Šta je novo?

Istorija JGP-a

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
15.378
Pohvaljen
15.637
Lokacija
Prokop
279665388_10160458774738296_5677027302260883950_n.jpg


izvor: FB
 

Вожд

Expert
Učlanjen(a)
15.04.2014.
Poruke
9.435
Pohvaljen
22.509
s-l1600 (3).jpg
s-l1600 (4).jpg
s-l1600 (5).jpg




 

branik

Advanced
Učlanjen(a)
10.09.2019.
Poruke
2.889
Pohvaljen
4.011
Trolejbus 6, iz prve nabavke ziu, 1980/81.
Kasnije je izggoreo i 1991.zamenjen novim, iz serije g.
Ti prvi se nisu proslavili, poprilično ih je stradalo u prvih nekoliko godina, a među njima i čuveni 1, koji je podignut iz pepela, sa klocni, negde 1997/98. gde je ko zna koliko ležao.
Satrlo ih je otvaranje Banjice. Jako teško su podnosili brdo zbog slabog motora i sistema otpornika pa su učeatali požari. Kasnije, 1985.stiže nova serija, sa jačim motorom i sistemom upravljanja otpornicima . Do dolaska onih iz 1989. onni su radili Banjicu, a nakon poslednje isporuke 1991.i 1992, najstariji su radili samo preko Slavije i eventualno 28, srednji i jedno i drugo, a najnoviji samo Banjicu.
Dva mesta su bila posebno kritična - stanica kod Londona ka Takovskoj i uzbrdica iznad Partizanovog stadiona.
Kod Londona je, zavisno od okolnosti - puno vozila na stajalištu, prestrojavanje, semafor, često pod punim opterećenjem, moralo nekoliko puta da se uzastopno krene ili drži na manevarskoj i prvoj poziciji (kao na kvačilu). To bi izazivalo ogromnu temperaturu u sanduku otpornika ispod poda iza prednjeg desnog točka, i često požare koji su se završavali totalkom. Sličan problem javljao se i nizbrdo, gde elektromagnetno kočenje nije bilo doraslo dugom spustu od D. Mišovića do stadiona, ili nizbrdo, opet kod Londona.
Ko se više vozio njima, može se setiti karakterističnog mirisa otpornika kad se posle dva tri uzastopna polaska, pregreju.
Ali zato, poslednje serije, kretale su i prepunjene uzbrdo kao rakete, bez ikakvog napora i zadrške.
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
12.919
Pohvaljen
27.038
Ko se više vozio njima, može se setiti karakterističnog mirisa otpornika kad se posle dva tri uzastopna polaska, pregreju.
Jao da, sećam se tog mirisa! 😄 A sećam se i onog škljocanja prekidača u kabini. 😄


Inače, kakva je ovo linija 8 što je 80ih prolazila kroz Bulevar JNA i stajala kod Hrama?
49662502942_2b3bcad201_k-699x1024.jpg

 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
12.919
Pohvaljen
27.038

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
12.919
Pohvaljen
27.038
Ni ja. Koliko vidim, prikaz rute se sastoji od gomile zasebnih vektorskih elemenat (prava linija, krug, tačka...) pa se onda verovatno putem neke Wikipedijine skripte ili HTMLa to sve spoji u jedno. Dobra fora.
 

Дошљак

Professional
Učlanjen(a)
31.10.2014.
Poruke
19.176
Pohvaljen
25.261
Добри су ти графички шаблони као и сама википедија као платформа, једино је потребно да се неко потруди да унесе податке. :)
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
12.919
Pohvaljen
27.038
Apsolutno. Koliko sam samo stvari otkrio i procitao na Wikipediji. :D

A ljudi je cesto potcenjuju, jer misle da tamo moze da pise i kaci ko sta zeli. A nije tako. Bar ne na engleskoj Wiki. I ona cesto ima azurnije i bolje podatke nego mnogi mediji. Zato sto se ostave linkovi i reference na strucna tela zaduzena za konkretnu stvar, koja god ona bila (recimo ako je tema JGP, pozivaju se na linkove DJP, ako je tema demografija, pozivaju se na podatke RZS, ako su vojne teme pozivaju se na izvore MO i tako dalje)

I cesto ljudi misle da zato sto skole i fakulteti ne priznaju citiranje Wiki teksta o necemu, da to znaci da je ceo sadrzaj teksta uzaludan. A nije. Wiki stranica o necemu nije izvoran podatak, ona je kompilacija, kolekcija. Ali se na njoj mogu naci originalni izvori. I to je sjajno. Ko cita za svoj gros i informisanje, moze da cita iz wikipedije, a ko zeli da radi nesto s time, samo ode u References i onda gleda same izvore.

Cak sam na Wikipediji citao o nekim desavanjima godinama pre nego sto bi se o njima izvestavalo o "mainstream" medijima i dokumentarcima. To jest, ljudi sa Wikipedije nekad otkrivaju neke manje poznatr stvari mnogo pre drugih i pre medija i institucija.
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
15.378
Pohvaljen
15.637
Lokacija
Prokop
8 je iz današnje perspektive gledano, 14L, jer je saobraćala na relaciji Trošarina - Novo groblje. Nakon produžetka tramvajkske pruge do Banjice, liniju menja sadašnja 14.
 

varos kapija

Higher intermediate
Učlanjen(a)
04.10.2007.
Poruke
1.206
Pohvaljen
1.757
A gde je uslikana ova trojka kako skrece/okrece?

PS na istoj slici obratite paznju kako su sabijeni ljudi iza vozaca u autobusu :)
 

tomax313

Novice
Učlanjen(a)
14.12.2018.
Poruke
21
Pohvaljen
14
Линија је првобитно носила ознаку 10А, а 1980. је пренумерисана и добила ознаку 8. Изградњом пруге до Омладинског стадиона, продужена је до истог, а након изградње пруге од Вождовца до Бањице, једина је остављена да окреће на Вождовцу. 1992. је укинута и никада више није успостављена.
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
12.919
Pohvaljen
27.038
Hvala na detaljnim informacijama. :)

Nekad se pitam kako bi danas izgledao celokupan javni prevoz u Beogradu da nije bilo pomračenje 90ih.
 

tomax313

Novice
Učlanjen(a)
14.12.2018.
Poruke
21
Pohvaljen
14
8 je iz današnje perspektive gledano, 14L, jer je saobraćala na relaciji Trošarina - Novo groblje. Nakon produžetka tramvajkske pruge do Banjice, liniju menja sadašnja 14.
8 и 14 су биле засебне линије и нико никога ту није мењао. 14-ица је уведена крајем 80-их и првобитно је требала да саобраћа од Ташмајдана до Бањице, али је ипак одлучено да саобраћа на релацији Устаничка - Бањица.
 
Vrh