Šta je novo?

Istorija JGP-a

On je prvo radio na prevozu radnika Energogasa/Srbijagasa, pa je posle radio na prevozu radnika Ikarbusa. JGSP Novi Sad je imao jednog IK-103CNG, sajamski primerak sa Beotruck-a 2006. Ujedno su to i jedina dva busa na CNG koje je Ikarbus proizveo.
 
Свака част за труд, само једна мала техничка напомена, узми у обзир мењање инфраструктуре кроз деценије у Београду последњих 70 година.
 
Da spomenemo malo 16ice sa slovima. (Bar ono što do sada znamo o njima)

16a uvedena je početkom 1960ih, ubrzo nakon uvođenja trole 16 (ali sve 16ice sa slovima bile su autobusi). Vozila je od Zelenog venca do Starog aerodroma na Novom Beogradu (danas Airport City), nisam tačno siguran kojom trasom. Ukinuta je između '78. i '81. - ove kasnije godine je postojala linija 72 od Zelenog venca do bloka 45, koje već do 1983. nema, moguće je da je ova 72 zapravo prenumerovana 16a (ako neko zna tačnu trasu nek napiše)
16b, 16v, 16g i 16e uvedene su većinom u prvoj polovini 1970ih i sve su kretale sa Zelenog venca.
16b je išla preko Brankovog mosta, zatim Bulevarom Mihajla Pupina, pa kod opštine NBG skretala u Bulevar AVNOJ-a (danas Omladinskih brigada) i do bloka 45. Tokom čuvene "velike prenumeracije" 1983/4. ova linija postala je 63, ali nije dugo potrajala posle toga (linije od 61 do 64 ukinute su ubrzo nakon prenumeracije, uglavnom zato što su se znatnim delom preklapale međusobno, kao i sa drugim linijama (95 is watching.))
16v išla je Bulevar Mihajla Pupina - Bulevar AVNOJ-a - Blok 28. 1982/3. (već pre velike prenumeracije) postaje 67 i sa Zelenog venca produžava se do Dunav stanice. Za vreme sankcija skraćuje se na trasu Zeleni venac - Brankov most - Bulevar Mihajla Pupina - Antifašističke borbe - Blok 24. Sredinom 2000ih produžuje se kroz Milutina Milankovića i Omladinskih brigada do bloka 70a kuda vozi i danas.
16g išla je od Zelenog trasom današnje 95 do bloka 70. 1983/4. postaje 62 i ubrzo se ukida.
16e išla je preko Gazele do bloka 45, s tim što je u smeru ka bloku 45 išla ulicom Kneza Miloša, a ka Zelenjaku Sarajevskom (kao danas 52, 53, 56). Tokom prenumeracije postaje 64 i kao i ostale ne traje dugo. Danas postoji 64 ali je uvedena tek prošle godine i ide od Zvezdare do Šumica (nema nikakve veze sa NBG za koji su 60ice predviđene, ponela je taj broj samo zato što je bio slobodan)
 
Sad kad malo bolje pogledam, moguće je da su 61 i 62 (koje su se u potpunosti preklapale, samo je 61 išla u blok 70a, a 62 u blok 70) zamenjene tadašnjom 66 (koju je takođe "pojela" 95)
 
16v išla je Bulevar Mihajla Pupina - Bulevar AVNOJ-a - Blok 28. 1982/3. (već pre velike prenumeracije) postaje 67 i sa Zelenog venca produžava se do Dunav stanice. Za vreme sankcija skraćuje se na trasu Zeleni venac - Brankov most - Bulevar Mihajla Pupina - Antifašističke borbe - Blok 24. Sredinom 2000ih produžuje se kroz Milutina Milankovića i Omladinskih brigada do bloka 70a kuda vozi i danas.
Da li si siguran za trasu iz 1983? Koliko me sećanje služi, znatno kasnije je završen Bulevar AVNOJ - a. Tek 2002 je završen u današnjem obliku (dok nisu počeli radovi na Malom metrou). Linija nije mogla da ide ulicom Antifašističke borbe do bloka 24 za vreme sankcija jer petlja kod Arene nije bila izgrađena. Linija je išla Bulevarom umetnosti i Bulevarom Milutina Milankovića do bloka 24 (okretala se neposredno pre današnjeg uključenja na petlju kod Arene), da bi po izgradnji petlje dobila današnju trasu a linija 71 bila preusmerena Bulevarom umetnosti i Milutina Milankovića do Tošinog bunara.

P. S.
Pogledaj pomenuti post tu je spisak linija iz 1983 neposredno pre renumeracije.
link: https://forum.beobuild.rs/threads/istorija-jgp-a.3935/page-55#post-1030336
 
Poslednja izmena:
67 je išao Zeleni venac - Brankova - Pupinov bulevar - Bulevar umetnosti (Ho Ši Minova) - Blok 28. Prvo je okretao na parkingu kod Slovenijalesa (danas Euromedik), a kasnije u dnu ulice, jer nije bilo Trećeg bulevara. Kada se probio bulevar, produžuje se do Bloka 24 i tu ostaje do 2008. otkada vozi ovom trasom. Osamdesetih je išao do Dunav stanice.
 
Poslednja izmena:
Da li si siguran za trasu iz 1983? Koliko me sećanje služi, znatno kasnije je završen Bulevar AVNOJ - a. Tek 2002 je završen u današnjem obliku (dok nisu počeli radovi na Malom metrou). Linija nije mogla da ide ulicom Antifašističke borbe do bloka 24 za vreme sankcija jer petlja kod Arene nije bila izgrađena. Linija je išla Bulevarom umetnosti i Bulevarom Milutina Milankovića do bloka 24 (okretala se neposredno pre današnjeg uključenja na petlju kod Arene), da bi po izgradnji petlje dobila današnju trasu a linija 71 bila preusmerena Bulevarom umetnosti i Milutina Milankovića do Tošinog bunara.

