Šta je novo?

Istorija JGP-a

"Бреда" у Топчидеру, пролеће 1971
397090538_741925941298105_3573326714872232806_n.jpg
Извор: ФБ
 
Случајно сам налетео на овај документ, можда у будућности буде занимљив људима који се интересују за јавни превоз и ГСП.
Документ где је побројана сва имовина ГСП, од објеката, преко свих возила, алата, опреме до програма на рачунарима.
 

Prilozi

  • razjasnjenje 1 za portal i sajt 295 14.pdf
    6,1 MB · Pregleda: 134
Oznaka mu je bila Ikarbus IK-361 i predstavljen je na salonu automobila 1994. godine.
ik-361.PNG

Izvor: Monografija Ikarbusa

Nakon salona automobila vraćen je u fabriku gde je radio na prevozu radnika, da bi 2002. godine bio potpuno remontovan i redizajniran i ponovo izložen na sajmu. Na ovoj fotografiji se vidi njegov izgled posle sređivanja.
ik-361.jpg

Autor: Saša Avramović

I nakon ovog sajma autobus je vraćen u fabriku i nekoliko godina kasnije je poklonjen Mećavniku. Mislim da je posle opet menjao vlasnika. Ovo su njegove slike novijeg datuma.
1.png

2.png

3.png

Autor: sasa-74
 
Taj model je bio baš ispred svog vremena. :)

Danas sam posetio i obećanu drugu lokaciju kod Nove Galenike gde se nalaze Cvrčkovi autobusi.
Dooosta toga se promenilo od nekih ranijih poseta drugih ljudi, naime nekoliko autobusa je promenilo položaje, neki su dosta urnisaniji nego lani, a neki su izgleda i nestali.
Ono što mi je najviše upalo u oči jeste nekadašnja njiva koja očigledno to više nije, neko CAT-ovo vozilo se nalazi pored i ravna teren, rade se neke cevi po obodima i pravo je pitanje da li će ovi autobusi biti tu za godinu dana.

Nevermind evo fotografija:

Prva grupa autobusa pored saobraćajnice ka Pupinovom mostu.
20231116_121539.JPG


Solaris Urbino 18 ex P42830 & MAN A23 ex P42833
20231116_121226.JPG


MAN
20231116_121332.JPG


Solaris, na sve strane je lom uz ogromno blato.
20231116_122112.JPG

20231116_121319.JPG


MAZ-203 ex P42305, kontra svetlost mi je pravila veliki problem za fotke.
20231116_121426.JPG


Tu su još jedan solo MAZ kao i još jedan A23 ex P42844
20231116_121420.JPG

20231116_121414.JPG


Ipak najzanimljiviji autobus na ovoj poljani je Ikarbus IK-201 u trovratnoj verziji ex P42836
On je baš baš promenio lokaciju, nalazio se na drugom delu placu.
Nažalost, ulazak u Ikarbus je bio nemoguć, prebukiran je otpadom, vrata se ne mogu otvoriti.
20231116_122043.JPG

20231116_121410.JPG

20231116_121245.JPG


Zanimljiva relacijska tabla na Ikarbusu.
20231116_121435.JPG


Tek smo na pola puta, prebacujem se na drugi deo placa, gde se nalazi manje više ista ekipa kao i ranije, međutim malo razbacanije.
Sve vreme me posmatra jedan čovek, o čemu se radi, ne znam, ali nije skidao pogled sa mene.

Liaz ex P42301 je ostao na istom mestu.
20231116_121742.JPG

20231116_121750.JPG


Solaris Urbino 18 ex P42845, o i njegov brat su promenili nešto svoje položaje.
20231116_121651.JPG


Legendarni natpis.:vops:
20231116_121658.JPG


Njegov brat ex P42829
20231116_121718.JPG


Na skoro istom mestu dva MAZ-a ex P??? & P42306 (ovo bi Student mogao da dopuni)
20231116_121837.JPG

20231116_121908.JPG


Tu je još jedan A23 ex P42832
20231116_121904.JPG


To je to sa ove lokacije, za mesec dana ću probati da uslikam Ikare u krugu fabrike Ikarbus, ali za to mi treba oblačan dan i još malo hladnije vreme.;)
 
