Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Возио сам Нови Сад - Истанбул у оба смера овог месеца, и сад ми је јасан значај ове теме :D

Ево неколико запажања са моје стране и не замерите ако нисам узео неке детаље у обзир јер иначе не пратим шта се дешава са тим радовима у Бугарској.

Од Новог Сада до Градине је била милина од вожње, нешто мало радова код Ћуприје и то је то. На пар места коловоз благо искрцкан али могло се ићи 150-160 без икаквих проблема. Одморишта дуж аутопута су сада свемирски бродови у поређењу са неким прошлим временима. Пумпе пристојне, тоалети чисти, КФЦ и Мек ничу као печурке (није да су ми они нешто специјално битни али има коме јесу, и њихово присуство има своју сврху).

Од Пирота па до Димитровграда је малте не космодром, тај новоизграђени крак који је радио Актор. Иде тако све до Градине, а тамо смо заглавили три сата. То смо имали у плану јер је датум био близу Курбан Бајрама и увелико је ишла поплава према Турској. А и без тога би било чупаво јер турска дијаспора ове године вози много више него раније - ем су имали паузу у посетама због пандемијских рестрикција па сад надокнађују, ем је авио превоз поскупео па је све исплативије возити ако се иде породично, чак и када се укалкулише цена горива. Ни ови наши се нису нешто прославили јер су отворили укупно четири пролаза (од којих један за аутобусе), а Бугари су отворили 8-9 и код њих је ишло много брже.

Одмах по уласку у Бугарску иде неких 15-20 км тоталне катастрофе. Све време се вози једном траком, види се на доста места да је асфалтиран пун профил аутопута али има ту још да се ради. Има и радника, видело се на око у повратку да су направили неки напредак у односу на долазак. Али на два места се раде неки надвожњаци за које, иако сам комплетан лаик за грађевину, могу да се закунем да нема шансе да буду завршени ове године. На другој половини профила још увек постављају арматуру на носећим стубовима, а прва половина (она стара, по којој се вози) се толико распада да јој треба темељна реконструкција ако не и нов сегмент да се направи на њеном месту. Када нова половина профила буде готова, сигурно ће сав саобраћај ићи преко ње а стара половина ће бити затворена за реконструкцију и то ће потрајати.

Није све то скупа неко страшно искуство, нити узима неко значајно време. Прође се, али је неупоредиво са прилазом од Пирота до Димитровграда и мислим да ће протећи још мало воде Нишавом док и тај бугарски део до Софије не буде идентичан.

Када се изађе из зоне радова, иде још десетак километара где су по две траке у оба смера али без разделног острва и банкина, тако да саобраћај иде брзо али треба бити опрезан. Онда се дође до самог уласка у Софију и ту иде још једно уско грло у виду кружног тока на којем се скреће на обилазницу. Одатле се прати најпре Варна, па онда Свиленград, и брзо се стигне до Капетан Андреева односно уласка у Турску. Ту је све ишло много брже него на Градини, са бугарске стране отворено десетак пролаза, са турске стране најмање двадесет. Све готово за мање од пола сата и после тога још 250 километара до Истанбула. Е-80 у одличном стању.

Цариници у Србији и Бугарској буквално нас нису ни погледали. У Турској лик замолио да отворимо пртљажник и одмах рекао терај даље.

Мало је другачија ситуација када се вози према Србији. На обе границе пустиња, прешли их за 10-15 минута. Турци и наши не питају ништа, Бугари отварају кофере, питају за цигарете, смарају реално, и још наплате два евра за дезинфекцију точкова на возилу (што не раде на улазу из Србије у Бугарску). Бугарске вињете сам и у доласку и у одласку купио онлајн али ми их нигде нико није тражио да их провери. Најјефтинија (недељна) је 15 лева, има и варијанта са викенд вињетом од 10 лева, ако наиђете између петка поподне и недеље увече.

У Србији ми се учинила јако лошом деоница аутопута од Ниша до Ражња, када се иде према Београду. Коловоз је баш у лошем стању, вероватно се због тога та половина профила ради на неколико места. У супротном смеру је много боље, можда су ту половину скоро радили. Од Ражња надаље је све како треба.

Све у свему, може се возити ова хиљадарка километара и то је, онако угрубо, неких осам сати вожње плус гранични прелази. Велика већина пута је у распону између доброг и одличног, та деоница са бугарске стране пре Софије се прегура некако, није проблем. Ми смо одлучили да не журимо и да у оба проласка направимо паузу тј. преноћиште у Пироту и околини, мало се промувамо около и наједемо онако људски. У Бугарској сви кажу да то исто треба радити у Пловдиву, можда ћемо неком другом приликом и то одрадити. Да би се цео овај пут спаковао у један дан, мислим да је кључно да границе постану мало проточније. Могуће је и сада то извести од зоре до мрака али под условом да се не упадне у неки непредвиђен застој на граници.
 
Sa Plovdivom nema greške. Vredno i na par dana.
 
Drugari, kakva je situacija na auto-putu od Grčko-Bugarske granice, Kulata ili kako već, do Sofije? Da li je sve vreme auto-put, ima li radova?
Polovinom septembra idem na Tasos, pa sam planirao tim putem da se vraćam u Srbiju. Vidim na mapama da je put dosta kraći nego preko Soluna i Makedonije.
 
Idi preko Banskog obavezno (makar u jednom smeru). Taj put je pravo uživanje - nema nikakve gužve, nema strašnih krivina, niti uspona. Vozi se mnogo opuštenije, i nije tolika vrućina obzirom na nadmorsku visinu.
 
