Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Predstavljam vam stanice koje ce se otvarati u sledecih 5-6 nedelja u Sofiji. Prvo ce se otvore 4 stanice ka Aerodromu i to oko 6 Aprila (Tacna data se jos ne zna, ali se zna da ce biti prva polovina Aprila). Od Aerodroma do centra bice 13 stanica i ce se putovati oko 20 minuta. Vozovi u spicu cu ici na svake 3 minute, a u kracima linije M1 (severni krak ka Aerodromu i juzni ka Mladost/Biznes park Sofija) na svake 6 minute. Dobro je sto ce se vreme trajanja spica produziti, tako da veci deo dana bice ovaj interval. Ocekuju oko 90 000 novih putnika na dan da koriste ove dve nove deonice.

SofMetroProjectMap2014-new_zpsf1935280.png
[/url]

Pocinjem sa prvom stanicom severnog kraka Druzba:


7992370l.jpg

7988250F.jpg

showimg.php

showimg.php

showimg.php


Druga stanica u kvartu Druzba je Iskarsko shose:

7992369m.jpg

7988252G.jpg
 
Pored ove stanice prolazi i glavna zeljeznicka linija Sofija-Plovdiv-Burgas i Sofija-Plovdiv-Istanbul. Bas zato su tu izgradili i zeljeznicku stanicu Iskar, gde ce svi vozovi stajati na ulazu i izlazku iz Sofije. Ovo je druga interkonektorna veza izmedju metroa i zeleznice od ukupno planiranih pet (jos dve na liniju M1 i jos jednu na M3). Nova zeljeznicka stanica ima direktni tuplu vezu sa metro stanicom na samih perona.

Zeljeznicka stanica Iskar:

11056898_10205029350231274_2375984796019197540_n.jpg

10312662_10205029350391278_7987356231269677683_n.jpg

035036837-big.jpg

035036853-big.jpg

035036885-big.jpg

035036850-big.jpg


Sledeca, treca nova stanica na severnom kraku linije M1 je Sofijska sveta gora. Stanica je nadzemna i opsluzuje industrisku i biznis zonu NPZ Iztok. Tu se ocekuje buran razvoj u sledecih godina jer je puno praznog prostora a vec je izdan velik broj gradjevinskih dozvola za izgradnju poslovnih i industriskih objekata.

7988251j.jpg


Poslednja stanica je pored T2 Aerodroma u Sofiji. Stanica je nadzemna i se zove Letishte Sofija. Kao sto sam rekao vozovi od tu ka centru ce ici na svakih 6 minuta, a vreme putovanja do transferne stanice Serdika u centru grada je oko 20 minuta. Bice veoma ugodno za svi one koji koriste aerodrom. Upravo veza sa zeljeznicom i aerodroma je bio povod da ovaj lot dobije EU finansiranje jer je projekt odobren zbog intermodalnosti razlicitih vidova prevoza:

11002702_1559199754364700_6281845512132953540_o.jpg

10995431_1559199684364707_8201967096226752314_o.jpg

10991428_1559583967659612_2821683723587657890_o.jpg

11026268_835285846532424_4734241543740066756_o_zpsb26jefhe.jpg

11026080_835285843199091_8817016193270241576_o_zps9otet1eu.jpg
 
Juzni krak linije M1 je dug 2,7 km i ima 3 podzemnih stanica. Ide duboko u drugi najveci kvart Sofije, Mladost. Mladost ima 6 delova (I, IA, II, III, IV i V), a imace 5 metro stanica, koje ce u potpunoti pokrivat kvart. Tokom sledece godine se planira i produzivanje trolejbusne i tramvajske linije u ovom kvartu, koje ce biti feederi na metro. Ove stanice ce biti otvorene pocetkom Maja ove godine.

