto se popenjem uz most u Rakovici, odakle bi trebalo da zameni trasu sa 59 jer je frekventnija, a da 42 nastavi uzbrdo ka Vidikovcu jer je taj deo bolje pokriven drugim linijama, a Kneževačka slepo crevo osuđena na nikakvu 42.
Sećam se da sam na 42 prvi put ugledao novog crvenog sanosa kada se iz Kolarčeve sjurio na Trg.
Bilo je veče, sijao se spolja i iznutra, vev u petoj, bez gasa, pa je bio tih, ali drugalijeg zvuka motora. Videlo se da je stiglo nepto drugačije od dotadašnjih vozila, ikarusa naročito, ali i zelenih sanosa koji su doderavali motore i druge delove o307. Odmah sam odustao od 26 i rešio da se provozam. Tadašnji prvi utisak nisam promenio do njihovog raspada: Vau, kakva mašina!
 
Zapravo je spojena sa 542 koji je tad ukinut. To jest, 542 je išao od Miljakovca 1 do Petlovog brda, pa su samo dodali to parče od VMA do Miljakovca i linija je postala 42.
 
@branik
Po mom mišljenju, nikako 42 i 59 da menjaju mesta. 59 i te kako ima putnike, i veza sa Vidikovcem je svima apsolutno potrebna, pa i Miljakovcu i Kanarevom brdu. Nama sa Labudovog isto treba česta veza zbog presedanja na Vidikovcu. To je očigledno i po broju putnika. Ajde ja lično mogu i peške desetak minuta hoda od okretnice, al opet, 42-jka je isuviše kilava kao veza sa Vidikovcem. Možda, ako bi se još nešto produžilo do Petlovog brda. Tipa 53-jka, pa onda i dati 59 kroz Kneževac, a 42 da ide gore, s tim što vikendom ne može ići na sadašnjih 24 minuta. I dalje sam stava da prazan prostor ka okretnici u Kneževcu ima previše linija. Ok, to je više sticajem okolnosti. 37 bi lagano mogla da reši problem prevoza celog Kneževca. Ceo taj deo od Pilota Mihaila Petrovića do Labudovog i Petlovog brda, uopšte nije mali. Treba im bolji prevoz svakako, a i neka noćna linija. Bar su 37N mogli da puste Maričkom i dalje Kneževačkom, i to odavno. Iskreno, meni je apsurdno što Labudovo i Petlovo brdo nemaju direktnu vezu sa Banovim brdom. Labudovo je skoro na vidikovačkoj okretnici, al opet. E2 tu ne mogu da računam. A iz Železnika čak dve linije idu kroz Banovo brdo. Malo kome znači Čukarička padina. Da nije onih velikih radnji dole, a i veza sa Adom je dobra i sa stajalištem kod šećerane. Doduše, u povratku veza sa Adom je već problem, a zbog mučenog nadvožnjaka koji se godinama ne rešava.
 
Ja se ne secam toga,al se secam kako su Sanosi izletali iz Vasine na Trg,tj.okretali su na Studenstskom trgu.
Ne, mislim na 42 iz deuge polovine osamdesetihh. Okretala se levim krugom na Trgu, pa pored Doma JNA (tada) u Francusku i polazila sa Trga. Dalje je išla isto kao sad, ali do Slavije kao trole i 31.
Nakon opšteg ukidanja i skraćivanja tokom rata i sankcija, primila se u Birčaninovoj. Kasnije je produžena od VMA do Pevca i dugo bila jedini prevoz kroz Kneževac. I sad mislim da bi, pošto se popenjem uz most u Rakovici, odakle bi trebalo da zameni trasu sa 59 jer je frekventnija, a da 42 nastavi uzbrdo ka Vidikovcu jer je taj deo bolje pokriven drugim linijama, a Kneževačka slepo crevo osuđena na nikakvu 42.
Sećam se da sam na 42 prvi put ugledao novog crvenog sanosa kada se iz Kolarčeve sjurio na Trg.
Bilo je veče, sijao se spolja i iznutra, vev u petoj, bez gasa, pa je bio tih, ali drugalijeg zvuka motora. Videlo se da je stiglo nepto drugačije od dotadašnjih vozila, ikarusa naročito, ali i zelenih sanosa koji su doderavali motore i druge delove o307. Odmah sam odustao od 26 i rešio da se provozam. Tadašnji prvi utisak nisam promenio do njihovog raspada: Vau, kakva mašina!
 
Ne znam da li je primereno ovoj temi i da li je istorijski značajno vozilo.

Zna li neko šta je ovaj narandžasti primerak? Bio je malčice uzdignut i stajao je. Jedva sam uspela da ga uhvatim jer je moj voz jurio.
20231214_190226.jpg
 
Ne znam da li je primereno ovoj temi i da li je istorijski značajno vozilo.

Zna li neko šta je ovaj narandžasti primerak? Bio je malčice uzdignut i stajao je. Jedva sam uspela da ga uhvatim jer je moj voz jurio.
Дресина за поправку контактне мреже. ИЖС што каже Ђоле.
 
Ne znam da li je primereno ovoj temi i da li je istorijski značajno vozilo.

Zna li neko šta je ovaj narandžasti primerak? Bio je malčice uzdignut i stajao je. Jedva sam uspela da ga uhvatim jer je moj voz jurio.
Pogledajte prilog 183867

Tkzv "Mušica", TMD serije 912.
Služi za rad na kontaktnoj mreži, gore ima ovu platformu gde radnici stoje kada se nešto popravlja.
 
Беше је тај отишао у Србијагас, а ЈГСП узео само једног Ик-103 на гас?
 
Vrh