Pa, u septembru bih ipak izabrao Kulata/Promahonas. Sad, u sezoni, svima dajem savet da idu na Ilinden/Nevrokopi, ima malo krivinica na spuštanju ka Nevrokopiju (u Bugarskoj se skoro u fulu ide dolinom Meste kad se popneš do Banskog), jer je prelaz na prevoju, ali zaista ništa strašno, nisu to neke serpentinčine. Izbegavanje kanjona Strume ipak nema cenu. čak ni u vansezoni, a i glavni BG/GR prelaz zna da zakoči saobraćaj, ovaj drugi je laganica. Sad su u kanjonu Strume uveli ograničenje 50, duple pune i tako se vozi skoro 30km, 5km pre i 2-3km posle kanjona je pun profil autoputa, osim posle granice sa Srbijom gde se 14km voziš kroz gradilište, prvih 7 još nekako - sledećih 7 baš nikako, 6 užasnih devijacija, izrovan tucanik.

@beowl - da te malo iskorigujem, ljutnje bez!
Одмах по уласку у Бугарску иде неких 15-20 км тоталне катастрофе. Све време се вози једном траком, види се на доста места да је асфалтиран пун профил аутопута али има ту још да се ради. Има и радника, видело се на око у повратку да су направили неки напредак у односу на долазак. Али на два места се раде неки надвожњаци за које, иако сам комплетан лаик за грађевину, могу да се закунем да нема шансе да буду завршени ове године.
Jedan nadvožnjak je skoro gotov i preko njega će uskoro, u avgustu pustiti saobraćaj. Drugi su kilavili i tek sada počeli da ga rade ozbiljno, taj će u septembru-oktobru biti pušten, mogu i ranije, al nemam poverenja u njih. I ja sam kopletan laik, ali sa iskustvom! Bolje nemoj da se kuneš, moj ti je savet...

На другој половини профила још увек постављају арматуру на носећим стубовима, а прва половина (она стара, по којој се вози) се толико распада да јој треба темељна реконструкција ако не и нов сегмент да се направи на њеном месту. Када нова половина профила буде готова, сигурно ће сав саобраћај ићи преко ње а стара половина ће бити затворена за реконструкцију и то ће потрајати.
Sad vidim da si mislio na podvožnjak, koji zaista kasni... Ali si malo pobrkao lončiće. To čak nije ni podvožnjak, nego propust. Prilaz je loš, a sam propust je uzan, glanc nov je i ništa mu ne fali! Čak mislim da preko njega ide po projektu i malo nasipa, velika mi je tu denivelacija da bi se AP toliko spuštao, a nasipanje je moguće, jer je ipak samo malo veći pločasti propust. AP, a ni stara trasa, uopšte nemaju nijedan nadvožnjak sa stubovima u trupu puta, osim na petlji Dragoman-istok, a to je u perfektnom stanju - oba pravca su potpuno nova i dobra (1 se koristi), iako se njihova izgradnja otegla i dovela nas do ludila, jer se išlo potpuno uništenom gradskom ulicom! Prevarila te devijacija, jer ovi bolidi nisu našli za shodno da ih barem asfaltiraju nego se ide makadamom.
Ništa od ovoga što sam te citirao i stavio italic neće se raditi, jer se 90% ide novonapravljenom stranom AP, starom se ide samo nekih 1km u pravcu, ali i tu je nova pred puštanjem, a kad je puste iz iskustva sa Aktorom, Rubauom mogu da ti kažem da do potpunog prepravljanja sa magistralnog na jednu stranu punog profila ne treba više od 2-3 meseca. Ima i 1 deo gde se vozi novim poluprofilom, ali bez preticajne!? Ovo bi trebalo da rešavaju za 2-3 nedelje kad puste desnu i gorim od želje da vidim šta će izmisliti. Btw. i mene je to spuštanje u rupu propusta, iako tuda relativno često prolazim, toliko zbunilo da nisam imao pojma o čemu se radi bukvalno dok nije izašao prvi naredni snimak skypointa, pa nije čudo da je i tebe - nikakvih nad/podvožnjaka tamo nema, samo običan pločasti propust, čija se 1/3 trenutno koristi.

Није све то скупа неко страшно искуство, нити узима неко значајно време. Прође се, али је неупоредиво са прилазом од Пирота до Димитровграда и мислим да ће протећи још мало воде Нишавом док и тај бугарски део до Софије не буде идентичан.

Uzima previše, ali je 14,5km pa je podnošljivo. Biće grđi od Pirot-Dimitrovgrad, jer je uži, sa manjom zaustavnom, negde u zoni nadvožnjaka pruge mislim da je ipak neće ni biti, ali je sasvim podnošljivo i neuporedivo sa uskim i rizičnim starim putem, gde se ranije baš-baš ginulo!

Када се изађе из зоне радова, иде још десетак километара где су по две траке у оба смера али без разделног острва и банкина, тако да саобраћај иде брзо али треба бити опрезан. Онда се дође до самог уласка у Софију и ту иде још једно уско грло у виду кружног тока на којем се скреће на обилазницу.

Wrong. Po izlasku iz zone radova imaš 17km pravog pravcatog autoputa (sa ograničenjem 110 doduše), sa voznom, preticajnom i zaustavnom trakom, naravno i elastoodbojnim ogradama ("bankinama"), pa tek onda ide deo na ulazu u Sofiju, koji ima 4 trake, 2+2 nerazdvojene, samo dupla puna, koja Turcima ništa ne znači, a tu je i 1 semafor, par pešačkih, par skretanja za sela sa ograničenjem 50 (inače je na celom tom potezu 90), pa tek onda ogroman ležeći i kružni tok.

