Šta je novo?

Istorija JGP-a

Zamolio bih clanove ako neko zna garazni broj tramvaja sa ovih fotografija da napise koji je ili javi porukom, znacilo bi mi puno.


nepoznato (4).jpg
nepoznato (1).jpg
nepoznato (2).jpg
nepoznato (5).jpg
nepoznato (6).jpg
nepoznato (7).jpg
nepoznato (8).jpg
nepoznato (9).jpg
nepoznato (11).jpg
nepoznato (13).jpg
nepoznato.jpg
 
Da li neko od vas ima negde u naftalinu slike autobusa LOTUS (nekadašnji naziv za Lastru iz Lazarevca), imali su istu kolor šemu kao Lasta, samo je logo bio drugačiji?
 
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina (knjiga "Beograd Beograđanima: Gde i kako", Uroš i Dušan Čolović). Izvinjavam se na lošijem kvalitetu fotografija.
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
 
Miloše, svaka čast. Zašto ovo kažem, priručnik je pomogao da rešimo mnoge nedoumice jer ima prenumeraciju linija. Npr. 36 se ukida jer postaje 71. Za 61 sam našao da je kratko išla, ali nikako trasu. 701 za pazovu (mogu komotno 706e da prenumerišu). Novo groblje kao okretnica za tramvaje, poslednja godina i mnogo toga.

Ima li gde da se kupi primerak, rekoh možda ima šanse da neko ima?
 
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina (knjiga "Beograd Beograđanima: Gde i kako", Uroš i Dušan Čolović). Izvinjavam se na lošijem kvalitetu fotografija.
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
.Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Tarifni sistem i linije gradskog prevoza - 1983. godina by Miloš Vukoičić, on Flickr
Zanimljivo, 56 je nekad bio 531A, 52 31A i 51 31.
 
45 je nastala još početkom 60ih sa trasom od sadašnje žel stanice zemun do pošte. Potom je negde 80ih produžena do bloka 45 i '91 permutovala trasu sa 73 koja je spojena sa 702. Zanimljivo je da 704 ide od bivše glavne žel stanica, a niko ovde ne može toga da se seti. Sada, da li je greška u tim planovima kao što je stajala linija 35 za trolu od braće jerković do grada ili je išla taj kraći period '83 ili '84 te godine.
 
Uvek me nasmeje da je pevac imao neku 531 liniju i seti me kao da su rušanj. Dobro, kasnije su izgradjeni kao pevac te sigurno dobijaju liniju 56 koja je bila slobodna u numeraciji. Neka rušnju daju 57, da imaju i oni. :)
 
45 je nastala još početkom 60ih sa trasom od sadašnje žel stanice zemun do pošte. Potom je negde 80ih produžena do bloka 45 i '91 permutovala trasu sa 73 koja je spojena sa 702. Zanimljivo je da 704 ide od bivše glavne žel stanica, a niko ovde ne može toga da se seti. Sada, da li je greška u tim planovima kao što je stajala linija 35 za trolu od braće jerković do grada ili je išla taj kraći period '83 ili '84 te godine.
704 jeste kretala od GŽS, pa je prebačena na Zelenjak. 706 je pre Zelenjaka kretao sa Trg Republike, a možda je čak prvo vozio i od Luke Beograd. za 42 znam sigurno je vozio od Luke pa je skraćen do Trga. Polazna stanica 42 je bila ona koju su do skoro koristili 24 i 26.
Oko 90/91 je par linija spojeno u jednu pored 73/702 to se desilo sa 47/541 i 66/95 i 36/44. Posle zbog sakcija je skraćena 52 produžena do Cerak vinograda a 57 ukinuta
 
@Сенке
Чини ми се да су се спојиле 47, 49 и 541 у 47. Док није продужена до Ресника, чини ми се да није ишла до Манастира до спајања. Тамо су окретале 37 и 49, а пролазио 541. 37 је продужена ту са Маричке 1980 или 1981, а током деведесетих прешла у Кнежевац.

Сећам се да је била Ластина линија за Гроцку која је полазила најпре са Миљаковца 1 па после је била скраћена до Кнежевца. Да ли је имала број 363 или 463, нисам у потпуности сигуран. Када буде била готова обилазница, могла би да се уведе дуго најављивана линија Миљаковац-Винча.
 
