Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Jedan "domaći" video lota 1 autoputa Evropa u izgradnji, ne preterano dobrog kvaliteta, sa zemlje, od subote:


Na 5:00 gore se vide novopostavljeni nosači greda za novi nadvožnjak železničke pruge, najkomplikovaniji objekat na trasi.
Ima i ponešto drugih radova, ali ipak je februar i bila je subota, pa i nije nešto wow.
Ono što je bitno - napali su i tokom zime najosteljivije tačke, ali ima i dosta posla, posebno bliže Dragomanu.
Teško će završiti sve do leta, ali će se tada prolaziti na način dostojan XXI veka za razliku od sada, od toga bar 80% punim profilom AP.
 
Требало би да надвожњак буде готов пре сезоне, замишљам какав би хаос био да је овај семафор у сезони турске најезде! Срећом биће завршен пре, како раде немам сумље у то!
 
Видео сјајно објашњава динамику постављања попречних греда!
Dobra vest je što ovo baš baš brzo rade i očekujem da krenu da ređkaju grede i na iznad druge polovine budućeg autoputa.
Loša vest je što će semafor i naizmenično propuštanje biti neminovnost sve dok ne puste železnički saobraćaj preko nadvožnjaka i sruše privremeni.
Koliko god bili brzi i spremili sve, a izgleda da mogu do maja bez problema, bojim se ft1p komplikacija sa železnicom, kao kad su prebacivali na privremeni...
 
Ma meni je zanimljivije do 15.00.
Taj železnički nadvožnjak su nagazili tokom zime i prolazno vreme im je odlično!
Više me brine oko samog Dragomana i posle gde ide levo-desno od sadašnjeg puta, nova šikana...
Imaju bar 2 nadvožnjaka, 2 podvožnjaka i 2 poveća propusta da završavaju.
Kad budem imao vremena mogu malo da se udubim, ukratko ima napretka, ali...
 
Ево сад ће април, брзином којом раде мени изгледа да могу завршити до крааја године, мада као што кажеш има делова који се споро вуку...
 
Ево сад ће април, брзином којом раде мени изгледа да могу завршити до крааја године, мада као што кажеш има делова који се споро вуку...
Koji crni kraj godine???
Borba je hoće li biti do kraja juna veći deo, a do septembra bukvalno sveee...
Do kraja godine biće sigurno.
Ugrubo, železnički nadvožnjak da počnem od njega: 7-10 dana za ostatak gornje ploče, paralelno sa tim i sad rade prilaz-nasip i do kraja aprila - Uskrsa stvoriće se uslovi da počnu da ređaju šine i pragove starom trasom. U maju će raditi ispitivanja i nakon toga prebacivanje pruge na staru trasu, mada to zavisi NKŽI, državnih železnica i oni mogu da iskilave koju nedelju, dve, tri, a da ne pipnu ništa. Zato im i dajem rok da vrate prugu na staru trasu do kraja maja, a trebalo bi ranije. Nakon toga moraju da sruše deo bedema na privremenom nadvožnjaku (na snimku desno) i da prebace saobraćaj ispod desnog dela nadvožnjaka, što znači da će prethodno morati da asfaltiraju to parče (mada umeju i da batale i da se ćera po makadamu, ne bi im bilo prvi put). Posle toga, mogu da ruše sam privremeni mostić i ostatak njegovog nasipa i završavaju asfaltne slojeve u tih 50-100m. Ovo ne pišem odokativno, informacija je inside od izvođača da bi pruga do sredine maja trebalo da bude vraćena na staru trasu. Ja sam im čak i dao par nedelja odozgo na "balkanski sindrom".
Dva do 3 km pre nadvožnjaka bi trebalo uskoro da bude na SMA i pušteno, mada će verovatno čekati rasplet s prugom da ne naprave paukovu mrežu kod nadvožnjaka, a od nadvožnjaka do granice ostale su manje-više sitnice i da lepe slojeve koji fale.
Veći je problem oko Dragomana. Tamo treba da se odradi petlja Dragoman istok, a još nije nisu ni grede na nadvožnjaku naređali, a nema ni stubova u sredini, možda lepnu dugačke grede, ali mi je to potpuno nerealno. Na snimku su intezivirali pristupne puteve i krakove. Na drugoj petlji Dragoman zapad su posle ko zna koliko vremena fala qrtzu završili drugi nadvožnjak. Tu su barem radili na trasi i neće biti većih problema da to završe do poslednjeg sloja asfalta u nekom relativno kratkom roku.
Ono što me brine je srednji deo snimka (7-15. minut) gde se saobraćaj prebacuje iz trake u traku, a radi-prepravlja ona druga, pa su recimo na početku izgrebli staru i prebacili u novu da bi od stare pravili nedostajući poluprofil. U nastavku je nešto čačkano, nešto nije, a biće, najbitnije da su krupne stvari tipa miniranje gotove, manje-više je istrasirano, ali da bi završili u što kraćem roku morali bi da mobilišu više ljudi i mašina. Opet, s druge strane, do pre samo par dana temperature su noću silazile i do -11, pa i nije baš za asfaltiranje i fine radove.
Jedno je sigurno - tehnički je izvodljivo da završe do kraja juna kad kreće turska najezda, za to će trebati više radnika i mašina, a državni "zvaničnici" već provlače neki rok do septembra.
 