@Altair
Sa lotom 3, koji bi trebalo da zameni taj sve nepodnošnjiviji ulaz u Sofiju, nemam pojma dokle se stiglo, jer još stoje one najave da bi sama gradnja trebalo da krene u avgustu. Sve je završeno, još "samo" eksproprijacija, što je uslov za građevinsku dozvolu. Za sada su sve parcele ili u privatnom ili u državnom vlasništvu, nijedna potonja nije prebačena na investitora - API (Agencija Putna infrastruktura). A tamo nema Hercegovačke, jer se radovi finansiraju iz EU fondova (i mora da bude gotovo do 31.12.2023. inače vraćaš lovu) i to mora da bude cakum-pakum. Postoji mogućnost da se parcijalno izdaju GD za deo na državnom zemljištu i paralelno radi eksproprijacija privatnih poseda, a to je još Bojko rešio zakonom, koji za projekte od nacionalnog značaja po principu "žalba ne odlaže izvršenje" dozvoljava gradnju po hitnom postupku, a ti možeš da osporavaš cenu posle do Strazbura. U međuvremenu, nema ko to da pogura, jer je pala vlada, do sutra će se znati hoće li biti nove u postojećem sazivu, ali 99,99% će se ići na nove izbore. Sve to mi ne uliva nadu da će se početi u avgustu, a bome ni do kraja godine!

Komentar snimka:
Pre svega bajat je, jer se lični opis puta u ovoj fazi menja svakodnevno, a on je od 19.07. - prošli utorak, a već za vikend je asfalt bio i ispod druge polovine nadvožnjaka!
Utisak #1 je da je Štrabag počeo da crta bele lajne u desnoj na par km, pustiće dvosmerno, pa sledi crtanje u levoj i pun profil!
Štrabag (drugi deo snimka) licka i ono što je preostalo okolo - mrežasta ograda (Bugari je zovu zečja), bukobrančići, itd. itd.
Generalno, ništa posebno novo nisam video u odnosu na gopro snimak, koji mlazarov radi u povratku, dok u odlasku pusti dron kao skypoint.
E da, video sam onaj drugi podvožnjak, zapadno od onog što kasni, njega nikad ne vidim sa Sila Yolu snimaka - gotov je full i fale mu samo nasipi do i od njega.
Ergo, od većih stvari ostaju nadvožnjak petlje, podvožnjak koji kasni i deo gde se prepravlja stari put i onaj gde se dodaje zaustavna, ostalo u terminalnoj fazi!
Štrabag avgust finito, Bitumina ajd neka bude novembar, jer mi generalno ne ulivaju poverenje na duže staze, ovim tempom izvodljivo je čak i ranije.
Na Sila Yolu snimcima ubiju u pojam devijacije sa tucanikom, pa je subjektivni osećaj i meni pesimističan, iz vazduha mi to dosta bolje izgleda!!!
 
Poslednja izmena od urednika:
Wrong. Po izlasku iz zone radova imaš 17km pravog pravcatog autoputa (sa ograničenjem 110 doduše), sa voznom, preticajnom i zaustavnom trakom, naravno i elastoodbojnim ogradama ("bankinama"), pa tek onda ide deo na ulazu u Sofiju, koji ima 4 trake, 2+2 nerazdvojene, samo dupla puna, koja Turcima ništa ne znači, a tu je i 1 semafor, par pešačkih, par skretanja za sela sa ograničenjem 50 (inače je na celom tom potezu 90), pa tek onda ogroman ležeći i kružni tok.

Да, сад си ми подсетио да је прво ишло то парче пуног профила аутопута па иза њега та нераздвојена 2+2 деоница.

Ове друге корекције које си навео су све ОК. Ја сам онако из главе набацао утиске које сам покупио гледајући око себе током вожње, тако да свакако има ствари које су ми промакле или сам их погрешно протумачио. Свакако ћу поново возити ову трасу, па ако гро тих радова стварно буду готови до септембра, то ће бити од велике помоћи у наредној рунди :)
 
Novi Sila Yolu uradak!
Ne kačim sve, ima ih na na svakih nekoliko dana, kako ko prođe uključi Mio kameru (ajde da ne bude da reklamiram GoPro).
Ovaj kačim iz 2 razloga: 1.nema brbljivog šofera i još brbljivije žene, mjuza je i 2.koristan je, iako je tehnički meh, nije se proslavio.


Video je od juče, prekjuče, u poređenju sa dronskim videom od 19.07., za desetak dana baš ima pomaka.
Dobre vesti su:
1. Štrabag se žestoko bliži kraju i potvrda da su barem 2 sloja asfalta ispod desne polovine nadvožnjaka pruge.
2. Ceo Bituminin deo se vozi u levoj, koja je dobila asfalt u najzahebanijem delu, gde su se grebala brda.
Izuzetak je sam početak, gde se u levoj radi nasip do onog podvožnjaka, koji mi uvek promakne zbog plastike (7:13), kao i deo od Petrol pumpe do lot2 na kraju.
3. Nema više ni milimetra stare magistrale, poslednji ostaci u desnoj već su iskopani (9:20-10:40) i sad mogu da šire magistralu i rade nasip za poluprofil.
Ovo je po meni, o čemu poodavno pišem, ključna tačka za završetak do kraja godine, jer sad im je potpuno otvorena desna za završetak radova.
U nastavku desne je i ono parče gde fali preticajna (to jedva čekam da vidim kako će rešiti), zatim deo oko podvožnjaka i propusta, gde još nema asfalta.
4. Nisam siguran, ali mislim da levi armirani nasip petlje Dragoman istok (17:05) ima novi red ploča i čini se da konačno napreduje.
5. Generalno, Bitumina radi dosta više nego pre par meseci, pa se napredak vidi praktično na (skoro) svakom koraku.
Loše vesti su:
1. Ključni objekat za završetak radova u skorije vreme postaje propust na 9:00, dok na te 2/3 istog ne bude beton, o kraju se ne može pričati.
Na snimku mi je najpre delovalo da ku..em nisu mrdnuli u odnosu na snimak dronom, dakle za 10-ak dana štani.
Ponovnim pregledom čini mi se da su ona 2-3 velikomučenika sa dron-snimka isplela nešto armature, ali oplata nema pa nema.
2. Trenutna organizacija saobraćaja je skandalozna! Vozi se čas po makadamu, čas po asfaltu.
Nikakav napor nisu učinili da bar malo urede devijacije, puste par cm asfalta, štednja jbg. pa ispadaju plombe na nekoliko mesta.
Stav je: vi ste na gradilištu i ko vas j... I po starom balkanskom običaju najveći radovi se rade u sred sezone (vidi pod Paraćin-Aleksinački rudnici).
Što je najgore ovakvo stanje biće sigurno do kraja avgusta, možda i polovine septembra, jer je sledeće prespajanje tek kad završe komplet desnu (bar na 2 sloja).
A to tog trenutka treba još sve ono što je nabrojano pod 3 u dobrim vestima, a verovatno i da se završi onaj mučeni propust. Mesec, mesec i po rada.
3. Bolelo ih je uvo da upristoje ovaj deo što su pustili u desnoj dvosmerno, ništa linije, ništa stubići, tek poneki tu i tamo, vozi ko po pisti pa šta ti Bog da...
A to je sjajan poligon da se provere obrtaji na zapadnim limuzinama balkanskih šofera, vide se neke i na snimku, jeste široko, ali začas dođe makadam.

