[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847437#p847437:1us48tk4 je napisao(la):
tragac » Thu May 06, 2021 8:23 am[/url]":1us48tk4]Kad bismo mogli da imamo kontinuirani autoput do Carigrada?
Do Bizantinuma? Pa pošto je problem samo lot 3, mogu da ti dam 3 roka:
1. optimistički, koji je pomenuo i Altair aka majstor (velkam bek) - druga polovina 2023.
2. realistički - sredinom 2024.
3. pesimistički od "neće to ni za 10 godina" do nikad, ima se vozimo predgrađima Sofije 80-50-80-50-80-50-30-50 sa 2 pešačka i 1 semaforom kod Metroa dok je sveta i veka.
Zvanični rok iz tendera za lot 3 je 660 dana (1 god. i 10 meseci) od trenutka otvaranja gradilišta. E sad, pitanje je samo kad će otvoriti gradilište...
Tender za nadzor još nije ni raspisan.
Finansiranje još nije zaokruženo - plan je da se sredstva sa obilaznice kanjona Strume na A3 )od koje se odustalo) u programu EU "Saobraćaj i infrastruktura" 2014-20, koji treba da se završi do 2023. prebace za izgradnju A6. Za tu operaciju "Izrada aplikacione forme za EK" raspisan je tender, koji se otvara 17.05. Tu su rokovi u 5 etapa: 70+14+14+14+14, ukupno 126 dana i onda to šalju Ursuli tj. Adini Valean, pa kad i ako oni to odobre nekad ove jeseni taj 80%(EU) - 20%(nacionalni budžet) program toeto. Genijalno su smislili da tu prebace sredstva i za lot 3, ali i za lot 2 koji je poodavno završen i finansiran je iz budžeta, ali su ograničenja 100-110 jer očigledno namerno ne završavaju neke sitnice okolo da bi ušlo u EU finansiranje. Ako im usvoje onda ide pod 1, jer ako striktno gledaju posle 31.12.2023. neće smeti ni linije da iscrtaju. Pod 2 će biti ako im "iz objektivnih razloga" EK dozvoli još 6 meseci za završetak. Sumnjam da će ući u izgradnju lota 3 na blef kao što su to odradili sa lotom 2 iz budžeta, pa sad i njega hoće da uglave u evropskih 80-20. Ali... Bugarska je ušla u političku nestabilnost, idu usred leta (11. jula) na ponovljene izbore pošto posle aprilskih niko nije uspeo da formira vladu, tako da ne isključujem varijantu pod 3.
Lot 1 nije problem, finansira se sa nekih 20-ak posto iz Connecting Europe Facility, ostalo iz budžeta, a nije ni ostalo previše teškog posla: par kosina gde se minira, 3 petlje, podvožnjak ispod pruge i sve je to u izradi. Konkretno, od 25. do 28. maja neće saobraćati međunarodni vozovi ka Srbiji, jer se izmešta železnički saobraćaj na privremeni nadvožnjak. Svako malo zaustavljaju saobraćaj na par sati zbog miniranja. Dve petlje kod Dragomana se rade, posebno veća bliže Srbiji, tu sigurno neće kilaviti jer kompletan međunarodni tranzit ide obodnim ulicama Dragomana itd. itd.
Ipak, da bi bio kontinuirani autoput trebalo bi da se ukloni kretenski pešački sa semaforom na istočnom luku sofijske obilaznice preko 6+2 trake autoputa, što će pre ili kasnije rešiti podvožnjakom ili pasarelom. Ostaje uključenje sa A6 na istočnu obilaznicu preko A2 u oba pravca, koje je bezvezno zato što su zbog nedostatka para osakatili za prvobitno projektovanu direktnu petlju sa obilaznicom, već su "iskoristili" početni deo A2. Takođe i skretanje ka Stambolu sa obilaznice Sofije na A1 je praktično obično odvajanje, sve samo ne autoput, tu se neka direktna veza ni ne planira u dogledno vreme, u suprotnom pravcu je OK.
Konačno, da bi bio autoput skroz do Konstantinopolja, moralo bi da se preuredi parče od 10-ak km od GP Kapikule do Jedrena, jer je sad to brzi put, sa varijantama za skretanje i polukružno okretanje sa sve svetski poznatim turskim šoferima... E to već mislim da će biti nikad!