Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Malopre se vratili sa putovanja po Bugarskoj, Turskoj, Grčkoj i Makedoniji i kaže moj dvanaestogodišnji sin: "A što Bugari, Makedonci i Grci ne puste na jedno 5 godina Turke da ih opet okupiraju dok im ne naprave puteve, pa onda opet neki balkanski rat da ih isteraju."
Mrtva trka gde je gore stanje.
Nije ni jasno da godinama ne mogu da završe to parče oko Dragomana.
 
...novi update :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=krROICeibXA[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870835#p870835:105nsxqb je napisao(la):
branik » Tue Aug 10, 2021 11:26 pm[/url]":105nsxqb]Malopre se vratili sa putovanja po Bugarskoj, Turskoj, Grčkoj i Makedoniji i kaže moj dvanaestogodišnji sin: "A što Bugari, Makedonci i Grci ne puste na jedno 5 godina Turke da ih opet okupiraju dok im ne naprave puteve, pa onda opet neki balkanski rat da ih isteraju."
Mrtva trka gde je gore stanje.
Nije ni jasno da godinama ne mogu da završe to parče oko Dragomana.

Nije im bio prioritet, nije ni sada... Vlažan san im je A2 i nedovršeni deo A3.
Što se tiče dela od Dragomana do Kalotine, počeli su pre manje od 2 godine, pa nije fer pričati o "godinama".
Rok Štrabagu ističe u martu 2022. Probiće ga, ali će do leta biti gotovo.
Ako ne baš cela deonica, ono će bar 90% biti pušteno u punom profilu i resto u poluprofilu, pre kraja juna i turske najezde.
Mene više brine šta posle kad se sjate svi na deo koji ima 4 trake neodvojene, na ulazu u Sofiju, kilometarske kolone u najavi.
 
Od granice do Dragomana ce skoro sigurno biti gotovo do juna sledece godine.

Caribrode jel ima novosti kada krece zadnja 3.deonica od Slivnice do Sofije tj njene severne obilaznice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891288#p891288:1fgwro1y je napisao(la):
Pegasus » Tue Oct 19, 2021 3:15 pm[/url]":1fgwro1y]Od granice do Dragomana ce skoro sigurno biti gotovo do juna sledece godine.

Caribrode jel ima novosti kada krece zadnja 3.deonica od Slivnice do Sofije tj njene severne obilaznice?

Sigurno će biti veći deo do juna, to se slažem, ali možda ostane još ponešto, pa da deo ide jednom trakom dvosmerno.

Evaluacija po tenderu za lot 3 je "u toku" (nema rokova), a na pragu su treći uzastopni ovogodišnji parlamentarni izbori (14.11.), ovog puta začinjeni i predsedničkim, tako da pre toga baš ništa ne očekujem po tom pitanju...
 
Danas otvaraju finansijski deo ponuda za lot 3. Od 10 kandidata samo su 4 došli do finala da im se pogleda predložena cena. U najavi da je GBS, privatno-državna priča, viđeni pobednik, ima najviše poena do sada, ako im je finansijski deo ok, dobiće to i krenuti od marta, aprila.
 
Odlicne vesti , svaka cast na informaciji Caribrode.

Ako krenu da rade od marta 2022god kada mozemo ocekivati da konacno bude gotova cela deonica od granice do Sofije?
 
Mislim da je rok 18 meseci po idejnom, možda i prema izvođaćkom projektu. Ravno je ko tepsija i pravo ko strela, ništa pod saobraćajem, potpuno nova trasa, jedina građevinska muka su kolizije sa svim i svačim, putevi, pruge, vodovi razni, ipak je to predgrađe dvomilionskog grada, pa će biti mnogo podvožnjaka, nadvožnjaka, propusta, izmeštanja... Ali čisto građevinski realan je rok kraj 2023., za 2 leta svašta može da se odradi, GBS je i lot 2 pod saobraćajem spičio pre roka, čak i manje od 18 zadatih meseci. Drugi problem može da bude ekspropijacija, ako to zakilave eto belaja, mada je prošla vlada to zakonski rešila da za ključne projekte. što je i ovaj, "žalba ne odlaže izvršenje" i za mesec-dva sve postane državno! Treći problem je nestabilnost, sad u nedelju su izbori, posle aprilskih i julskih nije formirana vlada, sad uz ove idu i predsednički, trebalo bi da se formira konačno, kakva-takva!
Za zapisnik da dodam da se od prošlog ponedeljka više ne prolazi kroz grad, tj. obodom Dragomana. Puštena je jedna strana podvožnjaka i sad tu ide tranzit, prolazi se normalno. Ta 3 kilometra sam tokom leta prolazio 15-30min., kamioni i busevi idu 10km/h i bukvalno se išlo prvom kroz iskopanu ulicu, asfalta bez. Uz to, počeli su svakog utorka, pa tako i danas, da zatvaraju put od granice do Dragomana na 6 sati zbog miniranja u u tesnacu. Ima neka alternativa, al nije nešto, za izbegavanje je... Strabag gazi i skoro svi ga hvale, sušta suprotnost od srpske ispostave. Doduše, neće ni ovde ispoštovati rok (mart 2022.), ali do maja, juna i letnje sezone - biće!
 