Generalni utisak je optimističniji u odnosu na ostale Sila Yolu snimke sa zemlje (osim makadama), jer je smanjen broj devijacija.
Ali ja Bitumini ič ne verujem, verovatno mogu udarnički da završe čak i do oktobra, do kad je neki produženi rok, koji se pominje, ali ne verujem im...
Pitanje je i ko može uopšte da pogura, jer se definitivno ide na izbore u oktobru, do tada tehnička vlada, koja je u Bugarskoj stvarno tehnička!
 
Evo jedne slikovnice, koja je bajata, od 03.08. - sreda, a u ovoj fazi stanje se menja na dnevnom nivou.
Snimano je oko 18:00-18:30 po lokalnom vremenu, dakle pred kraj radnog vremena, pa baš i ne vrvi od mašina.
Verovatno će biti novijih i korisnijih Sila Yolu snimaka, pa neću kačiti na bugarskom SSC, ovo ide ekskluzivno na bb, da se podsetim ranijih sa A4.

Od granice vozi se u levoj i čim se prođe Shell i petlja Kalotina, u desnoj - ovo:



Štrabag u potpuno završnoj fazi, miriše na SMA u desnoj:



Ovaj me sad malo buni, al mislim da ima veze sa zaustavnom koja ide sa AB, a ne sa freziranjem



Prema zgradi za koju sam decenijama tripovao da je škola (jbg. ličilo mi), a ustvari stanica granične policije, niču bukobrani, početak kraja



Ovde pre železničkog nadvožnjaka se u levoj, u kojoj se vozi, sa SMA prelazi na BNS, a radiće ga kad završe desnu u fulu - još samo habajući:



Manje-više to je jedini deo Štrabagove polovine desne koji je bez belih linija - od nadvožnjaka do granice



Odavde do kraja Štrabagove polovine je u desnoj sa belim linijama,, kad se prebaci saobraćaj u levoj ostaje crtanje gde fali, jer je i sad habajući



Nekakva rosa, sitna kišica ili kondenzacija od klime, šta li me je omela da slikam gotovu desnu



Toeto: desna finito, ali se još ne vozi, leva ponegde linija bez, ka granici može i da se pretiče, ka Sofiji jok, zbog stubića



Otprilike km 5 od granice



I onda se skreće u desnu, kojoj fale linije



Još uvek je Štrabagov deo, ima nekih 1-1,5 km u desnoj, leva je gotova, ali se prebacuje zbog podvožnjaka, prvog kilavog Bitumininog objekta



Kraj poddeonice Štrabaga, polovina lota



I početak pakla - Bitumina



ovde se 100-200 metra vozi po makadamu, dobra vest su žute linije na novom asfaltu u desnoj, možda i ranije gurnu tamo saobraćaj skroz do propusta



zatim je deo ispod kosine, gde su pre 10-ak dana pustili saobraćaj u levoj, ali bez ikakvog obeležavanja, ovde je ruski rulet



i onda opet na makadam radi spuštanja do 1/3 budućeg propusta



Po visini nasipa sa obe strane želim da verujem da će ići bar nešto kamenog nasipa preko propusta i da neće ostati ovo "propadanje"



i evo ga mučeni propust, i dalje napreduje brzinom puža, ali ovo su prvi istorijski snimci nekih oplata na njemu!



NASTAVAK SLEDI...
 
...

Po izlasku iz rupe propusta sledi deo gde su nedavno iskopali staru magistralu da bi pravili desni poluprofil, ali za sada se nisu baš pretrgli



To je parče od oko 1km, gde je i najgore za vožnju po makadamu, ispadaju plombe, prašina i tako bar još metar dana dok ne stignu do asfalta u desnoj



To prestaje od kosine koja je dugo minirana, odakle se ponovo vozi na BNS



i ovde je kraj deonice u desnoj, gde je doskora jedino opstajala stara magistrala



i onda kreće deo gde je u desnoj novi poluprofil, ali fali preticajna



a kako mi sad deluje, bukvalno će samo dodati asfaltne slojeve pored vozne i teraj dalje, pa kolko izdrži...