Ево још мало на исту тему...волим твој оптимизам!
 
Dok me ti i dalje prozivaš za preterani optimizam, a u stvari čist realizam, samo da ti javim da su još pre 3 dana završili ploču (tj. ono preostalo parče) na železničkom nadvožnjaku, nasip je pri kraju, pa će možda i do kraja aprila biti spremno za ređanje pragova i šina (opet to zavisi od železnica, a ne od Štrabaga).
 
Зезам се мало са тобом Цариброде, наравно да ти знаш много боље ситуацију на том терену!
 
Veći je problem oko Dragomana. Tamo treba da se odradi petlja Dragoman istok, a još nije nisu ni grede na nadvožnjaku naređali, a nema ni stubova u sredini, možda lepnu dugačke grede, ali mi je to potpuno nerealno. Na snimku su intenzivirali pristupne puteve i krakove. Na drugoj petlji Dragoman zapad su posle ko zna koliko vremena fala qrtzu završili drugi nadvožnjak. Tu su barem radili na trasi i neće biti većih problema da to završe do poslednjeg sloja asfalta u nekom relativno kratkom roku.



20220402-094152.jpg


20220402-094219.jpg


Dakle, ipak će biti duge, duge grede preko celog autoputa (snimci su baš friški od pre pola čuke sa bugarskog SSC - Mn.Znaiko).
Ovo su ustvari i poslednje grede koje se ređaju iznad autoputa.
Od betona ostalo im je još par podvožnjaka i propusta (mislim po 2 jednog i drugog), sve u poluprofilu, druge polovine istih su u fulu. I naravno odvodi, rigole, slivnici kako budu završavali trasu...
To znači da su ušli žešće u finalnu fazu i da sad treba pratiti pre svega nasipe, stabilizaciju i asfaltiranje! Naravno i finaliziranje betona.
Nije da je baš samo što nije, ali sad mu se već vidi kraj!
 
Poslednja izmena od urednika:
I posle ne valja Europejski sojuz.
Očigledno mi na Balkanu nismo samostalni za kapitalne projekte, mora neko da vuče za uši ako se kasni ili kraducka. EU, Rusi, bilo ko.
 
Цариброде , шта је са излазом из Софије на АП ка нама?
 
Цариброде , шта је са излазом из Софије на АП ка нама?
Ako misliš na lot 3 Evrope, još razvlače ko harmoniku tender za nadzor, ali suštinski nije to problem, već eksproprijacija i đengi za istu, pre svega pošto delom prolazi kroz GGZ grada Sofije, iako većinom ide kroz Sofijsku oblast. Kažu "nadležni" iz nove vlasti da bi "do septembra" trebalo da počnu radovi na trasi.
 