Evo jednog snimka od pre 2 nedelje (27.10.), ali se za te 2 nedelje svašta promenilo pa je prilično bajat:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gA8EuhbtQRc[/youtube]

U narednom postu ću detaljnije o zapažanjima.
 
Šta se promenilo u odnosu na snimak?
1. i osnovno:
Levi nadvožnjak na 07:05 je početkom meseca pušten u saobraćaj! Do tada je mesecima unazad, uključujući i letnju gastarbajtersku sezonu, tranzit pičio ovom raskopanom obodnom "ulicom" grada Dragomana. Razmere tog haosa najbolje se vide na završnom švenku 8:21-8:28. Šleperi i busevi mile, takoreći stoje i ne gine ti 20+minuta za ta 2-3km (lukaviji su išli kroz centar grada, onda je muka samo kako da se uključiš na kraju). Sada toga više nema, prođe se za minut-dva.
2. i ne manje važno:
Prošla su 2 utorka sa šestočasovnom potpunom obustavom saobraćaja zbog miniranja na 9-10km (4:50-5:00). Tako da veći deo onoga što je ostalo od brda sada vrv više ne postoji. Recimo da će im trebati još 2-3, eventualno 4 utorka da tu spuste levu traku na 0, tj. na kotu desne. Dakle do kraja godine otvoriće trasu u tom delu za trup puta i asfalt.

Šta im dobro ide?
1. Početak, kod frišopa i Shell pumpe i od 0:20 gde su razdvojene trake, ali su utupili projekat petljom za selo Kalotina, koja je u nivou, tj. neki vid kružnog toka. Tu mu više dođe šnelštrase nego AP, niko ne zna dal će biti mesta za zaustavnu ili ne. Sve i da je nema, ionako je šira zona GP pa svakako nećeš da gaziš 140 neposredno pre granice. Meni dovoljno što će kamiondžije moći da se naparkiraju desno, a bar jedna će biti free za automobile bez rizika da te neka kamikaza sa Bosfora iz suprotnog pravca baci zauvek na prugu.
2. Ako izuzmemo podvožnjak na 0:54, koji blago kasni, deo do pružnog nadvožnjaka kakav je bio do pre par meseci sad prilično dobro napreduje. Tu je tesnac, kresali su brdo, reku Eževicu nabili u kanal ispod puta, potporni od 100+ metara, skoro gotov i trebalo bi uskoro da celom dužinom odvrnu saobraćaj u desnu, jer je leva ustvari stara magistrala, koju tek treba da "obrađuju". Po bugarskom SSC se licitira oćel bit zaustavne ili ne do železničkog nadvožnjaka, od 0:35 do 1:05 se jasno vidi u desnoj da hoće (ove linije su privremene, prebeležiće to posle habajućeg), levu bi takođe trebalo da šire kad odvrnu saobraćaj u desnu. U nivou regulacije reke i nadvožnjaka (1:20-1:40) hebemliga, nisam pametan.
3. Deo od 1:50 (odatle je 101% pun profil 2+1/2+1) do 3:50. Tu su baš pri kraju, tu očekujem da puste pun profil vrlo brzo, sa ili bez SMA. Tu su prvo i počeli, tu će prvo i da legne habajući. Nije da nisam očekivao i ranije, ali recimo da će tu jedino da završe sve u roku (mart 2022.).
4. Deo od 4:20 do iza brda koje se minira 5:20, sa izuzetkom propusta na 4:32. Tu im ostaje da sruše brdo i onda će moći da odrade levu, bliže brdu. Tu će zavisiti podosta od toga da li će ih poslužiti vreme u novembru i decembru. Desnu, stari magistralni će tek majstoriti nekako sproljeća.
5. Deo od 05:30 do 06:05. Od početka vrtim priču da će najzahebanije biti ne tamo gde se pravi nova traka, a postojeća širi, već tamo gde je stara magistrala po sredini, jer se sve radi pod međunarodnim tranzitom. To se vidi na 5:30, a najbolje na 5:43. Sad se recimo saobraćaj odvija delom buduće desne, dok oni prave levu, pa će prebaciti saobraćaj u nj, pa dovršavati desnu. Nezgodno, ali solidno tu cepaju, možda i završe levu pre NG.
6. Deo od 6:10 do petlje Dragoman istok na 6:50. Tu je lakši deo priče. Tu su odradili levu, prebacili saobraćaj tamo i sad šire staru magistralu i prave desnu.
7. Obilaznica Dragomana - od 6:50 do 7:30 - snimak je zastareo i tu je sada potpuno ista priča kao u prethodnoj tački. Što su kilavili podvožnjak - kilavili su, sad saobraćaj ide levom i završava se desna. Posle 7:30, pre nadvožnjaka, saobraćaj je prebačen u novu, desnu ili deo nje, pa od pumpe Sara starom magistralom sve do lota 2 gore, koji je pušten pre cca godinu dana.

