Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Utorak imamo sastanak s Bratoevom i to je na agendi :) Ali resenje je u Stolichnom Savetu. Nas predlog je upravo Hladilnika.
 
Juce je bio u Bugarskoj velik dan jer su otvorili 40 km deonica autoputa A3 Struma (Dupnica-Blagoevgrad) kao i deo zapadne obilaznice oko Sofije. 3,3 km deonica ima po 5 lenta u smeru (3 tranzitne i 2 lokalne) i spaja ulcaz grada u smeru Srbije (Kalotina/Gradina) sa autoputom A3/A6 ka Grckoj granici. Isto tako su poceli radovi na jos jedna deonica zapadne obilaznice Sofije u duzini od 5,5 km, koja ce spojiti ulaz sa smera Srbije i Severu obilaznicu koja se vec gradi i treba biti otvorena sledece godine. Interesantno je da je rok za izgradnju ove 5,5 km deonice samo 10 meseci jer je cilj (kao) da zapadni i severni deo Obilaznice biti kompletno gotove za sledecu gastarbajtesku i turisticku sezonu. Kada se sve to zavrsi Sofija ce imati autoputska veza izmedju svi 4 autoputa koji ulazi u gradu.

Inace sledecu nedelju se isto pusta u prometu i 34 km deonica A4 Marica, sa cime se zavrsava autoput od Sofije do turske granice.

Vise info i slika tokom vikenda.
 
Andrej_LJ":1skww7v6 je napisao(la):
Juce je bio u Bugarskoj velik dan jer su otvorili 40 km deonica autoputa A3 Struma (Dupnica-Blagoevgrad) kao i deo zapadne obilaznice oko Sofije. 3,3 km deonica ima po 5 lenta u smeru (3 tranzitne i 2 lokalne) i spaja ulcaz grada u smeru Srbije (Kalotina/Gradina) sa autoputom A3/A6 ka Grckoj granici. Isto tako su poceli radovi na jos jedna deonica zapadne obilaznice Sofije u duzini od 5,5 km, koja ce spojiti ulaz sa smera Srbije i Severu obilaznicu koja se vec gradi i treba biti otvorena sledece godine. Interesantno je da je rok za izgradnju ove 5,5 km deonice samo 10 meseci jer je cilj (kao) da zapadni i severni deo Obilaznice biti kompletno gotove za sledecu gastarbajtesku i turisticku sezonu. Kada se sve to zavrsi Sofija ce imati autoputska veza izmedju svi 4 autoputa koji ulazi u gradu.

Inace sledecu nedelju se isto pusta u prometu i 34 km deonica A4 Marica, sa cime se zavrsava autoput od Sofije do turske granice.

Vise info i slika tokom vikenda.

Ovo je stvarno fantastična vest. Čestitam! Jedva čekam da overim nove deonice :gobb: :sesir:
 
U ovom trenutku ne postoji bolji uzor za Srbiju nego što je to Bugarska.
Šalim se, postoji - Rumunija :)

A vi sa mentalitetom "behind the iron curtain" slobodno rusujte i jedite tonus hleb, sa platom od 300 evra i tendencijom slobodnog pada.
 
JohnnyLee":1kip2msu je napisao(la):
е па Београђани, УМРИТЕ!

Ali bukvalno! Svaka cast za razvoj Sofije, to je grad koji ima jasnu viziju razvoja za razliku od Beograda!

Koliko BNV, Despotov grad i ostale gluposti deluju otuzno kada se pogleda sta se radi u komsiluku...a mi jos vodimo rasprave oko 100m nekakve promenade...jbm te zivote :bash:
 
Razvoj infrastrukture Sofije u 2015 g.
Video je kompilacija snimaka sa pticje perspektive i prati najznacajnije infrastrukturne projekte koje su bile realizirane tokom 2015. Tu fali samo metro ali kad je ono podzemno ga dron nehvata :) Enjoy :vops:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yJh2fd6iB70[/youtube]

Made by Spasi Sofia
 
Свака част.
Неко прави Северну тангенту са семафорима и ограничењем од 50 км/х, а неко направи аутопут 3+3+зауставне.
 
Ta Severna tangenta je celo cudo. Izgradili su je za 9 meseci!!! Niko nije verovalo. Ima jos posla na zapadu ali je vise od 70% potpuno otvorena i zavrsena. Stvarno bravo firmama koje su radili, potpuno su nadmasili moja ocekivanja.