Juče sam prošao od Paraćina, preko Vrške čuke do Vidina. Put je sa naše strane je u boljem stanju nego kod njih, mada se radi sa obe strane granice. Naši krpe rupe (koji iskreno i nema) a oni su uradili jedan kratak deo sa potpuno novim asfaltom.
Inače taj čitav kraj je prilično ekonomski slab u sve tri države. Nisam odavno bio u Zaječaru i moram da kažem da sam se vrlo neprijatno iznenadio. Sličan osećaj je u Vidinu, ali ne toliko jak.
Ispred mosta u Vidinu je 15km kolona kamiona.
20220406_112024.jpg
20220406_123322.jpg

Srbija
20220406_135257.jpg

Bugarska
 
Za Majstora da mu dokažem da sam bio ne realista, nego čak i pesimista:

https://botevgrad.news/2022/04/14/спират-жп-движението-към-сърбия-за-три/

I da se ne bi mučio sa Google translate;
Obustavlja se međunarodni železnički saobraćaj sa Srbijom od ponedeljka 18.04. do srede 21.04.
Razlog je lako pogoditi (a piše i u tekstu) - vraća se pruga na staru trasu!
To znači da će pre Uskrsa, već u četvrtak biti razbumban onaj privremeni nadvožnjak.
Tačnije, demontažu istog mogu da počnu već od ponedeljka i da do uskršnjih praznika uklone semafor!
Valjda će stići jer moraju da odrade par stvarčica o kojima sam već pisao.
Na bugarskom SSC ima par sličica postavljenih pragova gore na novom nadvožnjaku.
Prebacivanjem pruge i rušenjem privremenog nadvožnjaka, te premošćavanjem AP dugim gredama na petlji Dragoman istok, definitivno se ušlo u završnu fazu.
Nezahvalno je prognozirati jer se sve radi pod saobraćajem, ali tehnički je moguće da sve spakuju za 2-3 meseca, tj. do početka najezde Turaka.
 
Браво Цариброде, лепе вести је увек добро чути!
 
Malčice predug video od juče, ali za ljubitelje železnice prava poslastica!
Za one koji preferiraju putnu infrastrukturu neka premotaju na 05:50, tu se vidi, kao i na samom kraju klipa okolni deo gradilišta autoputa:


E, a sad malo da likujem...
Ja od prvog dana ovde pišem da se ostavlja mesto na nadvožnjaku za dupliranje pruge. Sad valjda vidite da je to nepobitna činjenica.
Zbog toga sam ulazio u "koliziju" sa "stručnjacima" sa bugarskog SSC, sad čekam da vidim šta će da mi protumače...
Jasno je da su ove šine nabili skroz uz ivicu polja na nadvožnjaku predviđenog za prugu i da ima mesta za još jedan par šina, slično podvožnjaku BG obilaznice.
E sad, da li će i kada i u jednom i u drugom slučaju zaista duplirati prugu drugo je pitanje, ali vrv u relativno skorijoj budućnosti, čim su tako ostavili.
Biće megazanimljivo u narednih desetak dana na ovom delu gradilišta, verujem da će skyPoint vrlo brzo pohrliti da ovo zabeleži!
Planiram i ja da se procunjam do Sf tokom praznika, nema više nikakvih kovid-ograničenja za BUL, pa možda i ja bačim neku slikovnicu...
 
Sve ti prosto, samo da nas ovaj caribrod zbog ovih "kolizija" ne uvuce u treci balkanski rat protiv Bugara😀.
Nego salu na stranu nesto se ne scam da li je na Pirot Istok nadvoznjaku ostavljen isto tako prostor za dupli kolosek?
Bilo bi lepo da nas malo podsetis na slikovnice u tvom maniru👍
 
Sve ti prosto, samo da nas ovaj caribrod zbog ovih "kolizija" ne uvuce u treci balkanski rat protiv Bugara😀.
Nego salu na stranu nesto se ne scam da li je na Pirot Istok nadvoznjaku ostavljen isto tako prostor za dupli kolosek?
Bilo bi lepo da nas malo podsetis na slikovnice u tvom maniru👍

Jeste.
I pritom je ubedljivo najjeftiniju ponudu na tenderu za modernizaciju pruge Niš-Dimitrovgrad dala kineska CCEC. Ponude su otvorene još u februaru, al nešto ne čuh da je potpisan ugovor. Kanda se nešto ne dopada EU "institucionalnim kreditorima" iz EIB, dok su za nadzor koji je dobio DB ugovor sa njima brže-bolje nažvrljali...
 