ovako je nekih 1,5km i čini se da već spremaju za "dopravljanje"



meni deluje neodrživo da se samo rokne još jedna traka na sve ove slojeve, ali procenite sami



i onda jopet makadam pre ulaska u Dragomansku kotlinu



posle toga je asfalt i u levoj i u desnoj, s tim što je u desnoj samo prvi sloj



i to samo do podvožnjaka



koji je btw gotov, rade mu trotoare, pa onda slede prelazne ploče (ako ih ima), izolacija i mogu da asfaltiraju i preko njega i celo to parče



i posle od nadvožnjaka do propusta nema asfalta u desnoj



i propust, koga nisam snimio, je na istom nivou kao podvožnjak, a posle njega je u levoj 1.BNS, uključujući i podvožnjak petlje Dragoman zapad



ovo je prvi nadvožnjak u Dragomanu, koji je poodavno u finalnoj fazi, ali nikako da ga završe i puste



ovde u desnoj fali asfalt, ali verujem da će se ubrzo promeniti, čim ukinu poslednju devijaciju koja sledi i prebace ful saobraćaj u levu



problematični nadvožnjak petlje Dragoman istok čini se da napreduje iz dana u dan



levi armirani nasip je poodavno na ovom stadijumu, ali izgleda da su nešto fulali, pa ga možda delimično i prerađuju



a napredak se odnosi na ovaj levi nasip, koji se dugo čekao, ali i na radove gore na ploči, koji su konačno počeli, ne slučajno sa ove strane

IMG-20220803-173329-1.jpg


paralelno sa tim ostalo im je ovo parče da odrade 2 sloja BNS u levoj, kako bi kompletan saobraćaj i ovde prebacili u levu,



pošto je na uzbrdici ka pumpi Sara sveže odrađen (nije ga bilo na snimku iz drona i Sila Yolu videu)



i ovo je poludevijacija (samo za one koji idu ka granici, ka Sofiji se nastavlja pravo) gde se izlazi na lot 2 i pun profil autoputa



do konačnog spoja ostalo je samo da se odradi habajući i u levoj i u desnoj



Rezime:
Ništa posebno novo nisam registrovao u odnosu na skypoint dron i Sila Yolu, koji sam kačio: Štrabag 10/10, Bitumina 6/10, ako izuzmemo devijacije.
Štrabag privršava i ima još 24 dana (28 u odnosu na fotke) da realizuje moje predskazanje, verovatno će biti i koji dan ranije.
Na više od pola njihove polovine imaju habajući sloj, pa i bele lajne, ostaje im još jedno prebacivanje saobražaja iz leve u desnu, obeležavanja radi.
Malo više posla imaju na petlji za selo Kalotina, koja se tokom preprojektovanja pretvorila u veliki kružni tok.
Što jeste bezveze zbog levih skretanja iz preticajne, ali nije toliko strašno, jer je svakako ulaz u zonu GP Kalotina i ne možeš voziti 120 (mada nije nužno ni 50).
Dugoročno, ima prostora da se ta petlja vrati prvobitnoj ideji (tipa truba), za šta će imati osnova kada i Bugarska i Srbija uđu u Šengen, hahahahah.
Tu treba da odrade ta leva skretanja iz preticajne, ostalo su skoro priveli kraju, ostaje kozmetika, ograde pored, ređanje panela za bukobrane itd.
Kad iscrtaju i levu do kraja ne vidim nijedan razlog zašto ne bi pustili pun profil od prelaza do njihove table.
Tako da krajem avgusta očekujem neki Sila Izin Yolu punim profilom od oko 6km, možda i ja to obeležim nekom novom slikovnicom.
Bitumina - uf, uf, uf!
Da počnemo od podvožnjaka, koji nisam snimio, jer se i ne vidi od plastičnih barijera, tu baš nema još puno posla i mogli bi da ga spoje za nedelju-dve.
Rak-rana je propust, ali ajd da verujemo da one oplate nešto znače i da će barem za mesec dana imati i krov i nadam se nešto nasipa preko.
Krucijalno je da to dovedu na nivo asfalta, em da oslobode 1/3 u levoj, em da se izbegne 1 od 2 najodvratnije makadam-devijacije.
Deo gde su iskopali staru magistralu nije me impresionirao, za 7 dana slab napredak, ali nije to ni predugo ni preobimno.
Zato se izgleda spremaju da ko puzzle nalepe preticajnu u levoj tamo gde fali, epski!
Podvožnjak i propust kod Dragomana su gotovi, ostaje da ih spoje nasipima, ne previše posla, mogao bi za cca 2 nedelje da i taj deo u desnoj bude pod asfaltom.
Petlju Dragoman zapad nisam slikao, trasa je tamo obostrano pod asfaltom, neki krakovi jesu neki nisu pod asfaltom, al realno je pis of kejk.
Prvi nadvožnjak je (mesecima) skoro gotov, a raduje što i drugi na petlji Dragoman istok konačno dobija levu stranu nasipa.
Takođe raduje što su skoro do njega, odozgo od pumpe Sara spustili 2 sloja BNS i sad baš malo asfalta fali u levoj.
Kad odrade levu polovinu ploče na nadvožnjaku petlje, moćiće da u drugoj polovini avgusta prebace sav saobraćaj u levu, incl, podvožnjak u klisuri.
To će otvoriti komplet desnu za završne radove i samim tim olakšati saobraćaj, jer će se ukinuti praktično sve devijacije.
Ipak, ne očekujte pun profil na ovom delu do završetka petlje Dragoman istok, teško da će odseći grad i ostaviti samo petlju zapad.
Sve se svodi na to koliko će Bitumina biti ažurna i podići borbenu gotovost u narednih nekoliko meseci, da dovedu sve do nivoa asfalta.
Asfalt im ionako radi Štrabag, pa kad završe na svojoj polovini mogu odmah da pređu na Bitumininu.
Ovim tempom, oktobar kao konačni rok za pun profil je superoptimistički, druga polovina novembra po meni realan, decembar i nije za SMA.

