Šta je novo?

Istorija JGP-a

1955.

sa https://fortepan.hu/

fortepan_171164.jpg
fortepan_171166.jpg
 
Zagreb kupio 11 polovnih tramvaja za oko 2 mil e jer nemaju majstore da im održavaju vozni park svi otišli samo nzm ko ce im ove održavati a tamn su počeli unifikaciju sa svojim tmk raditi
Screenshot_20230804-090740_Samsung Internet.jpg
 
Oni su već imali jednom “prelaznu” fazu (kraj 90-tih, početak 2000-ih) kad su imali GT tramvaje do pristizanja novih. Trenutni primarni razlog je što T4 odlaze masovno u rashod (mnogo ih je i stiglo odjednom, pa ih je mnogo i dotrajalo u kratkom periodu, pa je i procenjeno je da još jedna revizija i popravka nema smisla), a novonaručeni NT će tek za dve godine početi pristizati. Prvi kontingent T4 je još iz 1976, poslednji je bio 1983. Tako da su prvi već blizu 50 godina, ako ima još “živih”, jer je otpis počeo kad je Končar NT2200 serija pristigla u značajnijem broju. A s obzirom na to da ih je bilo ukupno 95, i da su u međuvremenu, od dolaska NT2200 iz upotrebe izašli i svi TMK 101, i da je ostalo tek nekoliko TMK 201, i da su i ti stari GT6 povučeni iz upotrebe, nije čudno da i pored ogromnog broja NT tramvaja treba malo “zapušiti” polagani odlazak T4.
 
Fotografija je iz serije razglednica "Editions francophiles-Beograd" koje su objavljene 1997. godine.
 
Moguce da su tad objavljene ali ne znaci da su tad slikane banka je 1995 bila zastakljena
A na ovoj kati se vidi grb sa petekokrakom iznad gbr.Razglednice imaju datum slanja datum fotkanja i datum štampe i datum prijema...
Kolekcija Branko Vasiljević, Editions Francophiles Beograd 1997.
Ova dolje neskvi je promo gsp
Screenshot_20230807-210204_WhatsApp.jpg
 
Како после санкција? Па 8не су биле до 2000 или 2001. Или мислиш на робни ембарго?
 
To jeste tačno, odmah posle rata je bio jedan period kada smo bili smatrani i okarakterisani kao partner zapada, Sloba je bio "faktor mira i stabilnosti" a OVK na listi terorističkih organizacija Stejt departmenta. Posle se sve naglo promenilo na kontra krajem 98' kad je ispalio Amere a oni ga pustili niz vodu. Ali da, bio je taj jedan kratak period otvaranja i saradnje i sad kad se setim, u kombinaciji sa ovim što je Travolta napisao, moguće je da su (još) neke od investicija i brendova stigli ovamo prvi put baš tih godina.
 
"Stimorol" (čak na Trošarini još uvek viđam zaostali bilbord za "Stimorol Yugoslavia"), "Orbit (bez šećera)", "Wrigley's Peppermint", "Juicy Fruit", "Tic Tac", "Crunch", mislim da se tada prvi put pojavila i "Nutella"... svi su tada nikli kao pečurke posle kiše. Pritom ni ono što je zaostalo od naše industrije u to vreme nije totalno propalo, pa smo imali prvu instancu "Next" sokova, "Chipsy" i sl.
 
Videh juče u Beogradskoj hronici da je bila godišnjica uspostavljanja tramvaja na NBg, 1984.
Zanimljiv tekst u vezi NBG tramvaja sa slikama otvaranja i izgradnje. Napomena, drugoj slici nije mesto u tekstu obzirom da je pruga za Banjicu otovrena 1986.:
Nakon 39 godina od otvaranja, ovoj pruzi treba dobra rekonstrukcija.
 
Pruga na nbg kroz JG je radjena 1997 godine jos malo pa ponovo...
 
Та пруга је први пут реконструисана већ неколико година после отварања.
Једно време, 1986,7 трамваји су се поприлично љуљали.
 
Vrh