Uvek me nasmeje da je pevac imao neku 531 liniju i seti me kao da su rušanj. Dobro, kasnije su izgradjeni kao pevac te sigurno dobijaju liniju 56 koja je bila slobodna u numeraciji. Neka rušnju daju 57, da imaju i oni. :)

Ja koliko sam video, 531 je samo prolazio delom Petlovog brda, kao i danas, a u samo naselje je ulazio 542. Do sadašnje okretnice na Vidikovcu je išao samo 59, kasnije produžen do Petlovog brda. Pomenuto naselje ipak čini urbanistički povezanu celinu grada, Rušanj baš i ne, iako nije ne znam kako daleko.
 
Ja koliko sam video, 531 je samo prolazio delom Petlovog brda, kao i danas, a u samo naselje je ulazio 542. Do sadašnje okretnice na Vidikovcu je išao samo 59, kasnije produžen do Petlovog brda. Pomenuto naselje ipak čini urbanistički povezanu celinu grada, Rušanj baš i ne, iako nije ne znam kako daleko.
531A
 
Samo da pridodam apropo ovih renumeracija, linija 37 je ostala nerenumerisana, jer nije bilo dovoljno slobodnih brojeva na 50, a kako su tada želeli da se reše brda slovnih oznaka, to je ostalo kao kompromisno rešenje. Uzgred, nije mi najjasnije ovo prenumerisanje vezano za linije 47 i njene slovne oznake. Koja linija je ponela oznaku 48, a koja je ostala kao 47?

Takođe, dugo godina smo imali linije 201 i 202, a onda je neko odlučio da 201 prenumeriše u 35, pošto je ista produđena do Trga republike.​
 
47 je isao od Dunav stanice do Miljakovca, a 48 od Dunav stanice do Miljakovca 2.
 
Samo da pridodam apropo ovih renumeracija, linija 37 je ostala nerenumerisana, jer nije bilo dovoljno slobodnih brojeva na 50, a kako su tada želeli da se reše brda slovnih oznaka, to je ostalo kao kompromisno rešenje. Uzgred, nije mi najjasnije ovo prenumerisanje vezano za linije 47 i njene slovne oznake. Koja linija je ponela oznaku 48, a koja je ostala kao 47?

Takođe, dugo godina smo imali linije 201 i 202, a onda je neko odlučio da 201 prenumeriše u 35, pošto je ista produđena do Trga republike.​
47 (Dunav stanica - Miljakovac 1) je 90-ih produžena do Resnika, dok je u jednom trenutku skraćena do Birčaninove (ne znam tačno kada), čineći danas poznatu 47-icu, a koju bi te 1983 činile tadašnje 47 (trasa do Miljakovca), 47B lokal (polazak sa terminusa "Slavija /Birčaninova/") i 541 (Kneževac (tada Rakovica) - Manastir Rakovica - Resnik /žel. st./).
47A (Dunav stanica - Miljakovac 2) je renumerisana u 48 i kasnije produžena do Miljakovca 3, čineći danas poznatu 48-icu.
47B lokal (kasnije renumerisan u 47L) (Birčaninova - Miljakovac 1) je u jednom trenutku ukinuta, a danas bi se moglo reći da je "postala" deo 47-ice, skraćenjem regularne 47-ice, jer saobraća delom njene trase.
47V lokal (kasnije renumerisana u 48L) (Birčaninova - Miljakovac 2), koji je takođe ukinuta u jednom trenutku, danas bi bila neka 48L, odnoso moglo bi se reći da je "postala" deo 48-ice, jer sa njom deli 100% trase.

Inače, ostatak ove organizacije može se videti u sistemu noćnih linija (ili bi se moglo uzeti za primer koliko je mreža noćnih linija zastarela): pored 48N, Miljakovac obilazi i 47N u svoje tri varijante - polazak u 02:00 iz Resnika saobraća samo do Slavije, kao nekadašnji 47B lokal, kako se inače i na sajtu Sekretarijata ovaj polazak vodi (47Nb (Slavija /Birčaninova/ - Resnik /žel. st./); polazak u 03:20 iz Resnika saobraća samo do Miljakovca 2 (i pored postojanja Miljakovca 3) i nosi oznaku 47Nv, delimično kao nekadašnji 47V lokal.