P. S.
Pogledaj pomenuti post tu je spisak linija iz 1983 neposredno pre renumeracije.
link: https://forum.beobuild.rs/threads/istorija-jgp-a.3935/page-55#post-1030336
Istina, nisam dobro pogledao mapu iz 2002.
 
Aleki, koliko mogu da zakljucim, 61-64 se ukidaju zbog uvodjenja tramvaja od 1984 godine. Zasto su bas '83 uradili prenumeraciju i za te linije, pa ukinuli, ko zna. Moguce da su kasnila sredstva za zavrsetak pruge, pa nisu bili sigurni kada ce pustiti. Isto tako su pozurili da u planovima stave trolu 35 do jerkovica koji nikad nije uveden.
Dobro, tada se bar nesto znalo unapred, a ne danas, eto linija 607 i to bas na zahtev opstine nbgd pred izbore kroz bulevar sa iscrtanim stanicama koje bleje tri godine.
 
linija 607 i to bas na zahtev opstine nbgd pred izbore kroz bulevar sa iscrtanim stanicama koje bleje tri godine.
To je još i super, s obzirom na to da nekih 20 - ak godina bleji stajalište u Španskih boraca između Bul. Mihajla Pupina i Bul. Zorana Đinđića, sa izuzetkom jednog kraćeg perioda kada su bili neki radovi pa linija 74 nije mogla da ide na autoput nego je koristila pomenuto stajalište i Bul. Mihajla Pupina išla na Zeleni venac, pa kroz Terazijski tunel i Dečanskom ulicom do Resavske.​

Isto tako su pozurili da u planovima stave trolu 35 do jerkovica koji nikad nije uveden.
Dobro, tada se bar nesto znalo unapred
Rekao bih da to nije imalo veze sa požurivanjem, već da je plan bio da se iskoristi i taj krak, obzirom da je u fizički jednoj ulici (iako ima dva naziva) na njenim krajevima postojala okretnica, kada se već pravila kontaktna mreža koju bi linije 29 i 35 delile 90% trase, a ujedno bi ta 35 rasterećivala i liniju 26 ne baš beznačajno, uprkos tome što je kačila rubne delove naselja Braće Jerković, za razliku od linije 26 koja je kačila centralni deo.

A koliko bi se tek rasteretila 26 da je ostala linija 011(24P) koja je išla za centar trasom linije 18 i koja bi danas mogla da opslužuje Cvetanovu ćupriju.​
 
Poslednja izmena:
Мислим да је то период када долази до великих промена, прво укидање бројних експреса и скраћивање неких линија почетком 90их, а после крајем увођење приватних линија где не вози ГСП.
 
U monografiji iz 1977. postoji mapa iz '55. na kojoj se vidi stara autobuska linija 40, ali me njena trasa mnogo zbunjuje. Nalepio sam sliku preko današnje mape Beograda i ispada da se preko Julinog brda kretala putem koji danas ne postoji. Takođe je zbunjujuće što u istoj monografiji piše da je ta linija uvedena tek '56.
Unnamed Route.png
 
Шта се сада налази ту? Имајмо на уму да се после Новог Београда и дуж аутопута, друмска инфраструткура драстично променила и на територоји Чукарице.
 
Mapa je verovatno pogrešna. Ova autobuska linija 40 je sigurno išla Lazarevačkim Drumom, današnja ulica Endija Vorhola, jer nema drugo gde proći zbog konfiguracije terena
 
Не знам да ли је неко обраћао пажњу на стајалишне кодове, али ту се може приметити мрежа линија, баш као што је Сенке објавио. Прво трамваји, па тролејбуси и на крају аутобуси. Отприлике је то до кода 1905 (линија 706), после су накнадно добили кодове, како су увођивана нова стајалишта, али и на неким двоцифреним и троцифреним кодовима има новијих стајалишта, као што је Бистричка 905, где стају 77 и 79.

Неколико примера:
1-51 Калелемегдан(Беко)-Кнежевац (трамвај број 1, који је укинут)
266-295 Главна пошта-Бањица 2 (део трасе троле 40)
296-333 Зелени Венац-Земун Нови град (линија 15)
836-898 Дунав Станица-Жс Ресник (може се утврдити да је линија 47 ишла истом путањом као 48 сада од Славије ка Панчевцу)
1008-1026 Зелени Венац/полазна станица/, Јабланичка-Петлово брдо (део трасе 56, која је чини ми се била тада 56Е)
1597-1629 Вождовац-Пиносава (део трасе 401, пре него што је продужена у Пиносави)
 
Na spisku iz 1989. još piše da ide za Banovo brdo - moguće je da se desilo upravo te godine. Skoro da i nema podataka iz 90ih pa će tu verovatno biti dosta grešaka 😕
Mislim da ti je pristup pogrešan. Barem meni, a voleo bih da čujem i šta drugi misle, mnogo više znači imamo istorijat linije, a ne istorijat numeracije. Ovo se odnosi na oznaku 40. Ali recimo i oznaka 36 je problematična. Danas je delom trasa linije 82, pa je delom trasa linije 44 u drugom ili trećem mandatu renumeracije i današnja potpuno nezavisna linija koja nema veze sa prethodnim numeracijama. Linija 82 je nosila jedno vreme i oznaku 70 ili 74, na primer. Sve ovo vezano za današnju liniju 82 bih voleo da vidim na jednom mestu, umesto na nekoliko različitih.

P. S.
Isto tako, sve vezano za liniju 14, izuzev poslednje fotografije, istorijat je današnje linije 84.​
 
Poslednja izmena:
Vrh