In the other news sutra pocinje izgradnja prvih 7 stanica linije M3. Prve ce se raditi centralne stanice, i nakon toga ce se siriti ka periferiji. Svih 16 stanica treba da bude otvorene u 2019. Do kraja ove godine se planira pocetak izgradnje prvih 12 od njih, a sledece godine jos 4 ka istoku.

sofia-metro-map.png


:vops:
 
Bravo Andrej!
Cestitke na ovako dinamicnom razvoju i ulaganjima u bitne stvari!
Jos jednom, sve pohvale! :)
 
Slike stanice Vitosha (M2) koja ce za sada biti poslednja na juznom delu linije. Planirano otvaranje je juni 2016 i planira se da ce dovesti jos 30 000 putnika dnevno u metro sistemu. Motiv stanice je planina Vitosha.

12717638_1690426111242063_3059738721861190694_n.jpg


1936314_1690425904575417_8755546855399204721_n.jpg


12744468_1690425567908784_1123318597885796896_n.jpg


12729017_1690425607908780_5467444051784123243_n.jpg


12642855_1690426201242054_1498357454367567994_n.jpg


12744125_1690425484575459_4277370522698409130_n.jpg


12743482_1690425571242117_4010721207423439360_n.jpg
 
bugari bi trebalo uskoro da krenu da grade pun profiil od granice do sofije. jel bese oni nemaju full obilaznicu oko >Sofije?

sudeci prema ovoj vesti, radovi na deonici Dragoman Slivnica su poceli juce. da li ce i bugari kao mi i makedonci 40 km autoputa da grade 3 godine :shock:

http://far.rs/sr/2019/05/23/zapocva-mod ... -evropa-2/

Brat Bojko otvara radove. Ocekujemo ga uskoro i kod nas na svecanom otvaranju :kafa:

Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от републиканския бюджет. Срокът за завършване на строителните работи е 2021 г., но премиерът Борисов призова изпълнителите да завършат отсечката до края на 2020 г. „За Нова година – догодина трябва ходят до Белград по магистрала. От Бургас като тръгнат – до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар“, заяви министър-председателят на Р. България.

kazu bugari da nece semafore od Burgasa do Minhena

https://www.youtube.com/watch?v=OXRfEcypydY :sesir:
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MxoZO9aL6jY[/youtube]
 
Igore, bi li mogao da prebaciš postove sa K10 ovde? Da uhvatimo neki ritam...
 
Hvala na sugestiji, upravo sam prebacio par postova iz teme K10.
 
Da krenem i ja sa oživljavanjem teme...
Dakle, najpre ovo što je sad počelo - Autoput Evropa A6.
Preimenovano prošle godine, prvo je bilo A7 Sofija-Kalotina, pa su mu dodali završenu SST (severnu tangentu 3+1/3+1) i postade A6.
Započet je lot 2 (Dragoman - petlja Hrabarsko), 17km, ta petlja je neka 4km od Slivnice bliže Sofiji, u opštini Božurište, koja naleže na grad.
Tako da to što većina u Bugarskoj to zove Dragoman-Slivnica baš i nije tačno jer prolazi Slivnicu i onaj čuveni policijski punkt sa ograničenjem 50.
Tehnologija je kao Bela Palanka-Pirot, pravi se pored 1 strana 2+1, razbucava se stari put, pa se od njega pravi druga strana 2+1.
Uostalom, čak se i zvanično ne vodi kao izgradnja AP, već modernizacija puta 1. reda I-8, koji će za 2 godine dumre u tom delu i postaće A6.
Ravnica i u jednom delu vrlo blago talasast teren, rok 2 godine realan, do kraja sledeće godine malo preambiciozno, al izbori su u oktobru 2020...
Na premijerovom fejsbuku ima klip gde zamenik ministra za regionalni razvoj kaže da će se lot 1 (GP Kalotina-Dragoman) projektovati još 2-3 meseca.
Što se poklapa sa nekim mojim saznanjima da će Štrabag od septembra masovno naseliti ove krajeve, iako svi najavljuju jun ili jul za početak.
A i logično je da je se taj lot duže projektuje jer ide kroz Dragomansku klisuru gde nemam pojma kako će da provuku 6 traka između pruge i brda.
Postojeći put je u tesnacu, širine 7-8m, a projektovano je 25,5m, biće vrv rušenja brda, prugu nemaju gde, samim tim zastoja i nervoze vozača...
Ono što znam je da je projektovan vijadukt od 800m iznad pruge i puta, kojim će ići pravac ka granici, dok ispod pruge ostaje za pravac ka Sofiji.
To je na 3. km, a početak je na km 1+000, od ovog ležećeg policajca, udesno, levo je bela kućica sa policajcem koji nema nikakvu funkciju:



Levo je pruga i granična stanica Kalotina zapad, nema šanse da to diraju, pa će stradati i Shell i Gazprom, Srpska skara, a i ovaj sa vinjetama:



Km 0 je na granici, ali će i taj deo trpeti promene do 1, jer je najavljena rekonstrukcija GP, odranije znam da je carina otkupila napuštenu pumpu.
Premijer Borisov je u izjavama pominjao da neće biti semafora od Istanbula do Minhena, što je demagogija level ON, ali ukazuje na nameru.
To znači da će da se najzad ukloni ovaj Riplijevski pešački semafor preko 8 traka AP na istočnom delu obilaznice Sofije (između A1 i SST-A6):



To se naravno može rešiti pešačkim podvožnjakom ili pasarelom i verovatno će to Grad Sofija rešiti u nekom skorijem periodu.
Ali je Borisov tu verovatno imao u vidu semafor kod Metroa i ležeći na skretanje za Bankju na postojećem 2+2, tj. 4 trake bez ograde bliže Sofiji.
A to znači i najavu da bi lot 3 (petlja Hrabarsko-SOP/obilaznica/) mogao da oživi iz mrtvih, što bi značilo i završetak celog autoputa.
To je deo, koji ide nezavisno od sadašnjeg puta, prati više prugu i izlazi pravo na severnu tangentu, koja trenutno završava nigde.
Na ovoj karti to je deo preko koga je napisan broj 8:



Ta deonica ima izvođački projekat, pa bi mogla da ide brže, npr. crveni FIDIC, za razliku od lot 1 i 2, koji nisu imali projekat pa su išli sa žutim.
Potpuno je u ravnici, mada ima dosta kolizija sa lokalnim putevima, ali je već gradska zona, pa je najveći problem lova za eksproprijaciju!
"Dobro upućeni" tvrde da taj tender neće biti raspisan pre 2021. Dok se to ne završi služiće svrsi i onaj 2+2, kružni tok i zapadni luk obilaznice.

Što se tiče tog dela toliko, a na A3 (ka Solunu) otvorena je obilaznica Blagoevgrada u punom profilu (oko 6,5km), što je dobro.
Tu se išlo ili na severnu petlju ili do kraja (Alvirko) pa preko 2 kružna na staru obilaznicu, gde vikendom neretko biva neviđeni krkljanac.
Ustvari to je samo poddeonica koju radi domaća firma Groma Holding, drugi deo te deonice je dalje skroz do Simitlija, gde se skreće za Bansko.
Nažalost, sve i da ga završe u roku ove godine (a neće), stajaće ko naša glinena još par godina završena, a bez puštanja saobraćaja.
Ovo iz razloga, što je usred deonice tunel Železnica (2km), koji je tek sad pod žalbama, skandalima i neće to bar još 2-3 godine.
Ono što nije dobro je najava Borisova da će možda odustati od gradnje autoputa kroz "kanjon Strume", kako vole da zovu tu klisuru ovi iz SAT-a.
U tenderu je i trebalo je da se gradi 2+1 istočno na brdu, a da se postojeći put pretvori u drugu stranu autoputa.
I tu su 2 poddeonice, pa se priča da će se južnija (obilaznica Kresne) ipak graditi, a da će baš kroz klisuru (~15km) i/ili iznad nje biti obustavljena.
Što bi uvuklo državu u problem jer je 80% finansiranja iz EU, pa bi onda morali da vraćaju pare u Brisel za sve deonice A3, oko milijardu evrova!
E sad, nisu odluke EU Sveto pismo, pa Borisov računa da te pare mogu da preusmere za A2 ka Varni ili pre svega Botevgrad-Vidin ka Rumuniji.
Neki smatraju ovo kao poruku/pretnju ekolozima koji osporavaju projekat i tzv. eko-reketu, jer po EU direktivama bez njih ništa, a oni vole šuške.
Raspisah se o A3, jer znam da dosta ljudi iz cele Srbije koristi ovaj pravac za Tasos, Aleksandropolis i regiju Sv. Đorđa (Asprovalta, Nea Vrasna...)

