Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Ima, ali ne toliko koliko se u prvi mah čini...
Najvažnije je da im je ostalo jedno ili nijedno miniranje, tu je najveći napredak, odvalili su brdo i toeto.
Sad tu mogu za par meseci da završe apsolutno sve do nivoa punog profila, za par meseci.
Do letnje tur(istič)ske sezone mogu da završe 90% u punom profilu.
Ono što mislim da ne mogu je deo oko železničkog nadvožnjaka, mada tu i sad najviše, ako ne i jedino rade. I na delu gde miniraju.
Posle X vraćanja snimka uspeo sam da provalim gde će prolaziti tačno AP ispod pruge, ali ne i gde će biti prostora za 2 koloseka.
Ono što je takođe dobro je da imaju šta za raditi tokom zime, gde ne zavise od temperature ili kao sada što je pao sneg.
Tu mislim na početku, gde imaju da dovrše nasipe na lokalnom nadvožnjaku plus da grade stubove (uradili šipove u tlu) i nasipe na nadvožnjaku petlje.
Imaju 1 podvožnjak, 2 propusta i nasipe na izlasku iz Dragomana, tamo gde proširuju stari, razbucani magistralni.
Imaju da rade nasip na novoizmišljenoj šikani od miniranog dela (podvožnjak su privršili).
Odatle, posle šikane, imaju nekih 3-4km gde fali samo SMA i gde i sad mogu opušteno da puste pun profil do pruge. Zašto već nisu - ne znam.
Na većem delu trase rade prepravljanje i proširenje magistrale na 2+1 za jedan pravac, dok je drugi gotov i tu sad ide saobraćaj dvosmerno.
Iz Aktorovog i Rubauovog iskustva na Pirot-BP za to je potrebno nekih 3-4-5 meseci sa postavljanjem SMA u obe.
Veći je problem u prvom delu snimka, tamo gde AP ide i desno i levo od postojeće magistrale, pa samo preturaju saobraćaj levo-desno.
Ostaje muka sa železničkim nadvožnjakom, gde je prvobitno bilo planirano da ostane za jedan pravac iznad, a da za drugi prave nadvožnjak iznad pruge dužine oko 900m, tako je bilo po idejnom projektu!
Sad su to rešili privremenom trasom pruge, pa će je vratiti na staru trasu kad završe nadvožnjak.
Počeli su stubove između 2 strane budućeg autoputa, to mogu da piče i tokom zime, videćemo kako to ide npr. u martu...
Naizmenično propuštaju saobraćaj, pa eto novog haosa u najavi dok ne izliju stubove, a verovatno i gornji stroj.
Snimak je od nedelje, pa zato nema nešto mašina, radilo se samo gde se minira i ispod pruge.
Kad i ako budem dokoniji možda bih mogao i da odradim neku detaljniju analizu sa printskrinovima najbitnijih tačaka.
 
Благодарим Цариброде, и ја мислим да је железнички надвожњак критично место и није ни мени јасно како ће ићи АП туда, али као што кажеш видећемо до марта!
 
Majstore, meni je posle ovog snimka savršeno jasno gde će proći AP ispod pruge!
Skicirao sam nešto, ali moram da napomenem da su mi iz likovnog ocenu popravljali na nastavničkom veću...



Plavo ti je jedna strana autoputa, crveno ti je druga strana autoputa, tu nema dileme.
Zeleno ti je buduća, tj. stara trasa pruge. Ono što mi nije jasno kako će 2 koloseka i kontaktnu mrežu da provuku gore uz brdo.
Žuti kružići su stubovi u izgradnji gde će iznad gornja 2 levo biti ploča nadvožnjaka pruge, donja 2 i ostali verovatno samo potporni.
Ovo gde su iksevi je PRIVREMENI nadvožnjak, koji će, kad završe novi nadvožnjak i prebace prugu na njega, biti porušen do temelja!
I to će biti znak da se ušlo u poslednjih par nedelja radova i da će ceo projekat biti završen u roku od metar dana.
Druga dilema je da li tu ima mesta za zaustavnu ispod nadvožnjaka sa obe strane AP i to se vodi polemika na bugarskom SSC.
Meni odokativno deluje da ima, pre nadvožnjaka sigurno i par stotina metara dalje ima mesta i odrađeno je.
Optička je varka na nekim mestima jer se saobraćaj odvija u 2/3 buduće strane AP, pa deluje da nema zaustavne, a biće je.
Na podosta mesta se to vidi na osnovu položaja kišne kanalizacije, koja je metar-dva od 2 trake koje se trenutno koriste.
Na šta će to ličiti kad budu tu naknadno uklapali i preticajnu, Bog sveti zna...
 
Има логике ово што си нацртао. Ево још један снимак!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Yj1s2JdnOas[/youtube]

П.С. Јел идеш повремено до Софије?
 