Gde se nisu proslavili?
1. Novi nadvožnjak preko pruge. Tu pruga trenutno ide privremenim. Na 1:40-1:45 se vidi da su počeli stubove, odradili potporni sa južne strane, al sve mi je nekako presporo, ko da nemaju ideju šta dalje. To će, kao i ceo taj potez, kasniti i pitanje da li će to skockati do leta, jer na sve treba i prebaciti železnički saobraćaj, pa rušiti privremeni i raditi trasu. Teška priča...
2. Deo od 4:10-4:30. Tu su izmislili sasvim novu trasu, što sam tek sad provalio i neku novu šikanu umesto postojeće. Samim tim imali su sve vreme ovog sveta da odrade i podvožnjak i deo trase. Ali nisu... Nije tako strašno, može to za koji mesec da se upristoji, ali nije moralo toliko da čeka.
3. Petlja Dragoman zapad - ovde samo bolje upućeni i oni sa oštrijim okom mogu da provale da će biti petlja. Zato što jbg. fali ceo nadvožnjak. Ima valjda neke šipove samo. Jedino da ne planiraju da koriste ovaj na 7:32, gde se takođe nisu proslavili, ali mislim da tako po projektu nije, niti ima smislene veze s desne strane, niti su krakovi tako orijentisani. Dakle, nadvožnjak, koji takoreći ni započet.
Fale intenzivniji radovi i uzbrdo do lota 2, pored Sare, ali to je ipak pusi smouk.

Rezime:
Odbijam da se složim sa većinom po forumima da će ovo biti gotovo u fulu do juna i početka letnje sezone. Velika većina da, u punom profilu i sa SMA, ali mislim da će još par dodatnih meseci trebati pre svega na potezu oko železničkog nadvožnjaka. Ovo ostalo, pa i petlju Dragoman zapad mogu da izguraju do leta.

P.S.
Post je već sada dovoljno megametarski i blago nečitljiv da bi mu dodavao aktuelnosti o lotu 3. O tome kasnije u novom postu.
 
Занимљиво је да Штрабаг релативно пристојно ради у Бугарској...пробаћу да нађем колико имају до сада Буграи изграђеног АП у пуном профилу и шта се још гради. Цариброд ако знаш ти реци, увек имаш најпрецизније информације!
 
Нашао сам ово на википедију, колико је тачно не знам.
As of May 2021, a total of 831.3 kilometers of motorways are in service.
 