Zabeleženo i hvala, baš sam se pitao gde je tačno ta lokacija.🙂

I meni je krivo, pogotovo za Solarise koji su mogli sigurno još, ne znam kakva mu je to računica da ostavi vozila u njivi, a da ne pokuša barem da ih proda nekome!😔
 
Taj bus svakako nije radio tu relaciju nikad i čudi me da je tabla opstala u njemu sve vreme, čak i da je bila deo Zlatanovog seta.
U Raketi su pored osnovne gradske činije Sevojno -Duboki potok (sadašnja linija 1) radili i Požegu i Zlatibor. Kod Zlatana koji je preuzeo nekoliko novijih vozila po raspadu Rakete isključivo su vozili Sevojno -D.potok, a po dolasku Bečej prevoza u Užice, ostali su bez posla i neko vreme stajali na placu i bili oglašeni na prodaju zajedno sa ostatkom prilično tužnog Zlatanovog gradskog voznog parka. Mnogo lepo im je stajala tada nova Raketina šema sa narandžastim aplikacijama na beloj pozadini. Inače, mislim da su bili identični po specifikaciji sa beogradskim u GSP iz tog vremena, ali manuelci.
2 prerađena sprintera brendirana u Zlatan rajzen ovih dana mogu da se vvide u Sevojnu kod Valjaonice kraj magistrale.
Ne nađoh na brzinu pismeniju sliku 201 u originalnom stanju.
20231117_140518.jpg
 
Добра шема. Зна ли се отприлике колико је зглобних Икарбуса било по другим превозницима ван БГ?
 
Možda neko ima evidenciju, ali to ćemo teško utvrditi.
Imali su ih svi veći prevoznici a ako misliš samo na 201, broj je mnogo manji i svodi se tek na nekoliko firmi.
 
Možda nije od pomoći, ali evo spiska prevoznika koji su ih imali van Beograda. Za neke prevoznike znam i tačan broj primeraka.
JGSP Novi Sad: 5 komada IK-201 iz 1999/2000. godine i 20 komada IK-201 iz serije 2005. godine.
Subotica Trans: 10 komada IK-201 (različitih godišta), 1 IK-202 iz 1995. godine i 1 IK-203 iz 1998. godine
Raketa Užice: 3 komada IK-201 iz 2004. godine (pogrešno sam napisao u nekom u predhodnih postova da ih je bilo 2)
Srem-Ekspres Sremska Mitrovica: Znam da su imali 1 IK-202 iz 1995. godine i 1 IK-202 iz 2006. godine
Rumatrans Ruma: 2 IK-201 iz 2004. godine
ATP Pančevo: sigurno 2 IK-201 iz 1996/97. godine
GRAS Sarajevo: 5 komada IK-201 iz 2005. godine
Autosaobraćaj Kragujevac: Nekoliko komada IK-202 iz 2000. godine
Autoprevoz Kikinda: znam za 3 komada IK-202 različitih godišta
Autotransport Kraljevo: nekoliko komada IK-202 iz perioda 1995-1998 i nekoliko komada IK-203 iz 1998. godine
Jugekspres Leskovac: znam sigurano za 1 IK-202 (vrlo verovatno da ih je bilo više)
Borprevoz Bor: sećam se jedne zglobne Barbike sa trobojkom napred i nazad, ali ne znam da li je bio IK-201 ili IK-202
Litas Požarevac: nekoliko komada IK-202 iz peroda 1995-1998
Autoprevoz Vrnjačka Banja: IK-201 iz 1995. godine i nekoliko IK-202 sa početka dvehiljaditih
Autobanat Zrenjanin: IK-201 iz 2006. godine (ne znam broj)
Autoprevoz Čačak: 4 IK-201 iz 1995. godine
Jugoprevoz Kruševac: imali su IK-201 i IK-202 iz perioda 1995-1998
Jugoprevoz Teslić/Teslić prevoz Teslić: 1 IK-202 iz 1995/96 godine
Rusija: 2 komada IK-202 iz 2004. godine i 2 komada IK-201 iz 2007. godine
 