Prva stanica je Aleksandar Malinov:

1554466_864785986918724_2838799546948087158_n.jpg

1426851828.jpg

1426851821.jpg

1426851835.jpg

1426851808.jpg

1426851803.jpg

1426851875.jpg

1426851880.jpg


Druga stanica se zove Aleksandar Todorov-Balan:

IMG_20150303_091644.jpg

10506757_1560951800856162_2669141916910814133_o.jpg

1426851856.jpg

1426851862.jpg

1426851846.jpg



Za sada poslednja stanica se zove Biznes Park Sofija, gde radi vise od 20 000 ljudi. Tu ima i P+R podzeman parking za nekoliko stotina automobila, jer je stanica prakticno odmah pored Obilaznice Sofije. Promenice i puno prigradskih autobusnih linija iz juznih predgradja Sofije, koje su do sada ulazile duboko u gradu. Ova metro stanica od sada ce biti terminus za vecina od njih.

IMG_20150303_094733.jpg

IMG_20150303_094635.jpg

IMG_20150303_094823.jpg

1426851871.jpg

1426851866.jpg


:vops:
 
Svaka cast za reportazu, ovo je super sto je zavrseno za aerodrom. Gomila loukostera leti iz Sofije, vozna karta je skoro dzabe do tamo a sad jos aerodrom spojen metroom.
 
Andrej_LJ, blago vama kakvu ćete imati zavidnu mrežu do 2020.
Svaka vam čast i tebi hvala na slikama i svežim informacijama :kk:
 
SofMetroProjectMap2014-new_zpsf1935280.png


Otvaraju 3 nove stanice

Ovaj petak (8.5.2015) je svecano otvaranje 3 novih stanica na juznom kraku linije M1 do naselja Mladost IV i Biznes Park Sofija. Duzina je 2,8 km i ima 3 podzemne stanice. Sa ovim produzenjima metro u Sofiji ce imati 34 stanica i oko 40 km. Ocekuje se da ce novi krak donjeti oko 45 000 novih putnika na dan, samo u naselju Mladost IV oko 8000 automobila bice manje u saobracaju. Novi kraj ke kostao 45 miliona eura (34 EU + 11 iz budzeta grada, bez pomoci drzave) ili oko 15 miliona eura za kilometar i jednu podzemnu stanicu. Ipak mora se uzeti i fakt da tu metro ide pod glavnog bulevara u tom naselju, relativno plitko kao i da u tom delu Sofije nema mnogo podzemnih voda (a Sofija ima puno podzemnih voda i izvora). Vise informacija kada se deonica otvori u petak. :vops:
 
Bugarska i Rumunija su ono što je bila SFRJ pre 40 godina a Srbija je ono što su bile te države pod Živkovim i Čaušeskuom. Gvozdena zavesa je i dalje na Balkanu ali je promenila polaritet.
 
Aerodrom u Sofiji i metro koji je od skora zavrsen do aerodromske zgrade skroz.



























 
Ваљда ће због софијског метроа да нам прораде комплекси, али не они више вредности, па ћемо коначно почети да градимо свој град као ови паметни људи у комшилуку.
 
Zdravo prijatelji

Pre nekoliko meseca smo formirali nevladinu građansku organizaciju Spasi Sofija koja se bori sa probleme u Sofiji. Nakon velike koordinacije sa direktorom metroa u Sofiji, inž. Stojan Bratoev su prihvatili našu novu koncepciju za kompletna vizualna komunikajica metro sistema sa putnikama. Evo jedan teaser, a sve nove sheme i tabele biće postavljene od sledeću sedmicu do 15 septembra kada će se uvesti nova reorganiyacija metora u Sofiji i intervali će pasti još malo. Nakon postavljanje ovih shema u metrou, naš cilj je da se celosni gradski transport (oko 1200 kola i hiljade stanice) opremi takvim unificiranim shemama.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zOZGC9vLhiM[/youtube]

Inače radimo aktivno na svim temama problema Sofije, ali smo nekako najviše fokusirani na gradski transport. Borimo se protiv sramnih rekontrukcija, loših projekata, sadašnja filozofija koja zanemaruje nadzemni gradski transport na računu automobila i metroa itd.

