Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Пратим на јутјубу, Бугари ово брзо и озбиљно раде....
 
Bugari se stvarno ne šale :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-mLS-TTDXvo[/youtube]
 
I skoro na celoj deonici je puno mašina i radnika...
Sjajno!
 
Juče sam nekoliko puta detaljno gledao snimak i mogu da podelim ovu deonicu u 4 dela po radovima kakvi se izvode, počev od početka snimka:
1. Grad Dragoman sa 2 petlje - to je jedino u ravnici (uz poslednji km do same granice), ali su tu najmanje radili. Tek sad trasiraju, a ono što mi je zapalo za oko je da renoviraju i proširuju stari put, koji je neposredno uz međunarodni sa leve strane, pa nije isključeno da će tu prebaciti saobraćaj dok se radi AP, kao što su radili od Dragomana do Aldomirovaca. Iako je ravno i nije predugo (2-3 km), neće biti nimalo lako jer je kao i kod svakog grada puno vodova, objekata uz put itd. Dobro da su počeli, ali sledeće godine će tu morati da intenziviraju radove, a neće biti lako sigurno pod saobraćajem, naročito kad krenu Turci narednog leta.
2. U suštini je to jedna celina sa 3 - Dragomanska klisura, ali sam je ja na osnovu odrađenog i tehničkih karakteristika podelio na 2 dela, gornji bliži Dragomanu i donji bliži Kalotini. Otprilike je međa na 22:00 na snimku, tamo gde se detaljno prati nasip iznad gabionskog zida i nakon toga ide veliki propust/podvožnjak. Taj gornji deo je teži od donjeg u smislu da ide čas sa jedne, čas sa druge strane sadašnjeg puta (zbog pruge), radi se s jedne strane iskop kamenitih brda, a sa druge moraju da podižu trasu iznad pruge i to rade gabionskim zidovima. Tek poslednjih meseci su to intenzivirali i vidi se da kasni za donjim. Imaju tu dosta propusta i podvožnjaka, kad dođu do širine autoputa, uslediće preusmeravanje stari put-nova trasa, kao što je sad u donjem delu. Po mojoj proceni tek u drugoj polovini naredne godine.
3. Donji deo klisure, koji je ubedljivo najviše napredovao, tu su prvo i počeli. Delom se vozi po novoj trasi bez habajućeg, delom starim putem, koji je je na nekim mestima sad iskopan i proširuje se na gabarite jedne strane autoputa, čak su jednu deonicu i asfaltirali. Ovde očekujem da do leta puste pun profil na tih nekoliko km, sa ili bez habajućeg, koji će verovatno raditi u kontinuitetu krajem sledeće godine. Tu je i veliki nadvožnjak, po projektu cut&cover tunel, biće zatrpan zemljom odozgo, kome do završetka fali jedan red greda levo. Namenjen je divljim životinjama, koje će moći da se prošetaju do pruge i vrate se, dok se ne napravi isti preko pruge, koja bi trebalo sledeće godine da se remontuje i proširi na 2 koloseka. Drugi zanimljiv objekat je potporni zid od kilometar i više desno uz brdo, koga su poslednjih meseci radili i čini se da su pri samom kraju. Završetkom potpornog kod železničkog nadvožnjaka završava se i ova poddeonica.
4. Poslednji deo počinje od železničkog nadvožnjaka, gde su čini se za razliku od idejnog projekta, u izvođačkom projektu odustali od vijadukta od 900m za jedan pravac iznad pruge, dok bi drugi ostao ispod pruge. Ovi stubići ispod kojih je asfaltirano je nadvožnjak za privremenu trasu pruge, ispod će ići devijacija puta, ovo što je asfaltirano, nakon čega će se po svemu sudeći rušiti stari železnički nadvožnjak i graditi veći, za 2 koloseka gore i sa otvorima za pun profil autoputa ispod. Nakon toga će ovi stubići i pristupni nasipi biti srušeni kako bi se nastavio AP. Procenili su da je to bolje i vrv jeftinije nego pentrati autoput iznad pruge vijaduktom od skoro kilometar dužine. Tu su i rečicu Eževicu, koja je više sezonska jer presušuje leti, nabili u betonski propust, iznad koga će ići trasa AP. Ambiciozno... Tu je i problem tesnaca kod Kalotine, gde miniraju i gde će tek minirati, neke kuće su srušene, neke će tek, a neke ostati i uz sam autoput. Tu će biti baš dosta posla, plus petlja Kalotina i uklapanje ka prelazu kod pumpi i fri šopa, ali to je već u ravnici.
Rok im je februar 2022., dinamika im je po svim procenama dobra, mada imaju nekoliko baš kritičnih tačaka, očekujem da velika većina bude završena i puštena u saobraćaj u punom profilu do kraja 2021., dakle za tačno godinu dana. Možda im ostanu petlje na početku i kraju i neka kozmetika za prve mesece 2022.
 