Mogao bih dosta da pišem o početku gradnje 100+km na A2 (Sofija-Varna) do Velikog Trnova, izgradnji Sofije (metro, ekspanzija visokogradnje)...
Ipak, najviše pažnje posvetiću A6 - glavni pravac, koji Srbiju povezuje sa Turskom, Bliskim Istokom, Istočnom Grčkom i južnim Crnim morem.
Čim budem u prilici, a kako se stvari budu odvijale na gradilištima, baciću po koju slikovnicu sa A6 i ovde.
 
Sticajem okolnosti, dosta često putujem u Sofiju...
Očigledan je značajan napredak u infrastrukturi i sve ok...

Ali brate - ne mogu da se otmem utisku da su 10 godina iza nas... izgled grada, izgled ljudi, trenerke i kajle i džipovi... ogromne staklene zgrade ispod kojih su straćare... a da ne govorim o čitavim delovima grada sa stambenim zgradama iz ere Todora Živkova koji su blaga katatrofa. Samo sletanje na aerodrom i pogled napolje na grad je dovoljno depresivan... ništa bolje nije ni kad hodaš ulicama...

Ako dolaziš iz pravca Slivnice, pa desno na kružnom toku - pogledaš okolo, majko mila.... pa skretanje ka Bojani, pa ona obilaznica za koju je u prvih 10 kilometara Ledine pojam urbanizma...

Centar grada je OK, sređeno je koliko toliko, mada realno, daleko od Beograda u svakom smislu.
I onda kad kreneš nazad ka Kalotini i Srbiji, iskobeljaš se nekako kroz granični prelaz, udariš gas i imaš osećaj kao da si u Americi...

Što reče moja supruga: Sofija je kao Svrljig na steroidima...
Naravno preterivanje je reći tako nešto ali nije baš mnogo daleko od istine.

Valjda će vremenom isplivati iz tog balkanskog vira i profilisati se u zaista moderan i na oko dopadljiv grad.
Svim preporučujem obilazak crkve Sv. Nedelje i celivanje moštiju Krala Milutina.
 
file.php


Nedavno je Bojko Borisov avionom obišao tu trasu i napisao komentar na FB :
https://www.facebook.com/boyko.borissov ... SEARCH_BOX

"Koridor br. 10 obuhvata tri deonice ukupne dužine 48 km - od graničnog prelaza Kalotina do Dragomana, od Dragomana do Slivnice i od Slivnice do Severne tangencije brzine Sofije. U toku radovi na dužini od 17km od Dragomana do Slivnice, koja bi trebalo da bude spremna 2021.

Građevinski radovi takođe će početi ovog meseca na 14,5 km deonici od graničnog prelaza Kalotina do Dragomana. Treća dionica autoputa Evrope je od Slivnice do veze sa Sjevernom brzinom brzine i ukupna je dužina 16 km. Za nju će se preduzeti koraci da se nastavi sa pripremljenim planom parcele za otuđenje terena."
 
Šta je, da je, ali jedino ti meni možeš da budeš "sin". Malo si se zaneo, sinak.

Nije bitno kakav je avion, već šta je čovek rekao u vezi izgradnje tih deonica.
 
Ne daj Bože da sam ti "sinak", jer se ponašaš kao starac Fočo od stotinu ljeta. Malo sam se našalio s tobom, a ti odmah gunđaš bez potrebe. U svakom slučaju,ako želiš precizno - u pitanju je verovatno helikopter Mi 8 ili Mi 17, a ne avion.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682695#p682695:l6fgobjb je napisao(la):
ivchonny » 24 Nov 2019 11:35 am[/url]":l6fgobjb] Malo sam se našalio s tobom, a ti odmah gunđaš bez potrebe. . .
Odakle ti ideja da se "šališ sa mnom"?! . . . ne volim lična obračanja na forumu.
Svi smo ovde, valda, radi razmene informacija, eto kao ta tvoja o vrsti "aviona".
Doduše, meni je mnogo bitnije šta je rečeno i napisano na njegovom FB nalogu :
https://www.facebook.com/boyko.borissov ... SEARCH_BOX
 
Forum nije oglasna tabla i isključivo mesto postavljanja medijskih objava već mesto disuksije koja podrazumeva i međusobno pristojno obraćanje.
 
Vrh