Kroz dve sedmica će ući u Državni vestnik novi zakon o postavljanju BUS traka, koji je do sada bio vrlo restriktivan i je blokirao postavljanje novih BUS traka. Stari kriteriji su bili: 60 autobusa u smeru u špicu, najmanje 3 traka u smeru i najmanje 3,5 metara širina trake za BUS. Novi kriteriji će biti: 15 autobusa u smeru, 2 trake u smeru i đirina od 3 metara. Mi smo bili iniciatori ove promene, bili smo koordinator zainteresovanih građanskih organizacija i zato smo bili ključni faktor izmena ovog zakona, koji je praktično napisan sa naše strane. Bili smo i lično pozdravljeni i pozvani na razgovor sa strane ministarke za Regionalni razvoj (koja je drugi najpopularniji političar u Bugarskoj, nakon gradonačalnica Sofije, Jordanka Fandakova). Osven u Sofiji, gradovi kao Varna, Burgas, Plovdiv, Stara Zagora, Pleven i Ruse će moći postavljati BUS trake. Kada zakon uđe u snagu ćemo se boriti za oko 25 km novih BUS traka u Sofiji u sledečoj godini, a prioritet će biti Ring oko centru grada gde se dviže trolejbusi.

Isto tako radimo i na celosnu koncepciju za noćni gradski transport, koji će ukljućiti 7 noćnih linija na interval od 30 minuta. Nadamo se da u sledećih 2 sedmica oficijalno predložimo projekat u Obštinu i negde sredina septembra da počne da funkcioniše.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wvt8N1OjNEs[/youtube]

Ako vam je interesantno, sa zadovoljstvom ću odgovoriti na sva pitanja. Ako ima neku takvu sličnu organizaciju i Beograd, mislim da će biti super ako sarađujemo na neke projekte (mi već sarađujemo sa organizacije iz Budimpešte, Praga i Varšava). Evo linkove ka našu FB stranicu (Likes will be appreciated :) ) i našu internet stranicu gde pišemo različite statije o našim idejama i projektima.

FB: https://www.facebook.com/spasisofia
Web: http://spasisofia.org/
 
Andrej,
kako napreduju radovi na obilaznici oko Sofije i autoputu prema Grčkoj i Turskoj?
 
Nisam Andrej, al ajd da ti odgovorim pošto stalno idem i skoro sam bio:
Na severnoj brzoj tangenti Sofije dosta brzo ide na istočnoj strani, naročito mostovske konstrukcije, a tangenta je sva prepuna nadvožnjaka. Po sredini se pojavila neka arheologija, koju će brzinski morati da istraže, mada i tamo rade mostove. Na zapadnom bliže nama delu je istrasirano 1-2 km i nadalje par km ništa, jer još eksproprijacija nije završena Moraće da završe do kraja godine zbog zahteva evropskih fondova iz kojih se to finansira. Mislim da je cilj da završe glavni pravac i puste ga, a da narednih godina iz budžeta završavaju petlje za povezivanje sa gradom. Na ulazu u Sofiju je španska serija u delu gde zapadni luk spaja put ka Srbiji i onaj ka Grčkoj, ali se lagano privodi kraju.
Na autoputu ka Grčkoj neće biti više obilaženja kod Petriča, pustili su 3km poluautoputa 2-5 km pre granice, a radi se i proširenje 2km puta do same granice Kulata/Promahon. Lot 4 Sandanski - Kula (Kula znači Tower, Kulata znači The Tower, pa mi je smešno kad kod nas pročitam kod Kulate) se intenzivno radi, pokušavaju da ga završe do kraja meseca (tako je naredio premijer Borisov), ali bojim se da je to malo verovatno i da će pritom i ako ga privrše nekako to biti nauštrb kvaliteta. Lot 2 Dupnica-Blagoevgrad ide nekim normalnim tokom i verovatno će biti gotova u oktobru. Ostaje Lot 3 Blagoevgrad-Sandanski, podeljen na 3 dela: 3.1. Blagoevgrad-Simitli i 3.3. Kresna-Sandanski trebalo bi da se rade od ove godine, mada se muljalo nešto na tenderima, dok 3.2. Simitli-Kresna prolazi kroz klisuru i zaštićeni park prirode i još uvek se traži projektno rešenje (tunel 13-16 km, 2 tunela, 15-16 tunela) i neće to pre 2020.
Ka Turskoj je završeno 35km (pušteno 33) od Haskova do Harmanlija, preostala je deonica od 32 km, koja se lagano privodi kraju. Krajnji rok, koji je nekoliko puta produžavan, je oktobar ove godine. Najzad su spojili 90% mostova i nadvožnjaka, preostala su još 2, a i njih će do kraja meseca verovatno. Problem je nekih 10 km, gde je zemljište porozno, pa su dodatno odobrili 22 miliona evra (!?) da se to reguliše. Za sada nije sjajna situacija sa stepenom završetka radova, ali će verovatno povećati mobilizaciju kad završe deo kod grčke granice, jer je suštinski isti izvođač na obe deonice. Kao kod nas kad se probiju rokovi: sa Bataje trk u Vojvode Stepe, odatle na Surčin i Dobanovce na AP, pa onda brže-bolje u Ovču na SMT.
Generalno, do početkom naredne godine će od Sofije do Stambola moći da se ide autoputem u fulu (uz par km 2+2 brzog puta sa obe strane bugarsko-turske granice), bez smaranja u i oko Sofije, a ka Grčkoj autoputem do Blagoevgrada, pa 65km kroz klisuru do Sandanskog i onda ponovo autoputem do grčke granice.
 