Prosto neverovatno u kakvim uslovima ostvaruju ovoliki napredak, kao da se radi preko livade :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P-MkVGgzJDM[/youtube]
 
A evo i "cab ride" by RT Caribrod
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9VlbBdZqQJE[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K0EbSz3CEEg[/youtube]
 
Snimak od pre 10 dana deonice od Dragomana do granice:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k9gP2sEXClA[/youtube]

Nisu dremali ni tokom zime, zatvorili su magistralu pored Dragomana (sad sav saobraćaj ide starim putem po obodu centralnog dela ovog gradića nekih 1,5-2km), što je deo koji je baš kasnio i tamo su srušili stare nadvožnjake i počeli pripremu za 2 petlje, kao i na samoj trasi. Tu se tokom zime najviše radilo, a i sad se radi i ima najviše posla.
Drugi deo onako, malo miniraju, malo podižu nasip trase, rade beton - propuste, podvožnjake, tu bi mogli da puste novu traku/stranu do leta, mada zbog blizine pruge tu ide čas levo, čas desno, čas i levo i desno od postojećeg puta, jer se sa postojećih 7-8m obuhvat puta širi na 25,5m.
Treći deo je takođe napredovao i tu i dalje do leta očekujem pun profil, jer su tunelčić za životinje privršili, kao i kilometarski potporni posle njega sve do starog železničkkog nadvožnjaka. Tu su najpre i počeli i biće to ok.
Četvrti deo je najzahebaniji. Koliko sam ja obavešten, novi nadvožnjačić za voz, tu gde je sad ova devijacija puta, je privremenog karaktera. Nasip mu je u izradi i za mesec-dva izmestiće prugu na njega, rušiti ovaj stari i na njegovom mestu graditi novi, veći i širi, ispod koga može da prođe pun profil AP, a istovremeno će gore biti opremljen za dvokolosečnu prugu ka Srbiji. U nastavku je čudno rešenje da rečicu Eževicu provuku ispod trase budućeg autoputa i taj je kanal pri kraju. Takođe tu ima još miniranja sa leve strane, a trebalo bi da ruše i ovu zgradu što liči na školu, a u stvari je objekat granične policije. Tu je baš tesnac, ali rade... Posle su veliki podvožnjak u Kalotini i petlja, ali tu je već ravnica do samog GP.
Sve u svemu do kraja godine biće nekih 80% u punom profilu i da će ga sukcesivno puštati kako koji deo završe, ali sve će teško završiti, realnije je da će za nekih godinu dana komplet biti autoput do granice, maj 2022., iako im je rok do februara.

Ono što je meni još važnije da su pustili tender, prijava traje do aprila, za treću deonicu koja ide od kraja završene, druge pa do severne tangente. Tih 16km ide ravnicom, novom trasom, radiće se bez saobraćaja i realno mogu to da završe za godinu do godinu i po dana. Ako potpišu ugovore i krenu sa izgradnjom u drugoj polovini ove godine moguće je da će se do kraja 2022. završiti pun profil autoputa od granice do Sofije!

I ono što je bitno za taj treći krak jeste da je Grad Sofija stavila vezu sa severne tangente do kružnog iznad glavne železničke stanice (kroz industrijsku zonu iza ŽS) u top 5 prioriteta u narednih 5 godina, za čiju će se izgradnju grad zadužiti. Taj široki bulevar biće veza za par minuta sa tengente do centra. Druga važna veza, sa tangente do aerodroma, već je u nekoj fazi predizgradnje.
 
Update :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yLwXAuNws2g[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842488#p842488:165yu53h je napisao(la):
gane » Sub Apr 17, 2021 12:30 am[/url]":165yu53h]Update :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yLwXAuNws2g[/youtube]
Svaka cast Bugarima, jedva cekam kad ce sve ovo biti gotovo pa da se provozam do Istanbula.

BTW, dal iko zna kako planiraju da rese deo gde autoput prolazi ispod pruge na 24:00 na snimku?
(deluje malo uzano prolaz ispod novog zeleznickog mosta koji grade, ili planiraju stvarno ostru krivinu na autoputu, nakon prolaska ispod mosta, gledano iz pravca Sofije)
 
Ništa od toga što si napisao nisi pogodio...
Novi most je privremen.
Kad prebace železnički saobraćaj na njega ruši se stari most i na njegovom mestu gradi se novi, stalni, ispod koga će moći da prođe 2+1/2+1 autoput u punom profilu, a gore će pičiti 2 koloseka međunarodne pruge umesto sadašnje jednokolosečne! Ovaj novi, privremeni most se nakon izgradnje novog stalnog ruši i grade se trake AP normalne širine na tom mestu. Ukupna širina AP je 25,5m na ovom lotu, duž cele deonice.