Češće od povremeno...
To je isti lik, samo je u povratku sa leta pustio go pro, gledao i to!
 
Каква је хохштаплерска фирма Штрабаг, то је и тешко описати. Лепо би било да на пролеће крену радови!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909000#p909000:2dslcg4x je napisao(la):
Алтаир » Fri Dec 17, 2021 10:21 am[/url]":2dslcg4x]Каква је хохштаплерска фирма Штрабаг, то је и тешко описати. Лепо би било да на пролеће крену радови!

Odlično rade lot 1 u Bugarskoj. Sušta suprotnost u odnosu na njihove srpske kombinacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909011#p909011:2rsf2jsg je napisao(la):
caribrod » Пет Дец 17, 2021 11:48 am[/url]":2rsf2jsg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909000#p909000:2rsf2jsg je napisao(la):
Алтаир » Fri Dec 17, 2021 10:21 am[/url]":2rsf2jsg]Каква је хохштаплерска фирма Штрабаг, то је и тешко описати. Лепо би било да на пролеће крену радови!

Odlično rade lot 1 u Bugarskoj. Sušta suprotnost u odnosu na njihove srpske kombinacije.
Просто да не поверује човек, да је иста фирма!
 
Баш ми је занимљив овај део снимка из тунела!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nNfPAeeqOmg[/youtube]
 
Nije problem ovde tunel, to će još da bude završeno više-manje u roku (mart-april 2022.), možda sa mesec-dva zakašnjenja.
Sekundarna obloga im je ostala samo na proširenjima i prolazima, a i na tome su radovi u punom je-*ku, biće za mesec-dva.
Tamo gde jeste završena - crni se tu i tamo! Takođe, počeli su paralelno i radove na EM opremanju, ali imaće vremena za to ihaha, napisaću zašto.
Interesantno da su GP group i Global constructions, domaće firme, podelile posao ne da svako radi po 1 cev, već na po pola od svake cevi :)
I tu recimo Global koji radi severnu polovinu beži par nedelja GP-u, stigli su i do asfalta. Ali ništa strašno. Sve sa EM tunela biće do juna.
Ali... problem su 2 epska klizišta pre i posle tunela, koja teško da će sanirati do leta, jer je tu u letnjoj sezoni baš gužva.
Ono južno, prvo na snimku, što radi PST, krenulo je relativno skoro i sad ga čiste polako, ali nemaju ideju kako dugoročno da ga reše.
Ono severno je čuveno, ne rešava ga Groma (ex Agromah) godinama, šuška se da bi tu trebalo da rade galeriju, poput Grdelice ili Bancareva.
Nezvanično, u toku je projektovanje sanacija obe kosine, trebalo bi da sa početkom građevinske sezone počnu i neki konkretniji radovi.
Drugi, mnogo veći problem je što će i kada se ovo sve završi, čak i da bude do leta optimistički, još veći haos nastati na kraju deonice.
Jer će tu na ulazu u Simitli nastati prava paukova mreža, a haos će trajati narednih 25km duž celog kanjona Strume, kako ga zove Alvirović.
Ta deonica je pod velikim znakom pitanja, jer je odobreno EU finansiranje preusmereno na lot 2 i 3 Evrope i neke druge projekte.
Tenderi (stopirani ili će biti) po poslednjem projektu su rađeni tako da jedan pravac ide gore brdom sa tunelima, a drugi postojećom magistralom.
Prethodni je bio još luđi, jer je predviđao tunel od 16km, kojim bi se zaobišao kanjon, koji svake godine uzme desetine života.
Sad je pitanje kako će se postaviti u odnosu na ovaj autoput i deonicu nova vlada i da li će uopšte konkurisati kod EU za sledeći period.
Ovaj AP je interesantan za nas, jer je najbrža veza za Tasos i sve istočno od njega, ali i za regiju Sv. Đorđa (Stavros, Nea Vrasna, Asprovalta).
Ovo potonje je bliže preko Bugarske nego preko SM, a bilo bi i brže da završe ovaj AP i da se upristoji prolazak Gradina/Kalotina.
Kulata/Promahonas svakako se kao EU/EU granica brže prolazi (do korone je bio integrisan iako BG nije u Šengenu) nego Bogorodica/Evzoni.
Mada ja za Tasos toplo preporučujem i put preko Razloga, Goce Delčeva i Drame, Kavale odakle na A2 džabe do skretanja za Keramoti.
Bilo kako bilo, završetkom ove deonice, lota 1 i 3 Evrope, do Banskog će se moći ići praktično sve autoputem za zimsku sezonu 2023.
Tačnije do skretanja za Razlog i Bansko, mada je i tu neki genijalac završio lot 3.1 na 500-600m od postojeće petlje na magistrali.
 