Ovo je video sa koga sam analizirao:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wcUfWW88Bh8[/youtube]
 
Prvo obećano o lotu 3.
Uz najviše bodova za kvalitet GBS je dao i najnižu ponudu, jedinu ispod pro(e)cenjene vrednosti od 240 milki leva. Ovo je manje-više tako:

http://rtcaribrod.rs/sr/konzorcijum-gbs-ponudio-najnizu-cenu-za-lot-3/

Ono što ne piše je da će se najverovatnije finansirati iz europskih sredstava, prvobitno namenjenih za A3 i zaobilaženje kanjona Strume.
Dobra vest, ako je tačno što se piše po forumima, jeste da je eksproprijacija završena u ozbiljnom procentu.
Loša vest je da je Bugarska na Balkanu i da su uprskali tender za nadzor za lot 3, koji je prekinut u oktobru i sad se čeka novi, pa je upitno da li mogu da ga provuku kroz papire do proleća. A bez toga teško, jer računaju na sredstva iz EU, da je iz budžeta ko A2, nadzirali bi to "naknadno"...
 
Što se tiče A3 (Sofija-Kulata, granica sa grčkom) nije to ni blizu nečeg žestokog. Trenutno se radi ta deonica 3.1. Blagoevgrad-Krupnik, ukupno 17km, koja je rascepkana na čak 4 poddeonice, mada su realno 5, sa 4 različita izvođača. Groma je pre 2,5 godine završila najseverniji deo, autoputnu obilaznicu Blagoevgrada, 6,5km i to je pod saobraćajem od tada. Ostalo im je još 500 metara u tom severnom delu, ali im je krenulo epsko klizište, pa ga saniraju trenutno. Dalje je podlot tunel Železnica, koji je iz ko zna kojih razloga (verovatno da bi se nahranila sva gladna provladina građevinska usta iz doba Borisova, ili bar što više) podeljen na 3 podpodlota. Iz pravca severa je podpod od 720m, koji radi GBS, praktično je to dug, dug most preko Strume, pruge, postojećeg i lokalnog puta, koji je rađen naguravanjem i naguran je do kraja, sad se radi odozgo. Drugi podpod je sam tunel (2,3km najduži putni tunel u BG), koji radi GP, iako su bili pod udarom korupcionaških afera, Borisov je laprdao da će im zabraniti rad, bolje što nije, jer idu praktično u roku (mart 2022.) uprkos koroni, završavaju sekundarnu i počinju opremanje. Treći podpod od 1,4km radi PST, opet most preko Strume, ali sa gredama, malo pre i posle i oni su pri kraju. Ali tu nije kraj idući ka jugu, jer ide još 5,6km koji su deo prvog ugovora sa Groma Holdingom, skoro su ga završili, jedan deo pri kraju lota kod Simitlija je i pušten, skoro sve na SMA, ali im je bliže tunelu krenulo ogromno klizište i sad i njega saniraju, mada svejedno taj deo mora da čeka završetak tunela da bi se pustio.
Realno je da se tunel, lotići oko njega i saniranje klizišta pre i posle u potpunosti završe pre letnje sezone, to je još nekih 10,5km punog profila koji bi trebalo da se pusti i ubrza put ka Tasosu.
Ali suštinski neće to puno promeniti... Autoput završava pre Simitlija i odvajanja za Bansko i tu će biti severni čep, a južni čep u Kresni odakle kreće nastavak autoputa. Između je kanjon Strume, nalik više na Grdeličku nego na Sićevačku klisuru, tih 23km ispali su iz svih planova. Od ideje da se gradi 16km dugačak tunel stiglo se do toga da jedan pravac ide gore u brdo, a drugi da ide uz reku postojećim putem, koji bi se proširio. Ekolozi su skakali na svaki predlog i na kraju je to ostalo van svih planova i čeka se neka nova vlada, nova ideja, novi projekat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897863#p897863:2xmzmnd0 je napisao(la):
Алтаир » Thu Nov 11, 2021 4:42 pm[/url]":2xmzmnd0]Нашао сам ово на википедију, колико је тачно не знам.
As of May 2021, a total of 831.3 kilometers of motorways are in service.