Btw. 10 firmi se javilo na tender za jako bitan lot 3 (imate gore moje mišljenje zašto je bitan), ponude su otvorene i u toku je evaluacija i istovremeno se sprema dokumentacija da taj lot i završeni lot 2 (su)finansira EU umesto AP iznad kanjona Strume.
 
@Цариброд, питање за тебе! Да ли знаш када је по плану завршетак радова на аутопуту од границе до Софије?
 
Od granice do Dragomana (14,5km) rok je februar 2022. Probiće ga po meni za koji mesec, realno je da u januaru-februaru neće moći da asfaltiraju, pa očekujem da za nekih godinu dana bude sve gotovo i pušteno u punom profilu u maju 2022. Neki manji delovi i ove godine.
Od Dragomana do Slivnice (17km) je završeno i pušteno za saobraćaj još prošle godine.
Od Slivnice do obilaznice je tek otvoren tender, sledi izbor izvođača, pa rokovi za žalbe, pa možda do kraja godine ugovor. Videćemo koji će rok tamo napisati, realno je 1,5-2 godine, ravno je ko tepsija i pravo kao strela, ali ima dosta kolizija sa raznim putevima i puteljcima (podvožnjaci, nadvožnjaci...) u zoni Sofije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847424#p847424:80m0eucv je napisao(la):
caribrod » Чет Мај 06, 2021 7:19 am[/url]":80m0eucv]Od granice do Dragomana (14,5km) rok je februar 2022. Probiće ga po meni za koji mesec, realno je da u januaru-februaru neće moći da asfaltiraju, pa očekujem da za nekih godinu dana bude sve gotovo i pušteno u punom profilu u maju 2022. Neki manji delovi i ove godine.
Od Dragomana do Slivnice (17km) je završeno i pušteno za saobraćaj još prošle godine.
Od Slivnice do obilaznice je tek otvoren tender, sledi izbor izvođača, pa rokovi za žalbe, pa možda do kraja godine ugovor. Videćemo koji će rok tamo napisati, realno je 1,5-2 godine, ravno je ko tepsija i pravo kao strela, ali ima dosta kolizija sa raznim putevima i puteljcima (podvožnjaci, nadvožnjaci...) u zoni Sofije.
Благодарим на информацијама Цариброд! Значи око 2023-е би требало да буде готово!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847437#p847437:1us48tk4 je napisao(la):
tragac » Thu May 06, 2021 8:23 am[/url]":1us48tk4]Kad bismo mogli da imamo kontinuirani autoput do Carigrada?