Potpisan ugovor za poslednji lot od granice do Sofije, rok do kraja 2023.

http://rtcaribrod.rs/sr/potpisan-ugovor-za-poslednju-deonicu-autoputa-od-granice-do-sofije/

Ostalo je da privedu kraju tender za građevinski nadzor (za arhitektonski nadzor to brzo smandrljaju u hodu) i mogu da krenu za koji mesec, praktično čim se otope snegovi i krene nova građevinska sezona.
Ali... Po bugarskom SSC provejava sumnja da će tako i biti, jer eksproprijacija praktično nije ni započeta, a radi se o delu gradske zone gde je GGZ papreno. Tako da miriše na GMS Surčin-NBG. Doduše poslednja vlada Borisova je donela kontroverzan zakon (koji su kao "primer dobre prakse" vlastodršci pokušali da proguraju i kod nas), gde se u slučaju kapitalnih projekata sve to završi za cca 15-20 dana i postane državno, a visina obeštećenja se osporava na sudu naknadno.
Optimisti tvrde da će eksproprijacija, koja je i uslov za građevinsku dozvolu, ići brzo, jer se projekat finansira 85% iz budžeta EU i mora biti završen do kraja 2023. kada ističu svi rokovi po tom programskom periodu.
 
Лепо би било да до краја 2023-е заврше све од границе до Софије, шта мислиш Цариброд хоће ли успети?
 
GBS je ozbiljna građevinska firma, verovatno najozbiljnija u Bugarskoj i jedna od jačih na Balkanu. Ako ne bude peripetija sa eksproprijacijom, građevinskim dozvolama, arheologijom, plaćanjima i uđu na gradilište pre maja završiće 1/1 ovaj lot 3 u livadi do kraja 2023., kao što su za isti vremenski period spičili lot 2 pod saobraćajem.
Što se tiče lota 1 Štrabag (verovali ili ne!) nije stajao cele zime i napao je ključnu tačku - novi nadvožnjak pruge, koji se pretvorio u mini-tunel, mislim da su odradili stubove i da bi kad prođe ovaj sneg i vreme dozvoli, za mesec-dva bi trebalo da mu rade i gornju ploču. Miniranje su završili, ostaje im ona jedna "šikana", gde se menja trasa u odnosu na postojeći put, gde nznm kakvo je stanje trenutno, kao i na delu bliže Dragomanu i kod samog Dragomana (2 petlje i nadvožnjak). U svakom slučaju veći sam optimista nego pre 2-3 meseca da bi to moglo biti u fulu do leta i turske najezde. Do kraja ove godine 101%.
 

Jedan sa zemlje, malo ubrzan.
Malo sam precenio Štrabag, jesu odradili stubove na železničkom nadvožnjaku, ali ne skroz "do gore", mada je upitno i otkad datira ovaj klip, mnogo mi tu nešto sunčano...
Svejedno, vidljivo je da rade i preko zime i to ne samo na nadvožnjaku, nego skoro sve ono što se može po snegu i niskim temperaturama.
Da je u livadi ili čak i u brdu, sam' da nema saobraćaja, kladio bih se da to mogu da završe do kraja juna i turske najezde.
Ovako, pod full saobraćajem, gde se stalno odvrće i zavrće levo-desno i menjaju devijacije tamo-amo, do kraja godine je puna premija.
 
Цариброде, у праву си, тај надвожњак им је најгори део и не изгледа да ће га лако и брзо решити!
 