Dodatno:
Od Bitumine (i lotova na A2 - Hemusu, koji su praktično stali), kilavija je jedino modernizacija GP Kalotina. Izdeljeno je na faze.
Jesu napravili nov terminal gore u brdu za kamione na ulazu u Bugarsku i to je valjda bila prva faza, kao i rušenje stare pumpe (završeno).
Srušili su kućice i nadstrešnicu gde je ranije bila carinska kontrola na izlazu iz Bugarske i to je jedno usko grlo manje.
Drugo usko grlo koje je eliminisano na izlazu su kontejneri (WC) koji su srušeni i sad je tu kod malog parkinga iskopano.
Kada to asfaltiraju i spoje neće smanjiti gužvu na prelazu, ali će je dispergovati na više kolona, kako se ne bi prenosila na autoput.
Ostaje najveća fizička prepreka na ulazu, zgradurina u međuzoni gde se uvek ide levo i koja više nervira nego usporava.
Nisam gledao projekte, neki tvrde da će se rušiti (u nekoj od faza), ja baš i ne verujem u to, ako se desi relaksiraće malo situaciju, ništa posebno.
Takođe, postoji parče od nekih 90-ak metara, kod male policijske trafikice gde je ležeći, koje nije ušlo ni u lot 1 ni u projekat GP!?
Za to je raspisan mini tender za taj patrljak, kako se ne bi stvaralo usko grlo (1+1), pre svega na ulasku na AP sa GP - biće 2 trake kontinuirano od carine.
Sada je tu odskora iskopana rupa, pa bi i to trebalo da završe paralelno sa završetkom lota 1, za taj nasip do asfalta ne treba im ni mesec dana.
Stanje na tom parčetu i na izlazu iz BUL nisam usnimio - ovo prvo me iznenadilo, ovo drugo sam prošao po mrklom mraku.

P.S.
Hvala bratu ckojamu sa SSC, od koga se grebem na ibb, jer sam svoje šifre pogubio, nznm ni na kojim sve platformama uopšte i imam nalog...

P.P.S.
@KrCan čekam da se lično uveriš u ove moje tvrdnje!
 
Свака част Цариброде, баш си се потрудио и даље ми је занимљиво да Штрабаг ради прилично добро у Бугарској за разлику од Србије. Они ће свој део релативно брзо урадити, е сад ово што ради Битумина само Бог зна када ће бити готово! Јел знаш до када им је рок?
 
Iz vlade koja je pala resorni ministar je tvrdio da će rok koji ističe u oktobru biti ispoštovan!
Iako tako ne deluje, nije puno posla ostalo ni na Bitumininom delu, izvodljivo je do kraja oktobra.
Samo je pitanje da li će uspeti da kontinuirano mobilišu veći broj radnika i mašina.
 
Caribrode, bravo svaka čast za trud i vreme, kao i uvek.
Ali za mene, iako volim da skoknem do Sofije, Banskog, dokaz koliko su za neke stvari divlji zapad su ove "makadamske" devijacije. Pa kod nas niko ne bi smeo da pomisli na tako nešto. Priznajem na A4 kod Čiflika je bila jedna kratka devijacija na par dana 00-24 na tamponu u toku miniranja za potrebe izgradnje, ali daleke 2013. i van letnje sezone. Ja bar ne znam za neku drugu iole sličnu situaciju kao ovoj u Bugarskoj.

Dok kod komšija unazad 2 godine je 00-24 nešto na tamponu. Da ne mogu službeni prolaz da asfaltiraju, o putu kroz Dragoman prošle godine takođe No comment.
Tako da džaba im takva izgradnja kada ti presedne put. Mene samo brine, da ta njihova brzina gradnje nije često na uštrb kvaliteta, kao što im se dešava sa A3 prema Grčkoj, gde neke deonice stare par godina imaju sličnu sudbinu kao kod nas tzv. glinena na A2.
 
Da li je potpisan ugovor za poslednju deonicu Slivnica-Sofija? Sta se desava sa tim delom?
 
Ugovor za radove je potpisan poodavno sa GBS, ima tome pola godine skoro, za nadzor je potpisan pre par nedelja.
Problem je eksproprijacija, nije pipnuta, dobrim delom je GGZ, ništa ne deluje da će početi u avgustu, kao što je obećao ex-ministar.
Pare su obezbeđene 80% od EU fondova i moraju da završe do 31.12.23., ali nestabilnost je u državi, izbori 2.10.

Nego, hoćete li novu, frišku slikovnicu od danas?
 
Uglavnom ono što nisam snimao u sredu plus novine od srede. Menja se lični opis svakog dana, čak i u 2/2, tj. tamo posebno.
Radovi na proširenu GP Kalotina - ulaz u BG:



rupa o kojoj sam pričao između prelaza i lota 1



početak lota 1 treba da sruše bilboder i trafiku u okviru projekta za 90m



u levoj je SMA



Štrabag je od srede završio oba kraka na "petlji" čitaj kružnom toku Kalotina i sada je u ravni asfalta na trasi, tlačilo me sunce





Posle je relativno dosadno sve do kraja Štrabagove poddeonice, ovo je njen kraj i prelazak sa SMA na BNS i Bituminin deo kod prvog podvožnjaka



Nikad se ne vidi na Sila Yolu snimcima zbog ovih plastičnih barijera, ja sam ga fotnuo u povratku



i onda najprijatnije od dosta prijatnih iznenađenja u odnosu na sredu - produžili su vožnju desnom umesto makadamom u levoj



i da ne poverujete prelaz i desne u levu presvukli asfaltom!



onda se vozi BNS-om u levoj na spustu ka mučenom propustu, nije bilo radnika juče tamo, ni onih par koji se obično muvaju







...
 