Do Bizantinuma? Pa pošto je problem samo lot 3, mogu da ti dam 3 roka:
1. optimistički, koji je pomenuo i Altair aka majstor (velkam bek) - druga polovina 2023.
2. realistički - sredinom 2024.
3. pesimistički od "neće to ni za 10 godina" do nikad, ima se vozimo predgrađima Sofije 80-50-80-50-80-50-30-50 sa 2 pešačka i 1 semaforom kod Metroa dok je sveta i veka.
Zvanični rok iz tendera za lot 3 je 660 dana (1 god. i 10 meseci) od trenutka otvaranja gradilišta. E sad, pitanje je samo kad će otvoriti gradilište...
Tender za nadzor još nije ni raspisan.
Finansiranje još nije zaokruženo - plan je da se sredstva sa obilaznice kanjona Strume na A3 )od koje se odustalo) u programu EU "Saobraćaj i infrastruktura" 2014-20, koji treba da se završi do 2023. prebace za izgradnju A6. Za tu operaciju "Izrada aplikacione forme za EK" raspisan je tender, koji se otvara 17.05. Tu su rokovi u 5 etapa: 70+14+14+14+14, ukupno 126 dana i onda to šalju Ursuli tj. Adini Valean, pa kad i ako oni to odobre nekad ove jeseni taj 80%(EU) - 20%(nacionalni budžet) program toeto. Genijalno su smislili da tu prebace sredstva i za lot 3, ali i za lot 2 koji je poodavno završen i finansiran je iz budžeta, ali su ograničenja 100-110 jer očigledno namerno ne završavaju neke sitnice okolo da bi ušlo u EU finansiranje. Ako im usvoje onda ide pod 1, jer ako striktno gledaju posle 31.12.2023. neće smeti ni linije da iscrtaju. Pod 2 će biti ako im "iz objektivnih razloga" EK dozvoli još 6 meseci za završetak. Sumnjam da će ući u izgradnju lota 3 na blef kao što su to odradili sa lotom 2 iz budžeta, pa sad i njega hoće da uglave u evropskih 80-20. Ali... Bugarska je ušla u političku nestabilnost, idu usred leta (11. jula) na ponovljene izbore pošto posle aprilskih niko nije uspeo da formira vladu, tako da ne isključujem varijantu pod 3.
Lot 1 nije problem, finansira se sa nekih 20-ak posto iz Connecting Europe Facility, ostalo iz budžeta, a nije ni ostalo previše teškog posla: par kosina gde se minira, 3 petlje, podvožnjak ispod pruge i sve je to u izradi. Konkretno, od 25. do 28. maja neće saobraćati međunarodni vozovi ka Srbiji, jer se izmešta železnički saobraćaj na privremeni nadvožnjak. Svako malo zaustavljaju saobraćaj na par sati zbog miniranja. Dve petlje kod Dragomana se rade, posebno veća bliže Srbiji, tu sigurno neće kilaviti jer kompletan međunarodni tranzit ide obodnim ulicama Dragomana itd. itd.
Ipak, da bi bio kontinuirani autoput trebalo bi da se ukloni kretenski pešački sa semaforom na istočnom luku sofijske obilaznice preko 6+2 trake autoputa, što će pre ili kasnije rešiti podvožnjakom ili pasarelom. Ostaje uključenje sa A6 na istočnu obilaznicu preko A2 u oba pravca, koje je bezvezno zato što su zbog nedostatka para osakatili za prvobitno projektovanu direktnu petlju sa obilaznicom, već su "iskoristili" početni deo A2. Takođe i skretanje ka Stambolu sa obilaznice Sofije na A1 je praktično obično odvajanje, sve samo ne autoput, tu se neka direktna veza ni ne planira u dogledno vreme, u suprotnom pravcu je OK.
Konačno, da bi bio autoput skroz do Konstantinopolja, moralo bi da se preuredi parče od 10-ak km od GP Kapikule do Jedrena, jer je sad to brzi put, sa varijantama za skretanje i polukružno okretanje sa sve svetski poznatim turskim šoferima... E to već mislim da će biti nikad!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847902#p847902:2h53fy0q je napisao(la):
Igormartin » Fri May 07, 2021 5:39 pm[/url]":2h53fy0q]A kad će dole do Tasosa:D

Neće skoro. Trebalo je da se od para koje će sad ići za lot 3 i još neke deonice gradi poluautoput u brdu za 1 pravac (ka Sofiji), a da postojeća magistrala bude pravac ka Grčkoj. Ili obrnuto. Deonica pre kanjona biće gotova do kraja ove ili početkom sledeće godine incl. tunel od 2km. Ali posle ide 15-20km pakla kroz kanjon, a autoput neće biti pre 2030, jednostavno jer nije ni započet, tj. obustavljeno je do daljnjeg.
Na stranu što i Grke ne zanima da spajaju AP sa granice ka Tasosu već ka Solunu, pa se ne isplati da se toliko kruži autoputem do A2.
Inače za Tasos toplo preporučujem skretanje ka Banskom pa preko Drame, evridž magistrala, ali čak ni u sezoni nema nekih velikih gužvi i cimanja.
 
Put preko Banskog je za svaku preporuku. Lep, miran, bez gužvi, bez drame - barem dok se ne dođe do Drame. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848450#p848450:b7nd8ggo je napisao(la):
GOJE » Mon May 10, 2021 8:18 am[/url]":b7nd8ggo]Put preko Banskog je za svaku preporuku. Lep, miran, bez gužvi, bez drame - barem dok se ne dođe do Drame. :)

Pa i obilaznica Drame je kad sam zadnji put prošao (17. ili 18. beše) obična i blago semaforizovana, ali ni blizu pakla "obilaznice" Seresa tipa skrenite levo i odmah desno...
 
Najnoviji update od pre par dana:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DUv24yoq3Kk[/youtube]

Zaista vidljiv napredak, ali bogme ima ovde još minimum godinu dana krvavog posla!
 
Update
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8DqYXd1rk-k[/youtube]
 
Isao pre 5 dana za Sofiju, bila je skroz zatvorena ova klisura, nije moglo tuda da se prodje. Preusmeravaju saobracaj na lokalni put Kalotina - Dragoman, nekih 20-tak km.
Inace put je nov ali veoma uzak, a ceo tranzit sa sve Turcima tuda prolazi, i prave se velike guzve i kolone.
Plus sam cekao 3 sata na granici, znaci pakao do Sofije.
U povratku naravno Strezimirovci, nigde nikog...
 
"onokad" se put koji vodi u Srbiju zove - EVROPA! Neprocenjivo.
 
Bez uvrede za bilo koga, moje misljenje je da je Srbija za Bugarsku i dalje Evropa...

Dzaba im EU i metro i sve ostalo...

I svaki put kad odem tamo i vratim se, imam isti osecaj...
 
Vrh