U međuvremenu, malo gradova danas uopšte ima zglobna vozila u saobraćaju. Evo, u Užicu već osam godina, od dolaska Bečej prevoza, nema ni jednog. Depopulacija, propadanje industrije, nabavljanje sopstvenih autobusa za prevoz radnika ili angažovanje drugih prevoznika za to, učinili su da više nema potrebe za takvim vozilima.
Pre nekoliko godina Gaga je Zlatibor - Užice radio 15metarskim setrama, ali kako se koja kvarila, izbacivana je.
Pretpostavljam da je slično stanje i po drugim gradovima.
 
Arriva je skora bila ubacila zglobnog Citara na Požarevac-Kostolac, jedan prevoznik zglobom radi Jagodin-Paraćin (Eurolin), jedan u Sremskoj Mittrovici, po koji kod Frenkija u Leskovcu i po nekoliko u Subotici i Nišu, naravno tu je i Novi Sad.
Msilim da je to to, eventualno još neki na prevozu radnika, ali nije revelantno.
 
Na prvoj mi se čini da je karoserirani s (3)14 da izgleda kao 415. Nešto mi je sav jadan.
A s200 bio je prava retkost. Najduži autobus u SFRJ. Imalo ga je samo nekoliko gradova u Srbiji. U Beogradu je bio samo na probi i tada su ga, kratkovido gledajući, odbili kao glomaznog, kasnije se opredelivši za solo varijantu s115. U NS je stigao jedan na probu i tu zauvek ostao kao jedini, jer su tamo ipak više preferirali volvo, a i početak rata sprečio je eventualne nabavke. Mogao se videti, koliko ja znam, u Nišu, Čačku, Kraljevu, Kruševcu
Za razliku od IK pored njega, imao je fiksnu treću osovinu i udvojene točkove pa mu to jeste, pored 18m dužine (među prvima u Evropi, čim su propisi dozvolili) umanjivalo manevarske sposobnosti. Kao i kraći brat, imao je karakterističan zvuk zagrejanih kočnica, koji bi nekad postajao i poprilično jak.
Zanimljivo je i da je uprkos dugačkoj prikolici, kao kod današnjih, motor ostao u podu prednjeg dela (u Evropi već tada, motor ide nazad, u prikolicu).
Vozačko mesto bilo je identično sa svim sanosima i neuporedivo uređenije, komfornije i zimi toplije od ikar(b)usa.
 
Sanos 200 je od autoprevoza Vrnjačka Banja a 415 od Autotransporta Kraljevo, to su bile velike firme od kojih su sada ostale samo slike a u to doba u preduzecima sve sami Sanosi i Mercedesi puno njih je doživelo preko 30 godina, bili i mama i tata za kilavi ikarbus i današnje tursko smece
 
Svaki sanos, prigradski 415, gradski s115 /200 bio he neuporediv sa bilo kojim ikar(b)usom. Vozaču je bilo mnogo lepše, ali i lakše za volanom sanosa. Kvačilo je bilo mekano, ručica menjača precizna, iako nešto tvrđa, pregledniji, uređenije mesto, bolje grejanje... U vožnji, bolje je držao pravac, posebno natovaren, preciznijeg upravljača, snažnijih kočnica otpornijih na pregrevanja.
Sa dugim finalnom prenosom išao je jednako kao ikarbus sa kratkim, ali je zato imao mnogo veću maksimalnu brzinu, toliku, da je veliki broj njih imao blokiranu šestu... Jedino ga je vozačkim mestom šio MAN, ali je od njega neuporedivo bolje išao.
Zameran mu je jednostavan dizajn, ali kao potomak O317 bio je nešto moderniji. Mada, u ono doba 415, a posebno njegova unapređena verzija 415.5 izgledala je sasvim pristojno.
Nedostajao mu je neki ozbiljniji usporivač (elektro ili hidraulički) i automatski menjač, sa čim je već Ikarbus uveliko radio.
 
Vrh