Šta je novo?

Istorija JGP-a

Screenshot_20230314-141050_Samsung Internet.jpg
 
Kakav udar nostalgije. :) Istu reklamu imao je i 1148 sa NBG.
Kada su reklame još bile reklame. Samo uši na delu jednog stakla. Samo to zalepljeno. Vozilo je bilo upadljivo samo po boji. Bilo je braon "čokoladnih" (ne mogu da se setim reklame), ali i ljubičastih "Milki". Reklame su kao retkost pored upadljive boje same po sebi bile zapažene i pored uglavnom slobodnih prozora. Doskora ih je bilo toliko da su radi što veće upadljivosti morali da oblepe čitavo vozilo provokativnim sadržajem.

Nesreća je što su ih navrat-nanos poskidali pa sad imamo oguljen vozni park. Sramota. Nisam protiv reklama kad se dobro postave. Recimo Madrid nabavlja autobuse bez zadnjeg stakla, a reklame različitih formata lepi na više mesta pozadi i bočno. Neke imaju i nalepnicu celom dužinom karoserije ispod prozora izuzev vrata, neki malo i na staklu u zadnjem delu (što kod nas ne može desno zbog zadnjih vrata) dok zglobni mogu imati i manjeg formata pozadi. Levo se postavlja i trakasti ispod prozora.
 
Ikarbusi IK-103 prozvedeni 2001. i 2002. godine. Tada su u ponudi bili MAN-ovi D2866 LUH-22 i Mercedesovi OM 447hLA motori koji su ispunjavali EURO 2 normu. Mogli su biti upareni sa manuelnim ZF 6S-85 menjačem ili automatskim VOITH D864.3E menjačem. Slike su preuzete sa tadašnjeg Ikarbusovog sajta.
ik103-high.jpg

ik103-high2.jpg
 
@Student
Mogao je dobiti i LUH24 (310ks) tih godina. Lasta je uzela ne znam koliko tačno komada 2002 godine. Interesantno je da 201-ice sve do 2006 nisu prešle 260ks, a 103-jki je eto bilo sa istim motorima, kao kod naših zglobnih Japanaca. 206-ice su, takođe, opremali slabim motorima za tu masu, sem nekoliko prvenaca iz 2007 sa, opet, D28 LUH24 motorima. Samo zadnja serija iz 2015 je imala D20 motore u verziji sa 320ks, a pre njih motor istog tipa, al sa svega 270ks. Nisu baš vodili računa o tim stvarima. Niskopodne su već opremali adekvatnim motorima, al zato nije valjalo mnogo šta drugo, do onih kasnijih serija.
 
Vidi ga ZIL-130 bogte! :D Štrči izvan ovih naših od vajkada patuljastih traka.


Inače ovo bi trebalo da je sredina 80ih, jer ako se dobro sećam, tada je odlučeno da se po 32056232. menjaju boje vozila javnog prevoza. Ovaj put iz zeleno-belih u crveno-bele.
 
Pa nije bas ni 1991-1992.IK-5 su počeli da se farbaju 1987 u crveno,takođe se vide stare solo rabe sa auspuhom na krovu koje su zamenili IK-111,može da se primeti i O317K koji su rashodovani krajem 80-tih(poslednji primerci 1990),na kraju slike viri crveni sanos koji su počeli da dolaze krajem 1986.Posto dominiraju zeleni autobusi,tj tek počinju da dolaze crveni autobusi,ovo bi trebalo da je slikano leta 1987 ili 1988(ne verujem da je 1989 u pitanju).
 
Mislim da se ipak radi o ZILu jer sam sad gledao slike tog Torpeda i Zila i vidi se razlika, kamion na slici ima farove na tik uz bokove, dok Torpedo ima uvucene, odnosno ima veci razmak izmedju farova i boka.

Ali hvala ti svakako na informaciji, nisam znao za taj Torpedo. :)
 
Knjiga odakle je fotka preuzeta je štampana 1988 te godine sto nam ne pomaže mnogo jer često slike koristili sa zaliha iste u raznim izdanjima
 
Mapa i spisak linija sa prvim i poslednjim polascima. Postaviću red vožnje Beovoza na posebnu temu.
Edit: Našao sam sada temu istorijat JGP-a. @Igor prebaci post tamo ako smatraš da je potrebno. Red vožnje Beovoza ću postaviti ipak na njegovu temu iako je pređašnji pošto može da doprinese diskusiji.
IMG_20230520_102258.jpg
IMG_20230520_102345.jpg
IMG_20230520_102319.jpg
 
Poslednja izmena:
Jesu, delile su polazno stajalište sa 32ojkom. U to vreme nisu bili preterano pouzdani tramvajski i trolejbuski sistem pa su te linije 19P, 29P, 33P i druge bile podrška njima. Držali su ih isključivo privatnici koji su naplaćivali karte po posebnom sistemu. Sve takve linije označene su crveno na spisku. Osim toga privatnici su radili i na linijama označenim crnom bojom zajedno sa GSP-om gde su takođe imali svoj sistem naplate, svaki za sebe.
Sve te linije kasnije su ukinute ali su neke na inicijativu putnika opstale, pre svega 78 ali i recimo 87 kao današnja 89.

Ova linija 24P i danas bi bila korisna i brža od 26ice.
 
24П је била врхунска линија. боље да су њу задржали него што су увели 25П
 
33 je na incijativu putnika produžena do Slavija, mada su oni tražili da ide do Dorćola kao 33P. Tada 24 nije bila baš pouzdana.
Bilo je mnogo linija privatnika kojih nema na ovom spisku iz 2002. godine, a postojale su od 97-01.
 
Jesu, delile su polazno stajalište sa 32ojkom. U to vreme nisu bili preterano pouzdani tramvajski i trolejbuski sistem pa su te linije 19P, 29P, 33P i druge bile podrška njima. Držali su ih isključivo privatnici koji su naplaćivali karte po posebnom sistemu. Sve takve linije označene su crveno na spisku. Osim toga privatnici su radili i na linijama označenim crnom bojom zajedno sa GSP-om gde su takođe imali svoj sistem naplate, svaki za sebe.
Sve te linije kasnije su ukinute ali su neke na inicijativu putnika opstale, pre svega 78 ali i recimo 87 kao današnja 89.

Ova linija 24P i danas bi bila korisna i brža od 26ice.
Nije ni danas baš pouzdan tramvajski sistem heh, pogotovo potez od Ustaničke gde minimum dva puta nedeljno dolazi do zastoja tramvaja zbog udesa, kvara na tramvaju ili nečeg trećeg. Svakako tužno što su i 305P i 309P ukinute, a mogu da primetim da je ovde bilo baš dosta nekih zanimljivih linija.
 
Bilo je mnogo linija privatnika kojih nema na ovom spisku iz 2002. godine, a postojale su od 97-01.
Ono čega ja mogu da se setim je:
76P Bežanijska kosa - Zvezdara (današnja 77)
77 Bežanijska kosa - Višnjička Banja (nešto poput današnje 74 s tim što je išla preko Brankovog mosta ali i tada preko Bulevara i Ruzveltove)
93 Dunav stanica - Zvezdara /pijaca/
 
Vrh