P. S. Izvinjavam se na kraćem off-topic-u na kdaju i malo konfuznom odgovoru, ali se nadam da je rešio nedoumice.
 
48N je ukinut poodavno, koliko je meni poznato.
 
Samo da pridodam apropo ovih renumeracija, linija 37 je ostala nerenumerisana, jer nije bilo dovoljno slobodnih brojeva na 50, a kako su tada želeli da se reše brda slovnih oznaka, to je ostalo kao kompromisno rešenje.​
Чини ми се да је било слободних бројева када је вршена ренумерација (50, 55 и 57). 57 је био слободан број до пре скоро 20 година.

Иначе, није ми најјасније зашто је линија за Железник имала број 46 (додуше, променила је број релативно брзо у 55), а линија која иде преко Дедиња, Бањице и Миљаковца у 59, без обзира што завршава на 5х потезу. Лепше би било обратно. Лепо би се уклапало 46 (Стара Раковица и Видиковац), 47 (Миљаковац 1), 48 (Миљаковац 2) и 49 (Дмб Раковица). Могла је 59 и да понесе број 44, који је био слободан у то време. На крају, то се десило пре више од 40 година и само можемо да расправимо о томе, као што би расправили о било чему из прошлости.

Гледавши списак, готово да није било нелогичности осим 15, 37, 45, 46 и 59, као и можда 32 и 503. Све остало је било смислено и лепо урађено.
 
48N je ukinut poodavno, koliko je meni poznato.
Hvala na informaciji. 48N nije uvršćena u spisak linija na sajtu GSP-a, iako se pretragom na Guglu može lako naći GSP-ova stranica sa redom vožnje za 48N. Na sajtu Direkcije, kao i na Gugl mapama (koje bi trebalo da podatke preuzimaju iz baze podataka Bus Plusovog sistema) 48N je najnormalnije uvršćena u noćne linije i dostupan je red vožnje koji važi od 1. 9. 2022, za razliku od skoro ukinute 308N. Takođe je obeležena na stajališnim tablama (ali ne i na nadstrešnicama sa novim dizajnom), barem na potezu Trg - Slavija, pa je prava misterija da li saobraća. Gledaću da večeras na aplikaciji ispratim da li saobraća (ako je održava GSP).
 
Чини ми се да је било слободних бројева када је вршена ренумерација (50, 55 и 57). 57 је био слободан број до пре скоро 20 година.​
Koliko me sećanje služi, 57 je jedno vreme bio aktivan, pa onda nije, da bi na kraju ponovo bio uveden. Linija 52 se okretala negde u Jablaničkoj ulici, a 57 je išao od Banovog brda trasom linije 37 do raskrsnice sa Pilota Mihajla Petrovića, a onda skretao desno i pravo ka okretnici Cerak vinogradi. Nakon produženja 52 do Cerak Vinogradi, 57 je ukinuta. Nemoj me držati da je tako bilo 100%.​
 
Моја грешка, сад сам се сетио и за ту линију. А садашања 57 је била 55А, па се спустила до Филмског града и Скојевског насеља. Углавном, 37 је могла да се ренумерише али није.
 
Okretnica dmb rakovica još postoji kod fabrike i nalazi se na putu izmedju manastira i big tc rakovica. Neugledna je, ali ima beše gelendere i izdvojena je kao parking ostrvo. 52 je okretala tj polazno vreme čekala na taxi stanici u kosmajskoj ulici. Za 37 na planu grada iz vremena pre '91 god, stoji terminus na početku maričke ulice, gde je danas taxi stanica.
 
Je l se seća neko kako su išle cene pojedinačnih karata ovog tipa? Znam da ima od 10, 12, 15, 18, 20 dinara, pa ove što ja imam 25, 27, 29, 32 dinara. Je l postojala karta od 22 dinara, nekako mi je tu rupa? :D
IMG_20230206_153914.jpg
 
Vrh