Hvala Caribrod.Da li rade autoput od Sofije do Vidina i novom mostu koji je pušten prošle godine?
 
Nisam skoro bio u tom pravcu, planiran je brzi put 2+2, ali trenutno rade samo obilaznicu Montane i to lagano bez žurbe. Sa rumunske strane ne radi se ništa od Kalafata do Krajove, a ni od Krajove do Piteštija, mada je tu dobra magistrala sa prolaskom kroz par gradova doduše. Po meni, neće to skoro da bude neka superbrza obilaznica Srbije.
 
Često sam išao po oba pravca (Montana-Vidin i Krajova-Pitešti). Daaaleko je to od auto-puta i obilaženja Srbije. Pogotovo i što Pitešti-Sibiu neće skoro biti auto-put (prevoj, doduše pitom, na Karpatima). Čak i od Sibiua do Arada i do mađ.granice nije još povezano, mada to rade i dobro i brzo i verujem da će za par godina do Sibua biti sve auto-put.

PS: deo od Vidina ka Montani i dalje ka Sofiji je težak teren i neće tu ni brzo, ni lako, ni jeftino nići 3+3 ili 2+2.
 
Ja mislim da je ta trka (ako je trka onda smo veoma spori) prilicno glupa, jer su koridori tako i zamisleni da za svaki ima saobracaj. Od kada je novi most pusten saobracaj preko njega i puta koji vodi do tamo (I-1, E79) se je duplirao. Taj put sada nosi stvarno puno saobracaja, a ja mislim da prioritet Bugarske treba da bude ekspresan put Botevgrad - Mezdra - Vraca - Montana kako bi povrzala ove gradove. Problem je sto Bugarska ima puno tranzitnih koridora i jak turizam i imamo puno pravaca koji moramo zavrsiti.

Lepu vest je sto su objavili tender za projektiranje 103 km od novog autoputa A8 Ruse - Veliko Trnovo. Izgradnja se planira izmedju 2017 i 2019 godine.

Inace kroz nekoliko dana se konacno otvaraju 15 kilometara od A4 izmezju Sandanski i GKPP Kulata (GR) kao i 5 kilometara od A2 Belokopitovo - Panajot Volovo koji iako je kratak sadrzi najvecju petlju u Bugarskoj (spoj A2, I-2 i I-4). Po najavima cemo ove godine pustiti u upotrebu izmedzju 120 i 140 km novog autoputa, a oko 45 novih trebamo zapoceti. Videcemo do gde ce dogurati Severna obilaznica Sofije ove godine.