Nije mi ispala dobro fotka propusta, a i makli su čak i one oplate, pa sam ispizdio, u povratku sam se prosvetlio da nije baš tako



posle je proširenje poslednjeg parčeta stare magistrale kojom se vozilo i pravi se levi poluprofil



i krenulo se iz pravca Sofije, to u sredu nije bilo ni pipnuto





ublažen je krater ka delu gde fali preticajna, vidi se da ima posla, ali to ide relativno brzo



na delu gde fali preticajna u desnoj - sve manje fali, ladno će da je ovako doslože





i onda na ulazu u Dragomansku kotlinu opet malo vožnje makadamom, čisto da se ne opustimo



posle privršavaju nasip ka podvožnjaku u desnoj



i sveža emulzija i danas verovatno asfalt između podvožnjaka i propusta kod Dragomana - opet sam pogodio šta je sledeće u tom delu!





a sam propust je gotov, ovog puta sam ga fotnuo, za koju nedelju pregaziće ga asfalt



zona petlje Dragoman zapad, u sredu to nisam slikao jer ništa interesantno - desno 1, levo gde se vozi 2 sloja BNS



nadvožnjak petlje Dragoman istok, njega sam bolje obradio u povratku, ima šta da se vidi





i onda od petlje ka pumpi Sara miris asfalta



drugi sloj BNS na spustu ka petlji Dragoman istok, bliži se i ovde prebacivanje saobraćaja u levu



asfaltiranje im radi Štrabag, iskreno ni ne znam kako izgleda logo Bitumine, sve podizvođači: Moni 07, Ljunik, ovde Štrabag...





Ovo je trebala da bude poslednja fotka i u prošloj slikovnici, ali sam duplirao prethodnu - poludevijacija (samo ka granici) i izlazak na pun profil



U povratku još par detalja, mahom prijatnih iznenađenja plus jedan bonus - SLEDi!
 
U povratku...
Moćna fotka Štrabagovih kipera u erekciji - završen je njihov deo posla za danas:



asfalt (2. BNS) se spustio korak bliže petlji Dragoman istok





bliže petlji je još uvek prvi sloj, verujem da će čim završe prvu polovinu nadvožnjaka gore, raditi drugi sloj i prebaciti saobraćaj u levu



na petlji se diže prašina, levi armirani nasip konačn raste i kao što rekoh - kamioni Moni 07, ništa Bitumina



radovi su i gore, stiglo se do armature za valjda beše obalski stub, jbg zaboravio sam terminologiju



ima ga i sa druge strane, kako god se zvao



između 2 nadvožnjaka je parče u desnoj bez asfalta, ali realno samo što nije



ka petlji Dragoman zapad



emulžn for lou skin sloumušn



u ovog sam se zamalo zakucao, ničim izazvan je počeo da radi, poštujte ograničenja, nije ovde džabe 50 i 30



evo kako nastaje preticajna u desnoj



i ovde će izgleda uskoro biti imulžn



mesto za parkingčić kanda



početak dela gde se prepravlja stara, relativno brzo to ide, pisao sam to, iako su sumnjali Altair i beowl, ne zameram im



evo ga, lakše bi mu bilo da ima još nekog kolegu... i brže



opet sunce, dovde su stigli sa prvim i najvećim slojem nasipa ka propustu, više od pola za 5 dana, malo li je



ovo im je ostalo za narednih nedelju-dve, a tu je i Jugosloven zbog koga je moralo ovako da se radi, kopa brdo itd.



i posle je spust na propust i malo makadama



pa opet asfalta



evo ga, bolje nisam uspeo - novina koju sam zapazio je da su poslednjih dana ispleli armaturu skroz do železničkog, nadam se da mu uskoro vidimo zidove i krov



...
 
prelaz sa 1. na 2. BNS ka sledećoj važnoj tački - podvožnjaku



neko se na nekoj temi raspitivao za mašinu za ivičnjake - evo je, koriste je za kanal



Podvožnjak koji ima potporni zid umesto običnog nasipa - izrada nasipa ka njemu iz pravca Sofije u punom jeku





nije rđavo ni iz pravca granice + barijere koje otežavaju praćenje



prelazak sa sloja na sloj - mislim BNS na SMA



pošto je dalje Štrabag i onda je booooring



još jedan neuspešan pokušaj fotkanja belih linija



ovde jesu bele linije kod parkinga al im se asfalt nešto uzhebao moraće na popravni



popularni medvedovod, gde medvedi mogu da pređu put i skoče na prugu, jer nisu stigli da naprave nastavak preko pruge



prelazak sa habajućeg na 2. BNS ispod železničkog nadvožnjaka, jedini deo Štrabagovog levog poluprofila koji nije na SMA



kad ovde završe preostale sitnice i puste bele lajne svi ćemo tamo da se vozimo, a oni prelaze u levu da dovršavaju i crtaju



trenutno se igraju ogradama i sl.



i povratak na habajući sloj



i evo ga novoasfaltirani krak koji spaja levu i desnu na tzv. petlji Kalotina (raskrsnica u nivou)



A sad BONUS - rupa u delu koji nije ušao ni u 1 od 2 projekta, važno je jer je sada bespotrebno usko grlo iz pravca Srbije



kad ovde prošire, praktično čim prođete carinu izlazite na 2 trake i tako ulazite na AP



čak su i počeli nešto kao nasip



onda je ka Srbiji usko grlo sa ležećim, i ograničenjem 8 i kontrola vinjeta, praktično ulaz u zonu GP, to nisam fotkao, ali jesam ovo:



proširenje traka na samom prelazu, bile su i sad su 2, biće ih jedno 4, ovde se ranije leti zaguši pa se prenese do Šela i dalje



porušene su sve kućice i nadstrešnica na staroj carinskoj kontroli



i sad preostaje verovatno da izmeste i sruše ovu trafo stanicu, jer sve ostalo u protivnom gubi smisao



jer su posle nje već kopali za proširenje, maknuli neke kontejnere tipa WC, a ono desno je kuća koja koči ulaz u Bugarsku, pa se svi guramo levo...



