Šta je novo?

Istorija JGP-a

370354425_10218974576314071_78580269442107421_n.jpg
370370128_10218974576194068_4637549532762505308_n.jpg
 
Evo jedna starija slika, uzeta iz YT videa korisnika Acole 67. Koji je ovo autobus i kad je saobraćao našim ulicama?
302.png
 
U pitanju je Iveco Effeuno koji je doniran od strane Trsta i mislim da je vozio do 2008.
 
super. izgleda bas zanimljivo. cak malo lici da je u pitanju midibus a ne klasican bus.
 
Posle godina neaktivnosti vratio se i ja da malo pisem kad mogu pa me ova tema inspirisala😀 Bus je radio na 705 par godina, pripadao pogonu Zemun, vidjao sam ga na Keju u davna vremena kad sam isao u srednju. I jeste bio midibus, sa 3 vrata ako se secam, vise vrata nego autobusa😀
 
Imao je Zemun još dva slična - 295 i 296. Taj 295 je imao dvoja vrata na sredini, mnogo prostora, brzo ulaženje i izlaženje. Radio je na liniji 67. A 296 je mislim bio nešto drugačiji, nikad ga nisam video uživo, jer je valjda radio na 602.
 
Osim toga imao je Zemun još rariteta, zaboravih koji beše GB, bio je jedan FIAT-Menarini '70. i neko godište.
 
Нисам знао да је био и зглобни аутобус у најлепшој Беобанка шеми.
 
Bilo je nekoliko autobusa koji su u toj šemi izašli iz Ikarbusa. Među njima i 2 zglobna autobusa. Svi su trebali da budu poklon Beobanke GSP Beogradu, međutim došlo je do nekih problema i Beobanka nije htela da ih usupi gradskom prevozniku. Nekoliko meseci su stajali na parkingu, sve dok nekoliko komada u solo verziji nije kupio LUV Braća Šarac. Tada su u Ikarbusu ostala 2 solo i 2 zglobna autobusa. Beobanka je odlučila da 3 autobusa (2 solo i 1 zglobni) ipak pokloni GSP-u. Solo su nosili garažne brojeve 741 (kasnije 11) i 742 (kasnije 20), dok je zglobni nosio garažni broj 920 (kasnije 1145). Preostali zglobni autobus, Ikarbus je poklonio GSP-u i nosio je garažni broj 900 (kasnije 1120). Inače 2 IK-103 koja su iz fabrike izašli u ovakvoj šemi i koje je kupio LUV Braća Šarac idalje postoje i "leže" u Lekonovoj garaži u Resniku. Mislim da je neko kačio snimke sa youtube ovde na forumu.
 
Верујем да су одавно офарбани у другу шему.
 
Jesu. Tamo negde 2005/06 godine kada je LUV naručio 65 novih IK-103, stare su prodali. 3 komada (moguće i sve jer ne znam koliko ih je LUV imao), su prodali Lekonu. Tada su autobusi generalno remontovani, dobili su novu kolor šemu i novije Ikarbuseve branike sa Z101 farovima. Evo i slike.
FB_IMG_1696771397277.jpg

Izvor: facebook.com
Autor potpisan.
 
Лепо је што нису исецкани, има наде да се сачувају за нпр. снимање филмова кад од музеја јавног превоза нема ништа.
 
I ja bih isto voleo, ali se plašim da od toga na kraju neće biti ništa. Jedino ako ih otkupi neko ko se bavi takvim stvarima. Da zaokružim priču, evo i snimka, jeste da je od prošle godine, ali je bus i sada u istom stanju. Drugi je na istom placu malo zavučen, njega nisu snimali.
 
I ja bih isto voleo, ali se plašim da od toga na kraju neće biti ništa. Jedino ako ih otkupi neko ko se bavi takvim stvarima. Da zaokružim priču, evo i snimka, jeste da je od prošle godine, ali je bus i sada u istom stanju. Drugi je na istom placu malo zavučen, njega nisu snimali.

Od snimka neke stvari su se promenile.
Dodat je još neki MAZ, FAP bez dela šajbe je premešten i dobio je "ćebe" (lol).
Za razliku od Kresoja & Šomija mene je dočekala zatvorena ograda, ali nije samo to jedina bezbednosna razlika već su sada tu i kerovi, majka i nekoliko štenadi.
Kao osoba koja ima kontakt sa selom to je nedvosmisleni znak da niste dobrodošli, jer čim se približite busevima, majka će vas garantovano napasti iz razloga odbrane štenadi.
Realno 3-4 nas bi mogli da se okupimo pa da probamo da uđemo kroz ogradu koja ima solidno rupu i da podmitimo kerove sa hranom, ovako sam da upadam ne ide.
Fotkao sam kroz ogradu telefonom, nisam hteo da izvlačim kameru, a sam kraj je malo zeznut, video sam čak i neku ženu kako povlači "lajne" u okolini. :ROFLMAO:


Čisto i ovo da napišem, nema ništa od drugog života za FAP-ove, neki se već čerupaju, neće ih sigurno nikom prodati za unutrašnjost niti verujem i da ima zainteresovanih.


Ikarbus & 2 Cobre. Tu su i mali čuvari.:)
20231020_164958.JPG


2 FAP-a, bivši P40710 & P40714. Iza vidite i tog drugog Ikarbusa.
20231020_164952.JPG


Ostali vozni park, tu su i MAZ-evi kao i ostali FAP-ovi.
20231020_165012.JPG


Skontao sam i drugu lokaciju iz snimka, tako da ću i nju posetiti uskoro kada ohladni još malo. Probaću da uđem i u Ikarbus da slikam povučene zglobove, ako su još živi uopšte.
 

Za razliku od Ikarusa, Mercedesova fabrika u Manhajmu je blagi užas. Ikarus ima kompletnu proizvodnju pod jednim krovom dok Mercedes bezbroj manjih proizvodnih objekata koji izgledaju spolja kao šupe i gomilu viljuškara koji prevoze delove iz jedne jedinice u drugu. Gotove karoserije se prebacuju van fabričkog kruga ne jedan otvoreni plac/parking (tu su izložene kiši, sneg retko pada) gde čekaju red da se vrate u jednu od hala i komletiraju u gotov autobus. KAko oni u tom rasulu uspeju da sastave autobus samo oni znaju. Slično je i sa fabrikom motora sa druge strane pruge. Stare zgradetine koje izgledaju odvratno, naročito nekome ko prvi put vidi. Delovi i materijali se istovaruju na otvorenom i tu čekaju kontrolu i dalje premeštanje u magacine.
 
Vrh