VAZNO ZA TRANZIT!
*Za svi koji putuju ka Tursku: Puna rekonstrukcija 50 km od A1 Sofija-Plovdiv je zavrsena, rade samo na jos 3 viadukta tako da vec nema zastoja na trasi.
*Za svi koji koriste Sofiju: Nikako tranzit preko grada, jer se rekonstruiraju obe glavne saobracajnice ka Plovdiva i ka Varne! Do kraja septembra ce biti tako.
*Svi koji putuju ka Grcku ocekujte kolone pred Sofiju i na zapadnoj obilaznici koja se jos uvek gradi. Zastoji su ne veci od 15ak minuta. Onda izmedju Dupnice i Blagoevgrada po I-1 E79 male zaobilaznice objekta autoputa koji je u izgradnji. Taj skoro 40 kilometarski lot treba da bude gotov do oktobar/novembar letos. Kako sto sam rekao do tog vikenda ce uci u saobracaj ona 15 km deonica na kraju drzave ka granici sa Grckom.

Srecan put svima! :vops:
 
Kratak report. U minulih nekolko dana su otvorene dve autoputske deonice u ukupnoj duzini od 21 km.

A3 E79 Sandanki - Kulata (GR), L=16 km. Jos radova ima na pocetku trase kao i neki zavrsni radovi ali se po trasi vozi. Otvorili su lot koji nije 100% zavrsen jer kada se je autoput radio cela deonica je bila zatvorena za saobracaj i saobracaj je zaobilazio trasu po tretoklasne puteve sto je vozace kostao oko 45 minuta. Sve ce se zavrsiti do 20 avgusta. Tu je radio Aktor od 2012 godine ali nista nije uradio. Nakon toga je posao uzela nasa firma Agromah koja je radove zavrsila za nepunih 9 meseci. Par klipova, jedan sa pticjeg pogleda napraven dronom, i jedan sa ground level. Toplo preporucujem:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gbhGGA3N-mc[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O4mW81llv_0[/youtube]


A2 E70 Shumen-Belokopitovo, L=5 km. Radi se o produzetku autoputa Hemus (Sofija-Varna). Iako je deonica vrlo kratka, ona kompletira obilaznicu oko grada Shumena, kao i pravi veza sa svih nacionalnih puteva u regionu. Najveca petlja u Severnoj Bugarskoj je upravo ta t.z. Belokopitovo, gde se autoput A2 sece sa nacinalne puteve 2 (Ruse/Razgrad - Varna), 4 (Sofija-Shumen) i 7 (Silistra-Jambol):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3YfHigp_CiU[/youtube]

11807210_1702221653339231_3235113934067581033_o.jpg


11794263_380578465471153_2421111769524961087_o.jpg


11822887_380578458804487_3601234922560254123_o.jpg


Sledece deonice do kraja ove godine su:

Sept. - Okt. A4 Orizovo-Haskovo (autoput Marica, Plovdiv-Istanbul), L=31 km
Okt. A3 Dupnica - Blagoevgrad (autoput Struma, Sofija-Solun), L=34 km
Okt. A0 Obilaznica Sofije, zapadni deo, L=5 km
Sept.-Okt. I-1 Obilaznica Montane (Botevgrad-Vidin), L=13 km, ekspresni put (2+2, denivelisana spajanja, mreze...).

To ce biti sve za ovu godinu, oko 120 km novih autoputa sve na svemu. Za kraj ove godine ili pocetak sledece je planirano da se pocne sa 60 km od A2 ka Varne i 35 km A3 ka grckoj granici. Sve vise se prica i o A7 Kalotina ka srpskoj granici, daj Boze da pocnu radovi i tamo sledece godine. Vrlo verovatno je.

:vops:
 
Ovo da je otvoren A4 od Sandanskog do granice u Kuli potvrđujem. Prošao sam bukvalno pre 3 dana i po trasi se vozi, iako ima još radova (naročito na nadvožnjacima).

