Nisam Andrej, al ajd da ti odgovorim pošto stalno idem i skoro sam bio:
Na severnoj brzoj tangenti Sofije dosta brzo ide na istočnoj strani, naročito mostovske konstrukcije, a tangenta je sva prepuna nadvožnjaka. Po sredini se pojavila neka arheologija, koju će brzinski morati da istraže, mada i tamo rade mostove. Na zapadnom bliže nama delu je istrasirano 1-2 km i nadalje par km ništa, jer još eksproprijacija nije završena Moraće da završe do kraja godine zbog zahteva evropskih fondova iz kojih se to finansira. Mislim da je cilj da završe glavni pravac i puste ga, a da narednih godina iz budžeta završavaju petlje za povezivanje sa gradom. Na ulazu u Sofiju je španska serija u delu gde zapadni luk spaja put ka Srbiji i onaj ka Grčkoj, ali se lagano privodi kraju.
Na autoputu ka Grčkoj neće biti više obilaženja kod Petriča, pustili su 3km poluautoputa 2-5 km pre granice, a radi se i proširenje 2km puta do same granice Kulata/Promahon. Lot 4 Sandanski - Kula (Kula znači Tower, Kulata znači The Tower, pa mi je smešno kad kod nas pročitam kod Kulate) se intenzivno radi, pokušavaju da ga završe do kraja meseca (tako je naredio premijer Borisov), ali bojim se da je to malo verovatno i da će pritom i ako ga privrše nekako to biti nauštrb kvaliteta. Lot 2 Dupnica-Blagoevgrad ide nekim normalnim tokom i verovatno će biti gotova u oktobru. Ostaje Lot 3 Blagoevgrad-Sandanski, podeljen na 3 dela: 3.1. Blagoevgrad-Simitli i 3.3. Kresna-Sandanski trebalo bi da se rade od ove godine, mada se muljalo nešto na tenderima, dok 3.2. Simitli-Kresna prolazi kroz klisuru i zaštićeni park prirode i još uvek se traži projektno rešenje (tunel 13-16 km, 2 tunela, 15-16 tunela) i neće to pre 2020.
Ka Turskoj je završeno 35km (pušteno 33) od Haskova do Harmanlija, preostala je deonica od 32 km, koja se lagano privodi kraju. Krajnji rok, koji je nekoliko puta produžavan, je oktobar ove godine. Najzad su spojili 90% mostova i nadvožnjaka, preostala su još 2, a i njih će do kraja meseca verovatno. Problem je nekih 10 km, gde je zemljište porozno, pa su dodatno odobrili 22 miliona evra (!?) da se to reguliše. Za sada nije sjajna situacija sa stepenom završetka radova, ali će verovatno povećati mobilizaciju kad završe deo kod grčke granice, jer je suštinski isti izvođač na obe deonice. Kao kod nas kad se probiju rokovi: sa Bataje trk u Vojvode Stepe, odatle na Surčin i Dobanovce na AP, pa onda brže-bolje u Ovču na SMT.
Generalno, do početkom naredne godine će od Sofije do Stambola moći da se ide autoputem u fulu (uz par km 2+2 brzog puta sa obe strane bugarsko-turske granice), bez smaranja u i oko Sofije, a ka Grčkoj autoputem do Blagoevgrada, pa 65km kroz klisuru do Sandanskog i onda ponovo autoputem do grčke granice.