Jedan neplanirani apdejt (ionako samo ja ovde pišem), zahvaljujući sajtu balkanec.bg, koji prati dešavanja u Sofijskoj oblasti (bez Sofije).
Prvo jedan prelude o Sofijskoj oblasti i gradu Sofiji, o kome sam pisao i ranije, al da obnovim gradivo...
Sofija-grad je potpuno odvojen entitet u odnosu na Sofijsku oblast., čije je sedište u Sofiji, iako joj ne pripada.
Sofijskog gradonačelnika bira samo stanovništvo naseljenog mesta Sofija (ne baš 100%, ali o tome kasnije), što snažno podržavam i za Beograd.
Sofijski ča-ča-ča, ca-ca-ca i ac-ac-ac imaju svoje gradonačelnike, a iznad njih je oblasni upravnik iliti načelnik Sofijskog okruga.
Tu Sofijsku oblast čine 22 opštine, mnoge ni na koji način povezane, osim što naležu na Sofiju, između njih su čak i planinski masivi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Province
Ima tu svega: od novousisanih kvartova Sofije (Božurište, deo aglomeracije u svakom smislu, potpuno spojeno), gde je Metro 2 s naše strane, Jysk gde radi 50+ mojih sugrađana i gde niče jedna od najvećih industrijskih zona na Balkanu, a to je već i Kostinbrod, gde su npr. Rolplast i sa naše strane Coca-cola, zatim su tu poluzapušteni gradići ka granici (Slivnica, Dragoman, Godeč), pa Botevgrad, Pravec, Etropole sa druge strane Stare planine na putu ka Trnovu i Varni (njih je lično Todor Živkov koji je iz Praveca ničim izazvane instalirao uz Sofiju, gde nikako geografski ne pripadaju), pa Svoge na putu za zaostali severozapad, pa planinske opštine u Srednjogorju na starom putu za Burgas, zapuštene opštinice ka Plovdivu (Ihtiman, Kostenec), pa čak i jedan zimski turistički centar ispod Rile (Samokov), do koga se iz Sofije stiže tako što prelazite obronke Vitoše.
Taj krug oko Sofije nije ni zatvoren do kraja, jer je na jugozapadu rudarski grad Pernik, sa 80+k stanovnika, sa sopstvenom oblašću, koja seže skoro do naše Zvonačke banje.
A u suštini je baš Pernik mnogo satelitskiji od skoro svih satelitskih gradova od ovih 22 (osim Kostinbroda i Božurišta), duž puta Sofija-Pernik je skoro sve spojeno.
I ne samo od gradova u oblasti nego i od delova Sofije-grada, poput naselja Buhovo, Kremikovci, Novi Iskar, svi severno od od Sofije, Bojkova Bankja na JZ.
Jerbo su komunisti vizirali da će se Sofija širiti ka severu i progutati ova mesta, a desilo se da se širila zapadno i progutala Božurište i sve do 20km udaljenog Pernika.
Generalno, ove granice Sofije su ostale kao relikt komunizma, zato i liči na umanjenu Maskva-gorad i Maskva-oblasć, a i tamo je progutan npr. Himki.
Ipak, iz političke perspektive mnogo mi je poštenije to što sofijskog "kmeta" biraju Sofijanci (uz navedene omaške), a oblast funkcioniše kao poseban entitet.
Jer zašto bi neko iz Batine Koraćice ili mog Ropočeva odlučivao da li će naseljenim mestom Beograd, nesumnjivo zasebnim entitetom sa potpuno različitim problemima od tog kosmajskog kraja, upravljati Sićve ili Gangula, Đani Ćurčić nek bira svoju elitu po meri, pravu ili lažnu u naseljenom banatskom mestu Besni Fok, a ne u BGD.
Sofija-grad ima 24 rejona i svaki ima svog "kmeta", ali su im ovlašćenja manja od beogradskih GO, a veća od MZ.
Što se tiče oblasnih upravnika oni imaju veća ovlašćenja nego načelnici okruga u Srbiji (raj za uhlje*******e), isto ih bira vlada, pa se otimaju za ta mesta.
Sve do sada bio je predgovor, težak političko-geografski offtopic i koga zanima samo infrastruktura može da počne da čita odavde:
Elem, taj balkanec.bg, tj. dopisnik iz Dragomana objavio je tekst o neviđenom kolapsu u najavi, posebno na semaforu kod pruge:
https://balkanec.bg/shte-nastane-li-paten-ad-na-kalotina-snimki-55422.html
I potpuno iznenađujuće za balkanske prilike iz API (bugarski Putevi i Koridori u jednom) stigao je ekskluzivni odgovor malom sajtu, obično ih iskuliraju:
https://balkanec.bg/ot-api-otgovary...kat-dragoman-kalotina-ot-am-evropa-55451.html
API tvrdi sledeće:
1. Radovi na uklanjanju privremenog nadvožnjaka počeli su 25.maja i trajaće mesec dana,
2. Do kraja juna planirano je da se saobraćaj ispod pruge pusti dvosmerno, tj. ispod oba nadvožnjaka, svako u svom smeru.
3. API se izvinjava šoferima zbog nelagodnosti, ali su radovi bili neophodni za povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju - lep gest.
4. Devijacije i privremenu organizaciju saobraćaja određuje Saobraćajna policija - API malo pere ruke od haosa.
5. Rok za završetak svih radova po ugovoru je avgust 2022.
Ovo potonje niko nije znao, svi smo mislili da je mart 2022. ali biće da je Strabag klejmovao zbog korone, rata, cena materijala i dobio produženje, možda i keš.
Ako mene pitate neće to biti baš skroz u fulu ni do avgusta, ali velika većina hoće, ostaće im ponešto i za septembar, možda i oktobar.
Pošto asfaltiraju na više mesta, verujem da će u junu biti i SMA, a samim tim i puštanje punog profila pre turske najezde.
Konkretno pun profil mogu da puste od granice do klisure, tačnije 2km od pruge ka SF i od izlaska iz klisure da spoje pun profil sa postojećim u pravcu Slivnice.
Za deo kod Dragomana moraju da ubrzaju nadvožnjake, ne moraju ni celu petlju istok, jer zapad na 1,5km je pri kraju, al ipak ne mogu odseći grad ko sekirom.
Ostaće im srednji deo u klisuri, koji ja apostrofiram stalno kao veći problem od nadvožnjaka pruge, tu sam pre 10 dana vijugao raznim devijacijama.
To je deo gde je "šikana", deo gde se širi čas levo, čas desno, čas i levo i desno od postojećeg puta, nije preobiman posao, ali je pod saobraćajem pipav.
Detaljnija analiza tog dela moguća je tek kad se pojavi neki snimak dronom, jer poslednji put kad sam prolazio ništa mi nije bilo jasno...
Tako da nisam ispao optimista, već realista, iako sam malkice više očekivao do juna, a i sad ne verujem da će sve biti do avgusta, pre će biti do oktobra.