Iskreno, mene više brine deo od izlaska iz grada Dragomana, posle petlje Dragoman - zapad (smandrljali su 2 petlje za gradić od <5k stanovnika u kilometar-dva, Kruševac da pozavidi) u pravcu granice (u tom pravcu Sofija-granica je i ovaj snimak i većina dronskih klipova, iako je km0 po stacionaži na samom GP Kalotina). Tu ide čas levo (1:10-1:46), čas desno (1:46-2:10) od trase stare magistrale i ono što je ubedljivo najgore - i levo i desno (2:10-2:38). Za ovo potonje nisu smislili ništa pametnije nego da naprave zaustavnu i voznu iz pravca Srbije (levo na klipu), pa se tu sad odvija saobraćaj, pa sad prave desnu, pa kad je naprave saobraćaj ide u nju, a onda će da dopravljaju preticajnu!? Na šta će to ličiti kad završe, sam Gospod zna! Posle 2:40 opet ide desno od starog puta negde do 3:08 i onda napušta trasu starog puta i ide više udesno ka novom nadvožnjaku u punom profilu (3:12), kome su tokom zime radili prilaze. Taj deo ja od milošte zovem "nova šikana". Posle je završena leva, a pravi se desna do 3:40.
Treba reći da je od 3:41 do 5:05 završeno sve osim habajućeg i levo i desno. To je nekih ~3km, oko 20% trase i očekivao sam da puste bez SMA i pre NG, kao što je radio GBS na lotu 2. Verovatno će raditi čim vreme dozvoli završni sloj prvo u desnoj, pustiti ga, pa završni u levoj i pustiti pun profil negde u aprilu, maju. Na tom delu možete gore sa desne strane videti i nove stubove za one mrežaste ograde pored AP, u Bugarskoj ih zovu zečje.
Što se tiče samog nadvožnjaka, njemu fale gornje polovine stubova, pa naglavne grede (verovatno, ako je sa gredama, ako nije monolitan) i onda mogu da pređu na ploču. Ako nastave ovom dinamikom, nije to nešto što ne može da se za 3-4 meseca privede kraju, možda i manje. Naravno, onda treba da spoje šine duž stare trase pruge, pa da istestiraju, pa da prespoje prugu sa ovog privremenog, tj. vrate je na staru trasu, pa da ruše privremeni nadvožnjak, pa da tek onda na tom mestu rade slojeve autoputa i sve to pod saobraćajem! E, sad - svašta nabrojah u prethodnoj rečenici, a realno za sve pobrojano neće trebati više od mesec-dva, u zavisnosti od balkanskog tradicionalnog FT1P usklađivanja sa železnicom. Optimistički - jun, jul, realno - septembar, oktobar.
Deo od nadvožnjaka do granice nije sporan, tu je jedna gotova druga se gradi, ponegde su gotove i obe, npr. prema Shell-pumpi, gde je situirana skandalozna promena projekta na petlji Kalotina, koja je umesto denivelisane trube postala raskrsnica u nivou sa polukružnim okretanjem. Taj potez će svakako završiti do leta.
Iako trenutno ne izgleda reprezentativno, meni barem nije sporan početni deo od lota 2 pored Dragomana, sa 2 petlje. Tu ima pomaka tokom zime, npr. na petlji Dragoman istok (0:17) stubovi nadvožnjaka nisu više patrljci 20cm iznad tla, već su nikli, a rade mu i prilaz iz pravca grada. U Bugarskoj se na autoputevima (mostovi, nadvožnjaci) u poslednje vreme rade isključivo sa ovim pločama, poređanim i zategnutim trakama od nekih guma, pa se prave te "tvrđavice" od armiranog umesto običnog nasipa. Tako je i na nadvožnjaku na 0:49 (vodi od grada do nekih firmi sa druge strane AP), na kome su poređane i grede, levi nasip je pri kraju, a za desni su razbacali ploče. Druga petlja nema nadvožnjak, ide sa podvožnjakom.
Primetni su i bizarni šljunkoviti prelazi iz trake u traku, zbog kojih je (i loše signalizacije) inspekcija kaznila Štrabag sa 2.500. evra, što Štrabagu dođe kao čoveku kad ga ujede nemalarični komarac adolescent.
 
Ако се овог лета отворе границе без медецинских зезања, можда да се породично провозамо на ту страну! Видећемо колико ће до тада бити завршено!
 
Zanimljivo mi je kako su ostavili isključenja na seoska domaćinstva i ova kućica sa divnim pogledom na autoput.
11e639bc2b5a66a4fb06340b4b9bcf05.jpg
0228296bf3a74d6951664bbb02514b7e.jpg
24ce922b9d058f96e88ec992c847fc2b.jpg
 
Zanimljivo mi je kako su ostavili isključenja na seoska domaćinstva i ova kućica sa divnim pogledom na autoput.
0228296bf3a74d6951664bbb02514b7e.jpg
Meni ovo izgleda veoma nebezbedno. Ukljucenje na autoput, pa odmah krivina udesno....Deluje mi da je traka za ukljucenje kratka. Neko ko dolazi brzinom od 100km/h tesko da moze da vidi onoga koji se ukljucuje, jos je i taj sporedni put izdignut...
 
Takve gluposti su moguće kad nemate zatvorenu naplatu nego vinjete, a pravite put u klisuri, pa morate naći načina da spojite ljude sa svojim imanjima.
Klip je prilično irelevantan, jer je sniman pre nove godine.
U međuvremenu je železnički nadvožnjak, na kome se tokom zime jedino ozbiljno radi, prilično porastao, radi ga podizvođač Kalistratov, ozbiljna firma sofijske visokogradnje.
 
Meni ovo izgleda veoma nebezbedno. Ukljucenje na autoput, pa odmah krivina udesno....Deluje mi da je traka za ukljucenje kratka. Neko ko dolazi brzinom od 100km/h tesko da moze da vidi onoga koji se ukljucuje, jos je i taj sporedni put izdignut...
Na jednom takvom bezveznom priključku, loše obeleženom, izginuše pre 2-3 meseca u busu koji se zapalio 46 severnomakedonskih Albanaca na bugarskom A3 - autoputu Struma.
 
Vrh