Otprilike je tako... Završeno:

A1 - Sofija - Burgas 360/360
A2 - Sofija - Varna 175/418
A3 - Sofija - Kulata 138/172
A4 - Orizovo (plovdiv) - granica sa Turskom 117/117
A5 - Varna - Burgas 8/103
A6 - Kalotina - Sofija (A2/A1) 32/68
A7 - Veliko Trnovo (A2) - Ruse 0/133

U/C iliti u izgradnji je:

A2 - 68, s tim što će 16,3 biti pušteno do kraja godine (opravljaju još samo prilaz mostu, kao ovde kod Proseka, ostalo je full).
Tu ima i avansiranih deonica, koje čekaju građevinsku dozvolu, lot 4 (26,8km) bi trebalo da je dobije do kraja godine, lot 5 (23,2km) početkom, a lot 6 (32,6km) sredinom naredne 2022. godine. Paradoks je da je na te 3 deonice već poprilično odrađeno trasiranje bez GD.
A3 - 5 i 5 je gotovo, al nije pušteno, čeka tunel.
A5 - to im nije ni u drugoj petoljetki u planu, naročito jer su isforsirali šnelštrase od Burgasa do Nesebra i SB.
A6 - 14,5km, to je ovo kod mene i plus hoš 16 što GBS čeka ugovor.
A7 - oće oni to i radi se na tome, ali nema kinti (tako je i na bugarskom, sofijski hiphoperi imaju i takvu pesmu)

Bugarska ima dosta ozbiljnu mrežu brzih puteva, nisam baš toliko zaludan da ih sve pobrojim i izmerim, a i zaboravio bih neki sigurno.
Važniji i oni koje ja znam su:
Burgas-Nesebar i Burgas-Sozopol, obe oko 30km, mada ovo potonje mu dođe ko bulevar. Gradi se i severna obilaznica Burgasa, biće pre leta vrv i skratiće put do Nesebra za par km i barem 15-20 minuta jer se sada uđe u grad pa na kružni kod Metroa, 2 semafora i na kružni kod pumpe.
Od Varne do Zlatnih Pjasaka je isto nešto nalik Podgorica-Danilovgrad.
Zapadna obilaznica Sofije je praktično autoput, što bi bila i istočna da nije glupog pešačkog semafora kod Kazičena, južna ispod Vitoše je malo u gradu, ali većim delom ima elemente brzog puta, ovo što su sad skoro pustili od A1 je baš nalik AP.
Gradi se Botevgrad - Vidin, 63km je trenutno U/C, bogme je više AP u nekim delovima, koji se grade. Obilaznica Montane je izgrađena u profilu BP.
Brzi put Plovdiv-Asenovgrad je pri kraju izgradnje, možda je i završen, to i ne pratim, niti sam skoro bio.
Haskovo-Dimitrovgrad na jugoistoku imaju šneltrase još iz doba komunizma.
Novoizgrađena obilaznica Gabrova je u profilu brzog puta.
Sofija - Pernik je delom BP, ali ništa tu nije brzo, posebno na ulazu u Sofiju.
Sofija - Slivnica je put sa 4 trake, da nije gomila naseljenih mesta bila bi top, nju će za ozbiljan tranzit zameniti lot 3 na A6.
Sumnjam da sam se setio baš svih, ali otprilke je to to.
 
Благодарим Цариброд на исцрпним информацијама. Сада је јасно да све до Софије не може бити завршено пре 2024-е.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897981#p897981:3oj773in je napisao(la):
Алтаир » Fri Nov 12, 2021 6:32 am[/url]":3oj773in]Благодарим Цариброд на исцрпним информацијама. Сада је јасно да све до Софије не може бити завршено пре 2024-е.

Odakle do Sofije i šta sve?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897984#p897984:22ehymts je napisao(la):
caribrod » Пет Нов 12, 2021 7:37 am[/url]":22ehymts]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897981#p897981:22ehymts je napisao(la):
Алтаир » Fri Nov 12, 2021 6:32 am[/url]":22ehymts]Благодарим Цариброд на исцрпним информацијама. Сада је јасно да све до Софије не може бити завршено пре 2024-е.

Odakle do Sofije i šta sve?
Од границе до саме Софије.
 
Ako krenu pre maja sledeće godine biće gotovo do kraja 2023. što je i obaveza po programu EU. GBS kad krene svakako može lot 3 za godinu i po dana, a Štrabag će svakako lot 1 završiti do kraja 2022.
 
Juče GBS zvanično izabran za izvođača radova na lotu 3 od Slivnice. Sledi rok za žalbe, ako ih ne bude, brzo će potpisati ugovor. Početkom naredne građevinske sezone trebalo bi da počnu i radovi, mart-april 2022., naravno ako oprave tender za nadzor gde su nešto fulali...
 
Цариброде јел се мени чини, или овде има још доста посла?
 
Vrh