Današnje slike i polučasovno čekanje semafora kod nadvožnjaka. Ježim se i da pomislim šta će biti ako se ne završi do najezde nemačkih tablica ka Turskoj.
Screenshot_20220418-202849_Gallery.jpg
Screenshot_20220418-202834_Gallery.jpg
 
To se više ne postavlja pitanje...
Ako misliš na semafor, on će biti uklonjen ako ne do Uskrsa, ono najkasnije do Đurđevdana.
Čim vrate prugu na staru trasu, a to moraju do sutra (sreda) u 09:30 po lokalnom vremenu (08:30 CET), ruši se mali, privremeni nadvožnjak.
Ne pomaže im sneg koji je jutros pao, ali moraće. Rušenjem privremenog mogu da rade trasu koja se nastavlja na nadvožnjak.
Do sada su bili prilično ekspeditivni na tom pravcu, na snimku Lazarova od 1:05 se vidi da su već počeli tu trasu:


Realno, treba im desetak udarnički radnih dana da taj iskop postane asfalt. Pre toga ima dosta sitnica, koje se mogu i brzo spičiti.
Prvo treba da cvikaju struju sa privremenog, to do sutra i da priključe na novi, isto je i sa šinama na spoju, danas probaju - sutra puštaju.
Sutra će železnica, možda i danas da pokupi šine i pragove sa privremenog nadvožnjaka i trase, greota da se baci.
Onda kreće demontaža nasipa, gde ima i betona, pa će verovatno biti i potpunih obustava, barem noću, dok centralni deo ne sruše.
Nasip jeste jači, ali to bar nije neki problem, lakše je srušiti nego napraviti. Za dan-dva mogu da ga razbucaju bez problema.
Ono što me ne raduje je da sledi Uskrs, od petka do ponedeljka ništa ne radi, pa su utorak-petak radni.
Eee, al onda ide prvi maj, koji i Bugari prenose na ponedeljak 2.5. Pa onda i Đurđevdan, koji se slavi u petak, neradni dan - dan vojske.
Puni su "ideja za godišnji odmor" u ovom periodu i mada na ovom projektu to vrv neće biti slučaj, sigurno neće raditi baš sa 101%.
Tako da me to jedino brine, ali i ti praznici mogu da uspore radove oko nadvožnjaka za par dana, ne više od toga.
 
Juče sam prošao od Paraćina, preko Vrške čuke do Vidina. Put je sa naše strane je u boljem stanju nego kod njih, mada se radi sa obe strane granice. Naši krpe rupe (koji iskreno i nema) a oni su uradili jedan kratak deo sa potpuno novim asfaltom.
Inače taj čitav kraj je prilično ekonomski slab u sve tri države. Nisam odavno bio u Zaječaru i moram da kažem da sam se vrlo neprijatno iznenadio. Sličan osećaj je u Vidinu, ali ne toliko jak.
Ispred mosta u Vidinu je 15km kolona

Nije da se mi nemamo tu čime "pohvaliti"...
Na ovom skaradnom turskom javaš-javaš videu (ima ih stalno, ovo je samo jedan od) na 45:30-47:20 i posle od 52:25 do granice i "selfija", vide se i u povratku:


Negledljivo je, a posebno neslušljivo, pa ću da vam prepričam šta sam ja premotao na "mute":
Otvorili su nove devijacije što je iz perspektive vozača iritantno, ali sa aspekta izgradnje je dobro, jer znači da otvaraju nove frontove.
Ima par novih šikanica na delu malo levo-malo desno i radova pored, to će se tek vrteti i to pitanje mogu li do punog profila za 2 i po meseca.
Deo oko kosine koja je minirana je spreman za stabilizaciju i asfalt, na još nekim mestima takođe je bar jedna strana pri kraju.
Nažalost, sneg i kiša tokom strasne sedmice nisu im pomogli, sumnjam da su u ovih par dana išta mogli da asfaltiraju.
Deo oko Dragomana napreduje, ali brzinom puža, ređkaju lagano one ploče na nasipima nadvožnjaka, trasa đene-đene, nije to ni neki big deal.
Ona 2 nedostajuća polupodvožnjaka i isto toliko polupropusta, nisu vidljivi kroz šoferku brbljivog Turčina i još brbljivije mu saputnice.
Način na koji Bugari rade devijacije prilikom izgradnje su epski - baci tucanik, poravnaj loma pa izvolte vozite se!
Železnički nadvožnjak više nije tema. Tu će do kraja maja skoro sigurno biti pun profil, možda čak i sa SMA - habajućim.
Jedino što me trenutno nervira je potencijalno spajanje praznika, ali ne bi trebalo jer je ovo ipak ozbiljan projekat.
 
Vrh