Rezime (u pravcu Sofije):
Neću puno da davim, napali su sve preostale ključne tačke, mislim na Bituminu i polako se privodi kraju... Osim fakin propusta, tu je čupavo!
O preciznijim rokovima za ful završetak mogu da licitiram tek kad vidim krov propusta ili bar zidove, ovako: biće NEKAD do kraja godine...
Štrabag bi po meni za najviše 7-10 dana mogao da prebaci saobraćaj u desnu, iscrta i privrši levu i počasti nas punim profilom do 25.8.
Na Bitumininom delu sve se svodi na - propust, propust, propust!
U odnosu na prošlu sredu mnogo su toga uradili, počev od podvožnjaka na početku u levoj, gde vidljivo raste nasip.
Posle njega konačno su pustili još malo desne i napravili devijaciju dostojnu XXI veka, sad mogu tu da rade asfalt u levoj.
Propust... Daću mu još jednu šansu, ali juče tamo nije bilo nikog... Spojili su ga sa železničkim, čekam oplate za "zidove"...
Posle su napali nasip gde su pre 10ak dana iskopali krater na mestu stare magistrale, ima ih, ne previše, i rade nasip, "vidi se".
Na mestu gde fali preticajna u desnoj rade je po principu puzzle, tu će skoro da nikne i asfalt.
Rade nasip ka podvožnjaku u desnoj a od njega do propusta bi danas trebalo da se zacrni, vrv uskoro i između 2 nadvožnjaka.
Intenzivni su radovi na i pre svega oko nadvožnjaka petlje Dragoman istok, to je generalno jedna od najbitnijih tačaka.
Za recimo 2 nedelje očekujem da i od petlje do lota 2 prebace saobraćaj u levu, možda koju nedelju kasnije i na podvožnjaku na samom početku.
Kad prebace sve u levu, onda mogu udarnički da napadnu desnu, završe je (tlači ih propust) do kraja septembra i u oktobru završavaju SMA u levoj.
Posebno da ih pohvalim što su vožnju po makadamu sveli na neki minimum, trebalo je to mnogo, mnogo ranije.
Tako da... nije ni kraj oktobra nerealan rok, samo još malo da podignu borbenu gotovost, novembar mi deluje realnije.
Što se tiče radova na graničnom prelazu - podržavam šta god da urade, gore od ovoga što je sad i što je bilo sigurno biti neće!

KRAJ!
 
Poslednja izmena od urednika:
Царибродееее, питај Тару (добро, не Тару, прикладније је Планину Стару)... Шта бих дао да сам у прилици да се сликовито надмећем с тобом као са гос'н Бериславом ономад на (скоро па) личној теми. Жао ми је што ниси пратио и Дорт Јолу (колико Сила Јолу).

Кад се само сетим свог првог пута преко Калотине, и импозантне госпође у вињет-кућици (из времена док се иста продавала у државном киоску). Мук, који је завладао међу мојим сапутницима када ме је оштро питала: "Ти караш?", може да уђе у уџбенике као један од најмучнијих мукова икада - све до тренутка експлозивне провале смеха када сам несигурно промуцао: "Ј.. ј...ја карам".

А сада су друга времена. Разбира се бугарски, створила се и нека сигурност у мени. Сада бих јој вероватно одговорио: "Њама да се караме, њама да се бијеме, вечер кад си љагаме..." - као шлагворт у најпопуларнију бугарску песму данашњице (барем за овдашње помодаре) са Васком жабатом у главној роли. На китаратааааа, Васко жабата.

 
Poslednja izmena:
Šta bi da te je pitala: "Какво караш?"
Šalu na stranu, vratio sam se pre nedelju dana i vidim promene. Napreduje.
Dogodine u Sofiji! Autoputem, naravno.
 
Najviše me iritiraju pitanja: "Gde ste pošli?" i "Gde ste bili?" na neveštom srpskom.
Pošto letim i iz Sofije, faca pograničnog pandura kad mu kažete: iz Portugalije, u Australiju, iz Tunisa, u Brazil... - NEPROCENJIVO!
I sve to na čistom bugarskom sa srpskim pasošem, vraća sošku i saobraČajnu i otvara rampu - komentara bez.
 
A zamisli tek meni pitanja na prelazu Малко Търново na povratu iz Turske. Svaka posada od tri kontrolne tačke se zanimala za isto - kuda i što? Mislim po tom začitkivanju da tamo Srbina nisu poodavno videli. Ali zato im je od Ukrajinaca i Rumuna pao mrak
 
Ја, ја, бугарски цариници. Један такав примерак је успео да надасве мирном и сталоженом мени, за само десетак бизарних секунди, измами потпуни губитак самоконтроле. На Капетан Андрееву, оставио сам га да се гуши у смраду спаљених гума, и са (надам се) оштећењем слуха од канонаде сочних псовки мог раскошног баритона, и шкрипе оних истих гума приликом спаљивања, док сам јамачно тада поставио и понеки брзински рекорд (казаљка rpm никада пре, а ни после тога, није била ближе закуцавању).

Желео бих овом приликом да му се захвалим на прилици да тако квалитетно испразним сваку своју до тада доживљену и накупљену животну фрустрацију. Ево, и сад док пишем, све ме обузима нека нирвана.

Него Цариброде, брате мили, шта си радио у Бразилу? Тамо нема тих фасцинантих аустралских Муња. ;)
 
Poslednja izmena:
Vrh