Ipak, Bugarskog moram da čestitam jedan drugi put: planinski put po Rodopima od jezera Batak, do jezera Dospat (mislim da je oznaka pravca 37). Ono je spektakl i bravo za braću Bugare!
 
Andrej, jedno pitanje: raduje me da čujem da će obilaznica Montane biti 2+2, ali zašto je onda rel. nova obilaznica oko Vrace (na istom pravcu) rađena 1+1, a čak ni prelaz preko pruge nije denivelisan (već je rampa)? Nema logike...
 
severian":2xegx7hs je napisao(la):
Andrej, jedno pitanje: raduje me da čujem da će obilaznica Montane biti 2+2, ali zašto je onda rel. nova obilaznica oko Vrace (na istom pravcu) rađena 1+1, a čak ni prelaz preko pruge nije denivelisan (već je rampa)? Nema logike...

Takvo ti je to nase planiranje. Pre nekih 5 godina se je puno govorilo o novu zeleznicku prugu Sofija-Vidin za 160 km/h i projekt koji bi kostao nad 2 miljarde eura. Naravno takva fantazija nikada se nije realizirala, ali su put ostavili 1+1 jer nisu znali gde ce se pruga ukrstavati. Ali je u projektu predvidzeno mesto za jos jedan kolovoz, problem je da to se nece u skoroj buducnosti napraviti. Institucije prosto ne komuniciraju i nisu koordinirane i to je rezultat.


Inace puno zaista lepih vesti sto se tice metroa u Sofiji. Nakratko receno najmanje 12 novih stanica M3 bice pusteno u saobracaj do 2019 godine.

M3V1ENcopy_zps99903cc4.jpg


1) Prva faza (dentralni deo linije M3, na shemi oznacen kao Faza I) ima vec izabrani izvodzhaci radova. Izgradnja trebala bi zapoceti u oktobru ove godine. Deonica ce se probijati TBMom i imace 8 km i 8 novih stanica. Cena svih konstrukcijskih radova je 211 miliona eura, ali tu nisu ukljuceni vozovi, automatika i depo. Izgradnja centralnog dela linije trebalo bi da zavrsi u 2019 godinu.

2) Druga faza (zapadni deo linij, na shemi oznacen kao faza II.2) ce se graditi od sledece godine. Vec su objavili tender i izgradnja treba biti zavrsena paralelno sa centralni deo linije M3. Cena ce biti oko 100 miliona eura.

3) Imamo vec jasnocu koji vozovi ce se dviziti po liniju M3. Veoma, veoma sam dovoljan da ce to biti Siemens Inspiro (kao u Varsavi). 20 vozova, kao i celu automatiku linije i depoa kosta 215 miliona eura. Evo kakvi su to vozovi:

11095476_1629699480648060_2075889168556866082_n.jpg


4) Istocni deo linije (na shemi oznacen kao faza II.1) verojatno ce se graditi od 2017 do 2019 godine, ali videcemo koliko para bice slobodnih jer cilj je u istom periodu izgraditi jos 3 stanice linije M1.

5) Izgradnja stanice Vitosha na M2 napreduje po planom, tako da sledece leto ce profunkcionisati. Izgradnja podzemnih konstrukcija je skoro gotova, u roku mesec dana treba biti rasiren i asfaltiran bulevar koji je nad metro trasom. Inace se gradi i jos jedan bulevar koji ce spajati kvartovi sa stanicom, koja ce biti veoma vazna jer tamo ima terminal regionalnih autobusa i kraj tramvajske linije 10. Pogled sa vazduha:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T8R8ptEJFEc[/youtube]

:vops:
 
Sjajno, osim što je ime stanice idiotsko, jer blage veze s Vitošom nema, osim što se vidi na nekih par kilometara kad se popneš na ulicu. Sve je bolje od Vitoše: Srebrna, Černi vrh ili najlogičnije - Hladilnika. Spasi Sofia - reaguj!
 
Vrh